Kas laukia ekspeditorių Lietuvoje? Į rinką žengia konkurentas su 160 mln. eurų kapitalu

Virtualus ekspeditorius Sennder iš Vokietijos sulaukė 160 milijonų eurų investicijos, kuri įmonei leis dar sparčiau vykdyti plėtrą Europoje. Virtualių ekspeditorių įmonių, sujungiančių vežėjus ir siuntėjus savo platformose ir taip panaikinančių poreikį naudotis tradicinėmis ekspedijavimo paslaugomis populiarumas auga. Kaip tradiciniams ekspeditoriams prisitaikyti prie pokyčių rinkoje, išlaikyti klientus ir dirbti moderniai, komentuoja Cargo stream, operacijų vadovas Šarūnas Belickas.
Virtualių ekspeditorių plėtra neišvengiama
Sėkmingas Sennder investicijų pritraukimas nėra išskirtinis atvejis: praėjusiais metais sėkmingai augo ir kitos virtualaus ekspedijavimo įmonės. Tarp jų vokiečiai Forto, anglai Beacon ir Zencargo, amerikiečiai Flexport ir kiti. Šios įmonės nuo tradicinių ekspeditorių skiriasi tuo, kad dažniausiai neturi savo transporto, o atlieka ekspedijavimo darbus, pasitelkdami savo vystomą biržą ir administruodami joje registruotus vežėjus. Neseniai šimtamilijonines investicijas pritraukusi Sennder jau turi biurus Lenkijoje ir Latvijoje.
Pirmieji virtualūs ekspeditoriai rinkoje pasirodė prieš penkerius metus. Per tą laiką jie sugebėjo investuotojams įrodyti, kad informacinių technologijų panaudojimas logistikos sektoriaus ateitis. Jau dabar virtualūs ekspeditoriai turi daugiau kapitalo nei mažos ar vidutinės tradicinės ekspedijavimo įmonės ir jį naudoja, kad atsiriektų vis daugiau rinkos ir galiausiai konsoliduotų klientų netekusius ekspeditorius, pasamdytų jų įmonėse dirbusius specialistus.
Virtualūs ekspeditoriai save pateikia kaip pigų transportavimo sprendimą. Pritaikę tokį verslo modelį ir dirbdami masto ekonomikos sąlygomis, jie turi galimybę vystyti pažengusias IT sistemas, kurias tradiciniams ekspeditoriams ilgainiui pasivyti darosi vis sudėtingiau.
nuotrauka::1 nocrop
Tradiciniams ekspeditoriams grėsmę kelia ir nenoras prisitaikyti
Virtualių ekspeditorių plėtra tradicinėms įmonėms reiškia kovą dėl išlikimo. Ekspertai pastebi, kad tarp didžiausių grėsmių šioms įmonėms yra konservatyvus požiūris į rinkos pokyčius.
Pastebime, kad tradiciniai ekspeditoriai iki šiol nenori pripažinti, kaip greitai keičiasi sektorius. Dažnai, pervertindamos klientų lojalumą ir įsitikinusios, kad išsilaikyti pavyks, šios įmonės nesistengia pasitelkti šiuolaikinių IT sprendimų, o savo procesus vykdo naudodamiesi vidinėmis sistemomis ir tradiciniais komunikacijos kanalais (el. paštu, skambučiais, Skype), nepritaikytais rinkos poreikiams. Taip, prarasdamos konkurencinį pranašumą, šios įmonės anksčiau ar vėliau netenka klientų ir net darbuotojų, sakė Š. Belickas.
Klientus išlaikyti padės bendradarbiavimas su skaitmenine platforma
Greičiausias ir patikimas būdas tradiciniams ekspeditoriams įgyti konkurencinį pranašumą pasinaudoti jau esamomis logistikos proceso valdymo platformomis. Cargo stream sistema, kurią sukūrė lietuviai, bendradarbiaudami su logistikos profesionalais Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Prancūzijoje, leidžia ekspeditoriams perkelti savo procesus į skaitmeninę erdvę. Priešingai nei virtualūs ekspeditoriai, Cargo stream nesiekia atstoti ekspeditorių.
Įžvelgiame rizikas, kai transportavimas atliekamas už mažiausią kainą, kaip dažniausiai atsitinka naudojantis biržomis ar virtualiais ekspeditoriais, nes maža kaina visada turi savo pasekmių, o smulkūs sutaupymai vėliau kainuoja brangiau. Esame įsitikinę, kad ekspeditoriai kuria vertę. Net maksimaliai automatizuotas logistikos procesas neapsieina be žmonių indėlio ir žinių ekspeditoriai reikalingi tam, kad tiekimas būtų patikimas, išvengtume klaidų, prisitaikytume prie pasikeitusių aplinkybių. Todėl savo platformą sukūrė tam, kad ekspeditoriai galėtų naudotis skaitmenizavimo privalumais ir išlaikytų savo poziciją rinkoje, teigė Š. Belickas.
Naudodamiesi Cargo stream paslaugomis, ekspeditoriai gali vykdyti visą komunikaciją apie kiekvieną reisą su klientais ir vežėjais skaitmeniniu būdu. Visi veiksmai, nuo tvarkingo užsakymo gavimo iki įgyvendinimo, atliekami vien Cargo stream platforma ir išvengiant skirtingų vežėjų savitarnos puslapių, susirašinėjimų el. paštu ar telefonu, pasiklydusios informacijos. Taip pat, jau esamos ekspeditorių IT sistemos gali būti integruotos į Cargo stream, kad perėjimas prie virtualaus logistikos valdymo būtų dar paprastesnis ir sklandesnis. Klientai, prisijungę prie Cargo stream savitarnos sistemos, gali stebėti visą jiems aktualią informaciją apie krovinius ir jų būseną realiu laiku, vykdyti užsakymų pakeitimus ir kreiptis į ekspeditorius.
Cargo stream šiais metais išleido ir pirmąją Europoje mobiliąją programėlę konteinerių rezervacijai, kuri leidžia patogiai naudotis visomis platformos funkcijomis telefonu. Jau sulaukę susidomėjimo iš žiniasklaidos ir klientų užsienyje, Cargo stream kūrėjai įsitikinę, kad jų programėlė ir platforma įgalins ekspeditorius varžytis su virtualių ekspedijavimo paslaugų tiekėjais, o tuo pačiu pagreitins logistikos valdymą ir padės sektoriui augti.
nuotrauka::2 nocrop
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti