A. Latakas: netekus Baltarusijos krovinių gali smukti investicijos, aštrėti konkurencija

Publikuota: 2021-09-13
Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
svg svg
Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Šiemet mažėjant per Lietuvą geležinkeliais ir jūrų uostą gabenamų  Baltarusijos krovinių, o metų pabaigoje, tikėtina, jų visai nelikus, Klaipėdos uosto vadovas baiminasi, kad dėl to gali mažėti ir valstybės investicijos į uostą, be to, gali paaštrėti vidinė konkurencija tarp uosto įmonių. 

Algis Latakas pabrėžia, jog uostui svarbus kiekvienas krovinys, nepaisant to, kas jo gamintojas. 

„Tai, kad krovinio nėra, viena blogybė, ir matau du pavojus – gali būti, kad bus pristabdomos valstybės investicijos į uostą – šito tikrai nesinorėtų ir to neturi būti. Visi geri ir blogi dalykai praeina, o investicijos yra ilgalaikės, didelei ateičiai, daugeliui metų į priekį. Antras pavojus – tai vidinės konkurencijos aštrėjimas“, – BNS sakė uosto vadovas. 

A. Latako teigimu, JAV sankcijų sąraše esančios „Belaruskalij“ kalio trąšas Klaipėdos uoste kraunanti įmonė Birių krovinių terminalas (BKT) gali pretenduoti į kitus krovinius, kraunamus uoste, tačiau tai nebūtų geras sprendimas.  

„Nesinorėtų, kad tai įvyktų, bet yra tam tikros ir apsaugos. Kompanijos, kurios uoste krauna grūdus, trąšas, jos yra susaistytos ilgalaikiais kontraktais su krovinio tiekėju ir gavėju, tai irgi nėra paprasta. Aš tikiuosi kad bent tą minimumą krovinio, užtikrinantį įmonės veiklą, ji sugebės sugeneruoti ir sulauks geresnių laikų, jeigu nutiks, kad visiškai pilnai visas kalio krovinys negalės keliauti per Klaipėdą“, – kalbėjo A. Latakas.  

BKT pagrindinis akcininkas Igoris Udovickis anksčiau BNS teigė, kad nuo gruodžio nutrūkus trąšų eksportui per Klaipėdą, įmonė bus perorientuota krauti grūdus. Juos uoste krauna ir kitos kompanijos. 

A. Latako teigimu, iki šiol uosto pajamos ir krova augo, tačiau nuo metų pradžios netekus naftos produktų, o nuo gruodžio – ir kalio trąšų, kritimas bus drastiškas – uostas neteks beveik trečdalio – apie 14-15 mln. tonų iš bendros 48 mln. tonų metinės krovos. Jo pajamos smuktų apie 20 mln. Eur. 

Anot A. Latako, kol kas uostas neprašė paramos iš valstybės, tačiau svarbiausia, kad netektų stabdyti vystymo ir plėtros.

nuotrauka::1

Uosto vadovas teigė, jog dabar nemaža dalis uosto infrastruktūros projektų finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Jis nuogąstauja, kad sumenkus uosto rezultatams, nebūtų atsisakyta investicijų. 

„Dabar yra nepaprastai palankus metas europines lėšas pritraukti investiciniams projektams, kai kurie dalykai, net kai kainos visur kyla, pavyzdžiui, gilinimo darbams, jos yra kosminio mažumo, lyginant su tuo, kas buvo. Dabar jei stabtelim, po to pradėti bus sunku. Šito bijau, kad nebūtų nuspręsta, jog uosto rezultatai nukrito, tai jam reikia mažiau lėšų“, – sakė A. Latakas.

„Dabar gauname europinių lėšų nemažai, vienas pagrindinių projektų dabar yra 50 mln. Eur vertės, gilinimo darbai. Visi dalykai, kurie nėra nukreipti konkrečiai į vieną įmonę, 85% finansuojami ES lėšomis. Reikia tą išnaudoti situaciją maksimaliai“, – kalbėjo uosto vadovas.  

Kitą savaitę uosto direkcija situaciją planuoja aptarti ir su krovos įmonėmis.

JAV rugpjūtį įvedus naujas sankcijas Baltarusijai, įskaitant vieną didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų „Belaruskalij“, galutinis jų tranzito per Lietuvą likimas faktiškai yra šalies bankų rankose, neseniai BNS sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

Rugpjūtį jis sakė, kad „Belaruskalij“ produkcija per Lietuvą nebebus vežama nuo gruodžio 8 dienos. 

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas anksčiau BNS sakė, jog SEB jau informavo įmonę, jog nebevykdys jokių operacijų su sankcionuojamomis įmonėmis.

BKT šiemet planavo krauti apie 11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų, kurios sudaro 98% visos krovos. I. Udovickis anksčiau BNS sakė, kad BKT yra pasiruošęs perkrauti 15-16 mln. tonų trąšų per metus, tačiau tiek tikėtasi krauti ne anksčiau kaip 2024-2025 metais.

Nuo šių metų pradžios naftos produktų per Lietuvą ir Klaipėdą nebeveža ir Baltarusijos naftos produktų eksportuotoja „Belaruskaja neftianaja kampanija“ (BNK). Maždaug 2 mln. tonų BNK krovinių neteko „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „LTG Cargo“ ir valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“. 

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška yra sakęs, kad netekus baltarusiškų kalio trąšų bei kitų krovinių, grupei gali prireikti apie 60 mln. Eur valstybės subsidijų infrastruktūros išlaikymui.

Pasak jo, maždaug tiek pajamų neteks „Lietuvos geležinkeliai“, o visos Lietuvos logistikos grandinė –  per 100 mln. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„TEC Infrastructure“ rengs kelio Vilnius–Utena ruožo rekonstrukcijos alternatyvas 1

Bendrovė „TEC Infrastructure“ parengs keturias 18 kilometrų magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožo...

Logistika
2021.09.27
Estija: „Rail Baltica“ projekto pabaiga bus nukelta į šio dešimtmečio pabaigą 2

Baltijos šalių europinės vežės geležinkelio „Rail Baltica“ statyba jau vyksta visose trijose Baltijos šalyse,...

Logistika
2021.09.27
Švedijos elektromobilių gamintoja „Polestar“ paskelbė apie IPO planus  

Elektromobilių gamintoja „Polestar“, valdoma Švedijos „Volvo Cars“ ir pastarosios savininkės, Kinijos...

Rinkos
2021.09.27
„Tesla“ Kinijoje įsteigė duomenų centrą

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ Kinijoje įsteigė duomenų centrą, kuriame bus saugomi visi duomenys,...

Inovacijos
2021.09.27
„Ignitis ON“ įrengs stoteles prie „Maximų“  5

„Ignitis grupės“ elektros ir dujų tiekėja „Ignitis“ kartu su viena didžiausių mažmeninės prekybos bendrovių...

Logistika
2021.09.27
JK neatmeta galimybės pasitelkti kariuomenę degalų tiekimui į degalines užtikrinti 1

Didžioji Britanija pirmadienį toliau stebi, kaip gyventojai paniškai perka degalus, o sunkvežimių vairuotojų...

Logistika
2021.09.27
„Vlantanai“ nuo šiol vadovauja S. Chochrina 4

Vienai didžiausių šalyje transporto ir logistikos įmonių „Vlantana“ bei jos pagrindinei akcininkei UAB...

Vadyba
2021.09.27
EBPO vadovas: Lietuva turi mažinti transporto taršą

40% šalies taršos sukuriantis transporto sektorius turi diegti pažangias technologijas, kovai su tarša turi...

Logistika
2021.09.27
„Volvo“ ketina iki 2030-ųjų visiškai atsisakyti odinių automobilių salonų

Švedijos automobilių gamintojas „Volvo Cars“ pareiškė ketinantis iki 2030 metų užtikrinti, kad visų jo...

Automobiliai
2021.09.27
„Rimi“ regi naudą e. prekybos prenumeratoje, verslo klientų segmente, kliausis maistomatais Premium

Mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ pardavimai internetu visose trijose Baltijos šalyse šių metų antrąjį...

Prekyba
2021.09.27
Įmonės eksportui pasitarnavo brangusi logistika iš Kinijos  Premium

Technologijų UAB „BOD Group“ priklausančios saulės modulių gamintojos  „Solitek“ pardavimo pajamos birželio-...

Pramonė
2021.09.26
Jungtinė Karalystė išduos 10.500 vizų, pirmiausia – vairuotojams 1

Jungtinė Karalystė išduos apie 10.500 laikinų darbo vizų sunkvežimių vairuotojams ir paukštininkystės...

Logistika
2021.09.26
VŽ bando: tradicijų neišdavusi šeštoji „Outback“ karta Premium 1

Šiemet keliuose pasirodęs šeštosios kartos padidinto pravažumo universalas leidžia prisiminti prieš gerą...

Automobiliai
2021.09.25
Dėl ugnikalnio išsiveržimo uždarytas La Palmos oro uostas

Ispanijos Kanarų salose suaktyvėjusiam Kumbre Vjechos ugnikalniui išspjovus pelenų penktadienį, praėjus...

Logistika
2021.09.25
Bosforo sąsiauryje – Rusijos ir Turkijos krovininių laivų susidūrimas

Du krovininiai laivai susidūrė Bosforo sąsiauryje ties Stambulu. Pasitraukę nuo farvaterio, abu sustojo,...

Logistika
2021.09.25
Klaipėdos uoste vėl vykdoma laivyba 

Atšaukti ribojimai, kurie buvo ketvirtadienį įvesti dėl stipraus vėjo.

Logistika
2021.09.25
Medininkų punkte dėl rekonstrukcijos įstrigo šimtai vilkikų

Lietuvos ir Baltarusijos pasienio Medininkų kontrolės punkte iš Lietuvos pusės laukia apie 360 vilkikų, rodo...

Logistika
2021.09.24
Šiaulių oro uostas planuoja rekordinę plėtrą 

75% sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. Eur vertės verslo...

Logistika
2021.09.24
Vairuotojų deficitas: kaštai kils, vokiečiai vežėjai jau nori ukrainiečių vairuotojų Premium 7

Kalėdos neišvengs nesklandumų, vėliau įsigaliojęs Mobilumo paketas neleis palengvinti sudėtingos...

Logistika
2021.09.24
Klaipėdos uoste dėl vėjo apribota laivyba

Dėl sustiprėjusio vėjo penktadienio naktį Klaipėdos uoste apribota laivyba, todėl į uostą įplaukti laukia...

Logistika
2021.09.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku