Perkrautiems laivams barstant konteinerius, siūloma riboti jų krovą

Per porą mėnesių trims laivams Ramiajame vandenyne pametus tūkstančius konteinerių, kalbama apie krovos ribojimų griežtinimą.
Maersk pranešė, kad sausio 16 d., esant labai sudėtingoms oro sąlygoms, iš Kinijos į JAV plaukęs 13.092 TEU talpos konteinervežis Maersk Essen Ramiajame vandenyne pametė maždaug 750 jūrinių konteinerių.
Tai jau trečiasis panašus incidentas per pastaruosius porą mėnesių, o praėjusio lapkričio 30 d. Japonijos laivas ONE Apus tame pačiame vandenyne pametė net 1.800 konteinerių.
Maždaug 100 Maersk Essen konteinerių buvo pastebėti plūduriuojantys netoli Havajų salų tokie didele dalimi po vandeniu nugrimzdę objektai yra ypatingai pavojingi nedideliems laivams.
Pasaulinės laivybos tarybos skelbiamais duomenimis, maždaug 5.000 visose jūrose plaukiojančių konteinervežių kasmet vidutiniškai išbarsto po 1.382 konteinerius. Tačiau dabar statistikos vidurkis turėtų gerokai pakilti.
Maersk praneša labai rimtai vertinanti tokią situaciją ir ketinanti imtis priemonių, kurios padėtų sumažinti tokių incidentų riziką.
The Loadstar skelbia, jog akivaizdu tai, kad dabartinė konteinerių tvirtinimo praktika didžiuosiuose laivuose nebėra tinkama, kai Ramiajame vandenyne vis dažniau vyrauja laivybai nepalankūs orai. Portalas cituoja Korėjos vandenynų inžinierių asociacijos (KSOE) paskelbtą dokumentą, kuriame daromos išvados, kad dėl pasikartojančių incidentų naujų konteinervežių talpa gali būti mažinama. Taip pat dokumento autoriai tvirtina esant didelę tikimybę, kad ateityje gali būti mažinamas tiek dabartinių laivų greitis, tiek vežamų krovinių kiekis.
VŽ rašė, kad per pastaruosius metus Kinijos prekių tiekimo grandinėse labai išaugo kaštai, o krovinių gabenimui chroniškai trūksta konteinerių, todėl laivų krovos ribojimai dar labiau padidintų vežėjų įkainius.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti