Kas laukia ekspeditorių Lietuvoje? Į rinką žengia konkurentas su 160 mln. eurų kapitalu

Publikuota: 2021-02-19
svg svg

Virtualus ekspeditorius „Sennder“ iš Vokietijos sulaukė 160 milijonų eurų investicijos, kuri įmonei leis dar sparčiau vykdyti plėtrą Europoje. Virtualių ekspeditorių – įmonių, sujungiančių vežėjus ir siuntėjus savo platformose ir taip panaikinančių poreikį naudotis tradicinėmis ekspedijavimo paslaugomis – populiarumas auga. Kaip tradiciniams ekspeditoriams prisitaikyti prie pokyčių rinkoje, išlaikyti klientus ir dirbti moderniai, komentuoja „Cargo stream“, operacijų vadovas Šarūnas Belickas.

Virtualių ekspeditorių plėtra – neišvengiama

Sėkmingas „Sennder“ investicijų pritraukimas nėra išskirtinis atvejis: praėjusiais metais sėkmingai augo ir kitos virtualaus ekspedijavimo įmonės. Tarp jų – vokiečiai „Forto“, anglai „Beacon“ ir „Zencargo“, amerikiečiai „Flexport“ ir kiti. Šios įmonės nuo tradicinių ekspeditorių skiriasi tuo, kad dažniausiai neturi savo transporto, o atlieka ekspedijavimo darbus, pasitelkdami savo vystomą biržą ir administruodami joje registruotus vežėjus. Neseniai šimtamilijonines investicijas pritraukusi „Sennder“ jau turi biurus Lenkijoje ir Latvijoje.

Pirmieji virtualūs ekspeditoriai rinkoje pasirodė prieš penkerius metus. Per tą laiką jie sugebėjo investuotojams įrodyti, kad informacinių technologijų panaudojimas – logistikos sektoriaus ateitis. Jau dabar virtualūs ekspeditoriai turi daugiau kapitalo nei mažos ar vidutinės tradicinės ekspedijavimo įmonės ir jį naudoja, kad atsiriektų vis daugiau rinkos ir galiausiai konsoliduotų klientų netekusius ekspeditorius, pasamdytų jų įmonėse dirbusius specialistus.

Virtualūs ekspeditoriai save pateikia kaip pigų transportavimo sprendimą. Pritaikę tokį verslo modelį ir dirbdami masto ekonomikos sąlygomis, jie turi galimybę vystyti pažengusias IT sistemas, kurias tradiciniams ekspeditoriams ilgainiui pasivyti darosi vis sudėtingiau.

nuotrauka::1 nocrop

Tradiciniams ekspeditoriams grėsmę kelia ir nenoras prisitaikyti

Virtualių ekspeditorių plėtra tradicinėms įmonėms reiškia kovą dėl išlikimo. Ekspertai pastebi, kad tarp didžiausių grėsmių šioms įmonėms yra konservatyvus požiūris į rinkos pokyčius.

„Pastebime, kad tradiciniai ekspeditoriai iki šiol nenori pripažinti, kaip greitai keičiasi sektorius. Dažnai, pervertindamos klientų lojalumą ir įsitikinusios, kad išsilaikyti pavyks, šios įmonės nesistengia pasitelkti šiuolaikinių IT sprendimų, o savo procesus vykdo naudodamiesi vidinėmis sistemomis ir tradiciniais komunikacijos kanalais (el. paštu, skambučiais, „Skype“), nepritaikytais rinkos poreikiams. Taip, prarasdamos konkurencinį pranašumą, šios įmonės anksčiau ar vėliau netenka klientų ir net darbuotojų“, – sakė Š. Belickas.

Klientus išlaikyti padės bendradarbiavimas su skaitmenine platforma

Greičiausias ir patikimas būdas tradiciniams ekspeditoriams įgyti konkurencinį pranašumą – pasinaudoti jau esamomis logistikos proceso valdymo platformomis. „Cargo stream“ sistema, kurią sukūrė lietuviai, bendradarbiaudami su logistikos profesionalais Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Prancūzijoje, leidžia ekspeditoriams perkelti savo procesus į skaitmeninę erdvę. Priešingai nei virtualūs ekspeditoriai, „Cargo stream“ nesiekia atstoti ekspeditorių.

„Įžvelgiame rizikas, kai transportavimas atliekamas už mažiausią kainą, kaip dažniausiai atsitinka naudojantis biržomis ar  virtualiais ekspeditoriais, nes maža kaina visada turi savo pasekmių, o smulkūs sutaupymai vėliau kainuoja brangiau. Esame įsitikinę, kad ekspeditoriai kuria vertę. Net maksimaliai automatizuotas logistikos procesas neapsieina be žmonių indėlio ir žinių – ekspeditoriai reikalingi tam, kad tiekimas būtų patikimas, išvengtume klaidų, prisitaikytume prie pasikeitusių aplinkybių. Todėl savo platformą sukūrė tam, kad ekspeditoriai galėtų naudotis skaitmenizavimo privalumais ir išlaikytų savo poziciją rinkoje“, – teigė Š. Belickas.

Naudodamiesi „Cargo stream“ paslaugomis, ekspeditoriai gali vykdyti visą komunikaciją apie kiekvieną reisą su klientais ir vežėjais skaitmeniniu būdu. Visi veiksmai, nuo tvarkingo užsakymo gavimo iki  įgyvendinimo, atliekami vien „Cargo stream“ platforma ir išvengiant skirtingų vežėjų savitarnos puslapių, susirašinėjimų el. paštu ar telefonu, pasiklydusios informacijos. Taip pat, jau esamos ekspeditorių IT sistemos gali būti integruotos į „Cargo stream“, kad perėjimas prie virtualaus logistikos valdymo būtų dar paprastesnis ir sklandesnis. Klientai, prisijungę prie „Cargo stream“ savitarnos sistemos, gali stebėti visą jiems aktualią informaciją apie krovinius ir jų būseną realiu laiku, vykdyti užsakymų pakeitimus ir kreiptis į ekspeditorius.

 „Cargo stream“ šiais metais išleido ir pirmąją Europoje mobiliąją programėlę konteinerių rezervacijai, kuri leidžia patogiai naudotis visomis platformos funkcijomis telefonu. Jau sulaukę susidomėjimo iš žiniasklaidos ir klientų užsienyje, „Cargo stream“ kūrėjai įsitikinę, kad jų programėlė ir platforma įgalins ekspeditorius varžytis su virtualių ekspedijavimo paslaugų tiekėjais, o tuo pačiu – pagreitins logistikos valdymą ir padės sektoriui augti.  

nuotrauka::2 nocrop

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Netrukus skelbs Vilniaus geležinkelio stoties architektūros konkursą 1

AB „Lietuvos geležinkeliai“ šią arba kitą savaitę rengiasi skelbti tarptautinį architektūros konkursą...

Nauji judėjimo ribojimai vežėjams neatnešė svarbių pokyčių 

Nuo pirmadienio įsigalioję nauji reikalavimai dėl tolimųjų reisų vairuotojų saviizoliacijos nelemia...

Logistika
15:00
Klaipėdos uostas metus pradėjo tolimesniu krovos augimu 

Sausį krovinių apyvarta didėjo beveik 13%, augimas fiksuotas visuose krovinių sektoriuose.

Logistika
14:32
Grupiniai ieškiniai prieš „CityBee“: perspektyvu ar tik laiko švaistymas Premium 6

Nukentėjusiems „CityBee“ klientams buriantis ir rengiant grupinę pretenziją įmonei, dalis teisininkų prabilo,...

Paslaugos
09:00
JAV ir Japonijoje stabdomi skrydžiai dalimi orlaivių „Boeing 777“

JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) sekmadienį paliepė papildomai patikrinti dalį keleivinių...

Logistika
07:54
VŽ bando: galingiausias pasaulyje hibridas – dar galingesnis  Premium

Nuo 2017-ųjų metų gaminama „Panamera“ praėjusių metų antrojoje pusėje buvo atnaujinta, modifikuojant išorės...

Automobiliai
2021.02.21
Benzinu kvepiančios tradicijos: lietuviai ir automobiliai Premium

Ką tik minėtos Vasario 16-osios proga VŽ kviečia užsukti į tarpukario Lietuvos automobilių parką – su kariška...

Automobiliai
2021.02.20
Elektromobilius Vokietijoje gamins ir „Ford“, investuoja 1 mlrd. USD Premium

JAV automobilių gamintoja „Ford“ planuoja investuoti 1 mrd. USD į gamyklos Vokietijos Kelno mieste...

Automobiliai
2021.02.20
„CityBee“ skandalas: ką jau žinome ir kas laukia toliau Premium 17

Šią savaitę paaiškėjo, kad dalies automobilių dalijimosi platformos „CityBee“ klientų asmeniniai duomenys...

Logistika
2021.02.20
Lietuvos ambasadorius ES tikisi, kad Mobilumo paketas bus taisomas

Lietuvos ambasadorius Europos Sąjungoje tikisi, kad Europos Komisija pateiks teisinį pasiūlymą taisyti vežėjų...

Logistika
2021.02.20
Lietuviška trispalvė iškeliauja į kosmosą 2

Lietuvos etnokosmologijos muziejaus iniciatyva šeštadienį į Tarptautinę kosminę stotį iškeliaus lietuviška...

Laisvalaikis
2021.02.20
Prasidedant atlydžiui, hidrometeorologai įspėja dėl potvynio

Hidrometeorologijos tarnyba prognozuoja, kad savaitgalį staigiai pakilus oro temperatūrai galima sulaukti...

Verslo aplinka
2021.02.20
M. Skuodis: Minsko sprendimas vežti naftos produktus per Rusijos uostus – nenaudingas 42

Baltarusijai ir Rusijai pasirašius susitarimą dėl baltarusiškų naftos produktų eksporto per Rusijos uostus...

Logistika
2021.02.19
Viltis Lietuvos vežėjams: EK sukritikavo jų veiklą griežtinančias taisykles

Europos Komisija (EK) penktadienį pareiškė, kad vežėjų veiklą griežtinančios naujos Europos Sąjungos...

Logistika
2021.02.19
Didžiausi kibernetiniai incidentai ir baudos Premium 2

Neseniai atskleista „CityBee“ duomenų vagystė yra vienas didesnių skaitmeninių incidentų Lietuvoje –...

Technologijos
2021.02.19
„Achemos grupės“ įmonė skirs 9 mln. Eur geležinkelio transporto parkui atnaujinti

Vienam didžiausių pramonės subjektų šalyje priklausanti krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovė...

Logistika
2021.02.19
JK teismas: „Uber“ vairuotojai turi tapti kompanijos darbuotojais 2

Pavėžėjimo kompanija „Uber“ Jungtinėje Karalystėje (JK) pralaimėjo lemiamą teisinę kovą, kurioje siekė...

Logistika
2021.02.19
„LTG Cargo“ metus pradėjo sėkmingiau nei pernai

„Lietuvos geležinkelių (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ sausį pervežė beveik 3,9 mln. t...

Logistika
2021.02.19
Baltijos šalys sunkiai ieško kompromiso dėl „Rail Balticos“ valdymo Premium

Baltijos šalims ruošiantis pradėti pagrindines europinio geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūros...

Logistika
2021.02.19
Bankrutuoja Kauno įmonė „VIA Logistics“ 5

Krovininio kelių transporto paslaugas teikusiai bendrovei „VIA Logistics“, kurios mokestinė skola valstybės...

Logistika
2021.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku