Iš 6,2 mln. Europos sunkvežimių – tik 2.300 netaršūs

Publikuota: 2021-01-24
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europos keliais važinėja 6,2 mln. vidutinio svorio ir sunkiasvorių komercinių transporto priemonių, iš kurių tik 2.300 į aplinką neišmeta teršalų, rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA tyrimas.

98% visų Europos sunkvežimių važiuoja varomi dyzelinu, o vidutinis žemyno sunkvežimių parko amžius yra 13 metų.

Europos sunkvežimių gamintojai skaičiuoja, jog norint pasiekti ES keliamus CO2 emisijų reikalavimus, iki 2030 m. keliuose turės atsirasti maždaug 200.000 nulinės emisijos sunkiųjų transporto priemonių. Kitaip tariant, rinka per ateinantį dešimtmetį turėtų išaugti 100 kartų.

Neseniai paskelbtoje mobilumo strategijoje Europos Komisija iškėlė tikslą iki 2030-ųjų keliuose turėti apie 80.000 nulinės emisijos sunkvežimių. Tačiau vilkikų gamintojai akcentuoja, kad ir toks skaičius nepasiektų reikalaujamo CO2 reglamento. Pagal jį, per dešimtmetį vilkikų keliama tarša turi būti sumažinta 30%.

ACEA atstovaujami sunkvežimių gamintojai teigia, kad per artimiausius metus rinkai bus pristatyta nemažai nulinės CO2 emisijos transporto priemonių, tačiau tikslų neįmanoma pasiekti be Europos Komisijos ir atskirų valstybių paramos. Ją turėtų sudaryti tiek mokestinės lengvatos, tiek infrastruktūros plėtra.

ACEA tyrimas taip pat atskleidė, kad didžiausias sunkvežimių parkas Europoje priklauso Lenkijai (beveik 1,2 mln.), nedaug atsilieka Vokietija (apie 1 mln.) ir Italija (0,9 mln.).

Graikijos sunkvežimių parkas yra seniausias, vidutinis jo amžius – 21 metai. Naujausi sunkvežimiai – Austrijos įmonėse, jų vidutinis amžius yra 6,4 metų.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VSD vadovas: yra rimtų abejonių dėl „Avia Solutions Group“ patikimumo 11

Valstybės saugumo departamentas (VSD) turi informacijos, kuri kelia abejonių dėl aviacijos verslo grupės...

Logistika
2021.03.04
Vyriausybės sprendimas dėl „Skinest“ neprieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės prieš pustrečių metų priimtas sprendimas neleisti „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutarčių...

Logistika
2021.03.04
„Novaturas“ nuo balandžio atnaujina skrydžius iš Lietuvos į Turkiją 4

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse „Novaturas“ nuo balandžio 1 dienos atnaujina skrydžius iš...

Paslaugos
2021.03.04
„Linava“: dauguma tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovių – ties žlugimo riba

Dauguma Lietuvoje veikiančių tarpmiestinio keleivinio transporto įmonių šiuo metu yra ties žlugimo riba,...

Logistika
2021.03.04
Saugumo departamentas: Kinijos susidomėjimas Klaipėdos uostu išlieka 1

Kinijos kompanijos įšaldė savo investicinius planus Lietuvoje įsigyti dalį veikiančio konteinerių krovos...

Logistika
2021.03.04
Kontroliuodama krovinių judėjimą Rusija siekia paveikti kaimynes

Rusijoje sukurta ir pradėta naudoti vieninga skaitmeninė krovinių pervežimų kontrolės sistema, veikianti...

Logistika
2021.03.04
Pokyčiai tiekimo grandinėje: pandemijos atneštos pamokos Premium

Pandemija gerokai pakoregavo procesus tiekimo grandinėse. Pastebima, kad išaugo skaidrumo svarba, tačiau...

Prekyba
2021.03.04
„Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur IFC investiciją

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur investiciją iš Tarptautinės finansų korporacijos (IFC).

Logistika
2021.03.04
„Lufthansa“ pernai patyrė rekordinį 6,7 mlrd. Eur nuostolį

Pagal lėktuvų skaičių didžiausia oro bendrovė „Lufthansa“ pernai patyrė rekordinius 6,7 mlrd. Eur nuostolius.

Logistika
2021.03.04
Išorinio Klaipėdos uosto idėja nugrimzdo į Baltijos bangas Premium 1

Prieš gerus metus patvirtintoje naujo Lietuvos bendrojo plano koncepcijoje atsiradęs išorinis Klaipėdos...

Logistika
2021.03.04
Atnaujinami vairavimo praktikos egzaminai

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai. Toks sprendimas priimtas po...

Logistika
2021.03.03
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
„Omniva LT“ pajamos pernai augo dvigubai

Bendrovės „Omniva LT“ apyvarta praėjusiais metais augo du kartus ir siekė 18,32 mln. Eur. Įmonė uždirbo 1,8...

Logistika
2021.03.03
Tiekimo grandines bando trumpinti, bet Kinija lengvai nepaleidžia Premium 1

Prieš metus Kiniją paralyžiavus koronavirusui, pasaulis subruzdo kalbėti apie būtinybę trumpinti tiekimo...

Pramonė
2021.03.03
Eilės vairuoti tįsta, bet mokyklos stebuklu po karantino netiki  Premium

Kovo mėnesį svarbiausią pajamų šaltinį – praktinius mokymus – ketinusios atnaujinti vairavimo mokyklos...

Logistika
2021.03.02
„Avia Solutions Group“ vėl apsipirko Jungtinėje Karalystėje 2

„Avia Solutions Group“ (ASG) valdoma tarptautinė verslo ir regioninių orlaivių priežiūros ir remonto paslaugų...

Logistika
2021.03.02
Komercinių furgonų rinkoje – sprogimas, atsigauna prekyba lengvaisiais automobiliais Premium

Prekybininkai tvirtina, kad vasarį užfiksuotas komercinius automobilius perkančių įmonių aktyvumas tik didės.

Automobiliai
2021.03.02
LTSA: autobusų reisai atsinaujina per lėtai 1

Keleivinių autobusų reisai po truputį atsigauna, tačiau vežėjai per mažai stengiasi prisitaikyti prie žmonių...

Logistika
2021.03.01
Europos Komisija pasiūlys „žaliojo paso“ pasiskiepijusiems nuo COVID-19 taisykles

Europos Komisija (EK) šį mėnesį pasiūlys Europos Sąjungai (ES) taisykles dėl „žaliojo paso“ pasiskiepijusiems...

Verslo aplinka
2021.03.01
ES bręsta mintys apie e. platformų samdinių darbo sąlygų gerinimą

Europos Komisija (EK) pradėjo viešas konsultacijas, ar laisvai samdomiems darbuotojams suteikti tokias pat...

Vadyba
2021.03.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus