Skaitmeninė logistikos ateitis: kai tarp taško A ir B nebėra kliūčių

Publikuota: 2020-12-12
Įmonės nuotr.
svg svg
Įmonės nuotr.
„Cargo stream“ operacijų vadovas

Logistikos pasaulis nebėra toks, koks anksčiau – kai vienas modelis tiko visiems ir visomis aplinkybėmis. Kitaip tariant, mąstysena – „viena problema, vienas sprendimas“ – nebegali būti pritaikoma. Kodėl apie tai kalbame šiandien? Logistikos sektorius kasdien keičiasi, auga, vystosi – nenuostabu, juk keičiasi visa globali erdvė, ir verslui reikia prisitaikyti prie vis sudėtingesnių logistikos schemų vien tam, kad jų produktai sėkmingai ir laiku patektų iš taško A į tašką B. Tačiau yra galimybių šias sudėtingas užduotis spręsti paprasčiau, nei įprasta dabar.

Skaitmeninėje logistikos ateityje visa logistikos grandinė bus aiški, skaidri, lengvai valdoma, visi jos dalyviai bet kuriame taške galės aiškiai matyti, kaip sekasi objektui „X“, kaip minėta, keliaujančiam iš taško A į tašką B. Ar bus sakančių, kad tai – tik madingos vizijos, kad to galima pasiekti ir dabar? Galbūt, tačiau realybė liudija ką kita – logistikoje tebekaraliauja dokumentų painiava, skirtingi komunikacijos kanalai, pakeliui pasimetančios svarbios žinutės, galiausiai – ir patys paklydę kroviniai. Skaitmeniniai sprendimai siūlo vientisą, visapusišką požiūrį į logistiką.

Skaitmeninę logistikos darbotvarkę diktuos transportavimas žeme, kadangi skaitmeniniai sprendimai didžiausios įtakos turi būtent šioje kategorijoje. Vien Europoje kasmet daugiau nei 300 mlrd. eurų tenka krovinių gabenimui žeme. Stulbinantis skirtumas, lyginant su jūrų ir oro transportu – šiems atitinkamai tenka 100 mlrd. eurų ir 30 mlrd. eurų. Žinoma, transportavimas oru ar jūra turi savų privalumų, kaip ir savų kaprizų. Bet kuriuo atveju, bet kuris iš šių kelių prasideda žemėje, nuo užkurto vilkiko variklio. Paprastas pavyzdys – programėlė telefone vargu ar gali daug pagelbėti lėktuvo pilotui, o vilkiko vairuotojas, pasirinkęs pažangų sprendimą, vienoje vietoje gali turėti viską, kas reikalinga – užduotis, maršrutus, komunikacijos su vadybininkais kanalą, dokumentus, nuotraukas ir pan.

Būtent todėl skaitmeniniai sprendimai tokie svarbūs žemės transportui – jie gali logistiką padaryti labiau vientisa, efektyvesne, paprastesne ir tuo pačiu pažangesne nei kada nors anksčiau.

Mūsų patirtis leidžia įžvelgti daugybę priežasčių, dėl kurių logistikos kompanijoms sunku suvaldyti tiekimo ir logistikos grandines. Taip nutinka visų pirma todėl, kad kompanijos vis dar dažniausiai naudoja vidines sistemas, kurios neturi jokių sąsajų su išorinės tiekimo grandinės veikėjais – tiekėjais, distributoriais, siuntėjais, gavėjais, gabentojais. Netgi su vairuotojais. Išvada paprasta: bendrovės pačios sau sukuria didžiulių kliūčių, palyginti su kitais rinkos veikėjais, kurie pasikliauja išorine logistikos ir tiekimo valdymo platforma.

Didžiausią „indėlį“ į prastą našumą įneša tokie veiksniai, kaip priklausomybė nuo ranka į sistemą suvedinėjamų dokumentų, popierinių ataskaitų peržiūros ir kaupimas, pertekliniai komunikacijos kanalai, sulėtinantys tarpusavio bendravimą, taip pat – aiškus deficitas srityje, susijusioje su krovinio judėjimo stebėjimu realiu laiku.

Vis dėlto sprendimas yra – tai išorinė platforma, kuri bemaž nepastebimai gali būti susieta su vidinėmis kompanijų sistemomis. Tai leidžia logistikos kompanijoms ir susijusioms išorės bendrovėms lengviau susisiekti tiekimo grandinės viduje.

Rinkoje jau egzistuojantys sprendimai siūlo visapusiškas, specialiai logistikos kompanijoms sukurtas sistemas, kurios ligšiolinėms rinkos „sunkiasvorėms“ – transporto, logistikos kompanijoms – leidžia pasijusti technologiškai pažangiomis ir nusimesti nuo pečių didžiulę efektyvumo stygiaus naštą. Taikant skaitmeninius logistikos valdymo sprendimus, siuntėjams tampa lengviau (ir ramiau) stebėti savo krovinio judėjimą, vienu metu palaikyti tolygią komunikaciją su visais grandinės dalyviais ir stebėti procesą viename aiškiame ekrane.

Tokie sprendimai suteikia visas funkcijas ir įrankius, skirtus logistikos procesui paversti efektyviu. Dar daugiau – tai leidžia suinteresuotoms šalims bet kuriuo momentu, realiuoju laiku, kontroliuoti procesą labiau nei bet kada anksčiau, kiekvienoje logistikos grandyje įžvelgti smulkiausias detales. Lengviau, mažiau streso, daugiau procesų kontrolės. Galiausiai – žemesni transportavimo kaštai, mažesnė rizika ir mažiau nežinios.

Skamba pernelyg paprastai ar net utopiškai? Tikriausiai, nes paprasčiausi ir efektyviausi sprendimai gimsta gan retai. Tereikia noro juos pritaikyti praktiškai.

Komentaro autorius - Šarūnas Belickas, „Cargo stream“ operacijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujai kelių rinkliavos sistemai – 35 mln. Eur valstybės iždo paskola

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) užsitikrino finansavimą naujajai kelių apmokestinimo sistemai e.

Logistika
10:59
Teismas leido Kelių direkcijai tęsti „Via Balticos“ plėtros studijos konkursą 

Transporto infrastruktūros projektavimo bendrovei „Kelprojektas“ nepavyko sustabdyti 0,6 mln. Eur...

Logistika
10:09
VŽ skaitytojai renka savo „Metų CEO“: prasideda balsavimas

„Verslo žinių“ portale prasideda balsavimas, kurio metu skaitytojai galės išsirinkti, jų manymu, geriausiai...

Vadyba
09:10
Šiaulių oro uosto tarptautinis statusas pratęstas dar 5 metams 

Transporto kompetencijų agentūra penkeriems metams pratęsė Šiaulių oro uosto tarptautinį statusą. Tokiu būdu...

Logistika
2021.10.17
Pajudėjo Neringos dviračių tako rekonstrukcijos projektai

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paskelbė konkursus dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida...

Logistika
2021.10.15
„Hidrostatybos“ bankrotas sužlugdė Kauno tilto koncesiją ir pirmąją „Lords LB“ infrastruktūros fondo investiciją Premium

Gargždų statybos bendrovei „Hidrostatyba“ susidūrus su finansiniais sunkumais, ėmė byrėti ir 27,28 mln. Eur...

Statyba ir NT
2021.10.15
ACEA akyse Lietuvos naujų automobilių rinka – labiausiai smukusi ES  2

Lietuva yra viena iš šešių Europos Sąjungos (ES) šalių, kuriose šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais labiausiai...

Automobiliai
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
Estijos transporto lyderiai – nedideli ir universalūs  Premium

Estijos verslo naujienų portalas „Aripaev“ paskelbė sėkmingiausių šios šalies vežėjų reitingą, sudarytą pagal...

Logistika
2021.10.15
Transporto įmonės vadovas: vairuotojų mums netrūksta, užsieniečių net nereikia Premium 16

Daugelis transporto bendrovių atstovų per galvą verčiasi ieškodami vairuotojų, bet UAB „Andresta“ dėl...

Gazelė
2021.10.15
Transporto „gazelės“ dar sugeba augti, bet ar ilgai: vis dažniau žvilgsnis krypsta į Lenkiją ar kitur Premium 2

Kai kuriems transporto įmonių savininkams kantrybė jau trūko – vis daugiau bendrovių iškeliama į užsienį.

Gazelė
2021.10.14
A. Sungailienė. Koks bus Lietuvos paštas, kai išnyks laiškai? 1

Spalio pradžioje minima pasaulinė pašto diena, kai beveik prieš beveik 150 metų, 1874-aisiais – buvo įkurta...

Verslo aplinka
2021.10.14
SBA pastatytas, „Eften“ fondo nupirktas centras prie Klaipėdos sertifikuotas pagal BREEAM

SBA grupės pastatytas ir Estijos kapitalo investicijų bendrovės „Eften Capital“ fondo įsigytas logistikos...

Statyba ir NT
2021.10.14
Vilniaus metrologijos centro teritorija – G. Žiemelio miesteliui „Aerocity“ Premium

Netoli Vilniaus oro uosto verslininko Gedimino Žiemielio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions...

Statyba ir NT
2021.10.14
JAV didieji uostai ir kompanijos dirbs ištisą parą, siekiant spręsti tiekimo problemas  

Los Andželo uostas – vienas didžiausių JAV – pradės dirbti 24 valandas per parą, siekiant sumažinti ilgas...

Logistika
2021.10.14
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
Naujoji „Vlantanos“ vadovė S. Chochrina – apie tekusias užduotis ir planus  Premium 8

Klaipėdos transporto milžino „Vlantana“ vairas – vėl naujose rankose. VŽ rašė, kad nuo 2019 m. gegužės...

Logistika
2021.10.14
„Klasco“ įpareigota stabdyti palaidos geležies rūdos krovą 3

Aplinkos apsaugos departamentas įpareigojo „Achemos grupės“ valdomą Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją...

Lietuvos oro uostai mokės 1 Eur dividendų

Vyriausybė trečiadienį leido per pandemiją pernai itin nukentėjusiai ir beveik 10 mln. Eur nuostolių...

Logistika
2021.10.13
Vežėjai protestavo prieš Vyriausybės nustatytą dienpinigių koeficientą 1

Vyriausybei trečiadienį ketinant pakartotinai priimti sprendimą dėl tolimųjų reisų vairuotojams taikomo...

Logistika
2021.10.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku