Tranzito dalyviai apie „Belaruskalij“ krovinių gabenimą daugiau informacijos žada trečiadienį

Publikuota: 2021-12-07
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
Geležinkelio stotyje stovintys „Belaruskalij“ vagonai. Algimanto Kalvaičio nuotr.

Ankstų gruodžio 8 dienos rytą galutinai įsigaliojant rugpjūtį paskelbtoms JAV sankcijoms vienai didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų „Belaruskalij“, „Lietuvos geležinkeliai“ trečiadienį dar gabens kalio trąšų krovinį į Klaipėdos uostą.

Tačiau tai, kaip ir ligšioliniai Lietuvos pareigūnų ir tranzito schemoje dalyvaujančių įmonių pareiškimai, neatsako į klausimą, ar įsigaliojus sankcijoms baltarusiškų trąšų tranzitas per Lietuvą vyks ir toliau – krovinių pervežimai tikriausiai palaipsniui sustotų po kelių mėnesių.

Ar kroviniai galiausiai judės per Lietuvą toliau, tranzito dalyviai žada pranešti trečiadienį. 

Kaip sakė Muitinės departamento atstovas Gediminas Kulikauskas, „Belaruskalij“ krovinys trečiadienį važiuos per Lietuvą, tačiau kada tiksliai jis kirs Baltarusijos-Lietuvos sieną, bus aišku ryte. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas taip pat patvirtino, kad trečiadienį krovinys su kalio trąšomis turi atvažiuoti į uostą.

„Tiek galiu pasakyt, kad yra ir laivų, ir to krovinio. Kol kas važiuos“, – teigė A. Latakas.

Vis dėlto jis teigė negalintis tikrai pasakyti, kad kroviniai važiuos ir po gruodžio 8-osios. 

Terminalas Klaipėdoje „pasiruošęs dirbti“

JAV Iždo departamentas rugpjūtį įvedė sankcijas „Belaruskalij“ ir iki gruodžio 8 dienos 7 valandos ryto verslui davė laiko užbaigti sandorius.

Praėjusį ketvirtadienį JAV išplėstose sankcijose atsidūrė ir „Belaruskalij“ produkcijos eksportuotoja „Belaruskaja kalijnaja kompanija“ (BKK). Sandoriai su ja turi būti baigti iki kitų metų balandžio 1-osios.  

Pasak A. Latako, tai suteikia galimybę Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamam Birių krovinių terminalui (BKT), Klaipėdos uoste kraunančiam „Belaruskalij“ trąšas, dirbti iki balandžio. 

„Terminalas pasiruošęs dirbti, nes jie gali daryti iki balandžio 1-osios mokėjimus JAV doleriais. Jie kol kas dirba ir jie mato čia išeitį“, – teigė Klaipėdos uosto vadovas. 

„Dabar nusikelia, tas barjeras ar stop linija yra, tik truputį toliau nei dabar“, – pridūrė jis. 

BKT nekomentuoja, kaip įmonės veiklą paveiks JAV sankcijos.

I. Udovickis nei anksčiau, nei antradienį BNS nesutiko pasakyti, su kuria įmone BKT turi sutartį – „Belaruskalij“ ar BKK.

Premjerė Ingrida Šimonytė antradienį sakė, jog trečiadienį JAV sankcijų taikomais klausimais bus daugiau informacijos.

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis antradienį sakė, kad JAV sankcijų „Belaruskalij“ įgyvendinimas priklauso nuo įmonių, tačiau neatmetė ir Vyriausybės įsikišimo galimybės.

Praradimai

Per Lietuvą nustojus vežti „Belaruskalij“ produktus, „Lietuvos geležinkeliai“ netektų maždaug ketvirtadalio krovinių, o Klaipėdos uostas – apie trečdalio.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška yra sakęs, kad įmonė turi sutartį su „Belaruskalij“, kuri galioja iki 2023 metų pabaigos, o pastaroji atsiskaito eurais, o ne JAV doleriais.  

Susisiekimo ministras Marius Skuodis praėjusią savaitę sakė, kad tiek dėl ankstesnių, tiek naujų tarptautinių sankcijų Baltarusijai bus pokyčių baltarusiškų trąšų logistikos grandinėje.

„Kad kažkas pasibaigtų konkrečią dieną, tai ne, bet kad po gruodžio 8-osios daug kas keisis visoje logistikos grandinėje, tai taip, o kaip – priklausys nuo bankų, nes vis dėlto sankcijas įgyvendina ne susisiekimo ministras ar Vyriausybė, o juridiniai asmenys“, – kalbėjo susisiekimo ministras. 

M. Skuodis dar lapkritį sakė abejojantis, kad trąšų tranzitas sustos būtent gruodžio 8 dieną, nes „yra ir tam tikros išankstinės apmokėjimo sąlygos“ bei kitos aplinkybės. 

Jis kartojo, kad makroekonominiu požiūriu Lietuvai sankcijų pasekmės yra nežymios, o konkrečioms įmonėms poveikis bus. Pasak jo, nauja „Lietuvos geležinkelių“ strategija paremta veikla be baltarusiškų trąšų. 

Klaipėdos uosto direkcija, pasak A. Latako, į savo 2022 metų planą taip pat nebeįtraukia „Belaruskalij“ krovinių – tai reiškia, kad jo krova kris apie 30 procentų.  

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška anksčiau sakė, kad sustojus tranzitui grupė negautų apie 60 mln. eurų pajamų, todėl tikėtina, kad ji turės peržiūrėti paslaugų tarifus kitiems klientams.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
19:33
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
17:15
Kaliningradas išnaudojo vežimo geležinkeliais limitus, aiškina negalintis per Lietuvą įsivežti dalies prekių 3

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, pareiškė, kad šis Rusijos regionas dėl Europos...

Logistika
15:46
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
12:37
Atsisakant rusiškos anglies – perkrovos tiekimo grandinėse ir naujų kelių paieška Premium 4

Pasauliui sugrįžtant prie iki šiol sistemingai eliminuoto kuro, logistikos įmonės ieško būdų prisijungti prie...

Logistika
11:06
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance grid“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 1

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
00:01
G. Landsbergis: Maskva turi pati surasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą 95

Ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako Gabrielius...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latviška ASG įmonė per pusmetį beveik pasiekė praėjusių metų rezultatus

125 mln. Eur per pirmuosius 6 mėnesius uždirbusi „SmartLynx“ iki metų pabaigos planuoja turėti 60-ies...

Logistika
2022.08.08
Dviejuose Kinijos miestuose į gatves išriedės „Baidu“ robotaksi

Kinijos technologijų milžinė „Baidu“, geriausiai žinoma dėl savo interneto paieškos variklio, pirmadienį...

Inovacijos
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
Lietuvos susisiekimo viceministrė ir verslo atstovai lankosi Taivane

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė su Lietuvos verslo delegacija šią savaitę lankosi Taivane, kur...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latvijoje 1,5 karto išaugo lėktuvų skrydžių skaičius

Matomas spartus atsigavimas po pandemijos, augimui netrukdo ir draudimas skristi Rusijos lėktuvams.

Logistika
2022.08.07
„Neo Group“ turėjo 0,5 mln. USD vertės rūpesčių Stambule, padėjo draudimas Premium

Kartas nuo karto draudikai Lietuvos įmonėms atlygina solidžias sumas, siekiančias šimtus tūkstančių eurų, kai...

Finansai
2022.08.07
Lietuvos vežėjų darbo jėgos sąnaudos yra dvigubai mažesnės nei ES vidurkis Premium 3

Lietuvos vežėjų darbo jėgos kaštai per metus nežymiai paaugo, tačiau pagal šį rodiklį Lietuvos transporto...

Logistika
2022.08.07
Pirkėjai persėda iš motorlaivių į irklines valtis Premium 2

Prieš dvejus metus nuo pandemijos bėgę kateriais ir jachtomis, dabar pirkėjai pradeda skaičiuoti, kiek...

Pramonė
2022.08.05
LBA: bankai laukia išaiškinimo, ar mokėjimus už tranzitą į Kaliningradą galima laikyti išimtinais

Aiškinantis dėl mokėjimų už Kaliningrado tranzitą aptarnavimo, Lietuvoje veikiantys bankai laukia rašto iš...

Verslo aplinka
2022.08.05
Lokomotyvų remonto depas bus iškeltas į Vaidotus

Dabartinėje depo vietoje planuojama kurti biurus, laisvalaikio ir prekybos vietas, naujasias remonto...

Logistika
2022.08.05
Paskirtos naujos „Viamatikos“ ir „Oro navigacijos“ valdybos

Įvyko pokyčiai dviejų susisiekimo sektoriaus įmonių valdybose. AB „Viamatika“ ir VĮ „Oro navigacija“, darbą...

Vadyba
2022.08.05
Kai liks tik graužtukai

Europos Sąjungos (ES) sankcijų stabdomos bankų transakcijos į Rusijos bankus gali sustabdyti ir bet kokią...

Nuomonės
2022.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku