72% keleivių netekę Lietuvos oro uostai šiemet tikisi lėto atsigavimo 

Publikuota: 2021-01-19
Lietuvos oro uostai tikisi šiemet sulaukti perpus mažiau, nei 2019 m., keleivių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Lietuvos oro uostai tikisi šiemet sulaukti perpus mažiau, nei 2019 m., keleivių. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Per tris Lietuvos oro uostus (LTOU) keliavusių žmonių skaičius 2020 m. mažėjo iki 1,8 mln., o aptarnautų skrydžių skaičius – 52%, iki 30.000.

LTOU prognozės rodo, kad šiemet pavyks atstatyti apie pusę 2019 m. buvusio keleivių srauto.

„Be jokios abejonės praėjusieji metai buvo didžiausių iššūkių laikotarpis aviacijos istorijoje, pandemija tikrai turės įtakos ir šių metų aviacijos rezultatams. Vis dėlto tyrimai rodo, kad paklausa kelionėms yra labai didelė, žmonių noras ir būtinybė keliauti niekur nedingo, tai leidžia prognozuoti pakankamai spartų atsigavimą, kuris, labai tikimės, viršys mūsų prognozes. Vis dėlto aviacija ir toliau išgyvena begalę iššūkių dėl pandemijos įvestų keliavimo ribojimų ir nors judama standartizavimo kryptimi tarpvalstybiniu lygiu – vis dar turėsime išspręsti nemažai klausimų, kad kelionių procesas taptų patogesnis“,- LTOU pranešime cituojamas Aurimas Stikliūnas,  įmonės aviacinių paslaugų skyriaus vadovas.

Jis viliasi, kad prasidedantis masinis vakcinavimas ir keliavimo ribojimų panaikinimas tarpvalstybiniu lygiu bus vieni iš esminių faktorių keleivinės aviacijos atsigavimui.

„Šiuo metu matome, kad atsigavimas gali prasidėti pavasario viduryje, todėl tam jau dabar aktyviai rengiamės visomis kryptimis, įtraukdami savo partnerius“,- tvirtina A. Stikliūnas.

Daugėjo tik krovinių

Vilniaus oro uoste 2020 m. keleivių skaičius krito 74%, iki 1,3 mln., Kauno oro uoste – 68%, iki 369.000, o Palangos oro uoste – 63%, iki 124.000 keleivių.

LTOU atkreipia dėmesį, kad dėl pandemijos labai sumažėjus keleivių srautui, praėjusiais metais siūlytų skirtingų krypčių skaičius Lietuvos oro uostuose mažėjo palyginus nežymiai – nuo 92 krypčių 2019 m. iki 72 krypčių 2020 metais.

Nuotrauka::1nocrop

Organizacija nurodo, kad oro bendrovės pernai stengėsi išlaikyti didelę vietų pasiūlą. Vidutinis lėktuvo užpildymas (rinkai pasiūlytų ir faktiškai užimtų vietų santykis) praėjusiais metais siekė 55%.

Dėl visame pasaulyje išaugusio poreikio gabenti tarptautinius krovinius oro transportu, augusių el. prekybos apimčių bei medicininių krovinių – didėjo ir bendras krovinių srautas Lietuvos oro uostuose: krovinių skaičius praėjusiais metais išaugo 16%, iki beveik 20.000 t. Didžiausias – 70% augimas fiksuotas Kauno oro uoste.

Ieškoma galimybių keliauti

Anot A. Stikliūno, kol kas sudėtinga tiksliai pasakyti, kokie su COVID-19 viruso užkardymu susiję reikalavimai taps universalūs tarpvalstybiniu lygmeniu. Tačiau jau galima tvirtinti, kad kelionės procesas pasipildys tam tikrais reikalavimais ir toks išliks ilgesnį laiką.

„Tai greičiausiai bus privalomas kaukių dėvėjimas oro uoste ir lėktuve, neigiamo testo, vakcinos gavimo fakto arba persirgimo pažymos turėjimas. Tai, kad dalis reikalavimų liks ilgiau, rodo ir esami oro uostų infrastruktūros pasikeitimai, ne išimtis ir Lietuvos oro uostai, kur jau įvyko ir dar vyksta daug prisitaikymo prie naujų keliavimo poreikių projektų“, – teigia A.Stikliūnas.

Jis sako, kad aviacijos rinkoje ir ją reguliuojančiose institucijose jau kalbama ir apie tam tikrą „kelionių paso“ su reikalinga informacija apie keliautoją idėją, tačiau standartizuotas sprendimas yra dar tik pakeliui, dar vyksta diskusijos, todėl ankstoka sakyti, kad toks sprendimas tikrai taps keliautojų kasdienybe.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Oro bendrovių galvosūkis – kada pakilti Premium

Pakelsi lėktuvus per anksti – prarasi dar daugiau pinigų, per vėlai – prarasi keliautojus. Tokį galvosūkį...

Logistika
2021.03.06
VŽ bando: geros nuotaikos generatorius „Honda e“ Premium

Dizaino galią demonstruojantis elektromobilis tarsi prašosi nesigilinti į tokius mažmožius kaip aukšta kaina,...

Automobiliai
2021.03.06
Griežtėja izoliacijos sąlygos į Lietuvą atvykstantiems iš Maltos, Serbijos

Paveiktų šalių, iš kurių atvykstantiems taikomos griežtesnės izoliacijos sąlygos, sąrašą papildė Malta ir...

Verslo aplinka
2021.03.06
Aplinkosaugininkai tikrina „Klasco“

Klaipėdos miesto gyventojams skundžiantis dėl taršos, galimai sklindančios iš  Klaipėdos jūrų krovinių...

Logistika
2021.03.05
M. Skuodis: „Rail Balticos“ atšaka į Klaipėdą – strateginis klausimas   4

Seimo Audito komiteto vadovui inicijuojant diskusiją dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos...

Logistika
2021.03.05
Birių krovinių terminalas galutinai pralaimėjo ginčą su Vyriausybe dėl plėtros Klaipėdoje

Teismas galutinai atmetė verslininko Igorio Udovickio ir Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomo...

Logistika
2021.03.05
Klaipėdoje veiklą atnaujino Senoji perkėla

Penktadienį Klaipėdoje veiklą atnaujino Senoji perkėla. Ji atidaryta po žiemos sezono augant keleivių...

Logistika
2021.03.05
VSD vadovas: yra rimtų abejonių dėl „Avia Solutions Group“ patikimumo 11

Valstybės saugumo departamentas (VSD) turi informacijos, kuri kelia abejonių dėl aviacijos verslo grupės...

Logistika
2021.03.04
Vyriausybės sprendimas dėl „Skinest“ neprieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės prieš pustrečių metų priimtas sprendimas neleisti „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutarčių...

Logistika
2021.03.04
„Novaturas“ nuo balandžio atnaujina skrydžius iš Lietuvos į Turkiją 4

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse „Novaturas“ nuo balandžio 1 dienos atnaujina skrydžius iš...

Paslaugos
2021.03.04
„Linava“: dauguma tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovių – ties žlugimo riba

Dauguma Lietuvoje veikiančių tarpmiestinio keleivinio transporto įmonių šiuo metu yra ties žlugimo riba,...

Logistika
2021.03.04
Saugumo departamentas: Kinijos susidomėjimas Klaipėdos uostu išlieka 1

Kinijos kompanijos įšaldė savo investicinius planus Lietuvoje įsigyti dalį veikiančio konteinerių krovos...

Logistika
2021.03.04
Kontroliuodama krovinių judėjimą Rusija siekia paveikti kaimynes

Rusijoje sukurta ir pradėta naudoti vieninga skaitmeninė krovinių pervežimų kontrolės sistema, veikianti...

Logistika
2021.03.04
Pokyčiai tiekimo grandinėje: pandemijos atneštos pamokos Premium

Pandemija gerokai pakoregavo procesus tiekimo grandinėse. Pastebima, kad išaugo skaidrumo svarba, tačiau...

Prekyba
2021.03.04
„Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur IFC investiciją

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ pritraukė 20 mln. Eur investiciją iš Tarptautinės finansų korporacijos (IFC).

Logistika
2021.03.04
„Lufthansa“ pernai patyrė rekordinį 6,7 mlrd. Eur nuostolį

Pagal lėktuvų skaičių didžiausia oro bendrovė „Lufthansa“ pernai patyrė rekordinius 6,7 mlrd. Eur nuostolius.

Logistika
2021.03.04
Išorinio Klaipėdos uosto idėja nugrimzdo į Baltijos bangas Premium 1

Prieš gerus metus patvirtintoje naujo Lietuvos bendrojo plano koncepcijoje atsiradęs išorinis Klaipėdos...

Logistika
2021.03.04
Atnaujinami vairavimo praktikos egzaminai

Nuo kovo 10 d., trečiadienio, atnaujinami visų kategorijų praktikos egzaminai. Toks sprendimas priimtas po...

Logistika
2021.03.03
Europinis geležinkelis „Rail Baltica“ – reikšmė Lietuvai ir regionui Verslo tribūna

Istoriškai susiklostė, kad Lietuvoje buvo nutiesta ir naudojama plačioji 1520 mm pločio geležinkelio vėžė.

Tvarus verslas
2021.03.03
„Omniva LT“ pajamos pernai augo dvigubai

Bendrovės „Omniva LT“ apyvarta praėjusiais metais augo du kartus ir siekė 18,32 mln. Eur. Įmonė uždirbo 1,8...

Logistika
2021.03.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus