Ilgiausią geležinkelio tiltą Lietuvoje siekia statyti kinų valdoma Ispanijos bendrovė

Geležinkelio tilto per Nerį, kuris yra viena iš europinės geležinkelio vėžės Rail Baltica projekto dalių, statybų rangovo konkurso laimėtoja siūloma paskelbti Ispanijos įmonę, kurią kontroliuoja Kinijos valstybinė kompanija, trečiadienį pranešė LRT radijas.
Papildyta LTG verslo saugumo vadovo R. Šlepečio komentaru
Jo duomenimis, 62,5 mln. Eur vertės sutartį dėl 1,5 kilometro ilgio tilto per Nerį šalia Jonavos statybų Lietuvos geležinkeliai (LTG) siūlo pasirašyti su Ispanijos bendrove Puentes y Calzadas Infraestructuras, kurios du trečdalius akcijų pernai įsigijo Kinijos valstybinė įmonė China Road and Bridge Corporation. Teigiama, kad Ispanijos bendrovė pasiūlė mažiausią kainą ir surinko daugiausiai balų tilto rangovo konkurse.
Taip pat nurodoma, kad China Road and Bridge Corporation valdo stambi Kinijos valstybinė kompanija China Communications Construction, kuriai praėjusių metų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.
Lietuvos geležinkeliai LRT patvirtino, kad siūlo pasirašyti sutartį su Ispanijos įmone, tačiau, jų teigimu, pirkimo procedūros dar nėra baigtos, o sutarties projektą vertina Vyriausybės komisija. Pasak LTG Infra vadovo Karolio Sankovskio, ši komisija ketvirtadienį turėtų apsispręsti, ar ispanų įmonė atitinka saugumo kriterijus.
Vėliau išplatintame pranešime LTG verslo saugumo vadovo Rolandas Šlepetys teigė, kad komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija.
Pasak R. Šlepečio, LTG grupės įmonės vadovaujasi Viešųjų pirkimų įstatymu, kuriame nėra numatyta, kad paslaugų teikėjas negali dalyvauti konkurse, pavyzdžiui, dėl akcininkų struktūros.
Viešuosiuose pirkimuose svarbiausias kriterijus ekonominis naudingumas. Įmonė laimėjo konkursą, nes pasiūlė mažiausią kainą 62,5 mln. Eur. Projektas gavo didžiausią balų skaičių 100. Dabar jau Vyriausybės Nacionalinio saugumo komisijos sprendimas nulems, kas bus naujo geležinkelio tilto per Nerį rangovas. Mes atsakingai vykdysime komisijos sprendimą, teigė R. Šlepetys.
LTG į vyriausybinę komisiją kreipėsi, nes sandorio vertė viršija 10% praėjusių finansinių metų metinių LTG Infra pajamų bei sandorio šaliai būtų suteikiama teisė dalyvauti įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektą Rail Baltica.
Anksčiau skelbta, kad būsimasis rangovas turės ne tik pastatyti tiltą, bet ir sutvarkyti aplinką, įrengti triukšmą slopinančias sienutes, rekonstruoti vandentiekio bei kitus inžinerinius tinklus, melioracijos statinius.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Rail Baltica didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Bendras Rail Baltica ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje 392 km, Latvijoje 265 km, Estijoje 213 km. Bendra projekto vertė siekia apie 5,8 mlrd. Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti