Ar automobilis po autoįvykio gali būti toks pats saugus, kaip naujas? ADM prekės ženklas jau Lietuvoje

Publikuota: 2020-11-24
Moller Auto Savanoriai - pirmoji ADM sertifikuota "Audi" ir "Volkswagen" kėbulų remonto vieta.
svg svg
Moller Auto Savanoriai - pirmoji ADM sertifikuota "Audi" ir "Volkswagen" kėbulų remonto vieta.

Lietuva pirmauja tarp Baltijos valstybių įvežamų naudotų automobilių skaičiumi. Ir šis skaičius keliais kartais lenkia naujų automobilių pardavimus. 2019-ais į šalį pateko apie 140 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių. Nemaža dalis jų yra po eismo įvykių ir reikalauja rimtų atstatymo darbų, tad patenka į įvairias dirbtuves visoje Lietuvoje. Ar daužtą automobilį galime suremontuoti taip, kad jis būtų geras ir saugus, kaip prieš eismo įvykį? Ekspertai tikina, kad taip, tačiau tą atlikti galima tik ten, kur naudojamasi gamintojo teikiamomis technologijomis bei remonto darbų aprašymais.

Funkcijos ir grožio atstatymas – ne tas pats

Remonto pėdsakai kartais matomi plika akimi, o kai kada – tik su eksperto pagalba. Po autoįvykio kartais reikalingas tik kosmetinis remontas, o kitais atvejais būtinas rimtas kėbulo struktūros remontas. Ko mes tikimės iš suremontuoto automobilio, kam patikėti jo remontą? Šiomis temomis ir norėtume padiskutuoti šiame straipsnyje.

Automobilių konstruktoriai deda daug pastangų, kad sumažintų galimybę būti sužeistam eismo įvykio metu. Spaudoje pasirodžius pranešimams apie automobilį patekusį į rimtą eismo įvykį , visuomenėje kyla įvairios diskusijos ir dažniausiai  domimasi,  ar suveikė saugos oro pagalvės. Tačiau ne jos yra   pagrindinis  keleivių saugumo garantas. Kartais priešingai – tam tikromis aplinkybėmis išsiskleidusi saugos oro pagalvė gali traumuoti vairuotoją ar keleivį.

Automobilio saugumą užtikrina tikrai ne tik pagalvės ar diržai, o visos jo sistemos, mechanizmai ir ypač kėbulas. Apie naujo automobilio saugumą mums klausimų nekyla, tačiau kaip su remontuotu? Ar jis gali būti toks pats saugus, kaip naujas?

Jeigu taip, tai kur remontuoti automobilį? Kur atstatyti jo gamyklines funkcijas, kad pakartotinio eismo įvykio metu kiekviena kėbulo dalis atliktų savo vaidmenį – lūžtų ten, kur turi lūžti, nesigniuždytų ten, kur turi išlikti sveika, deformuotųsi ten, kur sugeriama smūgio energija? Ir galiausiai, kad po remonto kėbulas nerūdytų ir atrodytų gražiai? Ar tai įmanoma?

nuotrauka::1 left

Tai ne tik įmanoma, tačiau ir pakankamai paprasta – remontuojant automobilį tereikia žinoti gamintojo numatytus remonto technologijos nurodymus ir jų laikytis. Žinoma, privalu turėti apmokytą personalą, įrankius ir profesionalius vadybininkus, kurie palaiko ryšį su klientais. Iš esmės šiuos kriterijus atitinka gamintojo įgaliotas atstovas.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos direktorius Tomas Grabauskas tikina, kad remontuojant automobilį negali būti jokių interpretacijų. Viskas paprasta: arba vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis remontas galimas, arba ne.

„Technologiškai gerai bus tik tada, kai funkcijų atnaujinimas bus daromas ne iš gyvenimiškos patirties ar surinktų nuomonių, o vadovaujantis gamintojo reikalavimais. Neturint reikiamų žinių ir nesekant gamintojo nurodymų sutaisyta transporto priemonė gali tapti nesaugi ir nekokybiška“, — teigia Tomas Grabauskas.

Tačiau kaip paprastam vairuotojui rasti remonto vietą, kuri užtikrina visas šias savybes? Vokietijoje, šalyje kur automobilinė kultūra yra aukšto lygio ir turi ilgametes tradicijas, technikoje nesigaudančiam žmogui remonto vietą nesunkiai rekomenduoja automobilio gamintojas. „Volkswagen“ atveju minėtoje šalyje šiuos darbus atlieka „Volkswagen Unfall Spezialist“ prekių ženklo įmonė, o mūsų šalyje pradeda veikti pirmoji šio tipo lietuviška atstovybė „Kėbulų remonto ekspertai“.

Pirmieji šį vardą užsitarnavo „Volkswagen“ atstovybė Vilniuje „Moller Auto Savanoriai“, nes atitinka labai aukštus gamintojo reikalavimus. Būtent iš čia automobilis į eismą grįžta lygiai toks pats saugus, koks buvo iki eismo įvykio.

„Norėdami atitikti „Unfall Spezialist“ keliamus reikalavimus ir oficialiai aptarnauti ne tik „Volkswagen“, tačiau ir „Audi“ automobilius, turėjome pasirūpinti papildomu darbuotojų mokymu, įsigyti specializuotus papildomus darbo įrankius, įrengti atskirą klientų priėmimo zoną“ – teigia „Moller Auto“ kėbulų remonto vadovas Rimvydas Mikšys.

Ekologiniai sprendimai taip pat buvo vieni svarbiausių „Unfall Spezialist“ reikalavimų. Remonto centre naudojami tik vandens pagrindo dažai. Vien tai lėmė, kad į aplinką neišmetama per 5 tonas skiediklio. Tokie dažai džiūsta žemesnėje temperatūroje, o tai leidžia taupyti pinigus ir energiją.

Programos „Kėbulų remonto ekspertai“ vadovas Baltijos šalyse Peteris Rubulis viliasi, kad „Volkswagen“ ir „Audi“ vairuotojai oranžinį trikampį greitai sutapatins su patikima jų vairuojamų automobilių remonto vieta:

„Džiaugiamės, galėdami pristatyti šią užsienyje gerai žinomą paslaugą ir Lietuvoje. Sertifikatas užtikrina, kad automobiliai bus remontuojami tik originaliom atsarginėm dalim, laikantis visų gamintojo nurodymų“.

Automobiliai tampa nesaugūs dėl nežinojimo

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilių kėbuluose yra daug skirtingo atsparumo metalo lydinių. Kėbulas yra sukurtas kokono, kuriame sėdi žmonės, principu. Smūgio atveju metalo lydiniai skirtingai gniuždosi, kad viduje sėdintys žmonės liktų kuo sveikesni,“ – teigia „Moller Auto Savanoriai“ generalinis direktorius Žilvinas Čapkevičius.

Kai automobilis patenka į eismo įvykį, metalo konstrukcija sugeria smūgį ir apsaugo keleivius. Kad ši funkcija nebūtų vienkartinė, reikia kėbulą suremontuoti pagal gamintojo technologiją. Specialistai vieningai sutaria, kad problema atsiranda, kai kėbulą imasi remontuoti meistras, kuris neišmano visų remonto subtilybių. Automobiliai į nekompetentingų meistrų rankas patenka tada, kai dirbtuvės pasirenkamos neįvertinus rizikų. Neoficialiose dirbtuvėse gali būti atlikti remontai, kurie remiantis gamintojo metodologija yra draudžiami.

„Paprastas meistras dirba savo žinojimo rėmuose. Tikėtina, kad jis nežino nei kaip, nei kokie metalai privalo būti naudojami remontuojant kėbulą. Pavyzdžiui, legiruotas plienas, kuris kaitinamas praranda savybes, arba HSS tipo metalas, kuris perpjovus ir suvirinus iš naujo bus bevertis, kadangi yra gaminamas sluoksniuojant plokštumas“, —  konstrukcijos subtilybes nupasakoja autoverslininkų asociacijos direktorius Tomas Grabauskas.

Specialistai vieningai sutaria – šiuolaikinis automobilio remontas turi būti ypatingos kokybės paslauga. Prie automobilio turėtų dirbti tik sertifikuoti darbuotojai, o remonto procesas atitikti gamintojo keliamus reikalavimus. Ir viskas kiek įmanoma draugiškiau gamtai ir darbuotojui.

FOTOGALERIJA : (34 nuotr.)

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaune ir Tauragėje – milijoninės investicijos į viešąjį transportą 

Finansuojant Europos fondų pinigais bus diegiamos informacinės ir transporto valdymo sistemos, perkami...

Logistika
2020.12.31
Išardytų baterijų testas: „Tesla“ vis dar priekyje, bet nebedaug Premium

Septynių gamintojų elektromobilių akumuliatorius išardę ir įvertinę investicinio banko UBS analitikai...

Automobiliai
2020.12.31
Nuo sausio 1 d. numatomi 7 skrydžiai tarp Lietuvos ir JK

Vyriausybės sprendimas leisti skrydžius iš Jungtinės Karalystės medicinos specialistams kelia abejonių.

Logistika
2020.12.31
„Tesla“ Lenkijoje: atidarytas pirmasis salonas, planuojama tinklo plėtra 

Tik per autorizuotas atstovybes tinklą plečianti Elono Musko kompanija Lenkiją pripažino kaip subrendusią...

Automobiliai
2020.12.31
Nuo sausio 1-osios atnaujinami skrydžiai iš Jungtinės Karalystės

Vyriausybė trečiadienį nusprendė nuo 2021 m. sausio 1 d. nebepratęsti skrydžių iš Jungtinės Karalystės (JK)...

Logistika
2020.12.30
JK ir ES santykiai po Naujųjų: kokie pokyčiai laukia Premium 1

Jungtinei Karalystei (JK) ir Europos Sąjungai (ES) pasiekus paskutinės nakties prekybos susitarimą,...

Verslo aplinka
2020.12.30
Teisme – 145.000 Eur VMI ieškinys PVM nuslėpusiems automobilių prekeiviams 

Metus veikusios Vilniaus automobilių prekybos įmonės vadovai kaltinami valstybei nesumokėję PVM.

Automobiliai
2020.12.30
E. prekybos augimas palaikė ir kritusią komercinių automobilių rinką Premium

Lengvųjų komercinių automobilių paklausai Lietuvoje 2020-ųjų sausį–lapkritį smukus trečdaliu, prekybininkai...

Automobiliai
2020.12.30
„Orlen Lietuva“ Ukrainą geležinkeliu pasieks ir per Lenkiją

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ skelbia apie naują geležinkelio jungtį su Ukraina, kurios...

Logistika
2020.12.29
Siuntų apimtys prieš šventes augo kartais, viršijo visus rekordus

Prieš didžiąsias metų šventes Lietuvoje siuntų apimtys augo labiau nei įprastai, tačiau ne visi jų pervežėjai...

Logistika
2020.12.29
„LTG Link“ už 200 mln. Eur perka 30 elektrinių traukinių 38

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ perka 30 elektrinių traukinių. Dalis jų...

Logistika
2020.12.29
Klaipėdos uostas: 2020-ieji su pliuso ženklu, ateityje – ambicingi projektai Verslo tribūna 5

„Klaipėdos jūrų uostas, nepaisant sudėtingų metų ir naujų šiemet kilusių galvosūkių, 2020-uosius baigia...

Logistika
2020.12.29
„Kuranos“ antros kartos biotetanolis įvertintas aukso medaliu Verslo tribūna

Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys” aukso medalis skirtas Pasvalyje...

2020.12.29
JK ir ES susitarimo efektas transportui: kentės visi, bet britai labiau

Paskutinę akimirką Jungtinei Karalystei (JK) ir Europos Sąjungai (ES) pasiekus susitarimą dėl...

Logistika
2020.12.28
Prekyba su JK: grįžta muitinės procedūros  Premium

Bendrovės, kurių veikla susijusi su Jungtine Karalyste, nuo 2021 m. sausio 1 d. turės prisitaikyti prie naujų...

Prekyba
2020.12.28
„LTG Infra“ ieško rangovo „Rail Balticos“ tiltui per Nerį 1

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo antrą konkurso...

Logistika
2020.12.28
Per ilgąjį šventinį savaitgalį patikros postuose apgręžta per 16.000 automobilių

Nuo Kūčių sustiprinus judėjimo kontrolę tarp savivaldybių patikros postuose nepraleista daugiau nei 16.000...

Verslo aplinka
2020.12.28
7% transporto sektoriaus įmonių 2021 m. gali peržengti bankroto slenkstį  Premium 6

Šalyje per vienuolika 2020 m. mėnesių bankrutavo 72-i transporto sektoriaus įmonės, arba dvigubai mažiau nei...

Logistika
2020.12.28
Investicijomis šiemet pasistiprinęs startuolis „GoRamp“ šoka į užsienio rinkas Premium

Dvi rizikos kapitalo investicijas šiemet pritraukęs transporto užsakymų valdymo startuolis „GoRamp“...

Logistika
2020.12.28
Estijos „Nordica“ atliks repatriacinį skrydį į JK, į jį gali patekti ir lietuviai

Estijos nacionalinė oro bendrovė „Nordica“ paskelbė gruodžio 29-ąją atliksianti repatriacinį (piliečių...

Logistika
2020.12.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus