„Klaipėdos smeltė“ laukia didžiųjų laivų sugrįžimo

Publikuota: 2020-11-06
Klaipėdos uostas. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Klaipėdos uostas. Laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Pasaulinės laivybos kompanijos „Mediterrean Shipping Company“ (MSC) valdoma viena didžiausių Klaipėdos uosto bendrovių „Klaipėdos smeltė“, laukdama galimo MSC okeaninių laivų sugrįžimo į uostamiestį, atliko beveik visas tam būtinas investicijas.

Rimantas Juška, „Klaipėdos smeltės“ vadovas, sako, kad bendrovė 2018-2020 m. investavo beveik 65 mln. Eur, iš jų 23,2 mln. Eur – į konteinerių terminalo aikštelių rekonstrukciją ir naujų aikštelių statybą, 38,5 mln. Eur – į naują krovos techniką, o dar 3 mln. Eur – į kitą įrangą.   

R. Juškos teigimu, tai sudaro 98% visų 2018-2020 m. plane numatytų investicijų – „Klaipėdos smeltei“ tereikia sulaukti konteinerius kraunančio STS (angl. Ship-to-Shore) tipo krano, kuris bendrovės iki šiol nepasiekė dėl gamintojo vėlavimo.

„Liko gauti kraną. Aikštelės yra sutvarkytos, kita technika yra gauta“, – BNS sakė R. Juška.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jo, „Klaipėdos smeltė“ ruošiasi galimam didžiųjų MSC okeaninių konteinervežių sugrįžimui. Į jų maršrutus MSC Klaipėdą įtraukė 2018-aisiais, tačiau jau kitais metais sprendimą laikinai sustabdė.

„2019 m. po pirmojo ketvirčio MSC sustabdė didžiųjų okeaninių laivų užėjimą į Klaipėdą ir pasakė – susitvarkykit su investicijomis, mes tada persiorientuosime ir apsispręsime, kada vėl sugrįšime“, – pasakojo R. Juška.

„Mes dvejus metus faktiškai dirbome ties investicijomis. MSC nesako, kad jūs pabaikit ir mes ateisim. Mums viena yra pasakyta – kada baigsite, pasakykite, kokius pajėgumus turėsite“, – aiškino jis.

Pasak įmonės vadovo, viską atlikus „Klaipėdos smeltė“ krovos pajėgumus padidins nuo 500.000-550.000 iki beveik 1 mln. sąlyginių konteinerių (TEU). Padidinus pajėgumus, įmonei reikės iki 80 naujų darbuotojų.

„Tai technikai, kurią turėsime metų pabaigoje, mums reikėtų priimti ir apmokyti dar maždaug 60-80 žmonių. Turime savo mokymų centrą, programas, turime mokymų licenciją, kad galėtume pasiruošti šituos žmones“, – sakė jis.

R. Juškos teigimu, norint, kad į Klaipėdą atplauktų didieji laivai iš Australijos, Malaizijos ar Kinijos, bus būtina perdėlioti logistikos grandines, o tai – vienas sunkiausių darbų.

„Jeigu prailginama distancija dar iki Klaipėdos, reiškia, pridedamas dar vieną uostas. Tada reikia tartis su visais uostais, kurie yra pakeliui, derinant naujus švartavimosi langus“, – teigė jis.

Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas praėjusią savaitę susitiko su MSC vadovybe. Uosto pranešime teigta, kad bendrovės planai Klaipėdoje yra rimti.

Pernai okeaniniams laivams nustojus plaukti į uostamiestį, „Klaipėdos smeltės“ konteinerių apyvarta smuko daugiau nei 34%, tačiau R. Juška sako, kad įmonės rezultatai per devynis metų mėnesius buvo geresni, nei tikėtasi. 

Per tris metų ketvirčius Klaipėdos uoste perkrauta 479.000 sąlyginių konteinerių (TEU) – 11,5% mažiau nei pernai. Jų krova šiemet mažėjo visuose pagrindiniuose Baltijos jūros rytinės pakrantės uostuose. 

MSC priklausanti „Terminal Investment Limited“ (TIL) turi 65 konteinerių terminalus visame pasaulyje, tarp jų – ir „Klaipėdos smeltę“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku