Vilnius už 300 mln. Eur reformuos viešąjį transportą: iki 2030 m. atsisakys dyzelino

Publikuota: 2020-12-04
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Eismas Vilniaus mieste. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vilniaus savivaldybė planuoja, kad iki 2030 m. sostinėje nebeliks iškastiniu kuru varomų viešojo transporto priemonių. Taip pat numatoma beveik dvigubai plėsti A juostų tinklą, atnaujinti troleibusų kontaktinį tinklą, statyti elektros ir dujų papildymo kolonėles miesto autobusams. Skaičiuojama, kad per ateinantį dešimtmetį tam reikės beveik 300 mln. Eur investicijų.

Penktadienį sostinės meras Remigijus Šimašius ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė pristatė Vilniaus viešojo transporto ambiciją laikotarpiui iki 2030 m.

Joje numatyta pasiekti, kad po dešimtmečio kelionių skaičius viešuoju transportu ir automobiliais turėtų susilyginti ir siekti po 30%. Šiuo metu viešuoju transportu vilniečiai atlieka 24% kelionių, automobiliais – 49%.

Per artimiausią dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui iš viso būtų skiriama 245,26 mln. Eur.

Naujai infrastruktūrai ar jos atnaujinimui – A juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių jose įrengimui, kontaktinio tinklo atnaujinimui, elektros pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms – bei naujai elektroninio bilieto sistemai reikėtų skirti 52,37 mln. Eur.

R. Šimašius sako, kad pasiekti šiuos tikslus leis patogesnis ir greitesnis viešasis transportas. Anot jo, savivaldybei pradėjus intensyviai atnaujinti transporto parką, 2017-2019 m. Vilnius tapo vienu nedaugelio Vakarų pasaulio miestų, kuriuose keleivių skaičius viešajame transporte augo, o šią tendenciją nutraukė tik koronaviruso pandemija.

Vilniaus vadovas pažymėjo, kad anksčiau kasdien keliolika autobusų ir troleibusų nebaigdavo maršrutų, nes sugesdavo, o vidutiniškai dvi transporto priemonės per metus tiesiog sudegdavo reiso metu.

„Jei anksčiau pagrindinis klausimas keleiviams būdavo, ar autobusas atvažiuos ir ar pakeliui nesugrius, tai džiaugiuosi, kad dabar lūkesčiai pasikeitė ir iš viešojo transporto tikimasi WiFi, pritaikymo specialiųjų poreikių keleiviams ir ekologijos“, – sako R. Šimašius.

Šiuo metu Vilniaus transporto parke yra 528 autobusai, iš kurių 409 varomi dyzelinu. Planuojama, kad 2030 m. miestas turės 221 elektrinį autobusą ir 299 varomus dujomis.

Savivaldybė taip pat planuoja atnaujinti ir troleibusų parką, įsigydama daugiau šio tipo transporto priemonių su autonomine rida, leidžiančia joms iki 15 km nuvažiuoti be kontaktinio tinklo. Tai leis lanksčiau ir efektyviau planuoti viešojo transporto maršrutus.

Įgyvendinus visus pokyčius vidutinis Vilniuje kursuojančių autobusų amžius turėtų sumažėti nuo dabartinių 6,3 iki 4,9 metų, troleibusų – nuo 21 iki 6,6 metų. Visame viešojo transporto parke 55% turėtų sudaryti elektra varomos transporto priemonės.

A juostų tinklas per ateinantį dešimtmetį bus išplėstas nuo dabartinių 36 km iki 60 km.

Savivaldybė skaičiuoja, kad visos šios priemonės vidutinį viešojo transporto greitį leis padidinti 10-12%.

Viešojo transporto parko atnaujinimo planas pradėtas pristatyti Vilniaus miesto savivaldybės komitetuose, o gruodžio 9 d. bus pateiktas svarstymui taryboje. Numatytą viešojo transporto atnaujinimo scenarijų patvirtinus Tarybos nariams, etapais iki 2030 m. bus organizuojami konkretūs konkursai vežėjo parinkimui, transporto priemonių ir kitiems pirkimams.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Perkrautiems laivams barstant konteinerius, siūloma riboti jų krovą 

Per porą mėnesių trims laivams Ramiajame vandenyne pametus tūkstančius konteinerių, kalbama apie krovos...

Logistika
2021.01.22
SAM: ruošiamasi skelbti atvirą konkursą vakcinos išvežiojimo paslaugoms

Artimiausiu metu ruošiamasi skelbti atvirą konkursą dėl kelių transporto paslaugų vakcinai išvežioti,...

Logistika
2021.01.22
ES oro linijų akcijas papurtė kelionių ribojimų grėsmė

ES vadovams paskelbus apie tolesnius kelionių varžymus siekiant suvaldyti žemyne siaučiančią koronaviruso...

Rinkos
2021.01.22
„Kautra” Alytuje išbandys elektrinį autobusą 3

Keleivių vežimo bendrovė „Kautra“ Alytuje išbandys elektrinį autobusą. Juo alytiškiai bus vežiojami savaitę,...

Logistika
2021.01.22
KLM atleis darbuotojų ir įspėja apie ilgųjų skrydžių galimą stabdymą

Nyderlandų oro linijos KLM praneša 2021 m. atleisiančios dar apie 1.000 darbuotojų. Su 5.000 darbuotojų dėl...

Vadyba
2021.01.22
Eksportas į JK sudėtingėja: padėklams gali būti reikalinga speciali pažyma Premium

Vykstant į JK neigiamo koronaviruso testo kertant sieną iš vairuotojų bent kol kas nereikalaujama, tačiau...

Pramonė
2021.01.22
Nežymiai taršos ribojimą viršijęs „Volkswagen“ gaus šimtamilijoninę baudą

Ketvirtadienį „Volkswagen“, didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas, pranešė už taršos reikalavimų...

Automobiliai
2021.01.21
Bankai vertina vežėjus: rizikų daug, bet finansavimas nuosaikiai augs Premium

Komerciniai bankai, vertindami šiųmetines transporto įmonių perspektyvas, pastebi, kad rizikų netrūksta,...

Logistika
2021.01.21
Kelionių organizatoriai atnaujina skrydžius: kas, kur ir kada skraidins Premium 1

Šiuo metu jokių skrydžių dėl pandemijos nevykdantys kelionių organizatoriai planuoja, jog pirmieji lėktuvai...

Paslaugos
2021.01.21
Pavežėjai paims viską: klasikinė taksi paslauga Lietuvoje artėja prie mirties Premium 2

Taksi paslaugas teikiančioms bendrovėms statistika negailestinga – iš rinkos jas jau beveik išstūmė...

Logistika
2021.01.21
PST projektuos Klaipėdos uosto radaro bokštą

Klaipėdos uosto radiolokacinės kontrolės sistemos bokštą projektuos bendrovė Panevėžio statybos trestas...

Statyba ir NT
2021.01.20
COVID-19 vakcinas išvežios farmacijos logistikos įmonė „Armila“ 2

Šalies gydymo įstaigoms vakciną tieks specializuota įmonė „Armila“, perimanti anksčiau konkursą laimėjusios...

Logistika
2021.01.20
„Lietuvos geležinkeliai“ sujungs dvi grupės įmones

Valstybės valdomos „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) per...

Logistika
2021.01.20
„Sotus derlius“ nebevežios COVID-19 vakcinos

Ekstremalių sveikatai situacijų centras (ESSC) laikinai sustabdė daug abejonių sukėlusią sutartį dėl COVID-19...

Logistika
2021.01.20
Lietuvos pašte – naujas verslo ir technologijų plėtros padalinys

Valstybės valdomas Lietuvos paštas įsteigė verslo ir technologijų plėtros padalinį, kuris bus atsakingas už...

Logistika
2021.01.20
Chaosas pasienyje jau tuština JK parduotuvių lentynas Premium 1

Jungtinei Karalystei (JK) palikus bendrą Europos rinką, pasienyje, kaip ir tikėtasi, – lengvas chaosas,...

Pramonė
2021.01.20
72% keleivių netekę Lietuvos oro uostai šiemet tikisi lėto atsigavimo 

Per tris Lietuvos oro uostus (LTOU) keliavusių žmonių skaičius 2020 m. mažėjo iki 1,8 mln., o aptarnautų...

Logistika
2021.01.19
Iš pareigų atleidžiamas „Oro navigacijos“ vadovas 

Tik pernai rugsėjį ministro Jaroslavo Narkevičiaus paskirtas generalinis direktorius Marius Beliūnas...

Logistika
2021.01.19
„DPD Lietuva“ vardu prisidengę sukčiai bando išvilioti finansinius duomenis

„DPD Lietuva“ sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį finansinį sukčiavimą, kai internetiniai piktavaliai bando...

Paslaugos
2021.01.19
Suskaičiavo mylimiausius lietuvių automobilius ir tikisi sustingusios rinkos atšokimo Premium

Prekybą lengvaisiais automobiliais pernai Lietuvoje suvaržė dėl pandemijos pavasarį sustabdytų fabrikų...

Automobiliai
2021.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus