M. Skuodis: dėl JAV sankcijų bus pokyčių logistikos grandinėje

Publikuota: 2021-12-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pripažįsta, kad tiek dėl ankstesnių, tiek naujų tarptautinių sankcijų Baltarusijai bus pokyčių baltarusiškų trąšų logistikos grandinėje.

Papildyta URM komentaru 

Jungtinėms Valstijoms, Kanadai ir jų sąjungininkėms Europoje ketvirtadienį išplėtus sankcijas Baltarusijai, jų sąraše atsidūrė vienos didžiausių pasaulyje trąšų gamintojų „Belaruskalij“ produkcijos eksportuotoja „Belaruskaja kalijnaja kompanija“ (BKK).

M. Skuodis, kaip ir anksčiau, kartoja, kad sankcijas iš esmės įgyvendina komerciniai bankai, todėl tik nuo jų priklauso, ar „Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą toliau vyks.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Jeigu bankai priima mokėjimus iš sankcionuotų juridinių asmenų, tai krova, tikėtina, gali vykti, jeigu bankai nepriima, ji negali vykti“, – atsakydamas į BNS klausimą spaudos konferencijoje penktadienį sakė M. Skuodis.

„JAV sankcijos taikomos šios šalies juridiniams asmenims ir atsiskaitymams doleriais, aš neįsivaizduoju, kaip šiuolaikinis bankas galėtų veikti neturėdamas galimybės atsiskaityti doleriais“, – pridūrė jis.

Iki šiol nei JAV, nei europinės sankcijos BKK nebuvo netaikomos – „Belaruskalij“ joje valdo 48% akcijų.

Rugpjūtį paskelbtos ir gruodžio 8 dieną galutinai įsiteisėjančios JAV sankcijos taikomos tik įmonėms, kuriose „Belaruskalij“ valdo 50% ir daugiau.

Tačiau ketvirtadienį paskelbtos naujos JAV sankcijos numato, kad sandoriai su „Belaruskaja kalijnaja kompanija“, jos antrine įmone Ukrainoje „Agrorozkvit“ arba jų tiesiogiai ar netiesiogiai valdomomis įmonėmis (ne mažiau kaip 50% akcijų), turi būti nutraukti iki 2022 metų balandžio 1 dienos.

Lietuvos Užsienio reikalų ministerija (URM) sako tikinti, kad bendras ES, JAV ir kitų partnerių spaudimas Baltarusijos režimui duos rezultatų, tačiau konkretaus jų poveikio nekomentuoja.

„Kalbant apie krovinių gabenimą iš Baltarusijos per Lietuvą, norėtume pabrėžti, kad už sankcijų įgyvendinimą yra atsakingi verslo subjektai, bankai, o ne valstybės institucijos“, – komentare BNS teigia ministerija.

URM rekomenduoja įvertinti visas rizikas ir susilaikyti nuo bet kokių sandorių su asmenimis ar įmonėmis, esančiais ir partnerių sankcijų sąrašuose.  

Komentuodamas, ar „Belaruskalij“, per Klaipėdos uostą eksportuojančios apie 11 mln. tonų trąšų per metus, produkcija bus vežama per Lietuvą po gruodžio 8-osios, M. Skuodis tikino, kad procesas taip pat priklausys nuo bankų, tačiau jis pripažino, kad pokyčių logistikos grandinėje bus. 

„Kad kažkas pasibaigtų konkrečią dieną, tai ne, bet kad po gruodžio 8-osios daug kas keisis visoje logistikos grandinėje, tai taip, o kaip – priklausys nuo bankų, nes vis dėlto sankcijas įgyvendina ne susisiekimo ministras ar Vyriausybė, o juridiniai asmenys“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Jis kartojo, kad makroekonominiu požiūriu Lietuvai sankcijų pasekmės yra nežymios, o konkrečioms įmonėms poveikis bus.

„Aš, kaip ministras, noriu, kad ir prekyba, ir tranzitas vyktų, ir ekonominiai ryšiai tarp šalių būtų kuo intensyvesni. Šituo atveju viskas priklauso nuo kitos pusės ir nuo jos veiksmų“, – teigė M. Skuodis.

Per Lietuvą nustojus vežti „Belaruskalij“ produktus, valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ netektų maždaug ketvirtadalio krovinių, o Klaipėdos uostas – apie trečdalio. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška BNS yra sakęs, kad įmonė turi sutartį su „Belaruskalij“, kuri atsiskaito eurais ir kuri galioja iki 2023 metų pabaigos.

Verslininko Igorio Udoviskio bei „Belaruskalij“ kontroliuojamas Klaipėdos uoste veikiantis Birių krovinių terminalas (BKT) nekomentuoja, kaip įmonės veiklą paveiks JAV sankcijos.

Jungtinės Valstijos, ES ir dalis kitų valstybių naujas sankcijas Baltarusijai įvedė už Minsko režimo vaidmenį kurstant migrantų krizę prie Lietuvos ir kitų rytinių ES sienų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
LTG informavo „Belaruskalij“ apie Vyriausybės nutarimą nutraukti sutartį

Pranešta apie 2018 m. sudarytos sutarties nutraukimą, tačiau lieka galimybė baltarusiškas trąšas gabenti...

Logistika
13:24
„SmartLynx Airlines“ ieško darbuotojų Vilniuje

Latvijoje registruota „Avia Solutions Group“ (ASG) aviacijos bendrovė steigia centrą Vilniuje, ieško 60...

Logistika
12:43
„Girteka“ Norvegijos teisme siekia įrodyti nepažeidusi kabotažo taisyklių

Paskirtas baudas „Girteka“ vertina kaip nedideles, tačiau siekia teisme apginti savo poziciją.

Logistika
12:16
Klaipėdos jūrų uosto krova pernai sumenko 4,6%

2021 m. Klaipėdos uostas perkrovė 45,6 mln. tonų krovinių. Tai yra 4,6% mažiau nei 2020 m., kuomet uostas...

Logistika
09:42
M. Skuodis: ar griauti Vilniaus oro uosto atvykimo terminalą, spręs architektai 4

Pernai pasiūlęs nugriauti ir statyti naują Vilniaus oro uosto atvykimo terminalą Marius Skuodis, susisiekimo...

Statyba ir NT
2022.01.18
„Novaja gazeta“: ICAO ataskaitoje dėl nutupdyto lėktuvo – prieštaringi Minsko duomenys

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ataskaitoje apie priverstinį bendrovės „Ryanair“...

Logistika
2022.01.18
M. Skuodis: nesu tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario per Lietuvą nevažiuos 2

Susiekimo ministras kartoja nesantis tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario 1 dienos nustos važiuoti per...

Logistika
2022.01.18
Verslo atsigavimui ir paramai dėl Kinijos planuoja 500 mln. Eur paskolų biudžetą 18

Spartesnio atsigavimo siekiančioms įmonėms ir nukentėjusioms nuo Kinijos sankcijų turėtų būti išdalinta dar...

Gazelė
2022.01.18
Ministras: ICAO nustatė šiurkščių pažeidimų dėl baltarusių nukreipto lėktuvo

Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ataskaitoje fiksuoti šiurkštūs pažeidimai dėl Minske...

Verslo aplinka
2022.01.18
Lenkijos jūrų uostuose užfiksuota rekordinė krova 6

Pernai Lenkijos jūrų uostuose krovos apimtis išaugo 9% ir pasiekė 113,1 mln. tonų kiekį. 2020 m. krova siekė...

Logistika
2022.01.18
„Spark“ ruošiasi žengti į akcijų biržą, užsitikrino 30 mln. Eur investiciją 5

Elektromobilių dalinimosi platforma „Spark“ sutarė su Liuksemburgo alternatyviųjų investicijų grupe dėl 30...

Rinkos
2022.01.18
Prasideda lietuviško elektrinio „Dancer“ autobuso bandymai 9

Vilniaus oro uoste pradedamas bandyti Lietuvoje kuriamas ir gaminamas elektra varomas autobusas „Dancer“.

Logistika
2022.01.18
Klaipėdos uoste dėl stipraus vėjo ribojama laivyba

Pirmadienio pavakarę dėl sustiprėjusio vėjo į Klaipėdos uostą negali patekti dalis laivų.

Logistika
2022.01.17
Lietuvos oro uostai šiemet taps akcine bendrove 1

Iki 2022 metų pabaigos Lietuvos oro uostai iš valstybės įmonės (VĮ) turi būti pertvarkyti į akcinę bendrovę...

Logistika
2022.01.17
Savininko deklaravimo kodas: vieniems papildomas vargas, kitiems – didesnis skaidrumas Premium

Praėjo jau daugiau nei pusė metų nuo tada, kai įsigaliojo reikalavimas turėti Savininko deklaravimo kodą...

Logistika
2022.01.17
Krova Rygos jūrų uoste pernai smuko 9,3%

Rygos uostas pranešė per praėjusius metus perkrovęs 21,499 mln. tonų krovinių – tai 9,3% mažiau nei 2020 m..

Logistika
2022.01.17
Latvijos vežėjai: „Belaruskalij“ trąšų tranzitui per Latviją nėra galimybių

Latvijos valstybės institucijos ir privatūs vežėjai teigia, kad baltarusiškų trąšų tranzitas nebūtų įmanomas...

Logistika
2022.01.17
„LTG Cargo“ 2021 m. pervežė 4,3% mažiau krovinių

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ 2021 m., preliminariais...

Logistika
2022.01.17
1.000 km vienu įkrovimu: „Mercedes“ rekordininkas jau beveik paruoštas konvejeriui Premium 41

1.000 km su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, mažiausias aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas –...

Automobiliai
2022.01.16
„Klasco“ kol kas neatnaujins geležies rūdos krovos 3

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“), išgabenusi anksčiau...

Logistika
2022.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku