Keičiasi „LTG Infra” paslaugų tarifai

Reklama publikuota: 2020-12-17
Naujas tarifų skaičiavimo metodas yra pagrįstas sistemine veiklos analize bei leis įmonei veikti konkurencingiau. Bendrovės nuotr.
svg svg
Naujas tarifų skaičiavimo metodas yra pagrįstas sistemine veiklos analize bei leis įmonei veikti konkurencingiau. Bendrovės nuotr.

„LTG Infra“ paskelbė 2021-aisiais ir 2022-aisiais galiosiančius geležinkelių paslaugų įrenginių paslaugų tarifus, apskaičiuotus pagal naują metodiką.

Apie pokyčius informuoja iš anksto

„2021 m. geležinkelių paslaugų įrenginių paslaugų tarifai išliks tokie, kaip šiemet. Tuo tarpu 2022 m. galiosiantys tarifai iš esmės skirsis nuo dabartinių. Pagrindinė šių permainų priežastis – siekis efektyviai valdyti šalies geležinkelių infrastruktūrą bei sudaryti verslui patogias ir aiškias naudojimosi šia infrastruktūra sąlygas“, — sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Geležinkelio infrastruktūros naudojimas skirstomas į dvi kategorijas – Geležinkelio paslaugų įrenginių (GPĮ) paslaugos ir Minimalaus prieigos paketo (MPP) paslaugos.

GPĮ, tai su geležinkelių transportu susijusios pagrindinės ar papildomos paslaugos kaip naudojimasis traukinių formavimo ir manevravimo įrenginiais, riedmenų laikymas, naudojimasis privažiuojamaisiais ar jungiamaisiais geležinkelio keliais ir kitos paslaugos,  dažniausiai teikiamos stočių kelynuose, naudojimasis keleivių stotimis, jų pastatais ir pan. Tuo tarpu MPP paslaugų kategorija apima infrastruktūros naudojimą tarpstočiuose ir dalinai stotyse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Nauji „LTG Infra“ geležinkelių paslaugų įrenginių paslaugų tarifai, apskaičiuojami pagal metų eigoje patiriamas sąnaudas bei veiklos prognozes skelbiami kiekvienų metų pabaigoje.

Nauji tarifai padidins įmonės konkurencingumą

Pagal LR Geležinkelių  transporto kodeksą, GPĮ ir MPP įmokų tarifus viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, todėl kiekvienais metais viešosios infrastruktūros valdytojas apskaičiuoja ir paskelbia užmokesčio už MPP įmokų tarifus kurie įsigalios po metų, kad verslai, kurie naudojasi geležinkeliu transportu, galėtų iš anksto pasiruošti naujai kainodarai.

Naujas tarifų skaičiavimo metodas yra pagrįstas sistemine veiklos analize bei leis įmonei veikti konkurencingiau, pasiūlyti geležinkelių naudotojams efektyvesnių sprendimų, taip pat – didinti grąžą pagrindiniam „LTG Infra“ akcininkui – Lietuvos valstybei.

„Veikiame konkurencingame regione, tad pagrindinis mūsų tikslas yra užtikrinti, jog Lietuvos geležinkelių tinklas veiktų efektyviai, saugiai ir patikimai. Nauja tarifų apskaičiavimo metodika, parengta atsižvelgiant ne tik į mūsų specialistų, bet ir į Valstybės kontrolės bei atliktų auditų pastebėjimus, leis veikti maksimaliai skaidriai, o įkainiai bus pagrįsti atskirų turto vienetų sąnaudomis, pridedant aiškią pelno maržą, kuri bus naudojama ir tolesniam paslaugų tobulinimui“, — sako K. Sankovski.

Jis pabrėžė, kad įmonės planai, tarifai keičiami atsižvelgiant ir į Europos Komisijos paskelbtą Europos žaliąjį kursą, kuriame skatinama didinti investicijas į geležinkelių tinklus, kad daugiau krovinių būtų pervežama traukiniais ir jais keliautų kuo daugiau žmonių, nes tai viena mažiausiai taršių transporto priemonių. Įsibėgėjantis Lietuvos geležinkelių elektrifikacijos projektas prie to labai prisidės, nes krovinių vežimo bendrovės pagrindinėje šalies geležinkelių linijoje galės naudoti elektrinę trauką, kuri yra draugiškesnė gamtai, yra tylesnė, taip pat, finansiškai naudingesnė. Skaičiuojama, jog kasmet bus apie 150 tūkst. tonų sumažinta oro tarša.

Konsultacijos su verslo partneriais

Kadangi iš esmės pakitusi kainodara gali geležinkelio transportu besinaudojančioms įmonėms kelti nemažai klausimų, ateinančiais metais „LTG Infra“ planuoja surengti susitikimus su suinteresuotais asmenimis, įmonių bei verslo organizacijų atstovais.

„Vertinant įmonės finansinę veiklą po įmonių atskyrimo pamatėme, kad nemažai atvejų ji buvo finansiškai neergonomiška, įkainiai neatitiko realybės ir buvo arba nepagrįstai užkelti, arba atvirkščiai – nuostolingi. Neabejoju, kad verslo atstovai, patys kasdien susiduriantys su išlaidų ir pajamų analize, supras šių permainų poreikį ir didesnių nesklandumų neturėtų kilti, o iškilusius klausimus aptarsime mūsų susitikimų metu. Svarbiausia yra dialogas ir efektyvus bendradarbiavimas“, — įsitikinęs K. Sankovski.

Pagal naujus tarifus dalis paslaugų pigs, dalis brangs. Labiausiai mažėja naudojimosi GPĮ geležinkelių riedmenų laikymui paslaugos įkainis nuo 3,55 Eur/parai iki 0,0641 Eur/val., kuris bus taikomas tik nuo 25 valandos (24 val.  stovėjimas – nemokamas). Nors ir pakeista šios paslaugos apmokestinimo kainodara, tačiau siekiant palyginti įkainių pokytį, naudojimosi GPĮ geležinkelių riedmenų laikymui paslaugos įkainis sudarytų 1,54 Eur/parai.

Taip pat mažėja II kategorijos keleivių stotyse teikiamų naudojimosi bilietų pardavimo erdvėmis  ir naudojimosi keleivių stotimis, jų pastatais ir kitas įrenginiais paslaugų įkainiai.

Tačiau, pavyzdžiui, naudojimosi skirstomuoju kalneliu paslaugos įkainis didėja nuo 0,46 Eur/vagonui iki 1,83 Eur/vagonui, o naudojimosi GPĮ priskirtais privažiuojamaisiais ir jungiamaisiais keliais paslaugos įkainis didėja nuo 0,49 Eur/km iki 1,77 Eur/km.

AB „LTG Infra“ yra LTG įmonių grupės dalis, valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai", kuriai priklauso 100 proc. bendrovės akcijų. „LTG Infra“ valdo Lietuvos geležinkelių infrastruktūrą ir yra atsakinga už geležinkelių tinklo infrastruktūros priežiūrą , modernizaciją bei plėtrą, taip pat eismo valdymą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Kovą pradėti ir baigti NT projektai Premium

Vilniuje pradėtos biurų pastato statybos, Misionierių vienuolyno statinių ansamblio rekonstrukcija. Sostinėje...

Statyba ir NT
2022.03.31
„AerCap“ pateikė 3,5 mlrd. USD draudimo reikalavimą dėl Rusijos pavogtų lėktuvų

Didžiausia pasaulyje lėktuvų lizingo bendrovė nurodo neturinti daug vilčių gauti draudimo kompensacijas,...

Logistika
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
ES skirs 60 mln. Eur karinės svarbos kelių atnaujinimui

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog Vyriausybė Europos Sąjungos paramos lėšomis...

Verslo aplinka
2022.03.31
Pašto rinka 2021 m. IV ketvirtį augo 2,4%

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka pernai ketvirtąjį ketvirtį siekė 63,6  mln. Eur – 2,4% daugiau nei prieš...

Logistika
2022.03.31
„Versli Lietuva“: lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė augs 11,1%, paslaugų 3,8%

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ blogina Lietuvos eksporto prognozę – pasak jos, šiemet...

Logistika
2022.03.31
Pradėtas eismas naujuoju tiltu per Nerį Kaune

Kaune, magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ketvirtadienį oficialiai eismui atidarytas naujas tiltas per Nerį...

Logistika
2022.03.31
„Inbalance“ gavo 1,5 mln. Eur finansavimą, įrengs 640 elektromobilių įkrovimo stotelių

Investicijų bendrovės „I asset management“ fondas „NuCapital“‚ suteikė 1,5 mln. Eur paskolą, kurią per...

Automobiliai
2022.03.31
Vilnių ir Kauną jungiantis kelias nuo balandžio tampa automagistrale 21

Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui nuo balandžio 1-osios suteikiama automagistralės kategorija, trečiadienį...

Logistika
2022.03.30
„Girteka“ atskirs veiklą Rusijoje nuo grupės, keis pervežimų geografiją 20

Didžiausią nuosavą vilkikų parką Europoje valdanti lietuviška transporto įmonių grupė paviešino savo...

Logistika
2022.03.30
Po kibernetinės atakos „Rosaviacija“ bando surasti 65 TB ištrintų duomenų 4

Pasak pranešimų, strateginė Rusijos aviacijos agentūra prarado visus savo serveriuose laikytus duomenis,...

Logistika
2022.03.30
VRM prašys 24 mln. Eur Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti 3

Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti iš Europos Sąjungos bus prašoma papildomų 24 mln. Eur,...

Verslo aplinka
2022.03.30
Paslaugų eksportas paskutinį ketvirtį augo 23,9%, importas – 48,5%

Lietuvos paslaugų eksportas 2021 metų ketvirtąjį ketvirtį siekė 3,6 mlrd. Eur – 23,9% daugiau nei tuo pačiu...

Logistika
2022.03.30
Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų, 5 iš jų buvo apšaudyti

Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų ir daugiau kaip 1.000 jūrininkų – šių...

Logistika
2022.03.30
Verslo rizika auga, gali būti, kad laukia daug darbo su žalomis ir išmokomis Premium 1

Dėl karo Ukrainoje ir agresoriams pritaikytų tarptautinių sankcijų Lietuvos įmonės kol kas tiesiogiai...

Finansai
2022.03.30
Vokietija trigubai didina vandenilio degalinių skaičių

Vokietija gerokai išplės vandenilio degalinių tinklą, siekdama paskatinti sunkvežimių ir autobusų operatores...

Logistika
2022.03.29
Karo poveikis automobilių pramonei: Vakarų gamintojai perskirsto tiekėjus, rusai bandys viską darytis patys Premium 1

Žaliavų ir komponentų pristigę Europos gamintojai ieško naujų tiekimo sprendimų, o dėl masinės tarptautinių...

Automobiliai
2022.03.29
Seime liko paskutinis balsavimas dėl PVM lengvatos už įmonių elektromobilius

Seime skinasi kelią pataisa, leidžianti nuo 2023 metų taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą už...

Logistika
2022.03.29
Vilniuje pavojingai palikti automobiliai bus nutempiami 2

Savivaldybės tarnybos nuo antradienio vykdys automobilių nutempimo funkciją, kuri anksčiau buvo leistina tik...

Logistika
2022.03.29
Susisiekimo ministerija pristatė Lietuvos aviacijos gaires, kviečia diskusijai

Gairėse numatoma ne mažiau kaip 150 krypčių, kuriomis oru bus pasiekiama Lietuva, klimatui neutralios ir...

Logistika
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku