Viltis Lietuvos vežėjams: EK sukritikavo jų veiklą griežtinančias taisykles

Publikuota: 2021-02-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Europos Komisija (EK) penktadienį pareiškė, kad vežėjų veiklą griežtinančios naujos Europos Sąjungos taisyklės didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.

Papildyta skirsniu „Vežėjai sveikina EK sprendimą“

Lietuvos Vyriausybė teigia, kad Komisijos paskelbta išvada sudaro prielaidų tikėtis, jog po metų turinčios įsigalioti taisyklės bus pakeistos.

Lietuva ir dar aštuonios šalys pernai nesėkmingai bandė blokuoti naujojo Mobilumą paketo nuostatas, kurios įpareigoja vežėjus kas aštuonias savaites grįžti į įsisteigimo valstybę ir apriboja transporto paslaugų teikimą kitoje šalyje.

EK penktadienį paskelbė savo išvadas, kad privalomas vilkikų grąžinimas iki 4,6% padidintų anglies dvideginio emisijas ir kartu su kabotažo ribojimu turėtų neigiamą ekonominį poveikį ES pakraščio valstybėms, nes išaugintų krovinių pervežimo kaštus.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad ši išvada patvirtino Lietuvos nuosekliai dėstytus argumentus, jog naujosios taisyklės yra protekcionistinės ir žalingos.

„Mes tikimės, kad šitos nuostatos bus peržiūrėtos“, – BNS penktadienio vakarą sakė ministras.

„Lietuva labai nuosekliai sakė, kad šios dvi nuostatos dėl kabotažo ribojimo ir vilkikų grąžinimo sukurs dideles neigiamas pasekmes. Džiaugiamės, kad Komisija atliko objektyvų vertinimą, kuris tai parodė“, – teigė M. Skuodis.

Ministras sakė, kad ši Komisijos išvada taip pat gali būti svarbus argumentas Lietuvos ir kitų ES šalių iškeltoje byloje ES Teisingumo Teisme.

Pasak M. Skuodžio, Lietuva pritaria, kad būtų plečiamos vairuotojų socialinės garantijos, bet naujosios taisyklės, įvestos Europos Parlamente, yra protekcionistinės.

Vežėjai sveikina EK sprendimą

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas Povilas Drižas BNS teigė pozityviai vertinantis naujienas iš EK.

„Mes džiaugiamės, kad studija padaryta ir jos rezultatai yra išviešinti (...) Ką vežėjai sakė metus laiko, viskas pasitvirtino“, – teigė vežėjų atstovas.

Anot jo, tai – precedento neturintis atvejis.

„Čia yra precedento neturintis atvejis ES, kai yra teisės aktas ir vienas iš iniciatorių, nors nuostata ne jų konkrečiai, o Parlamento, bet jie pasisako po kažkiek laiko, kad nuostata prieštarauja kitam politikos blokui – Žaliajam kursui“, – sakė P. Drižas.

Jo teigimu, dabar bus siekiama diskutuoti dėl tolimesnio kelio, kaip bus keičiamos Mobilumo paketo nuostatos.

„Dabar bus siekiama diskusijos, kokie galimi tolimesni keliai – ar naujo teisės akto pasiūlymas, ar seno peržiūra“, – sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas.

„Principinė pozicija – kad tokios nuostatos negali būt, o kokia forma tai bus pasirinkta, tai nėra labai svarbu“, – teigė jis.

Lietuvos vežėjai ir Vyriausybė sako, kad vadinamuoju Mobilumo paketu Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos.

Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštaravo dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakako blokuoti sprendimą.

Naujos taisyklės turėtų įsigalioti 2022 metų vasario 21 dieną.

Paskelbusi išvadas, Europos Komisija kreipėsi į valstybes nares ir Europos Parlamentą pateikti savo požiūrį, ir pabrėžė neatmetanti galimybės pateikti naują teisėkūros iniciatyvą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VSD vadovas: yra rimtų abejonių dėl „Avia Solutions Group“ patikimumo 7

Valstybės saugumo departamentas (VSD) turi informacijos, kuri kelia abejonių dėl aviacijos verslo grupės...

Logistika
2021.03.04
Vyriausybės sprendimas dėl „Skinest“ neprieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės prieš pustrečių metų priimtas sprendimas neleisti „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutarčių...

Logistika
2021.03.04
„Novaturas“ nuo balandžio atnaujina skrydžius iš Lietuvos į Turkiją 2

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse „Novaturas“ nuo balandžio 1 dienos atnaujina skrydžius iš...

Paslaugos
2021.03.04
„Linava“: dauguma tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovių – ties žlugimo riba

Dauguma Lietuvoje veikiančių tarpmiestinio keleivinio transporto įmonių šiuo metu yra ties žlugimo riba,...

Logistika
2021.03.04
Saugumo departamentas: Kinijos susidomėjimas Klaipėdos uostu išlieka 1

Kinijos kompanijos įšaldė savo investicinius planus Lietuvoje įsigyti dalį veikiančio konteinerių krovos...

Logistika
2021.03.04
Kontroliuodama krovinių judėjimą Rusija siekia paveikti kaimynes

Rusijoje sukurta ir pradėta naudoti vieninga skaitmeninė krovinių pervežimų kontrolės sistema, veikianti...

Logistika
2021.03.04
Pokyčiai tiekimo grandinėje: pandemijos atneštos pamokos Premium

Pandemija gerokai pakoregavo procesus tiekimo grandinėse. Pastebima, kad išaugo skaidrumo svarba, tačiau...

Prekyba
2021.03.04
„Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur IFC investiciją

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur investiciją iš Tarptautinės finansų korporacijos (IFC).

Logistika
2021.03.04
„Lufthansa“ pernai patyrė rekordinį 6,7 mlrd. Eur nuostolį

Pagal lėktuvų skaičių didžiausia oro bendrovė „Lufthansa“ pernai patyrė rekordinius 6,7 mlrd. Eur nuostolius.

Logistika
2021.03.04
Išorinio Klaipėdos uosto idėja nugrimzdo į Baltijos bangas Premium 1

Prieš gerus metus patvirtintoje naujo Lietuvos bendrojo plano koncepcijoje atsiradęs išorinis Klaipėdos...

Logistika
2021.03.04
Atnaujinami vairavimo praktikos egzaminai

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai. Toks sprendimas priimtas po...

Logistika
2021.03.03
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
„Omniva LT“ pajamos pernai augo dvigubai

Bendrovės „Omniva LT“ apyvarta praėjusiais metais augo du kartus ir siekė 18,32 mln. Eur. Įmonė uždirbo 1,8...

Logistika
2021.03.03
Tiekimo grandines bando trumpinti, bet Kinija lengvai nepaleidžia Premium 1

Prieš metus Kiniją paralyžiavus koronavirusui, pasaulis subruzdo kalbėti apie būtinybę trumpinti tiekimo...

Pramonė
2021.03.03
Eilės vairuoti tįsta, bet mokyklos stebuklu po karantino netiki  Premium

Kovo mėnesį svarbiausią pajamų šaltinį – praktinius mokymus – ketinusios atnaujinti vairavimo mokyklos...

Logistika
2021.03.02
„Avia Solutions Group“ vėl apsipirko Jungtinėje Karalystėje 2

„Avia Solutions Group“ (ASG) valdoma tarptautinė verslo ir regioninių orlaivių priežiūros ir remonto paslaugų...

Logistika
2021.03.02
Komercinių furgonų rinkoje – sprogimas, atsigauna prekyba lengvaisiais automobiliais Premium

Prekybininkai tvirtina, kad vasarį užfiksuotas komercinius automobilius perkančių įmonių aktyvumas tik didės.

Automobiliai
2021.03.02
LTSA: autobusų reisai atsinaujina per lėtai 1

Keleivinių autobusų reisai po truputį atsigauna, tačiau vežėjai per mažai stengiasi prisitaikyti prie žmonių...

Logistika
2021.03.01
Europos Komisija pasiūlys „žaliojo paso“ pasiskiepijusiems nuo COVID-19 taisykles

Europos Komisija (EK) šį mėnesį pasiūlys Europos Sąjungai (ES) taisykles dėl „žaliojo paso“ pasiskiepijusiems...

Verslo aplinka
2021.03.01
ES bręsta mintys apie e. platformų samdinių darbo sąlygų gerinimą

Europos Komisija (EK) pradėjo viešas konsultacijas, ar laisvai samdomiems darbuotojams suteikti tokias pat...

Vadyba
2021.03.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku