Klaipėdos uostas investicijas kreipia į projektus, reikšmingus valstybės ekonomikai

Reklama publikuota: 2021-11-25
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
svg svg
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.

Geopolitiniai iššūkiai bei rinkų svyravimai nesustabdė Klaipėdos jūrų uosto investicinių projektų. Priešingai – investicijos kreipiamos į projektus, didinsiančius uosto pralaidumą bei artimoje ateityje dar labiau stiprinsiančius uosto konkurencingumą.

„Esamų geopolitinių iššūkių fone ypač svarbu toliau stiprinti Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą ir tęsti uosto plėtrą. Mūsų pagrindiniai prioritetai uoste: uosto kanalo gilinimas,  pietinės jo dalies naujos teritorijos plėtojimas, išmanaus ir aplinkai draugiško jūrų uosto išvystymas“, – pabrėžia LR susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Tempų nemažina

Per tris šių metų ketvirčius VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos investicijos į uosto vystymą siekė beveik 32 mln. Eur – panašiai kaip ir praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.

„Mums svarbu išlaikyti investavimo tempą ir nestabdyti projektų. Nuo metų pradžios iki šiol į uosto infrastruktūrą investavome daugiau kaip 30 mln. eurų – maždaug tiek pat, kiek pernai. Iki 2024-ųjų numatomų įgyvendinti projektų vertė sieks apie 400 mln. eurų“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak A. Latako, daugiau nei pusę šių lėšų numatoma skirti akvatorijos gilinimo, krantinių rekonstrukcijos ir statybos projektams bei bangolaužių rekonstrukcijai.

„Uostas turi būti vystomas ir plėtojamas, kad atitiktų besikeičiančios rinkos poreikius, infrastruktūrą būtina orientuoti į uosto pralaidumo ir laivybos saugumo didinimą. Yra akivaizdžios pasaulinės tendencijos, rodančios, kad laivybos verslo efektyvumą siekiama užtikrinti didesniais laivais. Analogiškas tendencijas stebime ir Klaipėdos uoste“, – sako A. Latakas.

Rekonstruojami uosto vartai

Šiuo metu uoste įgyvendinama bemaž keturiasdešimt įvairių infrastruktūros projektų – krantinių rekonstrukcija, gilinimo darbai, geležinkelio statyba, remontas ir kt.

Vienas iš reikšmingiausių darbų – bangolaužių rekonstrukcija. Paskutinį kartą bangolaužiai buvo rekonstruoti 2002 m.

„Bangolaužių rekonstrukcija užtikrins didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivams įplaukti į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Numatoma, kad laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Šis projektas leis uosto kanalą ateityje gilinti iki 17 m bei priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus. Tai reiškia naujas galimybes ne tik Klaipėdos uosto, bet ir Lietuvos ekonomikos konkurencingumui“, – teigia A. Latakas.

Bangolaužių rekonstrukcijos projekto vertė siekia beveik 50 mln. Eur, o darbai turėtų būti užbaigti 2023 pradžioje.

Didesnis gylis – pilnesni laivai

Viena iš uosto patrauklumo ir  konkurencingumo sąlygų – pakankamas gylis. Pernai buvo užbaigta gilinti iki 14,5 m Malkų įlanka, o šių metų pradžioje startavo didžiosios dalies uosto akvatorijos gilinimo iki 15 m darbai. Beje, gilinama neribojant laivybos.

„Laivybos kompanijos neretai dalį krovinių į Klaipėdos uostą gabena nepilnai pakrautais arba mažesniais laivais, todėl tam pačiam krovinių kiekiui pergabenti išnaudojama santykinai daugiau resursų: sugaištama daugiau laiko, patiriamos didesnės kelionės sąnaudos, o intensyvesnė laivyba daro įtaką ir aplinkos oro kokybei“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Anot A. Latako, akivaizdu, kad laivybos verslo efektyvumą siekiama užtikrinti statant ir eksploatuojant vis didesnius laivus. Tad Klaipėdos uostas vystomas taip, kad galėtų priimti pilnai pakrautus didelio tonažo laivus.

Uosto kanalo gilinimo projektui įgyvendinti skirta 17,3 mln. Eur ES struktūrinių fondų lėšų. Planuojama, kad uosto kanalas iki 15 m bus išgilintas kitų metų pradžioje. Po to numatoma uosto kanalą gilinti iki 15,5 m.  

ES lėšos laivybos kanalui gilinti

Susisiekimo ministerija numato uosto išoriniam ir vidiniam laivybos kanalui gilinti papildomai skirti 10 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų. Įgyvendinus projektą, Klaipėdos jūrų uosto išorinis laivybos kanalas bus pagilintas iki 16 m (dabar – 15,5 m), vidinis laivybos kanalas – iki 15,5 m. 

„Uosto kanalo gilinimo projektu žvelgiame į ateitį ir, siekdami didinti uosto konkurencingumą, turime būti pasiruošę priimti didžiausio tonažo laivus Klaipėdoje“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.

Laivybos kanalo gilinimo iki 15,5–16 m darbai yra būtini didinant Klaipėdos uosto pajėgumą ir gerinant laivybos saugumo sąlygas, skirtas didiesiems laivams, taip pat rūpinantis transporto grandinės efektyvumu. Pagilinus laivybos kanalą, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, dėl to trumpės krovinių gabenimo laikas, mažės oro tarša.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
V. Sinkevičius: naujos sankcijos uždarytų ES oro erdvę Baltarusijos kompanijoms

Eurokomisaras Virginijus Sinkevičius teigia, kad naujos Europos Sąjungos (ES) svarstomos sankcijos...

Verslo aplinka
2021.11.25
Elektromobilių pasiūla dar per maža, kad juos pirktų lietuviai Premium 1

Pardavėjai pastebi, kad Lietuvos gyventojai jau gali sau leisti įsigyti naują elektrinį automobilį, žvalgosi...

Logistika
2021.11.25
„Uber“ bėdos Briuselyje: beveik visiškas draudimas veikti ir 300.000 Eur bauda

Pavėžėjimo paslaugų bendrovės „Uber“ veikla nuo penktadienio beveik visiškai uždraudžiama Belgijos sostinėje...

Logistika
2021.11.25
Libanas nurodė kelionių agentams nebereklamuoti Baltarusijos

Libano vyriausybė ketvirtadienį nurodė kelionių agentams nebereklamuoti kelionių į Baltarusiją, mėgindama...

Verslo aplinka
2021.11.25
„Girteka“ samdys per 100 procesų, analizės ir IT specialistų  1

Didelio masto verslo skaitmenizacijos projektą vykdanti transporto įmonių grupė skelbiasi sparčiai didinanti...

Logistika
2021.11.25
O. Mašalė. Ko reikia sėkmingam Lietuvos aviacijos pramonės skrydžiui?

Neįtikėtina, bet paskutinį kartą Lietuva savo Aviacijos strategiją tvirtino dar 2006 metais! Taip, dokumentas...

Verslo aplinka
2021.11.25
Transporto sektoriaus skaitmenizavimas tebelaukia ministerijos taisyklių Premium 1

Nuo 2024-ųjų valstybinės institucijos Europos Sąjungoje (ES) privalės priimti skaitmeniniu būdu vežėjų...

Logistika
2021.11.25
Nesulaukdami naujų vilkikų vežėjai gręžiasi į mažos ridos transportą Verslo tribūna

Šiandien užsisakę naują vilkiką jo, greičiausiai, sulauksite tik 2023 m. Dėl vilkikų ir kito transporto...

Paslaugos
2021.11.25
Klaipėdos uostas investicijas kreipia į projektus, reikšmingus valstybės ekonomikai Verslo tribūna

Geopolitiniai iššūkiai bei rinkų svyravimai nesustabdė Klaipėdos jūrų uosto investicinių projektų. Priešingai...

Logistika
2021.11.25
TTLA: padidinus dyzelino akcizą vežėjai pilsis degalus kitose šalyse

Vyriausybei siūlant didinti dyzelino akcizą, jei tam pritars Seimas, vežėjai pirks degalus kitose Europos...

Logistika
2021.11.24
Kuro akcizo ir automobilių taršos mokesčių pakeitimai keliauja į Seimą 16

Trečiadienį vykusiame posėdyje Vyriausybė pritarė Akcizų įstatymo ir Motorinių transporto priemonių...

Logistika
2021.11.24
Klaipėdos uosto krova vis sparčiau mažėja  4

Klaipėdos uosto krova per dešimt šių metų mėnesių, palyginti su 2020-ųjų sausio-spaliu, mažėjo 4,1% iki 37,6...

Logistika
2021.11.24
„Bolt“, „Wolt“ ir kitų platformų darbo modelį klibina europinė iniciatyva Premium 25

Siekdama išsiaiškinti, kaip pagerinti skaitmeninėse darbo platformose dirbančių žmonių darbo sąlygas, Europos...

Prekyba
2021.11.24
Privalomas vilkikų grąžinimas į registracijos šalį gali būti atšauktas 

Europos Komisija (EK) yra parengusi dokumento projektą, kuriuo siūloma panaikinti įpareigojimą vilkikus kas 8...

Logistika
2021.11.24
„Nordic Tyre Group“ prašo leidimo įsigyti „Latakko“

Skandinavijos bendrovė „Nordic Tyre Group“ prašo leidimo įsigyti padangų prekybos bendrovę „Latakko“,...

Logistika
2021.11.23
Svarstoma nuo taršos mokesčio atleisti automobilių paveldėtojus

Seimas linkęs pritarti, kad automobilių paveldėtojai būtų atleisti nuo taršos mokesčio. Dėl to valstybės...

Logistika
2021.11.23
Elgesio mokslininkas: kol nuosavas automobilis bus vertybė, ekologiškai nevažiuosime  Premium

Žmonės nesirenka taupesnių ir ekologiškesnių važiavimo būdų, nes nemato, kad taip darytų jų artimieji ar...

Logistika
2021.11.23
Lietuvos transporto ir krovos įmonės ruošiasi ateičiai be „Belaruskalij“ trąšų

Jungtinėms Amerikos Valstijos (JAV) praėjusį rugpjūtį įvedus sankcijas vienai didžiausių pasaulyje trąšų...

Logistika
2021.11.23
„Indulgencijos“ nugalės taršą? 18

Aplinkos ministerijos užmojis įvesti kasmetinį automobilio naudojimo mokestį sutiktas nevienareikšmiškai –...

Verslo aplinka
2021.11.23
Kuznicos posto uždarymas: svarus Lenkijos argumentas Baltarusijai, bet ne kritinis Lietuvos logistikai Premium 1

Kuznicos geležinkelio pasienio posto funkcionavimas tapo ginklu Baltarusijos ir Lenkijos konflikte, tačiau,...

Logistika
2021.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku