Skaitmeninė logistikos ateitis: kai tarp taško A ir B nebėra kliūčių

Publikuota: 2020-12-12
Įmonės nuotr.
svg svg
Įmonės nuotr.
„Cargo stream“ operacijų vadovas

Logistikos pasaulis nebėra toks, koks anksčiau – kai vienas modelis tiko visiems ir visomis aplinkybėmis. Kitaip tariant, mąstysena – „viena problema, vienas sprendimas“ – nebegali būti pritaikoma. Kodėl apie tai kalbame šiandien? Logistikos sektorius kasdien keičiasi, auga, vystosi – nenuostabu, juk keičiasi visa globali erdvė, ir verslui reikia prisitaikyti prie vis sudėtingesnių logistikos schemų vien tam, kad jų produktai sėkmingai ir laiku patektų iš taško A į tašką B. Tačiau yra galimybių šias sudėtingas užduotis spręsti paprasčiau, nei įprasta dabar.

Skaitmeninėje logistikos ateityje visa logistikos grandinė bus aiški, skaidri, lengvai valdoma, visi jos dalyviai bet kuriame taške galės aiškiai matyti, kaip sekasi objektui „X“, kaip minėta, keliaujančiam iš taško A į tašką B. Ar bus sakančių, kad tai – tik madingos vizijos, kad to galima pasiekti ir dabar? Galbūt, tačiau realybė liudija ką kita – logistikoje tebekaraliauja dokumentų painiava, skirtingi komunikacijos kanalai, pakeliui pasimetančios svarbios žinutės, galiausiai – ir patys paklydę kroviniai. Skaitmeniniai sprendimai siūlo vientisą, visapusišką požiūrį į logistiką.

Skaitmeninę logistikos darbotvarkę diktuos transportavimas žeme, kadangi skaitmeniniai sprendimai didžiausios įtakos turi būtent šioje kategorijoje. Vien Europoje kasmet daugiau nei 300 mlrd. eurų tenka krovinių gabenimui žeme. Stulbinantis skirtumas, lyginant su jūrų ir oro transportu – šiems atitinkamai tenka 100 mlrd. eurų ir 30 mlrd. eurų. Žinoma, transportavimas oru ar jūra turi savų privalumų, kaip ir savų kaprizų. Bet kuriuo atveju, bet kuris iš šių kelių prasideda žemėje, nuo užkurto vilkiko variklio. Paprastas pavyzdys – programėlė telefone vargu ar gali daug pagelbėti lėktuvo pilotui, o vilkiko vairuotojas, pasirinkęs pažangų sprendimą, vienoje vietoje gali turėti viską, kas reikalinga – užduotis, maršrutus, komunikacijos su vadybininkais kanalą, dokumentus, nuotraukas ir pan.

Būtent todėl skaitmeniniai sprendimai tokie svarbūs žemės transportui – jie gali logistiką padaryti labiau vientisa, efektyvesne, paprastesne ir tuo pačiu pažangesne nei kada nors anksčiau.

Mūsų patirtis leidžia įžvelgti daugybę priežasčių, dėl kurių logistikos kompanijoms sunku suvaldyti tiekimo ir logistikos grandines. Taip nutinka visų pirma todėl, kad kompanijos vis dar dažniausiai naudoja vidines sistemas, kurios neturi jokių sąsajų su išorinės tiekimo grandinės veikėjais – tiekėjais, distributoriais, siuntėjais, gavėjais, gabentojais. Netgi su vairuotojais. Išvada paprasta: bendrovės pačios sau sukuria didžiulių kliūčių, palyginti su kitais rinkos veikėjais, kurie pasikliauja išorine logistikos ir tiekimo valdymo platforma.

Didžiausią „indėlį“ į prastą našumą įneša tokie veiksniai, kaip priklausomybė nuo ranka į sistemą suvedinėjamų dokumentų, popierinių ataskaitų peržiūros ir kaupimas, pertekliniai komunikacijos kanalai, sulėtinantys tarpusavio bendravimą, taip pat – aiškus deficitas srityje, susijusioje su krovinio judėjimo stebėjimu realiu laiku.

Vis dėlto sprendimas yra – tai išorinė platforma, kuri bemaž nepastebimai gali būti susieta su vidinėmis kompanijų sistemomis. Tai leidžia logistikos kompanijoms ir susijusioms išorės bendrovėms lengviau susisiekti tiekimo grandinės viduje.

Rinkoje jau egzistuojantys sprendimai siūlo visapusiškas, specialiai logistikos kompanijoms sukurtas sistemas, kurios ligšiolinėms rinkos „sunkiasvorėms“ – transporto, logistikos kompanijoms – leidžia pasijusti technologiškai pažangiomis ir nusimesti nuo pečių didžiulę efektyvumo stygiaus naštą. Taikant skaitmeninius logistikos valdymo sprendimus, siuntėjams tampa lengviau (ir ramiau) stebėti savo krovinio judėjimą, vienu metu palaikyti tolygią komunikaciją su visais grandinės dalyviais ir stebėti procesą viename aiškiame ekrane.

Tokie sprendimai suteikia visas funkcijas ir įrankius, skirtus logistikos procesui paversti efektyviu. Dar daugiau – tai leidžia suinteresuotoms šalims bet kuriuo momentu, realiuoju laiku, kontroliuoti procesą labiau nei bet kada anksčiau, kiekvienoje logistikos grandyje įžvelgti smulkiausias detales. Lengviau, mažiau streso, daugiau procesų kontrolės. Galiausiai – žemesni transportavimo kaštai, mažesnė rizika ir mažiau nežinios.

Skamba pernelyg paprastai ar net utopiškai? Tikriausiai, nes paprasčiausi ir efektyviausi sprendimai gimsta gan retai. Tereikia noro juos pritaikyti praktiškai.

Komentaro autorius - Šarūnas Belickas, „Cargo stream“ operacijų vadovas

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ grupės elektromobilių pardavimai pernai išaugo daugiau nei dvigubai

„Volkswagen“ grupė praėjusiais metais pardavė 231.600 elektromobilių – 214% daugiau nei prieš metus. Geriausi...

Automobiliai
2021.01.16
„Škoda“ nerems Baltarusijos organizuojamo ledo ritulio čempionato

Čekijos automobilių gamintoja „Škoda“ įspėjo, kad atsisakys remti šių metų Pasaulio ledo ritulio čempionatą,...

Logistika
2021.01.16
Mažėjant keleivių, vežėjus išlaiko siuntos

Drastiškai kritus keleivių srautui tarpmiestinio susisiekimo įmonės jau atsisakė apie 80% visų reisų. Jų...

Logistika
2021.01.16
„Hegelmann Transporte“ žengia į JAV, investuos 10 mln. Eur 3

Viena didžiausių Europos transporto įmonių grupių „Hegelmann Group“, valdanti ir įmonę Lietuvoje, pradeda...

Logistika
2021.01.16
Ministras: naujas automobilių taršos mokesčio projektas – jau netrukus 12

Seimui jau netrukus bus pateiktas naujas automobilių taršos mokesčio įstatymo projektas, sako aplinkos...

Logistika
2021.01.15
Kiniškų krovinių srautai Lietuvos ir Rusijos geležinkeliuose augo 5 kartus

Tranzitinių jūrinių konteinerių srautai iš Kinijos į Europą ir atgal per Kaliningrado sritį 2020-aisiais...

Logistika
2021.01.15
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku paskirtas estas S. Liive

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendros Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Vadyba
2021.01.14
Rusijos „AvtoVAZ“ pardavimai pernai mažėjo 5% 

Traukėsi Prancūzijos „Groupe Renault“ kontroliuojamo didžiausio Rusijos automobilių gamintojo pardavimai, o...

Automobiliai
2021.01.14
JAV reguliuotoja prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių dėl saugumo problemų  

JAV reguliavimo institucijos prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių Jungtinėse Valstijose dėl su saugumu...

Automobiliai
2021.01.14
Keleivių skaičius Rygos oro uoste pernai traukėsi 74%

Rygos oro uostas praėjusiais metais aptarnavo 2,01 mln. keleivių – 74,2% mažiau nei 2019-aisiais.

Logistika
2021.01.14
Vyriausybės kanceliarija atsisako BMW automobilių nuomos 2

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako trijų BMW automobilių naudojimo.

Automobiliai
2021.01.14
„Mitnija“ gavo 9 mln. Eur vertės užsakymą Kaune statyti logistikos centrą 5

Koncernui „MG Baltic“ priklausanti statybų bendrovė „Mitnija“ iš transporto, žemės ūkio technikos ir...

Statyba ir NT
2021.01.14
K. Kaikaris: „CityBee“ nesiblaškys tarp projektų Premium 11

„CityBee“ mobilumo platformos vadovu praėjusių metų pabaigoje tapusio Kristijono Kaikario dosjė – vadovo...

Logistika
2021.01.14
3,3 mlrd. Eur investicijų: teks ieškoti balanso tarp DNR plano, kelių ir trinkelių Premium

Kol Vyriausybė šukuoja DNR planą ir Briuselyje ieško pinigų popandeminei ekonomikos transformacijai,...

Finansai
2021.01.14
Prasčiausius istorijoje metus „Boeing“ užbaigė geriausiu mėnesiu

Nors lėktuvų gamintojui „Boeing“ praėję metai buvo prasčiausi per visą bendrovės istoriją, juos įmonė vis...

Pramonė
2021.01.13
Grįžusiems vairuotojams siūloma parą neturėti kontaktų su šeima 1

Siekiant kontroliuoti naujos itin greitai plintančios koronaviruso atmainos plitimą, namo grįžusiems vilkikų...

Verslo aplinka
2021.01.13
Siuntos į JK stringa, nes verslas pokyčiams nepasiruošė

Nuo šių metų Jungtinei Karalystei galutinai pasitraukus iš Europos Sąjungos, siuntų pristatymo bendrovė „DPD...

Logistika
2021.01.13
Pirmasis M. Skuodžio pokalbis su EK transporto komisare  1

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį telefonu kalbėjosi su Europos Komisijos (EK) transporto...

Logistika
2021.01.13
Kinijos jūrų vežėjo atstovas: toks kainų svyravimas nėra įprastas, bet ir laikai neįprasti Premium

Dovydas Vazgirdas, Kinijos jūrinių konteinerių vežėjui „Yang Ming“ atstovaujančios bendrovės „OLA Overseas...

Logistika
2021.01.13
Vežėjų atstovai: užsikrėtimo tikimybė tarp vairuotojų yra labai maža 1

Vilkikų vairuotojų užsikrėtimo koronavirusu tikimybė yra labai maža –  nėra duomenų, kad lietuviai iš...

Logistika
2021.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus