Vilnius už 300 mln. Eur reformuos viešąjį transportą: iki 2030 m. atsisakys dyzelino

Publikuota: 2020-12-04
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus savivaldybė planuoja, kad iki 2030 m. sostinėje nebeliks iškastiniu kuru varomų viešojo transporto priemonių. Taip pat numatoma beveik dvigubai plėsti A juostų tinklą, atnaujinti troleibusų kontaktinį tinklą, statyti elektros ir dujų papildymo kolonėles miesto autobusams. Skaičiuojama, kad per ateinantį dešimtmetį tam reikės beveik 300 mln. Eur investicijų.

Penktadienį sostinės meras Remigijus Šimašius ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė pristatė Vilniaus viešojo transporto ambiciją laikotarpiui iki 2030 m.

Joje numatyta pasiekti, kad po dešimtmečio kelionių skaičius viešuoju transportu ir automobiliais turėtų susilyginti ir siekti po 30%. Šiuo metu viešuoju transportu vilniečiai atlieka 24% kelionių, automobiliais – 49%.

Per artimiausią dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui iš viso būtų skiriama 245,26 mln. Eur.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Naujai infrastruktūrai ar jos atnaujinimui – A juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių jose įrengimui, kontaktinio tinklo atnaujinimui, elektros pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms – bei naujai elektroninio bilieto sistemai reikėtų skirti 52,37 mln. Eur.

R. Šimašius sako, kad pasiekti šiuos tikslus leis patogesnis ir greitesnis viešasis transportas. Anot jo, savivaldybei pradėjus intensyviai atnaujinti transporto parką, 2017-2019 m. Vilnius tapo vienu nedaugelio Vakarų pasaulio miestų, kuriuose keleivių skaičius viešajame transporte augo, o šią tendenciją nutraukė tik koronaviruso pandemija.

Vilniaus vadovas pažymėjo, kad anksčiau kasdien keliolika autobusų ir troleibusų nebaigdavo maršrutų, nes sugesdavo, o vidutiniškai dvi transporto priemonės per metus tiesiog sudegdavo reiso metu.

„Jei anksčiau pagrindinis klausimas keleiviams būdavo, ar autobusas atvažiuos ir ar pakeliui nesugrius, tai džiaugiuosi, kad dabar lūkesčiai pasikeitė ir iš viešojo transporto tikimasi WiFi, pritaikymo specialiųjų poreikių keleiviams ir ekologijos“, – sako R. Šimašius.

Šiuo metu Vilniaus transporto parke yra 528 autobusai, iš kurių 409 varomi dyzelinu. Planuojama, kad 2030 m. miestas turės 221 elektrinį autobusą ir 299 varomus dujomis.

Savivaldybė taip pat planuoja atnaujinti ir troleibusų parką, įsigydama daugiau šio tipo transporto priemonių su autonomine rida, leidžiančia joms iki 15 km nuvažiuoti be kontaktinio tinklo. Tai leis lanksčiau ir efektyviau planuoti viešojo transporto maršrutus.

Įgyvendinus visus pokyčius vidutinis Vilniuje kursuojančių autobusų amžius turėtų sumažėti nuo dabartinių 6,3 iki 4,9 metų, troleibusų – nuo 21 iki 6,6 metų. Visame viešojo transporto parke 55% turėtų sudaryti elektra varomos transporto priemonės.

A juostų tinklas per ateinantį dešimtmetį bus išplėstas nuo dabartinių 36 km iki 60 km.

Savivaldybė skaičiuoja, kad visos šios priemonės vidutinį viešojo transporto greitį leis padidinti 10-12%.

Viešojo transporto parko atnaujinimo planas pradėtas pristatyti Vilniaus miesto savivaldybės komitetuose, o gruodžio 9 d. bus pateiktas svarstymui taryboje. Numatytą viešojo transporto atnaujinimo scenarijų patvirtinus Tarybos nariams, etapais iki 2030 m. bus organizuojami konkretūs konkursai vežėjo parinkimui, transporto priemonių ir kitiems pirkimams.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Avia Solutions Group“ atidaro biurą Niujorke

„Avia Solutions Group“, keleivių bei krovinių pervežimo pajėgumų teikėjai, dirbantys su avialinijomis visame...

Logistika
13:17
D. Rudokas: nauja pavežėjų platforma „Forus“ keičia rinką Premium

„Naujas žaidėjas įneša papildomą konkurenciją. Įmonė norėdama atsikovoti sau dalį rinkos ir prisivilioti...

Logistika
05:45
Kaip dirbti su geriausiais JAV: Šilutės vežėjų maršrutai – nuo Sietlo iki Majamio Premium

Logistikos bendrovė Šilutėje – o logistika nuo Sietlo iki Majamio, nuo Niujorko iki Los Andželo JAV. Per...

Gazelė
05:45
Rekordiškai nusekęs Reinas dusina Vokietijos pramonės lūkesčius

Pagrindinė Vokietijos pramonės lobistų grupė antradienį įspėjo, kad gamykloms gali tekti sumažinti gamybos...

Logistika
2022.08.16
„Turkish Airlines“ didina skrydžių kiekį tarp Vilniaus ir Stambulo 2

Turkijos oro bendrovė „Turkish Airlines“ nuo spalio suplanavo penkis papildomus skrydžius iš Vilniaus oro...

Logistika
2022.08.16
Per Klaipėdos uostą išplukdyta 15.000 t ukrainietiško aliejaus 1

Iš Klaipėdos uosto tanklaiviu išgabenta 15.000 t ukrainietiško saulėgrąžų aliejaus, antradienį pranešė jūrų...

Logistika
2022.08.16
Naujo sezono „Volkswagen T-Roc“: daugiau dėmesio detalėms Premium 3

„Golfas“ kaip miesto visureigis nesiskundė paklausa, tačiau buvo peikiamas dėl netikėtai nemalonių savybių.

Automobiliai
2022.08.14
Nusekus Reinui iš dalies stabdoma laivyba

Reino upės vanduo penktadienį nuseko žemiau ribos, svarbios vertinant upės tinkamumą laivybai, pranešė...

Verslo aplinka
2022.08.13
Šiaulių bankas pirmadienį stabdo atsiskaitymus rubliais

Kitas žingsnis – nuo rugsėjo 1 d. stabdomi bet kokie atsiskaitymai į Rusiją ir Baltarusiją.

Logistika
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 15

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinija pasipiktino – galimas poveikis prekių logistikai dar tik spėliojamas Premium 2

Kol nėra žinomas tikslios Kinijos pareiškimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuvos Susisiekimo ministerija...

Logistika
2022.08.12
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje 12

Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
Šiaulių banko vadovas: tebelaukiame valdžios atsakymo, ar Kaliningrado tranzitas valstybei svarbus

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
Lėtėjanti ekonomika gali pratuštinti sandėlių lentynas Premium 6

Amerikoje besikemšant sandėliams, Lietuvoje ir visoje Europoje nuotaikos kiek kitokios. Pastebima, kad...

Logistika
2022.08.12
„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių degalų kelerius metus...

Logistika
2022.08.11
EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas 3

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
2022.08.11
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
2022.08.11
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 2

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Verslo aplinka
2022.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku