B10, E20: Europa rengiasi naujiems degalų standartams

Reklama publikuota: 2020-12-22
svg svg

Ambicingus aplinkosaugos tikslus transporto sektoriuje iškėlusi Europos Sąjunga (ES) pradėjo diskusijas dėl platesnio bio priedų naudojimo degaluose. Mokslininkų ir rinkos ekspertų teigimu, biodegalų potencialas dar neišnaudotas, todėl būtina skatinti didesnį jų naudojimą.

ES transporto sektorius atsakingas net už 25 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą – kelių transportas ypač priklausomas nuo iškastinio kuro (95 proc.), o ES vadovai pripažįsta, kad iki 2030 metų situacija dramatiškai nepasikeis. Nors ES skatina elektromobilių naudojimą, prasta infrastruktūra ir didelės kainos neleidžia tikėtis elektromobilių bumo artimiausiu laikotarpiu.

Daugelyje ES šalių, tarp jų ir Lietuvoje, į benzino sudėtį įmaišoma 10 proc. bioetanolio (E10 standartas), kuris gaminamas iš vietoje užaugintų grūdinių kultūrų. Tačiau ES vis labiau stiprėja judėjimas didinti bioetanolio dalį benzine – taip sumažinamas naftos produktų naudojimas, stiprinama energetinė nepriklausomybė ir kuriama pridėtinė vertė vietos ekonomikai.

Didžiausia Europoje Vokietijos automobilių asociacija ADAC pasiūlė padvigubinti bioetanolio dalį benzine iki 20 proc. ir tokiu būdu prisidėti prie anglies dvideginio išmetimo mažinimo. Kaip rašo ES aktualijų portalas EURACTIVE, kitų metų birželį Europos Komisija (EK) peržiūrės planus, kaip stimuliuoti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje. EK užsakė studiją, kurioje svarstomas E20 benzine scenarijus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

ADAC technologijų vadovas Karsten Schultze pažymėjo, kad ilgo laikotarpio perspektyvoje reikia svarstyti visų alternatyvių degalų panaudojimą – nuo vandenilio iki elektros. Tačiau neaišku, kada šios naujos technologijos ras vietoje rinkoje, kai etanolis jau daug metų sėkmingai panaudojamas degaluose.

Jau dabar mokslininkai pritaria, kad nėra jokių technologinių kliūčių naudoti E20, o šį žingsnį stabdo tik biurokratiniai reikalavimai, t.y. ES nustatyta E10 viršutinė riba. Tačiau Europoje ir JAV atlikti testų rezultatai parodė, kad E20 pritaikyti varikliai išmeta kur kas mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir orą teršiančių kietųjų dalelių nei iškastinis kuras.

Mokslininkų verdiktas

Dar prieš pusketvirtų metų Europos standartizacijos komitetas užsakė mokslinį tyrimą, kurio buvo siekiama išsiaiškinti, ar dvigubai didesnis etanolio naudojimas degaluose būtų įmanomas praktinėmis sąlygomis.

„Tyrimo išvados patvirtina, kad visi dabar gaminami automobiliai ir didžioji dalis senesnių transporto priemonių gali saugiai naudoti degalus, kuriuose yra 20 proc. etanolio“, – teigė projektui vadovavęs vyresnysis standartizacijos konsultantas Ortwin Costenoble.  

O. Costenoble sako, kad prieš įvedant E20 degalus, reikėjo rasti praktinių būdų, kaip sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą kuo mažesnėmis sąnaudomis rinkoje. Taigi, tyrimo metu buvo testuojami net 34 skirtingi biodegalų mišiniai.

Naudojant vasaros ir žiemos tipo E20 ir E25 benzininius degalus buvo atlikti bandymai su šiandien rinkoje eksploatuojamomis transporto priemonėmis. Taip pat testuoti keturi ateinančios kartos automobiliai su naujomis variklio, išmetimo sistemų technologijomis. Pastebėta, kad pereinant nuo E10 prie E20 benzino, visuose automobiliuose anglies dvideginio išmetimas sumažėjo bent vienu procentu, o naujos kartos automobilių anglies dvideginio išmetimas sumažėjo net iki 7 proc. 

Postūmis energetinei nepriklausomybei

Jeigu Lietuvoje E20 benzinas būtų naudojamas šiandien, etanolio gamintojus vienijančios asociacijos „ePure“ skaičiavimais, transporto sektoriuje anglies dvideginio tarša per metus gerokai sumažėtų – tiek, kiek iš Lietuvos kelių eliminavus 47 tūkst. automobilių.

Dvigubai padidinus bioetanolio dalį degaluose, atitinkamai sumažėtų iškastinių degalų poreikis. Taigi, tiek Europa, tiek Lietuva galėtų reikšmingai padidinti savo energetinę nepriklausomybę nuo importinės naftos, skatinti vietos žemės ūkio ir pramonės plėtrą bei, atsinaujinančių šaltinių energetiką.

Anot „ePure“ skaičiavimų, Lietuvoje biodegalų iš atsinaujinančių šaltinių dalį benzine padidinus iki 20 proc., būtų sutaupyta 15,9 mln. eurų, mat reiktų importuoti 240 tūkst. barelių naftos mažiau.

Lietuva yra užsibrėžusi tikslą iki 2030 metų transporto sektoriuje pasiekti 15 proc. atsinaujinančių išteklių dalį, tačiau kol kas šis rodiklis siekia vos 4,3 proc. ir yra dvigubai mažesnis už ES vidurkį.

B10 – naujas dyzelino standartas

Lietuvoje, kaip ir daugelyje ES šalių, dyzelino sudėtyje naudojama 7 proc. biodegalų. Vadovaudamasi Žaliuoju kursu, ES taip pat svarsto kilstelėti B7 standartą iki B10. Tiesa, kol kas ES vyravo konservatyvus požiūris – baiminamasi, kad automobilių varikliai yra nepritaikyti B10.  Tačiau Jungtinėse Valstijose jau dabar į dyzeliną degalų tiekėjai be specialaus žymėjimo gali maišyti 20 proc. biodegalų.

Automobilių rinkoje sparčiai daugėja automobilių modelių, kurių varikliai pritaikyti B10 standartui.

Pavyzdžiui, biodyzelino iš atliekų gamintojų asociacijos MVaK sudarytame sąraše visi BMW, Citroen, Dacia, DS, Peugeot ir Renault modeliai pritaikyti. B10.

Jau ir dabar kai kuriose ES valstybėse pardavinėjamas dyzelinas, kuriame biodegalų dalis viršija 7 proc. Pavyzdžiui, Portugalijoje sparčiai populiarėja „ekodyzelinu“ pavadintas B15, kuris atitinka visus ES dyzelinui keliamus reikalavimus. Kol kas nebuvo nei vieno nusiskundimo šiais degalais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Seimas spręs, ar drausti dalį algos autobusų vairuotojams išmokėti kaip kompensaci­ją

Seimas svarstys, ar nuo liepos keleivinių autobusų vairuotojams pusę atlyginimo drausti mokėti kaip...

Logistika
2022.04.02
„Išskirtinai sunkų“ ketvirtį „Tesla“ pristatė 68% daugiau elektromobilių

„Tesla“ šeštadienį pranešė, kad per pirmuosius tris šių metų mėnesius visame pasaulyje pristatė 310.048...

Automobiliai
2022.04.02
Ispanijos vilkikų vairuotojai sutiko laikinai nutraukti 3 savaites besitęsiantį streiką 1

Ispanijos vilkikų vairuotojai šeštadienį sutiko „laikinai sustabdyti“ prieš beveik tris savaites prasidėjusį...

Logistika
2022.04.02
„Audi“ patvirtino neketinanti išduoti universalų Premium

700 km be sustojimo galintis įveikti koncepcinis „A6 Avant e-tron“ yra „95% gamybai paruoštas“ serijinis...

Automobiliai
2022.04.02
Elektromobiliams numatoma skirti papildomą 5 mln. Eur paramą

Gyventojam išnaudojus visą 6 mln. Eur paramą už įsigyjamus elektromobilius Aplinkos ministerija sako, kad...

Logistika
2022.04.02
„LTG Infra“ su Italijos „Rizzani de Eccher“ pasirašė sutartį dėl tilto per Nerį statybų

AB „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ su Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ pasirašė...

Statyba ir NT
2022.04.01
Kovą pradėti ir baigti NT projektai Premium

Vilniuje pradėtos biurų pastato statybos, Misionierių vienuolyno statinių ansamblio rekonstrukcija. Sostinėje...

Statyba ir NT
2022.03.31
„AerCap“ pateikė 3,5 mlrd. USD draudimo reikalavimą dėl Rusijos pavogtų lėktuvų

Didžiausia pasaulyje lėktuvų lizingo bendrovė nurodo neturinti daug vilčių gauti draudimo kompensacijas,...

Logistika
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
ES skirs 60 mln. Eur karinės svarbos kelių atnaujinimui

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog Vyriausybė Europos Sąjungos paramos lėšomis...

Verslo aplinka
2022.03.31
Pašto rinka 2021 m. IV ketvirtį augo 2,4%

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka pernai ketvirtąjį ketvirtį siekė 63,6  mln. Eur – 2,4% daugiau nei prieš...

Logistika
2022.03.31
„Versli Lietuva“: lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė augs 11,1%, paslaugų 3,8%

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ blogina Lietuvos eksporto prognozę – pasak jos, šiemet...

Logistika
2022.03.31
Pradėtas eismas naujuoju tiltu per Nerį Kaune

Kaune, magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ketvirtadienį oficialiai eismui atidarytas naujas tiltas per Nerį...

Logistika
2022.03.31
„Inbalance“ gavo 1,5 mln. Eur finansavimą, įrengs 640 elektromobilių įkrovimo stotelių

Investicijų bendrovės „I asset management“ fondas „NuCapital“‚ suteikė 1,5 mln. Eur paskolą, kurią per...

Automobiliai
2022.03.31
Vilnių ir Kauną jungiantis kelias nuo balandžio tampa automagistrale 21

Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui nuo balandžio 1-osios suteikiama automagistralės kategorija, trečiadienį...

Logistika
2022.03.30
„Girteka“ atskirs veiklą Rusijoje nuo grupės, keis pervežimų geografiją 20

Didžiausią nuosavą vilkikų parką Europoje valdanti lietuviška transporto įmonių grupė paviešino savo...

Logistika
2022.03.30
Po kibernetinės atakos „Rosaviacija“ bando surasti 65 TB ištrintų duomenų 4

Pasak pranešimų, strateginė Rusijos aviacijos agentūra prarado visus savo serveriuose laikytus duomenis,...

Logistika
2022.03.30
VRM prašys 24 mln. Eur Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti 3

Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti iš Europos Sąjungos bus prašoma papildomų 24 mln. Eur,...

Verslo aplinka
2022.03.30
Paslaugų eksportas paskutinį ketvirtį augo 23,9%, importas – 48,5%

Lietuvos paslaugų eksportas 2021 metų ketvirtąjį ketvirtį siekė 3,6 mlrd. Eur – 23,9% daugiau nei tuo pačiu...

Logistika
2022.03.30
Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų, 5 iš jų buvo apšaudyti

Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų ir daugiau kaip 1.000 jūrininkų – šių...

Logistika
2022.03.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku