Pritarta „Vilniaus viešojo transporto“ planui įsigyti 159 troleibusus

Vilniaus savivaldybės taryba leido Vilniaus viešajam transportui įsigyti 159 troleibusus su autonomine rida per artimiausius kelerius metus.
Trečiadienį sostinės politikai pritarė projektui, kuriuo Vilniaus viešajam transportui būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. Eur.
Darius Aleknavičius , Vilniaus viešojo transporto direktorius, anksčiau sakė, kad pirmuosius troleibusus, Vilnius turėtų išvysti 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 palaipsniui per 2024 metus.
Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. Eur.
Vilniaus viešasis transportas derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, įmonė sieks gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusiems 119 troleibusų įsigyti.
Bendrovė akcentuoja, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.
Įmonės duomenimis, 20182019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką, padidins vidutinį troleibusų greitį, mažins kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre, leis prailginti kai kuriuos maršrutus.
Preliminariais rinkos konsultacijų duomenimis, anot D. Aleknavičiaus, vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530.000 Eur, triašis, talpinantis iki 150 keleivių, apie 650.000 Eur.
Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 2030 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.
Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot Vilniaus viešojo transporto, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.
Šiuo metu Vilniaus viešasis transportas valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius 8 metai, taip pat 257 troleibusų, kurių vidutinis amžius 22 metai.
VŽ rašė, kad Kauno autobusai 2021 m. pagal Klimato kaitos programą su APVA taip pat yra pasirašę 10 mln. Eur paramos sutartį naujiems hibridiniams dujiniams autobusams įsigyti. Naujieji autobusai bendrovę turėtų pasiekti 2022 m. pabaigoje2023 m. pradžioje. Tuo tarpu VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas šiais metais planuoja pakeisti 36 transporto priemones iš 1920 metų senumo į 13 metų senumo.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti