Vilnius už 300 mln. Eur reformuos viešąjį transportą: iki 2030 m. atsisakys dyzelino

Publikuota: 2020-12-04
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus savivaldybė planuoja, kad iki 2030 m. sostinėje nebeliks iškastiniu kuru varomų viešojo transporto priemonių. Taip pat numatoma beveik dvigubai plėsti A juostų tinklą, atnaujinti troleibusų kontaktinį tinklą, statyti elektros ir dujų papildymo kolonėles miesto autobusams. Skaičiuojama, kad per ateinantį dešimtmetį tam reikės beveik 300 mln. Eur investicijų.

Penktadienį sostinės meras Remigijus Šimašius ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė pristatė Vilniaus viešojo transporto ambiciją laikotarpiui iki 2030 m.

Joje numatyta pasiekti, kad po dešimtmečio kelionių skaičius viešuoju transportu ir automobiliais turėtų susilyginti ir siekti po 30%. Šiuo metu viešuoju transportu vilniečiai atlieka 24% kelionių, automobiliais – 49%.

Per artimiausią dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui iš viso būtų skiriama 245,26 mln. Eur.

Naujai infrastruktūrai ar jos atnaujinimui – A juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių jose įrengimui, kontaktinio tinklo atnaujinimui, elektros pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms – bei naujai elektroninio bilieto sistemai reikėtų skirti 52,37 mln. Eur.

R. Šimašius sako, kad pasiekti šiuos tikslus leis patogesnis ir greitesnis viešasis transportas. Anot jo, savivaldybei pradėjus intensyviai atnaujinti transporto parką, 2017-2019 m. Vilnius tapo vienu nedaugelio Vakarų pasaulio miestų, kuriuose keleivių skaičius viešajame transporte augo, o šią tendenciją nutraukė tik koronaviruso pandemija.

Vilniaus vadovas pažymėjo, kad anksčiau kasdien keliolika autobusų ir troleibusų nebaigdavo maršrutų, nes sugesdavo, o vidutiniškai dvi transporto priemonės per metus tiesiog sudegdavo reiso metu.

„Jei anksčiau pagrindinis klausimas keleiviams būdavo, ar autobusas atvažiuos ir ar pakeliui nesugrius, tai džiaugiuosi, kad dabar lūkesčiai pasikeitė ir iš viešojo transporto tikimasi WiFi, pritaikymo specialiųjų poreikių keleiviams ir ekologijos“, – sako R. Šimašius.

Šiuo metu Vilniaus transporto parke yra 528 autobusai, iš kurių 409 varomi dyzelinu. Planuojama, kad 2030 m. miestas turės 221 elektrinį autobusą ir 299 varomus dujomis.

Savivaldybė taip pat planuoja atnaujinti ir troleibusų parką, įsigydama daugiau šio tipo transporto priemonių su autonomine rida, leidžiančia joms iki 15 km nuvažiuoti be kontaktinio tinklo. Tai leis lanksčiau ir efektyviau planuoti viešojo transporto maršrutus.

Įgyvendinus visus pokyčius vidutinis Vilniuje kursuojančių autobusų amžius turėtų sumažėti nuo dabartinių 6,3 iki 4,9 metų, troleibusų – nuo 21 iki 6,6 metų. Visame viešojo transporto parke 55% turėtų sudaryti elektra varomos transporto priemonės.

A juostų tinklas per ateinantį dešimtmetį bus išplėstas nuo dabartinių 36 km iki 60 km.

Savivaldybė skaičiuoja, kad visos šios priemonės vidutinį viešojo transporto greitį leis padidinti 10-12%.

Viešojo transporto parko atnaujinimo planas pradėtas pristatyti Vilniaus miesto savivaldybės komitetuose, o gruodžio 9 d. bus pateiktas svarstymui taryboje. Numatytą viešojo transporto atnaujinimo scenarijų patvirtinus Tarybos nariams, etapais iki 2030 m. bus organizuojami konkretūs konkursai vežėjo parinkimui, transporto priemonių ir kitiems pirkimams.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujai kelių rinkliavos sistemai – 35 mln. Eur valstybės iždo paskola

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) užsitikrino finansavimą naujajai kelių apmokestinimo sistemai e.

Logistika
10:59
Teismas leido Kelių direkcijai tęsti „Via Balticos“ plėtros studijos konkursą 

Transporto infrastruktūros projektavimo bendrovei „Kelprojektas“ nepavyko sustabdyti 0,6 mln. Eur...

Logistika
10:09
VŽ skaitytojai renka savo „Metų CEO“: prasideda balsavimas

„Verslo žinių“ portale prasideda balsavimas, kurio metu skaitytojai galės išsirinkti, jų manymu, geriausiai...

Vadyba
09:10
Šiaulių oro uosto tarptautinis statusas pratęstas dar 5 metams 

Transporto kompetencijų agentūra penkeriems metams pratęsė Šiaulių oro uosto tarptautinį statusą. Tokiu būdu...

Logistika
2021.10.17
Pajudėjo Neringos dviračių tako rekonstrukcijos projektai

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paskelbė konkursus dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida...

Logistika
2021.10.15
„Hidrostatybos“ bankrotas sužlugdė Kauno tilto koncesiją ir pirmąją „Lords LB“ infrastruktūros fondo investiciją Premium

Gargždų statybos bendrovei „Hidrostatyba“ susidūrus su finansiniais sunkumais, ėmė byrėti ir 27,28 mln. Eur...

Statyba ir NT
2021.10.15
ACEA akyse Lietuvos naujų automobilių rinka – labiausiai smukusi ES  2

Lietuva yra viena iš šešių Europos Sąjungos (ES) šalių, kuriose šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais labiausiai...

Automobiliai
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
Estijos transporto lyderiai – nedideli ir universalūs  Premium

Estijos verslo naujienų portalas „Aripaev“ paskelbė sėkmingiausių šios šalies vežėjų reitingą, sudarytą pagal...

Logistika
2021.10.15
Transporto įmonės vadovas: vairuotojų mums netrūksta, užsieniečių net nereikia Premium 16

Daugelis transporto bendrovių atstovų per galvą verčiasi ieškodami vairuotojų, bet UAB „Andresta“ dėl...

Gazelė
2021.10.15
Transporto „gazelės“ dar sugeba augti, bet ar ilgai: vis dažniau žvilgsnis krypsta į Lenkiją ar kitur Premium 2

Kai kuriems transporto įmonių savininkams kantrybė jau trūko – vis daugiau bendrovių iškeliama į užsienį.

Gazelė
2021.10.14
A. Sungailienė. Koks bus Lietuvos paštas, kai išnyks laiškai? 1

Spalio pradžioje minima pasaulinė pašto diena, kai beveik prieš beveik 150 metų, 1874-aisiais – buvo įkurta...

Verslo aplinka
2021.10.14
SBA pastatytas, „Eften“ fondo nupirktas centras prie Klaipėdos sertifikuotas pagal BREEAM

SBA grupės pastatytas ir Estijos kapitalo investicijų bendrovės „Eften Capital“ fondo įsigytas logistikos...

Statyba ir NT
2021.10.14
Vilniaus metrologijos centro teritorija – G. Žiemelio miesteliui „Aerocity“ Premium

Netoli Vilniaus oro uosto verslininko Gedimino Žiemielio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions...

Statyba ir NT
2021.10.14
JAV didieji uostai ir kompanijos dirbs ištisą parą, siekiant spręsti tiekimo problemas  

Los Andželo uostas – vienas didžiausių JAV – pradės dirbti 24 valandas per parą, siekiant sumažinti ilgas...

Logistika
2021.10.14
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
Naujoji „Vlantanos“ vadovė S. Chochrina – apie tekusias užduotis ir planus  Premium 8

Klaipėdos transporto milžino „Vlantana“ vairas – vėl naujose rankose. VŽ rašė, kad nuo 2019 m. gegužės...

Logistika
2021.10.14
„Klasco“ įpareigota stabdyti palaidos geležies rūdos krovą 3

Aplinkos apsaugos departamentas įpareigojo „Achemos grupės“ valdomą Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją...

Lietuvos oro uostai mokės 1 Eur dividendų

Vyriausybė trečiadienį leido per pandemiją pernai itin nukentėjusiai ir beveik 10 mln. Eur nuostolių...

Logistika
2021.10.13
Vežėjai protestavo prieš Vyriausybės nustatytą dienpinigių koeficientą 1

Vyriausybei trečiadienį ketinant pakartotinai priimti sprendimą dėl tolimųjų reisų vairuotojams taikomo...

Logistika
2021.10.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku