Lietuvos oro uostai centralizuoja valdymą, stabdo dalį projektų

Lietuvos oro uostai stabdo dalį ankstyvose stadijose esančių projektų ir centralizuoja visų trijų šalies oro vartų valdymą, atsisakydami atskirų vadovų. Teigiama, kad tokie sprendimai priimti reaguojant į pandemijos situaciją ir COVID-19 krizės keliamus iššūkius aviacijos sektoriui.
Nuo sausio VĮ Lietuvos oro uostai (LTOU) atsisako atskirų Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų vadovų jų funkciją perima naujai kuriamo Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys, iki šiol ėjęs Vilniaus oro uosto vadovo pareigas. Dabartinė vykdomoji Lietuvos oro uostų direktorė Laura Joffė pradės vadovauti naujai suformuotam Finansų ir administravimo departamentui.
Kita dalis pokyčių susijusi su įmonės projektais. Informuojama, jog toliau bus plėtojami tik visiškai paruošti ar jau pradėti įgyvendinti projektai.
Vieni svarbiausių projektų, kuriems toliau ieškomos galimybės įgyvendinti, yra Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija, kurio infrastruktūra paskutinį kartą atnaujinta 2007 m., ir Vilniaus oro uosto naujo išvykimo terminalo projektas, apimantis 2 aukštų terminalo modulio statybas bei terminalo prieigų pertvarkymą.
Tikimasi, kad netrukus bus rastos abiejų projektų finansavimo galimybės.
LTOU pranešime nurodoma, kad pagrindiniu įmonės tikslu tampa keleivinės aviacijos srautų grąžinimas į ikipandeminį lygį tikimasi, kad 2021 m. bus pasiekta iki 50% 2019 m. turėto metinio keleivių srauto.
Tenka pripažinti, kad aviacijos sektorius pasikeitė kardinaliai esame priversti imtis pokyčių, dėmesį bei jėgas paskirstyti ten, kur jų šiuo metu labiausiai reikia. Praradome keleivių srautus, be kurių keleivinė aviacija merdi, todėl dabar ją turime maksimaliai atstatyti. Daug vilčių teikia valstybių planai artimiausiu metu pradėti spartų masinį vakcinavimą bei stiprėjančios iniciatyvos vienodinti tvarką keliaujantiesiems, atsisakant saviizoliacijos ir ją keičiant testavimu. Tikimės, kad šie žingsniai bus įgyvendinti prioritetine tvarka, sako Marius Gelžinis, LTOU Lietuvos vadovas.
Jo teigimu, smarkiai susitraukę keleivių srautai bei siekis optimizuoti bendrovės sąnaudas padiktavo ir darbuotojų skaičiaus mažėjimą. Per 2020 m. Lietuvos oro uostuose dirbančiųjų skaičius susitraukė 25%.
Kol kas matome, kad pagal naująją struktūrą bendrovė veiks mažiausiai pusantrų metų, bet atitinkamus pokyčius trumpinant ar pratęsiant terminus gali diktuoti pandemijos valdymo situacija ir valstybių priimami sprendimai, teigia M. Gelžinis.
VŽ rašė, kad oro uostus vienijančios asociacijos ACI Europe duomenimis, 45-iose Europos oro erdvei priskiriamose šalyse veikiančiuose komerciniuose oro uostuose keleivių skaičius šiuo metu yra susitraukęs 81%. Iki lapkričio 15 d. žemyno oro uostų paslaugomis šiemet buvo pasinaudoję 1,5 mlrd. žmonių mažiau nei prieš metus. Pernai iš viso Europoje buvo aptarnauta 2,43 mlrd. keleivių.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti