65% Estijos gyventojų pritaria „Rail Baltica“ projektui

Estijos tyrimų įmonės Turu-uuringute lapkritį atliktos nuomonių apklausos rezultatai rodo, kad 65% Estijos gyventojų pritaria geležinkelio projekto Rail Baltica įgyvendinimui.
Jokiais ankstesniais kalendoriniais metais projektas Rail Baltica nesulaukė tokio stabilaus Estijos gyventojų palaikymo: ir šių metų balandį, ir lapkritį atliktas tyrimas parodė 65% pritarimo lygį.
Naujausios apklausos duomenimis, geležinkelio projektui nepritarė 23% respondentų, pranešė Rail Baltic Estonia.
Be to, 68% Estijos gyventojų mano, kad Rail Baltica poveikis Estijai apskritai yra teigiamas, o 18% įvertino projektą labai teigiamai.
Pagrindiniai tiesiamos naujosios tarptautinės geležinkelio linijos pranašumai tai išgelbėtos žmonių gyvybės išvengiant pavojingesnio kelių transporto, greitesnis ir saugesnis krovinių pervežimas bei patogus susisiekimas su Europa. Šiuos pranašumus įvardijo atitinkamai 81%, 80% ir 78% respondentų.
Apklausoje taip pat respondentų buvo klausiama apie jų požiūrį į regioninį traukinių eismą Rail Baltica infrastruktūroje. Iš viso 81% apklaustųjų atsakė manantys, kad vietos traukinių eismas padidins Rail Baltica regioninę vertę, o 59% teigė ateityje patys ketinantys naudotis greitaisiais regioniniais traukiniais.
Naujausia nuomonių apklausa taip pat patvirtino, kad Estijos gyventojai mano, jog geležinkelių transportas yra aplinkai mažai kenksminga ir saugi transporto rūšis. Iš viso 81% apklaustųjų mano, kad traukiniai leidžia išsaugoti daugiau gyvybių, nei pavojingesnis kelių transportas. Toks pat skaičius respondentų mano, kad geležinkelių transportas yra ekologiškesnis už kelių transportą.
Žmonių požiūris ir informuotumas apie Rail Baltica projektą panašia metodika buvo tiriamas nuo 2016 metų rudens. Tyrimo tikslinė grupė 1574 metų Estijos gyventojai. Iš viso į apklausos klausimus lapkričio 915 dienomis atsakė 1.003 žmonės.
Rail Baltica yra Europos standarto (1435 mm pločio) elektrifikuotas dviejų gijų geležinkelis keleiviams ir kroviniams vežti, kuris statomas nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos.
Europinės vėžės geležinkelio, sujungsiančio Baltijos šalis su Europos geležinkelių tinklu, bendras ilgis per tris valstybes sieks 870 kilometrų: Lietuvoje 392, Latvijoje 265, o Estijoje 213. Lietuvoje trasa nusidrieks nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje Pernu ir Taliną.
VŽ anksčiau jau rašė, kad Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė LTG Infra 2022 m. planuoja 10% didesnes investicijas nei šiemet. Jos turėtų siekti 240 mln. Eur.
Iki 2030 m. į geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje numatoma investuoti daugiau nei 4,9 mlrd. Eur, iš jų apie 240 mln. Eur kitąmet. Dėl geopolitinės situacijos peržiūrime investicijų portfelį, dalį projektų laikinai stabdome, tačiau kitų metų investicijas augina tokie projektai, kaip Rail Baltica ir tinklo elektrifikacija, sako Karolis Sankovski, LTG Infra generalinis direktorius.
Pasak K. Sankovskio, iš visos 4,9 mlrd. Eur investicijų sumos iki 2030 m. apie 3,4 mlrd. atiteks Rail Baltica projektui.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti