Pristatyta kelių plėtros ir priežiūros strategija

Publikuota: 2021-12-03
Strategijos pristatymas. Susisiekimo ministerijos nuotr.
svg svg
Strategijos pristatymas. Susisiekimo ministerijos nuotr.

Projektas numato iki 2035 metų planuojamus projektus, ministerija iki mėnesio pabaigos laukia pastabų.

Susisiekimo ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija penktadienį Vilniuje pristatė ilgalaikę valstybinių šalies kelių perspektyvą – svarbiausius tikslus ir plėtros kryptis. Šios gairės numatomos parengtame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijos iki 2035 m. projekte. Strategijoje numatyta modernizuoti svarbiausias šalies magistrales, iš esmės pagerinti kelių ir daugiau nei 70-ies tiltų būklę, tęsti žvyrkelių asfaltavimą šalies regionuose (apie 1.900 km), plėtoti dviračių takų infrastruktūrą, „skubiai“ sutvarkyti daugiau kaip 1.700 pėsčiųjų perėjų.

„Lietuvos kelių būklė iš tiesų netenkina, 38% visų valstybinės reikšmės kelių neatitinka keliamų kokybės kriterijų, todėl jau artimiausiu laikotarpiu laukia ne tik dideli strateginiai kelių projektai, bet ir nuolatiniai kelių remonto darbai kelių būklei stabilizuoti ir gerinti“, – konferencijoje sakė Marius Skuodis, susisiekimo ministras.

Jis aiškina, kad sėkmingai kelių priežiūrai ir plėtrai būtinas ilgalaikis planavimas – aiškūs prioritetai ir svarbiausios kryptys. Pasak jo, beveik 15 metų laikotarpiui sudaromi strateginiai projektai leis geriau planuoti darbus, efektyviau ir skaidriau panaudoti infrastruktūrai reikalingas lėšas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Prasta kelių būklė

Konferencijoje ministras pristatė kelis svarbiausius projektus. Numatoma modernizuoti transeuropiniam transporto tinklui TEN-T priklausančias magistrales „Via Baltica“ ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, rekonstruoti prastos būklės arba eismo intensyvumo neatitinkančius magistralinius kelius A14 Vilnius–Utena, A9 Panevėžys–Šiauliai, Vilnius–Trakai bei krašto kelią Nr. 130 Vilnius–Prienai–Alytus.

Didelę dalį darbų šiuose keliuose numatoma pabaigti jau iki 2024 m. pabaigos. Per šį laikotarpį, numatytus darbus paankstinant dvejais metais, planuojama rekonstruoti daugiau kaip 40 km ilgio „Via Balticos“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos, kelią išplatinant iki keturių eismo juostų.

Kelią Vilnius–Utena numatoma sutvarkyti iki 2025 m. pabaigos, jo ruožą tarp Vilniaus ir Molėtų – iki 2024 m. pabaigos.

2024–2026 m. planuojama rekonstruoti kelio Nr. 130 Vilnius–Prienai–Alytus ruožą tarp Garliavos ir Prienų.

Magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ties Kauno miestu numatoma iki 2025 m. baigti rekonstruoti 4 tiltus.

Siekiant stabilizuoti ir iš esmės pagerinti šalies kelių būklę, daug dėmesio bus skiriama keliams su nusidėvėjusia ar per siaura danga, tiltų ir viadukų tvarkymui.

Tyrimai parodė, kad šiuo metu 38% valstybinės reikšmės kelių netenkina dangos būklės indekso – norima, kad iki 2024 m. tokių kelių dalis nesiektų 33%, iki 2035 m. – 12%. Valstybinės reikšmės kelių tinkle yra 73 prastos būklės tiltai ir viadukai, beveik 200 km krašto kelių dangos plotis yra mažesnis nei 5 m ir neatitinka kelio kategorijos – visus šiuos kelius ir tiltus planuojama sutvarkyti iki 2035 m. Jau iki 2024 m. numatoma sutvarkyti apie 50 tiltų ir viadukų ir praplatinti apie 45 km per siaurų kelių.

Numatoma toliau asfaltuoti valstybinės reikšmės kelius su žvyro danga. Planuojama, kad  2021–2024 m. iš viso bus išasfaltuota mažiausiai 500 km žvyrkelių, iš jų apie 110 km ruožų per gyvenvietes. Iš viso iki 2035 m. numatoma išasfaltuoti mažiausiai 1.900 km žvyrkelių, kad valstybinės reikšmės kelių tinkle jų liktų ne daugiau kaip 20%.

Dviračių takų plėtra

Lietuvoje bus intensyviau plečiamas pėsčiųjų ir dviračių takų tinklas. Šiuo metu šalia valstybinės reikšmės kelių tinklo yra apie 1.500 km dviračių takų, iš jų apie 700 km – blogos būklės. 2022–2035 m. planuojama nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50%. Be to, bus tvarkomi ir esami prastos būklės takai – minėtu laikotarpiu numatoma sutvarkyti maždaug pusę tokių takų, iš viso apie 350 km.

Siekiant valstybinėje eismo saugumo programoje „Vizija 0“ iki 2030 m. keliamo tikslo – perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, palyginti su 2019 m., keliuose numatoma ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas ir pėsčiųjų perėjas. Siekiama, kad iki 2024 m. nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų, t. y. sutvarkyti apie 1.720 tokių perėjų.

2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.

Susisiekimo ministerija nurodo iki mėnesio pabaigos laukianti pasiūlymų dėl viešai pristatytos Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijos iki 2035 m.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
„SmartLynx Airlines“ ieško darbuotojų Vilniuje

Latvijoje registruota „Avia Solutions Group“ (ASG) aviacijos bendrovė steigia centrą Vilniuje, ieško 60...

Logistika
12:43
„Girteka“ Norvegijos teisme siekia įrodyti nepažeidusi kabotažo taisyklių

Paskirtas baudas „Girteka“ vertina kaip nedideles, tačiau siekia teisme apginti savo poziciją.

Logistika
12:16
Klaipėdos jūrų uosto krova pernai sumenko 4,5%

2021 m. Klaipėdos uostas perkrovė 45,6 mln. tonų krovinių. Tai yra 4,5% mažiau nei 2020 m., kuomet uostas...

Logistika
09:42
M. Skuodis: ar griauti Vilniaus oro uosto atvykimo terminalą, spręs architektai 4

Pernai pasiūlęs nugriauti ir statyti naują Vilniaus oro uosto atvykimo terminalą Marius Skuodis, susisiekimo...

Statyba ir NT
2022.01.18
„Novaja gazeta“: ICAO ataskaitoje dėl nutupdyto lėktuvo – prieštaringi Minsko duomenys

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ataskaitoje apie priverstinį bendrovės „Ryanair“...

Logistika
2022.01.18
M. Skuodis: nesu tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario per Lietuvą nevažiuos 2

Susiekimo ministras kartoja nesantis tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario 1 dienos nustos važiuoti per...

Logistika
2022.01.18
Verslo atsigavimui ir paramai dėl Kinijos planuoja 500 mln. Eur paskolų biudžetą 18

Spartesnio atsigavimo siekiančioms įmonėms ir nukentėjusioms nuo Kinijos sankcijų turėtų būti išdalinta dar...

Gazelė
2022.01.18
Ministras: ICAO nustatė šiurkščių pažeidimų dėl baltarusių nukreipto lėktuvo

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ataskaitoje fiksuoti šiurkštūs pažeidimai dėl Minske...

Verslo aplinka
2022.01.18
Lenkijos jūrų uostuose užfiksuota rekordinė krova 6

Pernai Lenkijos jūrų uostuose krovos apimtis išaugo 9% ir pasiekė 113,1 mln. tonų kiekį. 2020 m. krova siekė...

Logistika
2022.01.18
„Spark“ ruošiasi žengti į akcijų biržą, užsitikrino 30 mln. Eur investiciją 5

Elektromobilių dalinimosi platforma „Spark“ sutarė su Liuksemburgo alternatyviųjų investicijų grupe dėl 30...

Rinkos
2022.01.18
Prasideda lietuviško elektrinio „Dancer“ autobuso bandymai 9

Vilniaus oro uoste pradedamas bandyti Lietuvoje kuriamas ir gaminamas elektra varomas autobusas „Dancer“.

Logistika
2022.01.18
Klaipėdos uoste dėl stipraus vėjo ribojama laivyba

Pirmadienio pavakarę dėl sustiprėjusio vėjo į Klaipėdos uostą negali patekti dalis laivų.

Logistika
2022.01.17
Lietuvos oro uostai šiemet taps akcine bendrove 1

Iki 2022 metų pabaigos Lietuvos oro uostai iš valstybės įmonės (VĮ) turi būti pertvarkyti į akcinę bendrovę...

Logistika
2022.01.17
Savininko deklaravimo kodas: vieniems papildomas vargas, kitiems – didesnis skaidrumas Premium

Praėjo jau daugiau nei pusė metų nuo tada, kai įsigaliojo reikalavimas turėti Savininko deklaravimo kodą...

Logistika
2022.01.17
Krova Rygos jūrų uoste pernai smuko 9,3%

Rygos uostas pranešė per praėjusius metus perkrovęs 21,499 mln. tonų krovinių – tai 9,3% mažiau nei 2020 m..

Logistika
2022.01.17
Latvijos vežėjai: „Belaruskalij“ trąšų tranzitui per Latviją nėra galimybių

Latvijos valstybės institucijos ir privatūs vežėjai teigia, kad baltarusiškų trąšų tranzitas nebūtų įmanomas...

Logistika
2022.01.17
„LTG Cargo“ 2021 m. pervežė 4,3% mažiau krovinių

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ 2021 m., preliminariais...

Logistika
2022.01.17
1.000 km vienu įkrovimu: „Mercedes“ rekordininkas jau beveik paruoštas konvejeriui Premium 41

1.000 km su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, mažiausias aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas –...

Automobiliai
2022.01.16
„Klasco“ kol kas neatnaujins geležies rūdos krovos 3

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“), išgabenusi anksčiau...

Logistika
2022.01.15
FT metų žmogus E. Muskas: konkurentai ir mane, ir „Teslą“ vadino kvailiais bei apgavikais Premium 7

Elonas Muskas sako norintis būti atlaidus kritikams. Vis dėlto ne vienus metus kovojus su abejojančiųjų...

Inovacijos
2022.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku