Uždraudus poilsį kabinose, vilkikų vairuotojams tenka rizikuoti

Publikuota: 2020-12-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vasaros pabaigoje įsigaliojus daliai vežėjų veiklą Europos Sąjungos (ES) rinkoje reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatų, draudžiančių poilsį vilkikų kabinose, vairuotojams tenka rizikuoti ir šį reikalavimą pažeisti.

Pasak Lietuvos vežėjų atstovų, Europoje trūksta saugių aikštelių vilkikams palikti, be to, dėl koronaviruso pandemijos daug viešbučių yra užsidarę, o veikiantys ne itin noriai priima vairuotojus.

„Dėl COVID-19 situacijos dalis viešbučių yra užsidarę apskritai, nors transporto skaičius Europos keliuose nėra sumažėjęs. Kai ateina laikas, viešbučiai negali priimti žmonių, kuriems reikia atlikti tą poilsį“, – BNS sakė Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas pripažįsta, kad Europoje dramatiškai trūkstant tinkamų poilsio vietų, vairuotojams tenka pažeisti taisykles ir ilsėtis kabinose.

„Rizikuojame. O ką daryti? Būtų nesąžininga pasakyti, kad kažką kitaip darome“, – BNS tvirtino R. Austinskas.

Jis pabrėžė, kad įsigaliojus draudimui ilsėtis kabinose, vairuotojai nesuvaldo rizikų – palikus transporto priemonę nesaugioje aikštelėje, už krovinį atsakingas jo vežėjas. Incidento atveju tai būtų traktuojama kaip nedraudiminis įvykis.

„Tai mus vėl verčia spręsti – kas yra geriau, ar nepažeisti taisyklių ir eiti į viešbutį, ar likti automobilyje ir saugoti krovinį. Vežėjai ką pasirenka, čia turbūt atsakymas aiškus. Už tai mūsų laukia baudos“, – sakė „Linavos“ prezidentas.

Pasak R. Austinsko, nors pirmosios Mobilumo paketo nuostatos įsigaliojo prieš kelis mėnesius, vieningos kontrolės Europoje – patvirtinto administravimo ir baudų taikymo mechanizmo – kol kas nėra.

Tačiau Lietuvos institucijos jau gali reikalauti įrodymų, patvirtinančių, kad vairuotojas ilsėjosi viešbutyje, o bauda už pažeidimą būtų skirta darbdaviui.

„Jei kils įtarimas, kad kažkoks vairuotojas miegojo (kabinoje – BNS), tai tą kontrolę vykdys mūsų LTSA (Lietuvos transporto saugos administracija – BNS) ir Darbo inspekcija. Šiandien vairuotoją kelyje tikrinantys pareigūnai neturi teisės reikalauti viešbučio sąskaitos ar panašiai, bet tikrintojai Lietuvoje turi teisę tą pamatyti ir sužinoti“, – sakė R. Austinskas.

P. Drižas pastebti, kad ir Europos Komisija (EK) yra konstatavusi, jog žemyne nėra pakankamai saugių aikštelių.

„Skaičiai yra labai gąsdinantys – saugių vietų, kad šalia būtų saugi parkavimo aikštelė, yra 7 tūkstančiai. Kiekvieną naktį, kai reikia atlikti ilgąjį poilsį, mūsų skaičiavimais, bent 100 tūkst. Europoje važinėjančių vilkikų neturi kur dėtis“, – teigė TTLA vadovas.

Tačiau, anot jo, teisės aktui įsigaliojus, pati Komisija jau nebegali sustabdyti tokių įstatymų veikimo.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą. Paketą daugiausiai palaikė senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Rytų europiečiai teigė, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Nuo rugpjūčio 20 dienos vairuotojai privalo ilsėtis ne kabinose, vežėjai turi užtikrinti vairuotojų grįžimą į įmonės operacinius centrus arba gyvenamąją vietą kas keturias savaites.

Tuo metu kai kurios kitos taisyklės – dėl vairuotojų komandiravimo bei privalomo vilkikų grąžinimo į registracijos šalį – įsigalios po 18-kos mėnesių nuo Mobilumo paketo paskelbimo.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ministras: naujas automobilių taršos mokesčio projektas – jau netrukus 6

Seimui jau netrukus bus pateiktas naujas automobilių taršos mokesčio įstatymo projektas, sako aplinkos...

Logistika
2021.01.15
Kiniškų krovinių srautai Lietuvos ir Rusijos geležinkeliuose augo 5 kartus

Tranzitinių jūrinių konteinerių srautai iš Kinijos į Europą ir atgal per Kaliningrado sritį 2020-aisiais...

Logistika
2021.01.15
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku paskirtas estas S. Liive

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendros Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Vadyba
2021.01.14
Rusijos „AvtoVAZ“ pardavimai pernai mažėjo 5% 

Traukėsi Prancūzijos „Groupe Renault“ kontroliuojamo didžiausio Rusijos automobilių gamintojo pardavimai, o...

Automobiliai
2021.01.14
JAV reguliuotoja prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių dėl saugumo problemų  

JAV reguliavimo institucijos prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių Jungtinėse Valstijose dėl su saugumu...

Automobiliai
2021.01.14
Keleivių skaičius Rygos oro uoste pernai traukėsi 74%

Rygos oro uostas praėjusiais metais aptarnavo 2,01 mln. keleivių – 74,2% mažiau nei 2019-aisiais.

Logistika
2021.01.14
Vyriausybės kanceliarija atsisako BMW automobilių nuomos 2

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako trijų BMW automobilių naudojimo.

Automobiliai
2021.01.14
„Mitnija“ gavo 9 mln. Eur vertės užsakymą Kaune statyti logistikos centrą 5

Koncernui „MG Baltic“ priklausanti statybų bendrovė „Mitnija“ iš transporto, žemės ūkio technikos ir...

Statyba ir NT
2021.01.14
K. Kaikaris: „CityBee“ nesiblaškys tarp projektų Premium 11

„CityBee“ mobilumo platformos vadovu praėjusių metų pabaigoje tapusio Kristijono Kaikario dosjė – vadovo...

Logistika
2021.01.14
3,3 mlrd. Eur investicijų: teks ieškoti balanso tarp DNR plano, kelių ir trinkelių Premium

Kol Vyriausybė šukuoja DNR planą ir Briuselyje ieško pinigų popandeminei ekonomikos transformacijai,...

Finansai
2021.01.14
Prasčiausius istorijoje metus „Boeing“ užbaigė geriausiu mėnesiu

Nors lėktuvų gamintojui „Boeing“ praėję metai buvo prasčiausi per visą bendrovės istoriją, juos įmonė vis...

Pramonė
2021.01.13
Grįžusiems vairuotojams siūloma parą neturėti kontaktų su šeima 1

Siekiant kontroliuoti naujos itin greitai plintančios koronaviruso atmainos plitimą, namo grįžusiems vilkikų...

Verslo aplinka
2021.01.13
Siuntos į JK stringa, nes verslas pokyčiams nepasiruošė

Nuo šių metų Jungtinei Karalystei galutinai pasitraukus iš Europos Sąjungos, siuntų pristatymo bendrovė „DPD...

Logistika
2021.01.13
Pirmasis M. Skuodžio pokalbis su EK transporto komisare  1

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį telefonu kalbėjosi su Europos Komisijos (EK) transporto...

Logistika
2021.01.13
Kinijos jūrų vežėjo atstovas: toks kainų svyravimas nėra įprastas, bet ir laikai neįprasti Premium

Dovydas Vazgirdas, Kinijos jūrinių konteinerių vežėjui „Yang Ming“ atstovaujančios bendrovės „OLA Overseas...

Logistika
2021.01.13
Vežėjų atstovai: užsikrėtimo tikimybė tarp vairuotojų yra labai maža 1

Vilkikų vairuotojų užsikrėtimo koronavirusu tikimybė yra labai maža –  nėra duomenų, kad lietuviai iš...

Logistika
2021.01.13
Gyventojai paprašė 554 kompensacijų už įsigytus elektromobilius 5

Kompensacijų įsigyjant automobilį nuo praėjusio pavasario kreipėsi kiek daugiau nei pusė tūkstančio...

Automobiliai
2021.01.13
Krovinių iš Kinijos gabenimas atpigs pavasarį, bet į senąjį lygį kainos negrįš Premium

Praėjusių metų pabaigoje į viršų šovusios jūrinių konteinerių siuntimo iš Kinijos kainos toliau nesiliauja...

Logistika
2021.01.13
Lustų trūkumas stabdo autopramonės gamyklas Premium

Pasaulinei automobilių pramonei pradedant atsigauti po pandemijos suduotų smūgių vartojimui, gamintojai...

Pramonė
2021.01.13
Liepojos uoste – 10% mažėjusi krova

Trečias pagal krovos apimtis Latvijos uostas praneša per praėjusius metus perkrovęs 6,6 mln. tonų krovinių –...

Logistika
2021.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus