Latvijos vežėjai: „Belaruskalij“ trąšų tranzitui per Latviją nėra galimybių

Publikuota: 2022-01-17
Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Latvijos valstybės institucijos ir privatūs vežėjai teigia, kad baltarusiškų trąšų tranzitas nebūtų įmanomas per jos teritoriją.

Taip informavo Latvijos valstybės institucijos bei privatūs vežėjai BNS po to, kai Lietuvos Vyriausybė praėjusią savaitę nurodė „Lietuvos geležinkeliams“ nuo vasario nutraukti sutartį su JAV sankcionuota Baltarusijos trąšų milžine „Belaruskalij“.

Privatūs Latvijos krovinių geležinkeliais vežėjai BNS teigė, jog šiuo metu „Belaruskalij“ trąšų tranzitas per šalį nevyksta ir nėra prielaidų, kad galėtų vykti ateityje. Pasak jų, Latvija, kaip ir Lietuva, laikosi tarptautinių sankcijų ir nenori jų pažeisti.

Ivaras Sormulis, „Baltijas Tranzitas Serviss“ valdybos pirmininkas, Lietuvos vežėjos „LGC Cargo“ stebėtojų tarybos narys, sako nežino, kad kas nors šiuo metu bandytų vežti „Belaruskalij“ kalio krovinius per Latviją. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kol kas negirdėjau, kad kas vežtų Latvijoje „Belaruskalij“ trąšas. Žinočiau, jei taip būtų“, – BNS teigė I. Sormulis.

Anot I. Sormulio, į jo vadovaujamą įmonę baltarusiškų trąšų tiekėjai nesikreipė.

„Kol kas jokių pasiūlymų iš Baltarusijos ar iš „Belaruskalij“, kitų su trąšomis susijusių kompanijų mes negavome. Jeigu gautume, įdėmiai peržiūrėtume, įvertintume rizikas. Galvotume“, – sakė į Rygos uostą rusiškas trąšas ir naftos produktus vežančios įmonės vadovas.   

Paklaustas, ar „Belaruskalij“ galėtų dabar vežti trąšas per šiaurinius Rusijos uostus, jis teigė, kad tokia galimybė egzistuoja, tačiau labiau tikėtinas variantas yra Kinija.

„Taip, gali (per Rusiją vežti trąšas – BNS), tačiau jiems ir nereikia to daryti, jie gali tiesiog į Kiniją nukreipti tuos trąšų srautus. Taip, tai toli, tačiau šiuo metu kalio trąšų kaina rinkoje yra tokia aukšta, kad toks maršrutas yra visai tikėtinas“, – sakė Latvijos geležinkelių įmonės valdybos pirmininkas.

„Manau, kad prie dabartinio ES ir JAV sankcijų režimo Baltarusija greičiausiai išnaudos galimybę dirbti per Rusiją ir Kiniją“, – teigė I. Sormulis. 

Antros pagal apimtis po Latvijos geležinkelių – privačios bendrovės „Baltijas Expresis“, vežančios krovinius į Ventspilio uostą – valdybos pirmininkas Maris Bremze BNS atsisakė komentuoti, ar įmonė šiuo metu yra gavusi konkrečių pasiūlymų dėl „Belaruskalij“ trąšų gabenimo.

Pernai gruodį, M. Bremze BNS patvirtino, kad su „Belaruskalij“ kalbėjosi apie technines kalio krovinių gabenimo galimybes. 

„Su mumis buvo kalba apie geležinkelių technologijas, kokia situacija su Latvijos geležinkelių infrastruktūra. Nekalbu apie sankcijas, teisinius niuansus, kalbu tik apie technologiją ir techninius dalykus – mes konsultavomės su „Belaruskalij“, taip“, – BNS tuomet sakė M. Bremze.  

Pasak jo, Ventspilio uostas anksčiau jau yra krovęs „Belaruskalij“ trąšas ir galėtų tai daryti dabar, tačiau tai būtų mažesnis kiekis nei 11 mln. tonų, kuriuos „Belaruskalij“ veža tranzitu per Lietuvą iki Klaipėdos uosto.

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis gruodžio viduryje sakė turintis informacijos, jog Lietuvos kaimynių įmonės turi intencijų perimti baltarusiškų trąšų tranzitą, tačiau Latvijos vyriausybės sprendimu toks tranzitas nevyks bent iki sausio 15 dienos. 

Portalas afn.by tuomet skelbė, kad Latvija laikinai uždraudė gabenti geležinkeliais sankcionuotų Baltarusijos įmonių „Belarusian Oil Trading House“, „Belneftechim“, „Belšina“, „Grodno Azot“, „Lakokraska“, „Naftan“, „Polock-Steklovolokno“ ir „Belaruskalij“ krovinius. 

Draudimas galiojo nuo 2021 metų gruodžio 20 dienos iki 2022 m. sausio 15 d..

Latvijos užsienio reikalų ir Transporto ministerijos į BNS užklausą, ar toks draudimas bus pratęstas ir galios tiek privatiems, tiek valstybiniams krovinių vežėjams, konkrečiai neatsakė. Pasak jų, šiuo metu draudžiama iš Baltarusijos per Latviją gabenti į Europos Sąjungos ir Jungtinių Valstijų sankcijų sąrašus patenkančias produktus.   

„Vežti sankcionuotus krovinius geležinkeliu į Latviją arba tranzitu per ją iš Baltarusijos draudžiama pagal ES reglamentą ir JAV iždo departamento Užsienio turto kontrolės biuro (OFAC) nuostatas. Ši tvarka privaloma visiems: ir valstybiniams ir privatiems subjektams bei galioja, kol minėtos sankcijos nebus atšauktos jas inicijavusių institucijų“, – rašoma Latvijos transporto ministerijos BNS atsiųstame komentare.  

VŽ rašė, kad galutinai sustabdžius baltarusiškų kalio trąšų tranzitą į Klaipėdos uostą, „Belaruskalij“ turės susirasti alternatyvius kelius. O jie turėtų didinti priklausomybę nuo Rusijos ir kelti baltarusiškos produkcijos kainas. Tačiau galiojančios ES ir JAV sankcijos, varžytų galimybę vežti per ES šalis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
14:02
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
13:56
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 1

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
13:04
Šiemet Estijos geležinkelių operatoriaus pervežtų krovinių kiekis mažėjo trečdaliu

Įsigaliojant Rusijai ir Baltarusijai taikomoms tarptautinėms sankcijoms, sparčiai mažėjo tranzitinių krovinių...

Logistika
12:51
Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas: dėl vairuotojų trūkumo įmonės stabdo vilkikus 3

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo...

Logistika
11:35
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 17

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 29

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16
Plieną naudojanti pramonė šiemet augs perpus lėčiau Premium

Europos plieno asociacija („Eurofer“) prognozuoja, kad plieną naudojančios pramonės sektoriai Europos...

Pramonė
2022.05.16
Palangos oro uoste ruošiamasi atnaujinti eismo valdymo sistemą

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ teigimu, dalis dešimtmetį veikiančios Palangos oro uosto eismo...

Logistika
2022.05.15
Norint kompensuoti prarastus Rytų krovinius, vien naujų rinkų Vakaruose nepakaks Premium 5

Vaidas Gaidelys, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorius, sako, kad Rytų...

Logistika
2022.05.15
Teismas nurodė VVT vairuotojams darbo sustabdymą atidėti aštuonioms dienoms

Vilniaus miesto apylinkės teismas penktadienį nurodė Vilniaus viešojo transporto (VVT) darbuotojams...

Logistika
2022.05.13
„Honda“ padidino metinį pelną 7,6%

Japonijos automobilių milžinė „Honda“ penktadienį pranešė, kad grynasis pelnas kovą pasibaigusiais...

Logistika
2022.05.13
Kaune atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“

Atnaujintame Kauno žiemos uoste penktadienį atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“, taip pat...

Laisvalaikis
2022.05.13
„Air Baltic“ žada įdarbinti 120 pilotų

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ daugiau kaip trečdaliu didina samdomų pilotų skaičių.

Vadyba
2022.05.13
„Novaturo“ pajamos balandį siekė 17,5 mln. Eur

Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose listinguojamas kelionių organizatorius „Novaturas“...

Logistika
2022.05.13
„YIT Lietuva“ gavo 4,6 mln. Eur užsakymą Mažeikiuose 2

Suomijos kapitalo nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė gavusi 4,6 mln. Eur...

Statyba ir NT
2022.05.13
„ACE Logistics“ savo logistikos kelius plečia į Afriką ir Aziją

Estijos logistikos ir transporto įmonių grupei „ACE Logistics Group“ priklausanti Lietuvos krovinių gabenimo...

Logistika
2022.05.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku