VVT darbuotojai pradėjo piketą, R. Šimašius tai vadina politikavimu

Publikuota: 2021-09-15
Remigijus Šimašius, Vilniaus meras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Remigijus Šimašius, Vilniaus meras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos prie Vilniaus savivaldybės surengė neterminuotą piketą, reikalaudamos užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus, tačiau miesto meras tvirtina, kad protesto turinys yra visai kitas.

Nuo antradienio ryto pasikeisdami prie savivaldybės protestuojantys „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų atstovai žada nesitraukti ir naktimis bei tikisi savivaldybės vadovų bei tarybos reakcijos į daugiau nei metus nesprendžiamas problemas, BNS teigė Algirdas Markevičius, „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas.

„Šie klausimai tęsiasi daugiau nei metus. Profesinė sąjunga surinko 1.200 parašų ir juos įteikė prieš pusmetį. Meras tuos parašus ignoravo, atsisakė socialinio dialogo būdu spręsti klausimus, tai mes, matydami, kad problemos neišnyko, ir kad bendrovė jų negali išspręsti, ir toliau pažeidinėja darbuotojų teises, nusprendėme rengti neterminuotus piketus 24/7“, – BNS sakė A. Markevičius. 

Anot jo, esminiai reikalavimai – susitarti dėl darbuotojų atlyginimų kėlimo 10%, užtikrinti normalų darbo ir poilsio režimą vairuotojams, kadangi kai kurie jų dėl didžiulio darbo krūvio ir „suspaustų“ grafikų dirba po 9 valandas be didesnių pertraukų, nors darbo kodeksas numato privalomą bent pusvalandžio pertrauką po 5 darbo valandų.

„Šnekame apie pietus. „Susisiekimo paslaugos“, mūsų bendrovė, sudarė ir nuo rudens paleido naujus grafikus, kuriuose yra nuolatos apkarpomas, mažinamas laikas aptarnaujant maršrutus, tad praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų“, – kalbėjo jis.

Taip pat, A. Markevičiaus teigimu, prašoma užtikrinti lygias sąlygas varžantis dėl maršrutų su privačiais vežėjais, kadangi šie taiko Darbo kodekse numatytas lengvatas, t.y. dalį atlyginimo moka už kilnojamojo pobūdžio darbą, jis nėra apmokestinamas, todėl įmonės įgyja konkurencinį pranašumą siūlydamos mažesnius įkainius.

„Mūsų įmonė pralaimi konkursus, bet pralaimime todėl, kad nuo darbo užmokesčio mokame sąžiningai mokesčius, o, pavyzdžiui, „Transrevis“ įmonė apie 25% nuo fiksuotos sumos moka kaip už kilnojamą darbą. Tad jiems tenka mažesnės darbo užmokesčio sąnaudos – kaip ir krovininiame transporte, kai dalis mokama dienpinigiais, darbuotojas gauna mažesnę pensiją, ligos pašalpas, išmokas“, – paaiškino jis.

„Šią problemą gali išspręsti tik Vilniaus savivaldybės taryba, nustatydama konkurso sąlygose visiems vienodas taisykles, kad darbo užmokesčiui negalima taikyti išlygų, susijusių su kilnojamojo darbo, dienpinigių forma“,  – pridūrė A. Markevičius. 

Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos. Anot A. Markevičiaus, pasikeisdami pikete dalyvauja 10-15 žmonių.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė Inga Ruginienė teigia, kad bloginant darbuotojų darbo sąlygas, prastėja ir paslaugos kokybė. Ji daro prielaidą, jog „Vilniaus viešąjį transportą“ siekiama privatizuoti.

„Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė dar kadencijos pradžioje sakė, jog savivaldybėms reiktų atsisakyti savivaldybių įmonių, kurių atliekamas funkcijas gali perimti privati rinka. Panašu, kad jos partijos bendražygis Remigijus Šimašius tai ir daro, tik pačiu brutaliausiu būdu: sąmoningai žlugdo bendrovę, kad ją galėtų perleisti kokiam nors, galbūt, merui draugiškam verslui“, – pranešime spaudai teigia I. Ruginienė.

R. Šimašius: atlyginimai didinami, sąlygos – geros

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tvirtina, kad nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, darbuotojai atlyginimus „gauna laiku, tie atlyginimai yra didinami“, taip pat atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros. 

Anot jo, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.

„Piketas yra ne apie darbo sąlygas, ar bent jau organizatoriai ne apie tai jį daro. Dalis žmonių galbūt ir patikėjo organizatoriais“, – žurnalistams savivaldybėje trečiadienį sakė meras.

„Apie ką realiai vyksta diskusija, tai yra bandymas išlaikyti senus sovietinius įpročius, kai neskatinami nauji darbuotojai, kai neskatinami darbuotojai už getrą darbą, o skatinama tik už stažą. Tai reiškia, kad nauji darbuotojai neateina, seni priversti dirbti viršvalandžius ir už juos tarsi gauna didesnį atlyginimą, bet tai iš esmės yra saugumo sąskaita. Mums tokia sistema nepatinka, su ja nesutiksime“, – tvirtino R. Šimašius.

Pasak jo, motyvacijos sistemos nesutinka keisti didžiausia įstaigos profesinė sąjunga.

„Sąlygos ne bus gerinamos, jos yra ir toliau gerinamos, ir ne todėl kad kažkoks politikierius iš profsąjungos nutarė papiketuoti, o todėl, kad mes vertiname keleivius, o tam, kad vertintumėme keleivius, turime vertinti ir gerai dirbančius darbuotojus“, – kalbėjo savivaldybės vadovas.

Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1.900 darbuotojų, apie 1.400 jų priklauso profesinėms sąjungoms.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pristatys Vilniaus oro uosto plėtros planus, paaiškės senojo terminalo ateitis 6

Susisiekimo ministras Marius Skuodis bei Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis pirmadienį pristatys...

Logistika
08:28
„Audi A6“ pusiaukelė į elektromobilį   Premium

Vėliau už konkurentus pasiūliusi įkraunamą A6 hibridą, „Audi“ nesibodi aukštų kainų. Tačiau tai...

Verslo klasė
2021.09.19
WSJ: JAV buvusiam „Boeing“ pilotui pareikš kaltinimų dėl „Boeing 737 MAX“ katastrofų 2

JAV federaliniai prokurorai rengiasi pareikšti kaltinimus buvusiam „Boeing“ pilotui bandytojui, kuris, kaip...

Logistika
2021.09.17
Kelionės traukiniu iš Vilniaus į Varšuvą žadamos nuo kitų metų vidurio 1

Tikimasi, kad jau nuo kitų metų vidurio iš Vilniaus bus galima greičiau ir patogiau nuvykti į Varšuvą.

Logistika
2021.09.17
„Venipak“ pradeda skrydžius tarp Rygos ir Honkongo Premium

Lietuviško kapitalo siuntų tarnyba „Venipak“ šeštadienį pradeda naują projektą – reguliarius tiesioginius...

Logistika
2021.09.17
Keleivių Rygos oro uoste šiemet sumažėjo daugiau negu trečdaliu 1

Rygos oro uostas per aštuonis šių metų mėnesius aptarnavo apytikriai 1,1 mln. keleivių – 36% mažiau nei per...

Logistika
2021.09.16
JK kritiškai trūkstant darbuotojų, perspėja – maisto deficitas taps kasdieniu reiškiniu Premium 17

Ištuštėjusios lentynos Jungtinės Karalystės (JK) prekybos centruose ir veiklą stabdyti priversti arba...

Verslo aplinka
2021.09.16
ES naujų automobilių registracijų apimtys grįžta į 2013-ųjų lygį

Lustų krizei ribojant gamybą, paskutinieji du vasaros mėnesiai atvedė prie paskutiniosios krizės žemumų.

Automobiliai
2021.09.16
„Tata Group“ vėl nori įsigyti Indijos nacionalinę oro bendrovę „Air India“ 

Indijos konglomeratas „Tata Group“ patvirtino pateikęs pasiūlymą įsigyti skolų slegiamą nacionalinį oro...

Logistika
2021.09.16
Sparčiai daugėja užsieniečiams išduodamų leidimų dirbti

Daugiau nei 9.000 – tiek leidimų dirbti ir sprendimų dėl darbo atitikties užsieniečiams buvo išduota vien per...

Vadyba
2021.09.16
Konteinerių srautas uoste auga, bet geopolitinės rizikos grasina viską nubraukti Premium

Įtampa pasaulinėse tiekimo grandinėse atsirita ir iki Klaipėdos uosto, tačiau tai kol kas netrukdo...

Logistika
2021.09.16
„CityBee“ žada per nuotolį valdomus automobilius 1

Trumpalaikės automobilių nuomos platformą „CityBee“ valdanti „Prime Leasing“ žada į Lietuvą jau kitą savaitę...

Logistika
2021.09.15
VVT darbuotojai pradėjo piketą, R. Šimašius tai vadina politikavimu 3

„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos prie Vilniaus savivaldybės surengė neterminuotą piketą,...

Logistika
2021.09.15
Vyriausybė įteisino KET naujoves 3

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kitąmet leisiančius skirti atskiras...

Logistika
2021.09.15
Investicija išryškino G. Žiemelio imperijos milijardinį įvertį, buvusių akcininkų apmaudą Premium 17

Rinkos dalyviams neprireikė užlenkti daug pirštų sumuojant, kad „Certares Management“ atėjimas su 300 mln.

Rinkos
2021.09.15
Lietuvos paštas į nepatikimų tiekėjų sąrašą įtraukė „Cargo Vilnius“

Vilniaus krovinių vežimo įmonė įtraukta į nepatikimų tiekėjų sąrašą, savininkas neketina skųsti sprendimo.

Logistika
2021.09.15
„Amazon“ JAV įdarbins 125.000 žmonių 1

Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“, siekianti pasinaudoti sparčiu elektroninės prekybos augimu per...

Vadyba
2021.09.15
Pokyčiai Lenkijos keliuose mažiausiai galvos skausmo suteiks pasirengusiems vežėjams Verslo tribūna 1

Pasibaigus sutarčiai su ankstesnės kelių mokesčių rinkliavos paslaugos „viaToll“ rengėjais, Lenkijos...

Logistika
2021.09.15
Logistikos krizė: kol pabaigos nematyti – reikia prisitaikyti  Premium

Visame pasaulyje esantys įvairiausios produkcijos – nuo baldų iki buitinės technikos ar automobilių –...

Logistika
2021.09.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku