Žadama didinti kvotas trečiųjų šalių vairuotojams, vežėjai prašo jų atsisakyti 

Publikuota: 2021-12-01
Vytautas Šilinskas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viceministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vytautas Šilinskas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viceministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ketina padidinti palengvinto įdarbinimo kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių iki 15.000–16.000, tačiau vežėjai tvirtina, jog tai nepadės išvengti darbuotojų trūkumo.

Kaip BNS informavo Vytautas Šilinskas, socialinės apsaugos ir darbo viceministras, galutinį skaičių ministerija dar turės suderinti su Vidaus reikalų ministerija. Pasak jo, tai atitinka šiemet jau įdarbintų vairuotojų iš trečiųjų šalių skaičių. Palengvinto įdarbinimo kvota šiemet siekė 11.600.

„Mes išsiaiškinome, kiek šiemet buvo įdarbinta užsieniečių ir nusprendėme, jog kitiems metams bus nustatytas toks kvotų skaičius, kiek jų buvo įdarbinta per metus. Preliminariai skaičiuojame, jog jų buvo apie 16.000“, – BNS sakė viceministras.

Reikalauja atsisakyti kvotų

Anot vežėjų organizacijų, dėl vidaus rinkos neįstengiamo patenkinti vairuotojų trūkumo, transporto sektoriui išvis neturėtų būti taikoma kvotų sistema, arba kvotos turėtų būti daug didesnės.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Buvo išsakyta nuomonė, kad įvertinus transporto sektoriaus specifiką ir dinamiškumą, šiam sektoriui ir deficitinei tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų profesijai išvis neturėtų būti taikoma kvotų sistema“, – BNS sakė Zenonas Buivydas, „Linavos“ generalinis sekretorius.

Pasak jo, jei bus iš esmės peržiūrėta dabartinė kvotų tvarka ir sprendimai bus orientuoti į verslo išsaugojimą Lietuvoje, tai bus didelis postūmis.

„Tai būtų vilties teikiantis sprendimas, kad ši Vyriausybė pagaliau pradeda girdėti nacionalinio verslo atstovus ir jų sakomus argumentus“, – pridūrė jis.

Anot Povilo Drižo, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus, didesnės kvotos palengvintų vairuotojų trūkumo problemą, bet jos neišspręstų.

„Lapkričio mėnesį mūsų išsiųstame pasiūlyme mes rekomendavome 30.000. Tačiau kvotų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su vairuotojų problema, tos problemos yra sisteminės“, – BNS sakė P. Drižas.

Abejoja argumentais

Socialinės apsaugos ir darbo viceministras abejoja, ar prašymas didinti kvotą iki 30.000 turi pagrindo.

„Vežėjai teigia, kad jiems kvotas reikėtų pakelti iki 30.000 per metus, kas mums tikrai kelia abejonių. Sektoriuje stabiliai yra apie 77.000 darbuotojų paskutinius trejetą metų, šis skaičius nekinta ir yra stabilus“, – teigė V. Šilinskas.

P. Drižo nuomone, ilguoju laikotarpiu reikėtų visiškai atsisakyti kvotų sistemos ir leisti neribotai įdarbinti žmones supaprastinta tvarka.

„Tai yra, neatliekant jokių darbo rinkos testų, nemokant už leidimą dirbti po 120 Eur žmogui, nelaukiant mėnesį laiko, kol atsiras į siūlomą vietą lietuvis, nes jis neatsiras. Lietuva yra vieną didžiausių transporto sektorių turinti šalis Europos Sąjungoje, tačiau pagal populiaciją esam jos gale ir mūsų vidaus rinka tiesiog fiziškai negali patenkinti vairuotojų poreikio“, – kalbėjo P. Drižas.

TTLA atstovas taip pat pažymėjo, jog norint išspręsti vairuotojų trūkumo problemą, šių priemonių irgi neužteks. Pasak jo, būtina didinti vairuotojo profesijos patrauklumą valstybiniu lygmeniu, skatinti  įsitraukti moteris.

„Vežėjai yra pasiruošę su valdžia sėsti prie bendro stalo ir kartu spręsti šiuos klausimus“, – sakė P. Drižas.

Darbinant vairuotojus pagal kvotas įmonės leidimus konsuliniuose skyriuose gauna paprasčiau, darbuotojai atleidžiami nuo rinkliavos už leidimą dirbti Lietuvoje. Užimtumo tarnyba taip pat neatlieka darbo rinkos testo ir netikrina, ar tokių darbuotojų nėra Lietuvos bedarbių sąrašuose.

Darbinant pagal kvotas, vežėjų teigimu, įvairuotojo įdarbinimo procesas sutrumpėja keliais mėnesiais.

Viršijus kvotą, taikomos įprastinės įdarbinimo iš trečiųjų šalių procedūros.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija neseniai pasiūlė keisti kvotų tvarką, kad jos būtų skaičiuojamos pagal realiai įdarbintų darbuotojų skaičių, o ne pagal paskelbtus laisvų darbo vietų duomenis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Asociacija: didžiausia problema - ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra 7

Automobilių verslo atstovai sutaria, kad elektromobilių paklausa Lietuvoje nemažėja. Pasak jų, valstybės...

Logistika
14:28
Klaipėdos įmonė nusipirko Nyderlandų laivų statyklą Premium 2

Klaipėdos gamybos ir projektų valdymo įmonė „Passer Sidc“ su partneriu įsigijo laivų statyklą Nyderlanduose.

Pramonė
11:02
Vilniaus oro uostas pradėjo elektrinio autobuso „Dancer“ bandymus 1

Klaipėdos bendrovė „Vėjo projektai“ pradėjo elektrinio autobuso „Dancer“ prototipo bandymus Vilniaus oro...

Logistika
10:44
„Lineka“ prezidentas: drausti vežti krovinius reikia labai rimtos priežasties

„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) gavus trijų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti vienos didžiausių pasaulyje...

Logistika
2022.01.21
Trys kompanijos kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ dėl „Belaruskalij“ trąšų vežimo

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) Grupė gavo trijų nesankcionuotų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti...

Logistika
2022.01.21
„Toyota“ trims dienoms stabdo 11 gamyklų Japonijoje 3

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas dėl lustų ir kitų komponentų stygiaus kelioms dienoms priverstas...

Automobiliai
2022.01.21
„Via Balticoje“ – 55 km dydžio spūstis, Lenkija neįsileidžia vilkikų 2

Dėl masinių eismo įvykių bei sudėtingų oro sąlygų penktadienį paralyžiuotas eismas „Via Baltica“ kelyje, apie...

Logistika
2022.01.21
Lietuvos oro uostų keleivių srautai auga, šiemet didės ir skrydžių kainos

Lietuvos oro uostai pernai aptarnavo daugiau nei 2,5 mln. keleivių – tai yra 37% daugiau nei 2020 m. (1,8...

Logistika
2022.01.21
Nauja investicija: ateina pasaulio dviračių gamybos lyderis, gamyklą statys Kėdainiuose Premium 42

Nyderlandų transporto konglomeratas „Pon Holdings“, kuriam priklauso „Gazelle“, „Union“, „Swapfiets“ ir...

Pramonė
2022.01.21
Klaipėdoje laivybos visiškai atkurti dar nepavyko

Klaipėdos uoste penktadienį dėl vėjo laivyba vis dar ribojama.

Logistika
2022.01.21
JAV teisme – kaltinimai dėl „Ryanair“ lėktuvo nutupdymo Minske 3

JAV Teisingumo departamentas dėl pernai įvykdyto priverstinio į Vilnių skridusio „Ryanair“ lėktuvo nutupdymo...

Logistika
2022.01.21
„Klasco“ profsąjunga žada kreiptis į Darbo inspekciją 4

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos didžiausios Klaipėdos uosto krovos kompanijos („Klasco“) darbuotojai žada...

Logistika
2022.01.20
Metai po „Brexit“: žala ekonomikai didelė, bet tikrąjį jos dydį maskuoja pandemija Premium

Išaugusios sąnaudos, sumažėjęs konkurencingumas, kritę pardavimai – tokius sunkumus ir praradimus, pasibaigus...

Verslo aplinka
2022.01.20
Elektromobilių subsidijoms skiriamas dar 1 mln. Eur 1

Perskirsčius Klimato kaitos lėšų programos lėšas, papildoma injekcija skiriama gyventojų perkamiems...

Automobiliai
2022.01.20
„Vlasavos“ savininku tapo Latvijos investicinė įmonė

Nuo 1995 metų veikiančios UAB „Vlasava“, keleivių vežimo autobusais paslaugas teikiančios Palangos bendrovės...

Logistika
2022.01.20
„Lietuvos kelių“ vadovu tapo lobistas Š. Frolenko 1

Kelininkų asociacijos administravimą perleidus specializuotai įmonei, R. Gradauskas lieka organizacijos...

Logistika
2022.01.20
TOP 500 Lietuvos verslo lyderių: aukštosios technologijos ir „žalioji“ transformacija Premium 1

„Verslo žinių“ ketvirtą kartą skelbiamo reitingo „Lietuvos verslo lyderiai 500“ (LVL 500) laurais...

Finansai
2022.01.20
Oro logistikos industrija ir šiemet liks laimėtoja Premium

Tarsi auksinę žąsį pagavę krovininio oro transporto valdytojai skaičiuoja praėjusių metų sėkmės vaisius ir...

Logistika
2022.01.20
Stiprėjantis vėjas vėl kelia grėsmę laivybai Klaipėdoje

Dėl stipraus vėjo Klaipėdos uoste ketvirtadienį ryte apribotas locmanų darbas, išvykimą atidėjo vienas...

Logistika
2022.01.20
Svarbu greitis: maistą ir kitas prekes į namus vežančios bendrovės kaitina rinką Premium

Užsisakyti maisto produktų ir patiekalų per greitai juos pristatančias platformas „Wolt“, „Bolt“, „Last Mile“...

Prekyba
2022.01.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku