Trūkstant vairuotojų Susisiekimo ministerijos prašoma jauninti jų amžių

Publikuota: 2021-11-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Stipriai trūkstant tolimųjų reisų vilkikų ir autobusų vairuotojų, vežėjai prašo ankstinti vilkikų ir autobusų vairuotojų amžių. Anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, tai leistų bent iš dalies sumažinti šių profesionalų trūkumą Lietuvoje.

Asociacija prašo Susisiekimo ministerijos inicijuoti pakeitimus, kurie ankstintų vilkikų vairuotojų amžių iki 18 metų, o autobusų vairuotojų – 21 metų. Šiuo metu vilkikų vairuotojais Lietuvoje galima dirbti sulaukus 21, o autobusų – 24 metų.

Pasak Andriaus Burbos, „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus, tokie siūlymai teikiami įvertinus tarptautinę praktiką ir Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) rekomendacijas šalims, kaip būtų galima spręsti vairuotojų trūkumo problemą.

„Dabar taikomi amžiaus reikalavimai yra pernelyg dideli, lyginant su kitomis užsienio šalimis. Norinčio dirbti jaunimo atsiranda, bet jie negali įsidarbinti dėl taikomo amžiaus cenzo. Esant tokiems reikalavimams, atsiranda didelis atotrūkis tarp mokyklos baigimo ir vairavimo. Ypač kurioziškai atrodo, kai 18 metų jaunuoliai gali vairuoti įvairias transporto priemones, o vilkikų – nebe“, – sako A. Burba.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vytas Bučinskas, asociacijos viceprezidentas, įsitikinęs, kad tokia naujovė leistų bent šiek tiek sušvelninti įtemptą situaciją.

„Lietuvoje profesionaliems vilkikų vairuotojams galėtų būti nustatytas minimalus 18 metų amžius, o mokymas, norint jais tapti, prasidėtų nuo 17 metų. Tam pritaria ir IRU, kuri mano, kad profesionaliems vairuotojų mokymams prasidėjus nuo 17 metų, būtų galima kur kas daugiau žmonių sudominti ilgalaikėmis vairuotojo karjeros galimybėmis“, – pastebi viceprezidentas.

Anot asociacijos, Lietuvoje vairuotojų trūkumo problema padidėjo, kai Socialinės apsaugos ir darbo ministerija neskyrė papildomai prašomų 15.000 kvotų šiems metams, kurios leistų vilkikų vairuotojais lengviau įdarbinti piliečius ne iš Europos Sąjungos šalių.

Tačiau anksčiau VŽ rašė, kad vairuotojų trūkumo problema yra ne tik Lietuvoje. IRU duomenimis, labiausiai įtempta situacija šiuo metu Jungtinėje Karalystėje, kur vilkikų vairuotojų trūkumas išaugo iki 65.000. Įmonės vairuotojams siūlo įvairias papildomas naudas – premijas naujiems darbuotojams, automobilius vairuotojams ir jų šeimoms bei kitokias paskatas. Tačiau iki šiol šių priemonių veiksmingumo nematyti.

IRU duomenys rodo, kad Europos transporto sektoriuje vairuotojų trūkumas siekia 21%. „The Loadstar“ cituojama Marie-Anne Cervoni, IRU vyresnioji vadybininkė, kaip vieną pagrindinių problemų įvardija vairuotojų amžiaus senėjimą – vidutinis sunkvežimių vairuotojų amžius yra 44 metai. 

Transporto naujienų portalas „Trans.info“ Vokietijoje taip pat praneša apie vežėjų raginimus jauninti vilkikų vairuotojų amžių nuo 21 m. iki 18 m. IRU prognozėmis, Vokietijoje iki 2027 m. į pensiją išeis beveik 40% vilkikų ir 55% autobusų vairuotojų, todėl šalyje trūks 185.000 vairuotojų. Tačiau „Trans.info“ taip pat pastebi, kad remiantis atlyginimų analizės duomenimis, sunkvežimių vairuotojai Vokietijoje per metus uždirba mažiau šalies vidurkio, kas nedaro šios profesijos labai patrauklios.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vidutinis atlyginimas privačiajame transporto sektoriuje siekia 1.325 Eur, neatskaičius mokesčių. Tuo metu bendras vidutinis atlyginimas privačiajame sektoriuje siekia 1.522 Eur, neatskaičius mokesčių.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 1

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais 4

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 3

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 11

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku