Susisiekimo ministerija nesvarstys vežėjų prašymo jauninti vairuotojų amžių 

Publikuota: 2021-11-16
Vairuotojų trūkumas įvardijamas kaip viena didžiausių grėsmių visam logistikos sektoriui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vairuotojų trūkumas įvardijamas kaip viena didžiausių grėsmių visam logistikos sektoriui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vežėjams išganingai atrodantis sprendimas vertinamas kaip prieštaraujantis ES nuostatoms.

Penktadienį Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išplatino kreipimąsi į Susisiekimo ministeriją, prašantį ankstinti vilkikų ir autobusų vairuotojų amžių. Tačiau Susisiekimo ministerija atsako, kad toks prašymas negali būti svarstomas.

Asociacija prašo Susisiekimo ministerijos inicijuoti pakeitimus, kurie ankstintų vilkikų vairuotojų amžių iki 18 metų, o autobusų vairuotojų – 21 metų. Šiuo metu vilkikų vairuotojais Lietuvoje galima dirbti sulaukus 21, o autobusų – 24 metų.

Tačiau kaip nurodo Susisiekimo ministerija, jau dabar išklausius papildomus mokymus ir įgijus Europos Sąjungoje privalomą kvalifikaciją (95 kodą), C, CE kategorijos vilkikų vairuotojų minimalus amžius yra 18 metų, o D kategorijos autobusų vairuotojų minimalus amžius yra 21 metai. Tą numato ir susisiekimo ministro įsakymų patvirtinta tvarka nuo 2011 m.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot Andriaus Burbos, „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus, jų netenkina tokia esama tvarka, reikalaujanti jaunesnių vairuotojų įgyti profesinį mokymą.

„Mes turime ieškoti paprastesnio būdo, nes retas jaunas žmogus nori lankyti ilgus profesinius mokymus, kurie taip pat turi ir prastą reputaciją. Tai yra papildoma biurokratija. Žinoma, niekas neleis naujo žmogaus iškart važiuoti su dideliais kroviniais, tačiau vairuotojai galėtų būti papildomai apmokami jau pačioje įmonėje, pradžioje važiuoti su kitu vairuotoju ir panašiai“, – pasakoja A. Burba.

Paklaustas, ar nemano, kad reikėtų mokėti didesnes algas, kad profesija būtų patrauklesnė, vežėjų atstovas atsako, kad dabar mokomos algos atitinka rinkos atlyginimus. „Visada suprantamas noras gauti daugiau, tačiau šiuo metu mokėti dar daugiau nėra galimybių, nes mokesčiai dideli, o pelningumas mažas. Be to, mokami dienpinigiai taip pat yra pinigai“, – VŽ aiškina A. Burba.

Pasak Susisiekimo ministerijos, toks pasiūlymas prieštarauja ES Direktyvos nuostatoms, todėl net negali būti svarstomas.

„Europos Sąjungos Direktyva 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų ir Direktyva 2003/59/EB dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo numato galimybę sumažinti C, CE kat. vairuotojų amžių iki 18 metų ir D kat. vairuotojų amžių iki 21 metų su būtina sąlyga, kad vairuotojai turi būti įgiję pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius arba keleivius komerciniais tikslais (vadinamasis 95 kodas). Vairuotojų minimalaus amžiaus sumažinimas (C, CE kat. iki 18 metų, D kat. iki 21 metų) be 95 kodo yra negalimas pagal Europos Sąjungos teisės aktus”, – skelbiama VŽ atsiųstame Susisiekimo ministerijos atsakyme.

VŽ rašė, kad siūlymą jauninti vairuotojų amžių asociacija teikia įvertinusi tarptautinę praktiką ir Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) rekomendacijas šalims, kaip būtų galima bent kažkiek spręsti vairuotojų trūkumo problemą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Nusekus Reinui iš dalies stabdoma laivyba

Reino upės vanduo penktadienį nuseko žemiau ribos, svarbios vertinant upės tinkamumą laivybai, pranešė...

Verslo aplinka
2022.08.13
Šiaulių bankas pirmadienį stabdo atsiskaitymus rubliais

Kitas žingsnis – nuo rugsėjo 1 d. stabdomi bet kokie atsiskaitymai į Rusiją ir Baltarusiją.

Logistika
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 7

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinija pasipiktino – galimas poveikis prekių logistikai dar tik spėliojamas Premium 2

Kol nėra žinomas tikslios Kinijos pareiškimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuvos Susisiekimo ministerija...

Logistika
2022.08.12
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje 12

Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
Šiaulių banko vadovas: tebelaukiame valdžios atsakymo, ar Kaliningrado tranzitas valstybei svarbus

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
Lėtėjanti ekonomika gali pratuštinti sandėlių lentynas Premium 6

Amerikoje besikemšant sandėliams, Lietuvoje ir visoje Europoje nuotaikos kiek kitokios. Pastebima, kad...

Logistika
2022.08.12
„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11
Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
2022.08.11
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
2022.08.11
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 10

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku