Išmėginimas skaidrumu ir viešumu

Publikuota: 2020-12-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Savaitę susisiekimo ministro pareigas einantis Marius Skuodis paveldėjo ne tik vieną svarbiausių strateginių ministerijų, tačiau ir per pastaruosius metus susikaupusias problemas.

Naujasis ministras pirmiausia ėmėsi kuopti Augijo arklidėmis virtusią sritį, kurioje jo pirmtakas, prastokos reputacijos politikas Jaroslavas Narkevičius, mėgino tvarkytis kaip nuosavose valdose — priimdamas daugybę abejotinų sprendimų, pataikaudamas jį delegavusiai Lietuvos lenkų rinkimų akcijai-Krikščioniškų šeimų sąjungai bei tuometiniam ministrui pirmininkui Sauliui Skverneliui, įamžinęs jį „premjero keliuku“.

Jau baigdamas užverti Susisiekimo ministerijos (SM) duris, beveik anapus jos slenksčio ir likus kone penkioms minutėms iki pradedant dirbti naujai Vyriausybei, J. Narkevičius skubiai pakeitė „Lietuvos geležinkelių“ (LG) valdybą. Prieš tai jis išformavo Lietuvos pašto valdybą, kurioje jam neįtiko nepriklausomi nariai.

M. Skuodis teigia, kad, susipažinus su visais atrankos į LG valdybos narius dokumentais, kilo tikrai rimtų abejonių dėl dviejų ministerijos deleguotų valdybos narių – dėl atrankos proceso skaidrumo, profesionalumo. Abejonių sukėlė valdybos nariams taikomi atrankos kriterijai, kokių žmonių ieškojo akcininkė, t. y. valstybė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Ir kai turime rezultatą, kai iš septynių valdybos narių tik vienam keliamas reikalavimas turėti patirties geležinkelių srityje, tai man kelia abejonių. Ar tikrai pakanka tik vieno žmogaus su tokia patirtimi? Aš sakyčiau, kad tokio masto įmonei, kuri žengia į tarptautines rinkas, patiria vis didesnį konkurencinį spaudimą iš kaimyninių šalių, kaip tik reikia aukščiausios klasės ekspertų, kurie turėtų būtent geležinkelių srities patirties“, — interviu VŽ pasakoja M. Skuodis.

Bus skelbiamas naujas konkursas LG valdybos narių vietoms užimti. Tačiau pirmiausia ministras sieks gauti ministerijoje dėl viso proceso atliekamo audito išvadas, be to, SM yra sukurta grupė, kuri įvertins susisiekimo srities įmonių valdybų organizavimo praktikas. Ir tik po to bus skelbiama nauja atranka.

Tarp prioritetinių darbų M. Skuodis mini dėmesį Kelių priežiūros ir plėtros programai – jos skaidrumui. Pasak jo, atėjo laikas peržiūrėti, kokiais kriterijais remiantis skirstomos šios programos lėšos, kuo remdamasi valstybė priima investicinius sprendimus – taip paliekant mažiau erdvės ministrui spręsti, kiek lėšų skirti vienai ar kitai eilutei.

Visa informacija turi būti atvira ir paremta atvirais duomenimis — kad kiekvienam piliečiui būtų aišku, kodėl asfaltuojamas vienas kelias, o ne kitas.

Naujasis SM vadovas norėtų, kad susisiekimo sistema būtų žalesnė ir inovatyvesnė. Dar vienas prioritetas — darnaus judumo planai, požiūris iš žmogaus perspektyvos. Pasak ministro, čia yra daug klausimų, kaip žmonės turėtų judėti iš tašo A į tašką B: šioje srityje yra pribrendusios didelės reformos. Todėl svarbu susėsti su savivalda, su privačiu sektoriumi ir sudėlioti aiškų modelį, kurį įgyvendintume per protingą laiką.

Dirbdamas Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje M. Skuodis rūpinosi Lietuvos narystės Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje reikalais. Vienas pagrindinių šios organizacijos reikalavimų Lietuvai buvo valstybės valdomų įmonių valdymo pertvarka ir depolitizavimas.

Pertvarka yra pajudėjusi, tačiau ji taip ir nėra baigta — teisinė valstybės įmonių forma leidžia ministrui turėti labai didelę įtaką. Todėl persitvarkant didelėms įmonėms teks persitvarkyti į formas, kurios būtų labiau depolitizuotos.

„Mano vizija, kad ministerija įmonėms formuotų labai aiškius tikslus tiek dėl kapitalo grąžos, tiek dėl kitų rodiklių ir prižiūrėtų, kaip jie įgyvendinami. Taigi reikia pabaigti tai, kas yra pradėta, ir diegti geriausiomis praktikomis grįstas valdymo formas“, — aiškina ministras.

VŽ nuomone, M. Skuodis atėjo vadovauti labai plačiai ir visai šaliai svarbiai sričiai, kuri šaukiasi gana rimtų reformų. Reikia tikėtis, kad jis turės gerą užnugarį – jį delegavusios Laisvės partijos palaikymą. Kad pavyks išlaviruoti daugybės interesų labirinte, ypač kelių sektoriuje. Kad bus įgyvendintas vienas svarbiausių deklaruotų principų — viešumas, o ne sprendimų priėmimas uždaruose kabinetuose, viešos diskusijos, kad bus rengiami reguliarūs susitikimai su privataus verslo atstovais etc. Ministras įsitikinęs – taip galima turėti visiškai kitokio lygio rezultatus ir pasiekti juos žymiai greičiau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Lėtėjanti ekonomika gali pratuštinti sandėlių lentynas Premium 1

Amerikoje besikemšant sandėliams, Lietuvoje ir visoje Europoje nuotaikos kiek kitokios. Pastebima, kad...

Logistika
05:45
„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11
Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
2022.08.11
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
2022.08.11
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 9

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
2022.08.09
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
2022.08.09
Kaliningradas išnaudojo vežimo geležinkeliais limitus, aiškina negalintis per Lietuvą įsivežti dalies prekių 6

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, pareiškė, kad šis Rusijos regionas dėl Europos...

Logistika
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Atsisakant rusiškos anglies – perkrovos tiekimo grandinėse ir naujų kelių paieška Premium 5

Pasauliui sugrįžtant prie iki šiol sistemingai eliminuoto kuro, logistikos įmonės ieško būdų prisijungti prie...

Logistika
2022.08.09
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna 2

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Logistika 2023
2022.08.09
Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance grid“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 3

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
2022.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku