Profsąjungos: sostinės viešojo transporto darbuotojų streikas galės vykti tik kovą

Publikuota: 2021-12-05
Autobusų parkas Vilniuje, Verkių g. Juditos Grigelytės nuotr.
svg svg
Autobusų parkas Vilniuje, Verkių g. Juditos Grigelytės nuotr.

Vilniaus viešojo transporto (VVT) administracijos ir profesinių sąjungų ginčams įstrigus teismuose, dar rudenį planuotas vairuotojų streikas kelsis į pavasarį.

Kaip teigia didžiausios Vilniaus viešojo transporto profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius, Vilniaus apylinkės teismui lapkričio 19-ąją atmetus bendrovės skundą ir konstatavus, kad streikas gali vykti ir pandemijos metu, VVT dar turi galimybę iki gruodžio vidurio jį apskųsti.

Kad šia teise bendrovė pasinaudos, BNS patvirtino jos vadovas Darius Aleknavičius.

Teismas sprendime konstatavo, kad valstybės paskelbta ekstremalioji situacija „negali būti laikoma aplinkybe, draudžiančia streikuoti“, taip pat atmetė VVT pretenzijas, kad streiku keliami politiniai, o ne darbuotojų teises ginantys reikalavimai, t.y. reikalavimas dešimtadaliu didinti atlyginimus, stiprinti profesinės sąjungos įtaką bendrovės valdyme.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Paliko apsaugos priemones

Vis dėlto šis teismas paliko galioti laikinąsias apsaugos priemones, numatydamas, kad streikas galės vykti tik galutinai įsiteisėjus sprendimui, t.y. išsprendus ginčą iš esmės.

Savo ruožtu VVT profesinė sąjunga teismui apskundė ir dar vieną susijusį, Darbo ginčų komisijos sprendimą, jog bendrovė net ir streiko metu turi teikti du trečdalius paslaugų – profsąjungos siekė, kad streiko metu būtų vykdoma tik trečdalis įprastinio tvarkaraščio.

„Šiemet ne, nesitikime. Aš manau, ne anksčiau kovo mėnesio. Nebent šalys nebeskųs teismo sprendimo. Bet pagal turimą praktiką aiškiai matome, kad be kovo mėnesio turbūt nieko nebus. Tačiau esant tokiai situacijai, kai bendrovė visiškai ignoruoja socialinį dialogą, informacijos teikimą profesinei sąjungai, tai yra tiesiog laiko klausimas“, – teigė A. Markevičius.

Pasak jo, profesinė sąjunga lapkričio pabaigoje atsisakė pasirašyti naują kolektyvinę sutartį, nes joje buvo bloginama padėtis lyginant su 2018-aisiais pasiektais susitarimais. Anot A. Markevičiaus, čia nebuvo įtraukta kolektyvinė darbo apmokėjimo sistema, nenumatytas darbo užmokesčio kėlimas, didesnis profesinių sąjungų atstovavimas priimant bendrovėje sprendimus dėl darbuotojų socialinės-ekonominės padėties.

Be kita ko, jis pripažino, kad nepasitenkinimą kelia ir profesinei sąjungai nubraukiama apie 80.000 Eur metinė parama, nes kai kurios kitos, esą, bendrovei palankios profesinės sąjungos ją gauna.

„Mes manome, kad tai yra ultimatumo forma, nesprendžianti esamo ginčo, o dar labiau jį gilinanti. Tokiu atveju, streikas neišvengiamas“, – kalbėjo jis.  

VVT nepalankų sprendimą skųs

„Dėl streiko pripažinimo neteisėtu, teismas pasisakė, kad mūsų ieškinys atmestinas. Įvertinę situaciją, pasitarę su teisininkais, greičiausiai šį sprendimą mes skųsime“, – sakė VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius.

Dėl to jis taip pat sakė nematantis galimybių, jog streikas vyktų dar šiemet.

VVT pažymi, jog įmonėje numatyti pokyčiai, taip pat ir dėl darbuotojų sąlygų gerinimo.

Atsakydama į profesinių sąjungų kritiką, bendrovė informavo, jog atspirties taškas derintis dėl darbuotojų sąlygų gerinimo yra Darbo kodekse numatytos garantijos, o ne 2018-ųjų kolektyvinė sutartis, kurioje jau buvo sutarta dėl geresnių sąlygų.

Tuo metu praktika dėl darbo užmokesčio įtraukimo į kolektyvinę sutartį, pasak bendrovės, yra nevienoda, o atlyginimo kėlimas „nebūtinai yra kolektyvinės sutarties dalykas“ ir gali būti numatytas, pavyzdžiui, atskirame dokumente.

„Dėl paramos profsąjungai – ji nėra išbraukta, tad nereiktų klaidinti visuomenės. Taip, ji yra mažesnė nei 2018 metais priimtoje kolektyvinėje sutartyje, tačiau šalims vis dėlto pavyko pasiekti susitarimą dėl paramos skyrimo, kuri bet kokiu atveju nebūtų maža“, – teigia bendrovė.

Pasak VVT, parama profesinei sąjungai niekaip nepaveikė darbuotojų darbo sąlygų ar užmokesčio, o pasibaigus ankstesnės sutarties galiojimui išlaikytos socialinės garantijos ir priemokos.

Žada gerinti sąlygas

Pasak bendrovės, darbo sąlygos per pastaruosius keturis mėnesius gerintos „atsižvelgiant į darbuotojų poreikius ir bendrovės galimybes“.

Pavyzdžiui, darbuotojai nuo spalio atleisti nuo pareigos atlyginti turtinę žalą įvykus eismo įvykiui dėl jų kaltės, jei ši kaltės forma yra neatsargumas, vairuotojų maršrutai pakeisti numatant 45 minučių pietų pertrauką, o jų išsakytos pastabos apie maršrutų grafikus registruojamos, aptariamos ir koreguojamos – taip, pasak bendrovės, jau pakeisti 10-ies maršrutų grafikai.

Be kita ko, pabrėžiama, jog kai kuriose vietose atskirti biotualetai moterims ir vyrams, deramasi dėl dažnesnio jų valymo tinkamo vėdinimo.

„Nuo gruodžio 6 d. pradedame naują projektą dėl vairuotojų poilsio ir pietų namelių. Pirmąjį tokį namelį statysime Skalvių žiede, įrengsime jį su baldais ir kitomis būtinosiomis priemonėmis. Kitų metų pradžioje planuojame tokius namelius turėti dar 5-10 vietų“, – teigė bendrovė.

Atlyginimams – papildomi 700.000 Eur

Bendrovė pažymi, jog šiuo metu jau yra pakelti atlyginimai mažiausiai uždirbantiems darbuotojams, tam skirta 700.000 eurų. Nuo kitų metų balandžio planuojama įvesti naują apmokėjimo sistemą, taip pat kasmet balandį peržiūrėti atlyginimą.

VVT iki naujųjų žada paskelbti 159 naujų troleibusų pirkimo konkursą.

Be kita ko, nuo šio penktadienio Verkių, Antakalnio, Viršuliškių departamentuose visi darbuotojai gali pasitikrinti grafikus, maršrutus, darbo laiką, atsiskaitymo lapelius terminaliniuose kompiuteriuose, testuojamos naujos uniformos, darbo drabužiai.

Iš viso įmonėje „Vilniaus viešasis transportas“ dirba apie 1.900 žmonių. Šiai profesinei sąjungai priklauso daugiau nei 1.200 darbuotojų. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Prasideda lietuviško elektrinio „Dancer“ autobuso bandymai

Vilniaus oro uoste pradedamas bandyti Lietuvoje kuriamas ir gaminamas elektra varomas autobusas „Dancer“.

Logistika
08:05
Klaipėdos uoste dėl stipraus vėjo ribojama laivyba

Pirmadienio pavakarę dėl sustiprėjusio vėjo į Klaipėdos uostą negali patekti dalis laivų.

Logistika
2022.01.17
Lietuvos oro uostai šiemet taps akcine bedrove

Iki 2022 metų pabaigos Lietuvos oro uostai iš valstybės įmonės (VĮ) turi būti pertvarkyti į akcinę bendrovę...

Logistika
2022.01.17
Savininko deklaravimo kodas: vieniems papildomas vargas, kitiems – didesnis skaidrumas Premium

Praėjo jau daugiau nei pusė metų nuo tada, kai įsigaliojo reikalavimas turėti Savininko deklaravimo kodą...

Logistika
2022.01.17
Krova Rygos jūrų uoste pernai smuko 9,3%

Rygos uostas pranešė per praėjusius metus perkrovęs 21,499 mln. tonų krovinių – tai 9,3% mažiau nei 2020 m..

Logistika
2022.01.17
Latvijos vežėjai: „Belaruskalij“ trąšų tranzitui per Latviją nėra galimybių

Latvijos valstybės institucijos ir privatūs vežėjai teigia, kad baltarusiškų trąšų tranzitas nebūtų įmanomas...

Logistika
2022.01.17
„LTG Cargo“ 2021 m. pervežė 4,3% mažiau krovinių

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ 2021 m., preliminariais...

Logistika
2022.01.17
1.000 km vienu įkrovimu: „Mercedes“ rekordininkas jau beveik paruoštas konvejeriui Premium 41

1.000 km su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, mažiausias aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas –...

Automobiliai
2022.01.16
„Klasco“ kol kas neatnaujins geležies rūdos krovos 3

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“), išgabenusi anksčiau...

Logistika
2022.01.15
FT metų žmogus E. Muskas: konkurentai ir mane, ir „Teslą“ vadino kvailiais bei apgavikais Premium 6

Elonas Muskas sako norintis būti atlaidus kritikams. Vis dėlto ne vienus metus kovojus su abejojančiųjų...

Inovacijos
2022.01.15
Automobilių salonai Latvijoje tuštėja akyse 4

Latvijos automobilių rinkoje susiklostė įtempta situacija – salonai tuštėja, pristatymai vėluoja. Dėl tokios...

Prekyba
2022.01.15
Rusijos uostuose pernai krova augo 1,7%

Per praėjusius metus Rusijos jūrų prekybos uostuose perkrauta 835,2 mln. t krovinių – tai 1,7% daugiau nei...

Logistika
2022.01.14
Užbaigta 3 metus trukusi ir 36 mln. Eur kainavusi Vilniaus oro uosto rekonstrukcija 1

Atlikus būtinas patikros procedūras, Vilniaus oro uoste oficialiai pabaigtas didžiausias infrastruktūros...

Logistika
2022.01.14
Dakaro maratono pabaigoje – lietuviški siurprizai

Penktadienį finišavo kasmetinis Dakaro lenktynių maratonas – jame dalyvavo rekordiškai daug Lietuvos atstovų,...

Automobiliai
2022.01.14
Honkongo oro uostas uždraudė tranzitinius skrydžius iš daugiau nei 150 šalių

Honkongo tarptautinis oro uostas pranešė, kad mėnesiui uždraudžia keleiviams iš daugiau kaip 150 šalių ir...

Logistika
2022.01.14
Nepaisant siaučiančios omikron, šiemet laukiama kelionių bumo Premium

Pandemijai vis dar stingdant turizmą, VŽ kalbinti Lietuvos kelionių organizavimo įmonių vadovai teigia...

Logistika
2022.01.14
Protestuotojai po dviejų parų išsiskirstė iš VVT administracijos pastato 1

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas tvirtina periodiškai palaikantis dialogą su personalu, o...

Logistika
2022.01.14
„Novaturo“ apyvarta pernai augo, bet dar nepasiekė priešpandeminio lygio

Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose listinguojamos bendrovės AB „Novaturo“ apyvarta 2021...

Logistika
2022.01.14
A. Latakas: Klaipėdos uostui reikia atsisukti į Vakarus

Klaipėdos uoste mažėjant tranzitinių krovinių iš Rytų, reikia atsisukti į Vakarus, iš kurių per jūrą daugėja...

Logistika
2022.01.14
Lietuvoje veiklą pradeda nauja Italijos kapitalo aviacijos bendrovė „Jump Air“

Įmonės orlaiviais ketinama skraidyti Europos, Azijos, Afrikos, Vidurio Rytų ir Karibų oro erdvėse.

Logistika
2022.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku