M. Skuodis prašo prokurorų įvertinti 3 mln. Eur pabrangusias tunelio statybas

Susisiekimo ministras sako, kad planuojant baigiamą 5 mln. Eur vertės požeminį pravažiavimą, esantį magistralėje VilniusKaunas ties Strošiūnais, galėjo būti pažeisti įstatymai.
Marius Skuodis antradienį pristatė teisėsaugai perduotas ministerijos auditorių išvadas, kurios rodo, kad 2017 metais suplanuota nedidelė požeminė perėja ir pravažiavimas dėl galimai nepagrįstų sprendimų per porą metų išaugo į didelį infrastruktūros objektą.
Ministras teigia dėl objekto į Generalinę prokuratūrą kreipęsis prieš keletą savaičių.
Pagrindinis klausimas yra dėl efektyvaus, ekonomiškai pagrįsto lėšų panaudojimo, nepažeidžiant teisės aktų. Šioje vietoje mes turime pagrindo manyti, kad teisės aktai, net keli, galimai buvo pažeisti, prie Strošiūnų pravažiavimo surengtoje spaudos konferencijoje antradienį sakė M. Skuodis.
Ministro teigimu, rengiantis statyti objektą nebuvo atlikta kaštų naudos analizė, todėl nėra aiškių atsakymų, ar verta statyti objektą, kurio vertė išaugo iki 5 mln. Eur.
Auditas parodė, kad dėl neatliktos kaštų ir naudos analizės bei ekonomiškai nepagrįstų sprendimų, galimai veikiant įvairiems interesams, Strošiūnų tunelio kelyje VilniusKaunas statybos projekto vertė galėjo išaugti apie 3 mln. Eur. Tunelis, iš pradžių planuotas kaip požeminė pervaža, tapo ne tik 2 metrais aukštesnis, bet ir apaugo jungiamaisiais keliais ir žiedinėmis sankryžomis, nors dviejų lygių sankryža čia negalima. Dėl galimai padarytos žalos valstybei ir abejotinos naudos visuomenei atlikto audito medžiaga perduota teisėsaugos institucijoms, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Po Susisiekimo ministerijos kreipimosi Generalinė prokuratūra pavedė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai įvertinti pateiktą informaciją ir nuspręsti, ar yra pagrindas pradėti ikiteisminį tyrimą.
Įtariamas poveikis
Sprendimas įrengti Strošiūnų tunelį (požeminę pervažą) priimtas 20172018 metais, rengiant techninį projektą ir gavus fizinių asmenų šalia magistralės esančio Strošiūnų kaimo gyventojų prašymus. Pirminiame variante tunelis buvo planuotas transportui iki 2,5 m aukščio, bendras važiuojamosios dalies ir pėsčiųjų tako plotis 4 m. Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) svarstant projektavimo klausimus, buvo priimtas sprendimas tunelį perkelti į kitą vietą ir jį įrengti didesnių matmenų, pritaikant ūkio technikai 4,5 m aukščio ir tokio paties pločio.
Audito metu nustatyta, kad pradiniam projektui pakeisti galėjo turėti įtaką 2018 m. Strošiūnuose esančio kartodromo vadovo prašymas įrengti jungiamuosius kelius. Vėliau šiame objekte buvo papildomai suprojektuoti ne tik jungiamieji keliai, bet ir dvi žiedinės sankryžos. Taip galimai buvo pažeistos viešųjų pirkimų procedūros, nes pagal pradinę projektavimo techninę užduotį nei jungiamųjų kelių, nei žiedinių sankryžų neturėjo būti.
Be to, dviejų lygių sankryžos ties Strošiūnais įrengimas pažeidė ir Kelių techninio reglamento nuostatą, kad sankryžos turi būti įrengiamos ne mažesniu nei 5 km atstumu. Kitos artimiausios skirtingų lygių sankryžos yra už 2,6 ir 3,8 km.
Tiek projektavimo, tiek rangos sutarčių vykdymo metu buvo atliekami pakeitimai, kurie didino šių sutarčių vertes. Vykdant rangos sutartį iki šiol pasirašyta net 19 susitarimų (34 pakeitimai) dėl papildomų darbų, kuriuos atliekant dėl vienų ar kitų priežasčių teko keisti techninio projekto sprendinius, todėl esą kyla abejonių dėl jo parengimo kokybės.
Ministerija tikisi, kad teisėsaugos institucijos nustatys tikrąją situaciją ir įvertins, ar visi sprendimus priėmę asmenys tinkamai atliko pareigas ir veikė teisėtai. Siekdama išvengti panašių situacijų ateityje, ministerija taip pat įpareigojo LAKD visiems nuo šiol planuojamiems ir statomiems tiltams, tuneliams bei viadukams atlikti kaštų naudos analizes ir jas skelbti viešai.
Pradėjo vidinį tyrimą
LAKD savo ruožtu išplatino pranešimą, kuriame tvirtina dedanti visas pastangas susidariusios situacijos išsiaiškinimui ir pradėjusi savo vidinį tyrimą dėl šio objekto. Įvertinus turimą informaciją, bus priimti sprendimai dėl tolesnių veiksmų, taip pat jau sukurtos ir dar tobulinamos priemonės, kad būtų galima retrospektyviai įvertinti priimtus sprendimus ir laiku eliminuoti nepagrįstus papildomus darbus.
Direkcija skelbia nuo pat audito pradžios bendradarbiaujanti su Susisiekimo ministerija ir su teisėsaugos institucijomis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti