Asociacija: didžiausia problema - ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra

Publikuota: 2022-01-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Automobilių verslo atstovai sutaria, kad elektromobilių paklausa Lietuvoje nemažėja. Pasak jų, valstybės subsidijos skatina žmones persėsti į tokias transporto priemones, tačiau vien jų nepakanka – būtina ir infrastruktūros plėtra.

Laurynas Boguševičius, elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius, teigė matantis didėjantį susidomėjimą elektromobiliais.

„Mums lengva pastebėti, kad tas susidomėjimas auga“, – BNS teigė jis.

Anot jo, elektromobilių gamyba kol kas viršija paklausą, tačiau augant susidomėjimui ateityje situacija keisis.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Jeigu ir toliau judėsime ta linkme, tai greičiausiai elektromobiliai atsidurs toje pačioje situacijoje, kaip ir vidaus degimo varikliai, kur pasiūla bus mažesnė nei paklausa“, – kalbėjo L. Boguševičius.

Jo teigimu, esant nedideliam naudotų elektromobilių skaičiui ir dar nesusiformavus jų rinkai, žmonės dažniau renkasi naujus elektromobilius.

„Yra tų naudotų elektromobilių, bet kol kas jie yra labai riboti, nes yra senesnio modelio, kurių nuvažiuojamas atstumas yra labai mažas. Turi būti labai specifinis klientas, kuris labai gerai žino, kad jam tiek tikrai užteks“, – aiškino L. Boguševičius.

Tomas Grabauskas, laikinasis Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius, teigė ryškesnio elektromobilių paklausos pakilimo pastaruoju metu nematantis.

„Ne toks, kad išmuštų iš vėžių, šuolis... Kaip ir pirkdavo žmonės jau prieš pusmetį tuos elektromobilius, taip ir dabar perka“, – BNS sakė T. Grabauskas.

Jo teigimu, per COVID–19 pandemiją sutrikusios tiekimo grandinės lėmė visų modifikacijų transporto priemonių trūkumą rinkoje.

„Laiku nesuvažiuoja arba išvis neatvažiuoja tam automobiliui reikalingi komponentai. Žmogui ieškant ar elektrinio, ar vidaus degimo, ar bet kokio hibrido, visiškai ne automobilio modifikacija sprendžia, ar galima jį nusipirkti, ar ne – tiesiog, jų nėra“, – sakė T. Grabauskas.

Pernai subsidija už naują elektromobilį siekė 5.000 Eur (1.000 Eur daugiau nei 2020 m.), už naudotą – 2.500 Eur (500 Eur daugiau). Subsidija yra fiksuota ir nepriklauso nuo elektromobilio įsigijimo kainos.

Kompensacijoms fiziniams asmenims iš Klimato kaitos programos Aplinkos ministerija iš pradžių skyrė 5 mln. Eur, o ketvirtadienį pranešė skirianti dar 1 mln. Eur.

Programos lėšas numatoma paskirstyti per ketverius metus. Kokia jų dalis teks elektromobiliams, turėtų paaiškėti metų pabaigoje.

Reikia ne tik paramos

L. Boguševičius įsitikinęs, kad kompensacijos daro reikšmingą įtaką jų paklausos augimui.  

Tuo metu T. Grabauskas mano, kad didesnį poveikį turi žmonių apsisprendimas pereiti prie kitokios modifikacijos transporto priemonės.

„Kad tik paskata žmones pastūmėjo link elektromobilių, aš drįstu abejoti, nes ta paskata buvo ganėtinai simbolinė. Jeigu žmogus apsisprendė pirkti elektromobilį, jis jį ir pirks“, – įsitikinęs T. Grabauskas.

Anot jo, subsidija būtų efektyvesnė, jei ji siektų 6.000–6.500 Eur. Asociacijos atstovas įsitikinęs, kad didžiausia problema yra ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra, pavyzdžiui, per mažas krovimo stotelių tinklas.

„Mes galime parduoti ir paremti daug elektromobilių, bet jeigu jų nebus, kur krauti, tai žmonės tą elektrinį automobilį padės į kampą. Valstybė juda į tą pusę, bet tas traukinys toks lėtas“, – teigė T. Grabauskas.

Aplinkos ministerijos duomenimis, elektrinių lengvųjų automobilių Lietuvoje kasmet daugėja: 2015 m. pabaigoje jų buvo 164, 2020 m. – 2.496, 2021 m. – 2.502.

Aplinkos projektų valdymo agentūros duomenimis, pernai fiziniai asmenys elektromobilių subsidijoms pateikė du kartus daugiau prašymų – 1.353 (2020 m. – 650). Juridiniai asmenys pateikė 2,7 karto daugiau prašymų – 180 (67).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
14:57
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
12:59
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
12:45
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 2

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
09:31
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku