Susisiekimo ministerija nesvarstys vežėjų prašymo jauninti vairuotojų amžių 

Publikuota: 2021-11-16
Vairuotojų trūkumas įvardijamas kaip viena didžiausių grėsmių visam logistikos sektoriui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vairuotojų trūkumas įvardijamas kaip viena didžiausių grėsmių visam logistikos sektoriui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vežėjams išganingai atrodantis sprendimas vertinamas kaip prieštaraujantis ES nuostatoms.

Penktadienį Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išplatino kreipimąsi į Susisiekimo ministeriją, prašantį ankstinti vilkikų ir autobusų vairuotojų amžių. Tačiau Susisiekimo ministerija atsako, kad toks prašymas negali būti svarstomas.

Asociacija prašo Susisiekimo ministerijos inicijuoti pakeitimus, kurie ankstintų vilkikų vairuotojų amžių iki 18 metų, o autobusų vairuotojų – 21 metų. Šiuo metu vilkikų vairuotojais Lietuvoje galima dirbti sulaukus 21, o autobusų – 24 metų.

Tačiau kaip nurodo Susisiekimo ministerija, jau dabar išklausius papildomus mokymus ir įgijus Europos Sąjungoje privalomą kvalifikaciją (95 kodą), C, CE kategorijos vilkikų vairuotojų minimalus amžius yra 18 metų, o D kategorijos autobusų vairuotojų minimalus amžius yra 21 metai. Tą numato ir susisiekimo ministro įsakymų patvirtinta tvarka nuo 2011 m.

Anot Andriaus Burbos, „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus, jų netenkina tokia esama tvarka, reikalaujanti jaunesnių vairuotojų įgyti profesinį mokymą.

„Mes turime ieškoti paprastesnio būdo, nes retas jaunas žmogus nori lankyti ilgus profesinius mokymus, kurie taip pat turi ir prastą reputaciją. Tai yra papildoma biurokratija. Žinoma, niekas neleis naujo žmogaus iškart važiuoti su dideliais kroviniais, tačiau vairuotojai galėtų būti papildomai apmokami jau pačioje įmonėje, pradžioje važiuoti su kitu vairuotoju ir panašiai“, – pasakoja A. Burba.

Paklaustas, ar nemano, kad reikėtų mokėti didesnes algas, kad profesija būtų patrauklesnė, vežėjų atstovas atsako, kad dabar mokomos algos atitinka rinkos atlyginimus. „Visada suprantamas noras gauti daugiau, tačiau šiuo metu mokėti dar daugiau nėra galimybių, nes mokesčiai dideli, o pelningumas mažas. Be to, mokami dienpinigiai taip pat yra pinigai“, – VŽ aiškina A. Burba.

Pasak Susisiekimo ministerijos, toks pasiūlymas prieštarauja ES Direktyvos nuostatoms, todėl net negali būti svarstomas.

„Europos Sąjungos Direktyva 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų ir Direktyva 2003/59/EB dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo numato galimybę sumažinti C, CE kat. vairuotojų amžių iki 18 metų ir D kat. vairuotojų amžių iki 21 metų su būtina sąlyga, kad vairuotojai turi būti įgiję pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius arba keleivius komerciniais tikslais (vadinamasis 95 kodas). Vairuotojų minimalaus amžiaus sumažinimas (C, CE kat. iki 18 metų, D kat. iki 21 metų) be 95 kodo yra negalimas pagal Europos Sąjungos teisės aktus”, – skelbiama VŽ atsiųstame Susisiekimo ministerijos atsakyme.

VŽ rašė, kad siūlymą jauninti vairuotojų amžių asociacija teikia įvertinusi tarptautinę praktiką ir Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) rekomendacijas šalims, kaip būtų galima bent kažkiek spręsti vairuotojų trūkumo problemą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Lenkija – stiprėjanti Europos kelių transporto lyderė, jai padeda Lietuva  Premium

Europos statistikos tarnybos (Eurostato) paskelbti 2020-ųjų duomenys rodo: Lenkijos vežėjai tampa stipriausi...

Logistika
05:45
Baltarusija įvedė privalomą e-plombavimą ir iš Lenkijos atvykstantiems vilkikams 1

Baltarusija padvigubino navigacinių plombų kainą, bei įvedė privalomą elektroninį plombavimą ir iš Lenkijos...

Logistika
2021.12.08
Pirmą kartą „BusinessEurope“ transporto darbo grupės postą užims lietuvis – P. Drižas 1

Briuselyje veikiančios Europos verslo konfederacijos „BusinessEurope“ transporto darbo grupės primininku...

Logistika
2021.12.08
G. Landsbergis: situaciją dėl „Belaruskalij“ avanso gruodžiui yra unikali, reikės aiškintis 20

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad situacija, kai „Belaruskalij“ avansu sumokėjo už...

Verslo aplinka
2021.12.08
Vilniaus viešasis transportas perka 160 išmanių troleibusų 4

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ įsigis apie 160 naujų autonominės ridos troleibusų, jie bus naudojami...

Logistika
2021.12.08
„Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartį vertins vyriausybinė komisija

Susisiekimo ministras prašo vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos įvertinti...

Verslo aplinka
2021.12.08
Premjerė: baltarusiškų trąšų tranzitas per Lietuvą ilgai nesitęs

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė sako, kad įsigaliojus Jungtinių Valstijų sankcijoms vienai didžiausių...

Logistika
2021.12.08
Vežėjai kitąmet gaus daugiau kvotų vairuotojams iš trečiųjų šalių

Galimybę gauti 4.400 papildomų darbuotojų deficitinei profesijai lydi susirūpinimas dėl efektyvaus kvotų...

Logistika
2021.12.08
M. Skuodis: ginklas nuo sankcijų Baltarusijai poveikio – diversifikacija

Susisiekimo ministras tvirtina, kad dabar būtina didinti investicijas į konkurencingumą ir ieškoti naujų...

Logistika
2021.12.08
„Belaruskalij“ kroviniai per Lietuvą važiuos iki sausio 11

Trečiadienį įsigaliojus JAV sankcijoms vienai didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų...

Verslo aplinka
2021.12.08
Seimo Užsienio reikalų komitetas ragina nedelsiant nutraukti „Belaruskalij“ tranzitą 18

Seimo Užsienio reikalų komitetas (URK) ragina nedelsiant nutraukti vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų...

Logistika
2021.12.08
„Raben“ plėtra: už 8,5 mln. Eur Kaune statys logistikos kompleksą Premium 3

Nyderlandų transporto ir logistikos paslaugų „Raben Group“ Kauno prieigose, šalia magistralės...

Logistika
2021.12.08
Tranzito dalyviai apie „Belaruskalij“ krovinių gabenimą daugiau informacijos žada trečiadienį

Ankstų gruodžio 8 dienos rytą galutinai įsigaliojant rugpjūtį paskelbtoms JAV sankcijoms vienai didžiausių...

Logistika
2021.12.07
Konteinerių gabenimo apimtys iš Kinijos į Kaliningradą išaugo keturis kartus 3

Pernai 4,6 karto siekęs augimas šiemet auga panašiu tempu, pasiekdamas 117.500 TEU.

Logistika
2021.12.07
G. Landsbergis: sankcijos „Belaruskalij“ – įmonių rankose, bet valstybė gali įsikišti 3

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis sako, kad Jungtinių Valstijų sankcijų vienai didžiausių...

Verslo aplinka
2021.12.07
„Klaipėdos naftos“ perspektyvos: dividendai, plėtra ir naujos veiklos Premium

Baltarusiškų krovinių netekusi AB „Klaipėdos nafta“ (KN) skaičiuoja rekordinius nuostolius. „Tobulą neigiamų...

Rinkos
2021.12.07
Nepasiturintiesiems siūloma 2.000 Eur už mažiau taršų automobilį 28

Nepasiturintiems gyventojams, įsigijusiems mažiau taršų automobilį, planuojama mokėti 2.000 Eur kompensacijas.

2021.12.06
Iki 2023 m. pabaigos ruošiasi rekonstruoti Kauno Kleboniškio tiltą

Rengiantis ties Kaunu rekonstruoti vieną labiausiai apkrautų šalyje A. Meškinio (Kleboniškio) tiltą per Nerį,...

Logistika
2021.12.06
Kiniją pakeisti naujomis rinkomis Lietuvai gali užtrukti nuo 3 iki 5 metų 5

Kai kurioms Lietuvos įmonėms nebegalint išmuitinti prekių Kinijoje, verslininkai stebi situaciją ir sako, kad...

Logistika
2021.12.06
„Vingės logistika“ baigė plėtros etapą Klaipėdos LEZ

Neatsisakoma ir tolimesnių projektų, tačiau jų terminai bus koreguojami pagal poreikius.

Logistika
2021.12.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku