I. Ruginienė: Vilniaus viešojo transporto darbuotojai eina link streiko

Publikuota: 2021-09-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniui gresia viešojo transporto darbuotojų streikas, nes darbdaviai nekalba su jais apie atlyginimų kėlimą ir darbo sąlygų gerinimą, sako Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.

Papildymai visame tekste

„Nori nenori mes einam prie streiko. Kolektyvinės sutarties pasirašyti niekas nenori, apie geresnes sąlygas kalbėti administracija atsisako“, – antradienį per Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ posėdį Seime sakė ji.

Tai patvirtino ir Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

„Šiuo metu įmonėje trūksta apie 200 vairuotojų, vairuotojus verčia dirbti šešias dienas per savaitę, jie yra išvargę, pikti. Arba tiesiog skelbsime streiką, arba įmonė sustos savaime dėl darbuotojų trūkumo, dėl nesiskaitymo“, – teigė jis.

„Esant tokiai situacijai nieko nebeliks visoms profesinėms sąjungoms, (...) tik skelbti streiką“, – sakė profsąjungos atstovas.

Jo teigimu, penktadienį, rugsėjo 24 dieną, darbą baigs darbo ginčų komisija, tuomet profsąjunga spręs dėl tolesnių veiksmų.

„(...) profesinei sąjungai lieka du keliai – arba pasiduoti, arba skelbti streiką. Profesinė sąjunga nesitrauks, neleis bloginti nustatytų jau esamų darbo ir socialinių standartų, ir kitą antradienį taryba priims kelis sprendimus, tai yra ji gali skelbti įspėjamąjį streiką, kam nereikia narių pritarimo, ir lygiagrečiai skelbsime narių balsavimą dėl tikro streiko“, – tvirtino A. Markevičius.

Vilniaus viešojo transporto darbuotojų profesinės sąjungos nuogąstavo, kad streiko surengimas gali užtrukti, nes savivaldybė tokį žingsnį skųs teismui, o bylos nagrinėjimai užtrunka.

Frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas, buvęs policijos vadovas Saulius Skvernelis priminė pareigūnų taktiką, kaip streikuoti nepažeidžiant įstatymų.

„Pagal įstatymą policijos pareigūnams negalima streikuoti. Kada jau buvo privesta iki tokios ribos, pamenu, Vilniaus mieste patrulių rinktinė susirinko į tarnybą ir niekas neįlipo į patrulinius automobilius. Tiesiog buvo tarnyboje. Pamąstykite“, – sakė parlamentaras.

A. Markevičiaus teigimu, darbdaviai siekia pabloginti 2018 metais sudarytą kolektyvinę sutartį su viešojo transporto darbuotojais.

Profsąjungos atstovas taip pat sakė matantis savivaldybės siekius keleivių vežimą mieste atiduoti į privačias rankas. Jo teigimu, skelbdama konkursus dėl paslaugų pirkimo savivaldybė nenumato sąžiningo verslo kaip konkurso reikalavimo, tuo metu kai kurie privatūs vežėjai savo kaštus ir tuo pačiu išlaidas sumažina darbuotojų atlyginimų sąskaita.

„Matome, kad į keleivių pervežimo sektorių ateina tos visos blogybės, kurios yra ir krovinių sektoriuje, tai yra dienpinigiai. Pas mus į keleivių transportą ateina dalies darbo apmokėjimas kaip už kilnojamojo darbo pobūdį. Šiandien turime Vilniuje vežėją, gavome atsiskaitymo lapelius ir matome, kad 25% fiksuoto darbo užmokesčio yra mokama vairuotojams kaip už kilnojamo pobūdžio darbą. (...) nuo kilnojamojo pobūdžio darbo priedo kompensacijos nemokami jokie mokesčiai“, – teigė A. Markevičius.

Pasak jo, apie tokią praktiką informavus savivaldybę, ši atsakė, kad tai leidžia įstatymai.

I. Ruginienės teigimu, antrą savaitę Vilniaus viešojo transporto darbuotojai praktiškai gyvena prie savivaldybės, tačiau su jais, anot jos, niekas nesikalba.

Pasak A. Markevičiaus, piketą įmonės administracija laiko spaudimo priemone ir nutraukė derybas su profsąjunga.

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga prie sostinės savivaldybės surengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.

Nuo praėjusio antradienio ryto jie pasikeisdami prie savivaldybės budi palapinėje ir dieną, ir naktį.

„Tai, kas vyksta šiandien, yra pavyzdys visiškos arogancijos ir darbuotojų ignoravimo. Tai matyt, maksimum, ką sugebėjo Laisvės partija dabar parodyti ir galbūt net viršijo mūsų lūkesčius“, – apie mero Remigijaus Šimašiaus ir jo partijos narių elgesį antradienį Seime kalbėjo I. Ruginienė.

„Nežinau, ką dar turi darbuotojai padaryti, gal susideginti ant laužo, kad kas nors atkreiptų dėmesį, nes tai, kas dabar vyksta, yra tikrai baisu“, – tvirtino ji.

Vilniaus meras praėjusią savaitę teigė, kad viešojo transporto darbuotojų atlyginimai yra didinami, jie mokami laiku, nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, be to, atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros.

Mero teigimu, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.

Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1.900 darbuotojų, apie 1.400 jų priklauso profesinėms sąjungoms.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių oro uosto tarptautinis statusas pratęstas dar 5 metams 

Transporto kompetencijų agentūra penkeriems metams pratęsė Šiaulių oro uosto tarptautinį statusą. Tokiu būdu...

Logistika
2021.10.17
Pajudėjo Neringos dviračių tako rekonstrukcijos projektai

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paskelbė konkursus dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida...

Logistika
2021.10.15
„Hidrostatybos“ bankrotas sužlugdė Kauno tilto koncesiją ir pirmąją „Lords LB“ infrastruktūros fondo investiciją Premium

Gargždų statybos bendrovei „Hidrostatyba“ susidūrus su finansiniais sunkumais, ėmė byrėti ir 27,28 mln. Eur...

Statyba ir NT
2021.10.15
ACEA akyse Lietuvos naujų automobilių rinka – labiausiai smukusi ES  2

Lietuva yra viena iš šešių Europos Sąjungos (ES) šalių, kuriose šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais labiausiai...

Automobiliai
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
Estijos transporto lyderiai – nedideli ir universalūs  Premium

Estijos verslo naujienų portalas „Aripaev“ paskelbė sėkmingiausių šios šalies vežėjų reitingą, sudarytą pagal...

Logistika
2021.10.15
Transporto įmonės vadovas: vairuotojų mums netrūksta, užsieniečių net nereikia Premium 15

Daugelis transporto bendrovių atstovų per galvą verčiasi ieškodami vairuotojų, bet UAB „Andresta“ dėl...

Gazelė
2021.10.15
Transporto „gazelės“ dar sugeba augti, bet ar ilgai: vis dažniau žvilgsnis krypsta į Lenkiją ar kitur Premium 2

Kai kuriems transporto įmonių savininkams kantrybė jau trūko – vis daugiau bendrovių iškeliama į užsienį.

Gazelė
2021.10.14
A. Sungailienė. Koks bus Lietuvos paštas, kai išnyks laiškai? 1

Spalio pradžioje minima pasaulinė pašto diena, kai beveik prieš beveik 150 metų, 1874-aisiais – buvo įkurta...

Verslo aplinka
2021.10.14
SBA pastatytas, „Eften“ fondo nupirktas centras prie Klaipėdos sertifikuotas pagal BREEAM

SBA grupės pastatytas ir Estijos kapitalo investicijų bendrovės „Eften Capital“ fondo įsigytas logistikos...

Statyba ir NT
2021.10.14
Vilniaus metrologijos centro teritorija – G. Žiemelio miesteliui „Aerocity“ Premium

Netoli Vilniaus oro uosto verslininko Gedimino Žiemielio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions...

Statyba ir NT
2021.10.14
JAV didieji uostai ir kompanijos dirbs ištisą parą, siekiant spręsti tiekimo problemas  

Los Andželo uostas – vienas didžiausių JAV – pradės dirbti 24 valandas per parą, siekiant sumažinti ilgas...

Logistika
2021.10.14
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
Naujoji „Vlantanos“ vadovė S. Chochrina – apie tekusias užduotis ir planus  Premium 8

Klaipėdos transporto milžino „Vlantana“ vairas – vėl naujose rankose. VŽ rašė, kad nuo 2019 m. gegužės...

Logistika
2021.10.14
„Klasco“ įpareigota stabdyti palaidos geležies rūdos krovą 3

Aplinkos apsaugos departamentas įpareigojo „Achemos grupės“ valdomą Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją...

Lietuvos oro uostai mokės 1 Eur dividendų

Vyriausybė trečiadienį leido per pandemiją pernai itin nukentėjusiai ir beveik 10 mln. Eur nuostolių...

Logistika
2021.10.13
Vežėjai protestavo prieš Vyriausybės nustatytą dienpinigių koeficientą 1

Vyriausybei trečiadienį ketinant pakartotinai priimti sprendimą dėl tolimųjų reisų vairuotojams taikomo...

Logistika
2021.10.13
Pirmasis „Kautros“ projektas Vilniuje – keleivių vežimas lietuviškais elektrobusais 

Iki 2023 m. Vilniaus viešojo transporto parką papildys 22 nauji elektra varomi autobusai.

Logistika
2021.10.13
Degalų kainos dar kils – atoslūgio tikimasi kitąmet

Naftos kainoms pakilus iki aukščiausio per kelerius metus lygio, ekspertai sako, kad kol kas išlieka degalų...

Logistika
2021.10.13
„Linava“ prašo M. Skuodžio pagalbos Lenkijoje 5

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ praneša paprašiusi susisiekimo ministro Mariaus...

Logistika
2021.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku