Nauji judėjimo ribojimai vežėjams neatnešė svarbių pokyčių 

Publikuota: 2021-02-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nuo pirmadienio įsigalioję nauji reikalavimai dėl tolimųjų reisų vairuotojų saviizoliacijos nelemia reikšmingų pokyčių vežėjų veikloje.

Nuo pirmadienio iš užsienio sugrįžę šalies ekipažų ir įgulų nariai privalo izoliuotis 10 dienų, skaičiuojant nuo atvykimo į Lietuvą dienos. Izoliacijos terminas gali būti trumpinamas, jei 7-ą izoliacijos dieną savo lėšomis yra atliekamas koronaviruso testas ir jo rezultatas yra neigiamas.

Tokį sprendimą praėjusią savaitę patvirtino Ekstremaliųjų situacijų operacijų vadovas. Juo siekiama užkirsti kelią pavojingų koronaviruso atmainų plitimui.

Susisiekimo ministerija nurodo, kad izoliacija gali būti trumpinama ir tuo atveju, jeigu ekipažų ir įgulų nariai jos nebaigę privalo išvykti į reisą ar išvykti iš Lietuvos Respublikos.

Tačiau pranešama ir apie įsigaliojusius palengvinimus.

Pirma – izoliaciją galima sutrumpinti arba nutraukti tik informavus apie tai Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą (NVSC), nebelaukiant jo leidimo.

Antra – izoliuotis neprivalės iš reiso sugrįžusių vežėjų šeimos nariai.

Šie reikalavimai taikomi ekipažams ir įgulų nariams (tiek užsieniečiams, tiek Lietuvos piliečiams), dirbantiems Lietuvos ar tarptautinėse visų transporto priemonių vežėjų įmonėse.

Reikalavimas izoliuotis netaikomas ekipažų ir įgulų nariams, vykstantiems per Lietuvos Respublikos teritoriją tranzitu be sustojimų, išskyrus būtinuosius, o taip pat orlaivių ekipažams, kai ekipažo nariai tarp reisų nepalieka transporto priemonės.

Tačiau, kaip ir iki šiol, į Lietuvą atvykstantys ekipažų ir įgulų nariai iki atvykimo į Lietuvą privalės užpildyti NVSC anketą.

Taip pat ministerija pažymi, kad tarptautinius komercinius vežimus vykdančių Lietuvoje įmonių vadovai (darbdaviai) įpareigoti tinkamai instruktuoti savo darbuotojus apie būtinybę užpildyti NVSC anketą bei izoliacijos prievolę. Darbdaviams rekomenduojama savo lėšomis organizuoti darbuotojų prevencinį testavimą dėl koronaviruso.

Pranešime nurodoma, kad pokyčiai dėl izoliacijos ar pastaruoju metu sustiprintos sienos su Lenkija patikros, neturės įtakos laisvam prekių ir krovinių judėjimui, pasienyje krovinių ekipažų ir įgulų nariai nebus stabdomi ir tikrinami.

Nėra svarbių pokyčių

Tačiau, anot „Linavos“ prezidento Zenono Buivydo, nuo pirmadienio didelių pokyčių neįvyko.

„Daugelis žmonių nebesuprato, ko iš jų prašo. Tada mums pavyko suprasti, kad tai nėra didelė naujovė, tik supratome, kad grįžus reikia izoliuotis 10 dienų“, – spaudos konferencijoje pirmadienį sakė „Linavos“ prezidentas Zenonas Buivydas.

SAM vyriausioji patarėja Rasa Kiūdytė taip pat pabrėžė, kad pasikeitė tai, jog saviizoliacija tapo privaloma.

„Tai būtent nuo šio pirmadienio atsirado privaloma saviizoliacija“, – spaudos konferencijoje sakė R. Kiūdytė.

Tuo metu „Linavos“ viceprezidentas Vytas Bučinskas teigė, kad daug Lietuvos įmonių vairuotojų ir taip izoliuodavosi atvykę į Lietuvą, nes tarp jų yra daug trečiųjų šalių piliečių, kuriems ir taip buvo privaloma saviizoliacija.

Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius, VŽ pastebi, kad tvarkos pakeitimai nedarys poveikio tiekimo grandinės funkcijoms, tačiau užkraus papildomą administracinę naštą.

„Mes suprantame valstybę, kuri bando kontroliuoti prevenciškai situaciją. Ir matome administracinę naštą, ypač – tūkstančius darbuotojų turinčioms įmonėms ir tam per savaitgalį yra sunku pasiruošti, – sako didžiąsias vežėjų įmones atstovaujančios organizacijos atstovas. – Dabar įdomu, kaip tai bus kontroliuojama.“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lenkijoje populiarėjantys SkGD vilkikai Lietuvos savais ratais nepasiekia Premium

Kompanija „Iveco“ praėjusiais metais Lenkijoje pardavė daugiau suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD)...

Logistika
10:21
Oro bendrovių galvosūkis – kada pakilti Premium

Pakelsi lėktuvus per anksti – prarasi dar daugiau pinigų, per vėlai – prarasi keliautojus. Tokį galvosūkį...

Logistika
2021.03.06
VŽ bando: geros nuotaikos generatorius „Honda e“ Premium

Dizaino galią demonstruojantis elektromobilis tarsi prašosi nesigilinti į tokius mažmožius kaip aukšta kaina,...

Automobiliai
2021.03.06
Griežtėja izoliacijos sąlygos į Lietuvą atvykstantiems iš Maltos, Serbijos

Paveiktų šalių, iš kurių atvykstantiems taikomos griežtesnės izoliacijos sąlygos, sąrašą papildė Malta ir...

Verslo aplinka
2021.03.06
Aplinkosaugininkai tikrina „Klasco“

Klaipėdos miesto gyventojams skundžiantis dėl taršos, galimai sklindančios iš  Klaipėdos jūrų krovinių...

Logistika
2021.03.05
M. Skuodis: „Rail Balticos“ atšaka į Klaipėdą – strateginis klausimas   4

Seimo Audito komiteto vadovui inicijuojant diskusiją dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos...

Logistika
2021.03.05
Birių krovinių terminalas galutinai pralaimėjo ginčą su Vyriausybe dėl plėtros Klaipėdoje

Teismas galutinai atmetė verslininko Igorio Udovickio ir Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomo...

Logistika
2021.03.05
Klaipėdoje veiklą atnaujino Senoji perkėla

Penktadienį Klaipėdoje veiklą atnaujino Senoji perkėla. Ji atidaryta po žiemos sezono augant keleivių...

Logistika
2021.03.05
VSD vadovas: yra rimtų abejonių dėl „Avia Solutions Group“ patikimumo 11

Valstybės saugumo departamentas (VSD) turi informacijos, kuri kelia abejonių dėl aviacijos verslo grupės...

Logistika
2021.03.04
Vyriausybės sprendimas dėl „Skinest“ neprieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės prieš pustrečių metų priimtas sprendimas neleisti „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutarčių...

Logistika
2021.03.04
„Novaturas“ nuo balandžio atnaujina skrydžius iš Lietuvos į Turkiją 4

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse „Novaturas“ nuo balandžio 1 dienos atnaujina skrydžius iš...

Paslaugos
2021.03.04
„Linava“: dauguma tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovių – ties žlugimo riba

Dauguma Lietuvoje veikiančių tarpmiestinio keleivinio transporto įmonių šiuo metu yra ties žlugimo riba,...

Logistika
2021.03.04
Saugumo departamentas: Kinijos susidomėjimas Klaipėdos uostu išlieka 1

Kinijos kompanijos įšaldė savo investicinius planus Lietuvoje įsigyti dalį veikiančio konteinerių krovos...

Logistika
2021.03.04
Kontroliuodama krovinių judėjimą Rusija siekia paveikti kaimynes

Rusijoje sukurta ir pradėta naudoti vieninga skaitmeninė krovinių pervežimų kontrolės sistema, veikianti...

Logistika
2021.03.04
Pokyčiai tiekimo grandinėje: pandemijos atneštos pamokos Premium

Pandemija gerokai pakoregavo procesus tiekimo grandinėse. Pastebima, kad išaugo skaidrumo svarba, tačiau...

Prekyba
2021.03.04
„Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur IFC investiciją

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur investiciją iš Tarptautinės finansų korporacijos (IFC).

Logistika
2021.03.04
„Lufthansa“ pernai patyrė rekordinį 6,7 mlrd. Eur nuostolį

Pagal lėktuvų skaičių didžiausia oro bendrovė „Lufthansa“ pernai patyrė rekordinius 6,7 mlrd. Eur nuostolius.

Logistika
2021.03.04
Išorinio Klaipėdos uosto idėja nugrimzdo į Baltijos bangas Premium 1

Prieš gerus metus patvirtintoje naujo Lietuvos bendrojo plano koncepcijoje atsiradęs išorinis Klaipėdos...

Logistika
2021.03.04
Atnaujinami vairavimo praktikos egzaminai

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai. Toks sprendimas priimtas po...

Logistika
2021.03.03
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku