M. Skuodis: yra 2 metai sprendimui dėl senojo Vilniaus oro uosto pastato

Publikuota: 2021-09-29
Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Atsakymus dėl senojo Vilniaus oro uosto pastato išsaugojimo ar griovimo reikia rasti per artimiausius dvejus metus, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Oro uostą sudaro trys terminalai, statysime kairėje pusėje naują terminalą, kurį integruotume su tais trimis. Pastačius ketvirtą terminalą pertvarkysime dabartinius ir paliksime du terminalus. Iki tų pertvarkų turime dvejus metus, per kuriuos reikia rasti atsakymus, ką daryti su senuoju pastatu“, – trečiadienį per Seimo Kultūros komiteto posėdį sakė jis.

Anksčiau ministras minėjo, kad senojo Vilniaus oro uosto pastato atnaujinimas būtų dukart brangesnis nei naujo statyba, be to, statinys „neatitinka ne tik Lietuvos įvaizdžio, bet ir netenkina funkcinių poreikių“.

Nuotrauka::1

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Trečiadienį M. Skuodis sakė, kad į oro uostą reikės integruoti ir statomą „Rail Baltica“ vėžę, kad geležinkeliu būtų galima privažiuoti prie pat oro uosto.

„Statydami naująjį terminalą paraleliai norėtume skelbti architektūrinį konkursą – senojo pastato, geležinkelio stoties ir aplinkos vizijos“, – tvirtino jis.

Vertina kaip paminklą

1954 metais pastatytas Vilniaus oro uosto pastatas įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

Vidmantas Bezaras, Kultūros paveldo departamento (KPD) direktorius teigė, kad pasaulyje yra nemažai oro uostų, kuriuos plečiant senieji paveldo statiniai ar jų dalys buvo įkomponuoti į naujas erdves. Kaip pavyzdžius jis minėjo Talino, Bukarešto, Tbilisio, Kelno oro uostus.

„Mano nuomone, Vilniaus oro uostas yra vienas blogiausiai funkciškai surėdytų oro uostų šitoje Europos dalyje, jį tikrai reikia pertvarkyti, bet ar tai būtinai turi būti susieta su pastatų griovimu?“ – sakė V. Bezaras.

Anot jo, specialistai mato galimybę dabartines saugotinas erdves ar jų dalį įkomponuoti į naują oro uosto kompleksą.

KPD direktoriaus teigimu, saugotina Vilniaus oro uosto dalis yra nedidelė – fasadas ir kelios salės.

Pasak jo, oro uosto pastatas sovietmečiu sukurtas specialiai Vilniui, o paskui atkartotas ir pritaikytas kitų Sovietų Sąjungos miestų oro uostams.

Architektas Augis Gučas pabrėžė, kad šis pastatas „kalba apie seną skraidymo istoriją“.

Nuotrauka::2

Jo teigimu, nuo 1932 metų toje vietoje vyksta keleivių skrydžiai.

„Tai senos skraidymo kultūros paminklas“, – sakė architektas.

„Esmė yra tai, kad jame yra daug istorijos. Kai jis buvo pastatytas, jis buvo pastatytas kaip sovietinės imperijos tarptautinis oro uostas. Visi, kas skraidydavo į Europą, kai dar nebūdavo reaktyvinių lėktuvų, visi tūpdavo Vilniuje kuro pasipildyti ar pralaukti blogą orą“, – tvirtino A. Gučas.

„Jis tikrai vertas likti stovėti“, – pridūrė architektas.

V. Bezaras priminė, kad dar 2019 metais svarstant, ką daryti su oro uosto plėtrai kliudančiu pastatu, pasiūlyta skelbti architektūrinės idėjos konkursą, kaip atrodytų oro uostas, jeigu senasis pastatas būtų išsaugotas pilnai, išsaugotas iš dalies ir jei būtų nugriautas.

Trukdo kolonos

Mariaus Gelžinio, Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus, pateikiamais duomenimis, spalio pradžioje ketinama skelbti rangos konkursą naujam terminalui statyti.

„Tikimės išspręsti butelio kakliuko problemą, susijusią su išvykimu. Būtų gerai iki tol išspręsti klausimą dėl atvykimo terminalo“, – sakė jis.

Nuotrauka::3

Direktoriaus duomenimis, senojo pastato priežiūra jau dabar reikalauja daug investicijų, vien šiemet jam išlaikyti ir remontuoti reikės 1,2 mln. Eur.

Pasak M. Gelžinio, ši oro uosto dalis ir labai nefunkcionali, iš 2.000 kv. m galima panaudoti tik 150. Didelis kolonų skaičius apsunkina saugumo užtikrinimą.

Susisiekimo ministras klausė, ar tikrai būtina išsaugoti visas 150 kolonų.

„Didžiausi iššūkiai – su kolonomis. Bagažo atsiėmimo erdvėje negalime įrengti šiuolaikinių bagažo atsiėmimo sistemų, tos, kurios yra, nepajėgios aptarnauti didesnio atvykusio orlaivio, negalime įrengti vėdinimo sistemų“, – teigė jis.

A. Gučo teigimu, dalis kolonų pastatytos vėlyvuoju laikotarpiu ir nėra saugotinos.

Pasak M. Gelžinio, oro uostui reikia ne grožio, o funkcionalumo.

„Šiuo metu nematome, kad galėtume panaudoti esamą statinį“, – sakė jis.

200 saugomų objektų

KPD direktorius informavo komiteto narius, kad Lietuvoje iš viso yra apie 200 visuomeninės paskirties saugomų sovietinio laikotarpio objektų.

Anot jo, pastaruoju metu juntamas susidomėjimas šiuo laikotarpiu.

V. Bezaras pasakojo neseniai lankęsis Estijoje, kur sovietmečio pastatai atnaujinami ir atveriami visuomenei.

„Estai nebijo jo (sovietmečio laikotarpio – BNS) pristatyti, restauruoja nuo kūjo, pjautuvo iki žvaigždžių, atidaro turistams“, – sakė jis.

Vilniaus oro uosto atvykimo terminalas pastatytas 1954 metais, 1984 metais jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Infliacija pasauliui smogė ne vienodai – kai kurios šalys patiria mažesnį spaudimą Premium

Vakarų lyderiai dažnai pabrėžia, kad pastaruoju metu fiksuojamas kainų šuolis yra pasaulinis reiškinys,...

Kauno savivaldybė Kėdainių tilto konkursą planuoja skelbti liepą 2

Kauno savivaldybė vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną konkursą rengiasi skelbti jau liepos mėnesį.

Statyba ir NT
2022.06.25
Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio registracijos numerio...

Logistika
2022.06.25
G. Nausėda: Vyriausybė turi skubiai konsultuotis su EK dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui 15

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui...

Verslo aplinka
2022.06.25
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
2022.06.25
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku