Ar greitai verslo įmonių autoparkuose atsiras ekologiški automobiliai?

Publikuota: 2020-11-25
Banko nuotr.
svg svg
Banko nuotr.
„Swedbank“ lizingo vadovė

Neseniai pradėtos mokėti kompensacijos už įsigytus elektromobilius verslo įmonėms siunčia žinią ? ekologiško automobilio atsiperkamumo laikas trumpėja. Be to, elektromobiliai turi kitų privalumų ir naudų, dėl kurių tokio automobilio eksploatacija ir sąnaudos yra geresni nei analogiškų naftos produktais varomų automobilių.

Ekologiškų automobilių prekybą tarp gyventojų paskatino šių metų balandžio pradžioje Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) pradėtos mokėti kompensacijos už įsigytus elektromobilius fiziniams asmenims. Kompensacija privatiems asmenims sudaro 4.000 eurų už naują ir 2.000 eurų už naudotą elektromobilį.

Tačiau didesnio proveržio šalies draugiškų automobilių parke gali atnešti verslas - mat, jis įsigyja gerokai daugiau transporto priemonių nei fiziniai asmenys ir dažniau renkasi naujus automobilius. Spalio viduryje paskelbta, kad APVA skyrė 2 mln. eurų kompensacijoms už elektromobilius verslui.

Numatyta kompensacija už kiekvieną naują M1 klasės lengvąjį elektromobilį siekia 4.000 eurų, 10.000 eurų subsidija mokama už kiekvieną naują M2 klasės elektromobilį. Vienas pareiškėjas gali pretenduoti į maksimalią 200.000 eurų subsidiją.

Mažesnės kuro sąnaudos

Elektromobilių energijos sąnaudos paprastai yra 3–5 kartus mažesnės už analogiško naftos produktais varomo automobilio sąnaudas. Be to, techninis elektromobilių aptarnavimas yra apie 2–3 kartus pigesnis.

Tiesa, nors premium klasės elektromobilių kainos jau susilygino su benzininių modelių kainomis, ekonominėje klasėje savo kaina elektromobiliai vis dar smarkiai pralaimi konkurencinėje kovoje.

Vis dėlto tai nereiškia, kad įsigyti elektromobilį „neapsimoka“. Per kokį laikotarpį brangesnis, tačiau taupesnis ir aplinkai draugiškesnis automobilis atsipirks, labai priklauso nuo naudojimo intensyvumo – kuo daugiau atstumo nuvažiuojama, tuo elektromobilio eksploatacija pigesnė.

Palankesnės finansavimo sąlygos

Siekdamos paskatinti aplinkos tausojimą pereinant prie ekologiškesnių automobilių, finansų įstaigos taip pat siūlo sprendimus. Pavyzdžiui, „Swedbank“ išplėtė žaliojo lizingo iniciatyvą, pasiūlydamas finansavimą platesniam hibridinių automobilių ir elektromobilių spektrui. Naujosios žaliojo lizingo gairės galioja įsigyjant ir naują, ir naudotą lengvąją transporto priemonę su nuline arba žema anglies dvideginio emisija.

Palankesnėmis sąlygomis galima įsigyti naują ar naudotą mažai taršų automobilį, kurio anglies dvideginio emisija, remiantis WLTP visuotiniu suderintu standartu, siekia 0–95 g/km. Kita žaliojo lizingo automobilių kategorija – tai nauji bei naudoti mažiau taršūs automobiliai, dažniausiai įprasti hibridiniai automobiliai, kurių emisija, remiantis WLTP metodika, neviršija 130 g/km.

Elektromobilių naudos mieste

Įsigijus elektromobilį įgyjamos ir tam tikros lengvatos. Pavyzdžiui, tokiu automobiliu be jokio išankstinio leidimo galima važiuoti maršrutinio transporto eismo juostomis („A“ juosta). Spūsčių metu tai padeda sutaupyti laiko ir sunaudojamos energijos.

Nemažą įmonių išlaidų dalį, susijusių su bendrovių autoparku, sudaro ir automobilių stovėjimo mokesčiai. Kiekviena savivaldybė turi nustatytą tvarką parkavimo rinkliavų lengvatų išdavimui, tačiau dauguma jų siūlo galimybę nemokamai statyti įmonės elektromobilį apmokestintose zonose be papildomų įmokų.

Pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Neringoje elektromobilio parkavimo leidimai išduodami nemokamai, Panevėžyje tokio leidimo išdavimas kainuos 2,90 euro metams.

Galimybė tvariai keliauti tolimus atstumus

Rinkoje daugėja elektromobilių, kurie be papildomo krovimo gali nuvažiuoti daugiau kaip 200 km. Su pačiais efektyviausiais modeliais be sustojimų galima nuvažiuoti apie 400 km ir daugiau.

Tačiau augant tvarių automobilių skaičiui, daugėja ir įkrovimo punktų. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei 200 valstybės įrengtų bei privačių elektromobilių krovimo stotelių, iki 2021 metų vasaros Lietuvos savivaldybėse turėtų atsirasti dar apie 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių.

Tai reiškia, kad elektromobiliu, net jei jis yra senesnio modelio, neturi papildomų baterijų ir gali nuvažiuoti palyginti trumpą atstumą, drąsiai galima planuoti ir ilgesnes keliones.

Komentaro autorė - Monika Cemnolonskienė, „Swedbank“ lizingo vadovė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ministras: naujas automobilių taršos mokesčio projektas – jau netrukus 6

Seimui jau netrukus bus pateiktas naujas automobilių taršos mokesčio įstatymo projektas, sako aplinkos...

Logistika
2021.01.15
Kiniškų krovinių srautai Lietuvos ir Rusijos geležinkeliuose augo 5 kartus

Tranzitinių jūrinių konteinerių srautai iš Kinijos į Europą ir atgal per Kaliningrado sritį 2020-aisiais...

Logistika
2021.01.15
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku paskirtas estas S. Liive

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios bendros Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Vadyba
2021.01.14
Rusijos „AvtoVAZ“ pardavimai pernai mažėjo 5% 

Traukėsi Prancūzijos „Groupe Renault“ kontroliuojamo didžiausio Rusijos automobilių gamintojo pardavimai, o...

Automobiliai
2021.01.14
JAV reguliuotoja prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių dėl saugumo problemų  

JAV reguliavimo institucijos prašo „Teslos“ atšaukti 158.000 automobilių Jungtinėse Valstijose dėl su saugumu...

Automobiliai
2021.01.14
Keleivių skaičius Rygos oro uoste pernai traukėsi 74%

Rygos oro uostas praėjusiais metais aptarnavo 2,01 mln. keleivių – 74,2% mažiau nei 2019-aisiais.

Logistika
2021.01.14
Vyriausybės kanceliarija atsisako BMW automobilių nuomos 2

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako trijų BMW automobilių naudojimo.

Automobiliai
2021.01.14
„Mitnija“ gavo 9 mln. Eur vertės užsakymą Kaune statyti logistikos centrą 5

Koncernui „MG Baltic“ priklausanti statybų bendrovė „Mitnija“ iš transporto, žemės ūkio technikos ir...

Statyba ir NT
2021.01.14
K. Kaikaris: „CityBee“ nesiblaškys tarp projektų Premium 11

„CityBee“ mobilumo platformos vadovu praėjusių metų pabaigoje tapusio Kristijono Kaikario dosjė – vadovo...

Logistika
2021.01.14
3,3 mlrd. Eur investicijų: teks ieškoti balanso tarp DNR plano, kelių ir trinkelių Premium

Kol Vyriausybė šukuoja DNR planą ir Briuselyje ieško pinigų popandeminei ekonomikos transformacijai,...

Finansai
2021.01.14
Prasčiausius istorijoje metus „Boeing“ užbaigė geriausiu mėnesiu

Nors lėktuvų gamintojui „Boeing“ praėję metai buvo prasčiausi per visą bendrovės istoriją, juos įmonė vis...

Pramonė
2021.01.13
Grįžusiems vairuotojams siūloma parą neturėti kontaktų su šeima 1

Siekiant kontroliuoti naujos itin greitai plintančios koronaviruso atmainos plitimą, namo grįžusiems vilkikų...

Verslo aplinka
2021.01.13
Siuntos į JK stringa, nes verslas pokyčiams nepasiruošė

Nuo šių metų Jungtinei Karalystei galutinai pasitraukus iš Europos Sąjungos, siuntų pristatymo bendrovė „DPD...

Logistika
2021.01.13
Pirmasis M. Skuodžio pokalbis su EK transporto komisare  1

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį telefonu kalbėjosi su Europos Komisijos (EK) transporto...

Logistika
2021.01.13
Kinijos jūrų vežėjo atstovas: toks kainų svyravimas nėra įprastas, bet ir laikai neįprasti Premium

Dovydas Vazgirdas, Kinijos jūrinių konteinerių vežėjui „Yang Ming“ atstovaujančios bendrovės „OLA Overseas...

Logistika
2021.01.13
Vežėjų atstovai: užsikrėtimo tikimybė tarp vairuotojų yra labai maža 1

Vilkikų vairuotojų užsikrėtimo koronavirusu tikimybė yra labai maža –  nėra duomenų, kad lietuviai iš...

Logistika
2021.01.13
Gyventojai paprašė 554 kompensacijų už įsigytus elektromobilius 5

Kompensacijų įsigyjant automobilį nuo praėjusio pavasario kreipėsi kiek daugiau nei pusė tūkstančio...

Automobiliai
2021.01.13
Krovinių iš Kinijos gabenimas atpigs pavasarį, bet į senąjį lygį kainos negrįš Premium

Praėjusių metų pabaigoje į viršų šovusios jūrinių konteinerių siuntimo iš Kinijos kainos toliau nesiliauja...

Logistika
2021.01.13
Lustų trūkumas stabdo autopramonės gamyklas Premium

Pasaulinei automobilių pramonei pradedant atsigauti po pandemijos suduotų smūgių vartojimui, gamintojai...

Pramonė
2021.01.13
Liepojos uoste – 10% mažėjusi krova

Trečias pagal krovos apimtis Latvijos uostas praneša per praėjusius metus perkrovęs 6,6 mln. tonų krovinių –...

Logistika
2021.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus