A. Latakas: Klaipėdos uostui reikia atsisukti į Vakarus

Klaipėdos uoste mažėjant tranzitinių krovinių iš Rytų, reikia atsisukti į Vakarus, iš kurių per jūrą daugėja konteinerinių pervežimų, ro-ro krovinių.
Mūsų mintys dabar turi būti sukoncentruotos į jūros pusę, į Klaipėdos uosto galimybę būti vadinamuoju hubu, vystyti veiklas, kurios kuria pridėtinę vertę. Bet tai labai ilgas procesas, Vakarų ekspresui sakė Algis Latakas, valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Mano manymu, Klaipėdos uostas tikrai neturi prarasti galimybės surinkti vėjo jėgaines, jas aptarnauti ir būti įtrauktas į vėjo jėgainių projektą jau vien dėl to, kad tame procese dalyvautų labai daug žmonių, teigė uosto vadovas.
Pasak jo, trąšų ir kitų tranzitinių krovinių, kurie menksta, kiekis sudaro gana didelę Klaipėdos uosto krovinių dalį. Dėl to bus ir mažesnis finansinis rezultatas, ir mažiau žmonių turės darbo.
Krovinių kiekis uoste užauga per labai ilgą laiką. Gal svarbiau yra ne pati prarasta krovinio tona, bet prarastas įdirbis. Jo labai gaila. O įdirbis naujiems kroviniams irgi turės būti toks pats ilgas kaip ir dar turimiems kroviniams iš Rytų pusės. Stebima tendencija tranzitinių krovinių iš Rytų mažėja, teigė A. Latakas.
Jis Vakarų ekspresui nekomentavo šios savaitės Vyriausybės sprendimo nutraukti sutartį tarp Lietuvos geležinkelių ir Baltarusijos trąšų milžinės Belaruskalij, nes ji neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
Kad galėčiau išsamiau komentuoti situaciją, pirmiausia turėčiau pamatyti Vyriausybės nutarimą. Mes turėtume įvertinti, ar jis yra nukreiptas tik į Lietuvos geležinkelių ir trąšų gamyklos sutartį, ar nuspręsta, kad trąšos apskritai turi nevažiuoti. Viena aišku, jeigu trąšos neatvažiuos iki uosto, jų uoste ir nebus, dienraščiui teigė A. Latakas, pabrėžęs, kad Baltarusijos kalio trąšų tranzito nutrūkimui rengėsi jau pernai lapkričio pabaigoje parengti A ir B planai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti