Lietuva ES Teisingumo Teismui apskundė Mobilumo paketą

Teisingumo ministerija Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT) įteikė du ieškinius ir siekia panaikinti ES teisės aktų nuostatas, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai, pranešė ministerija.
Lietuva yra tvirtai apsisprendusi ginti savo vairuotojų bei vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą. Stiprindami ES vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus, pranešime sakė teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.
Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos, pridūrė jis.
Lietuva ginčija paketo nuostatas, pagal kurias vilkikai kas 8 savaites turi grįžti į registracijos šalį ir kurios riboja kabotažą vidinius pervežimus ES šalyse, keičia vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo jų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.
Lietuvos nuomone, šios nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse.
Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo ES bendrąją rinką. Dirbtinai sudaromos administracinės kliūtys vežėjų veiklai ir protekcionistiniai ribojimai, ginantys nuo konkurencijos dalies ES valstybių rinką, ypač skaudžiai atsiliepia ES pakraščiuose esančioms šalims, pranešime sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Lietuvos vertinimu, didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės, be darbo liktų beveik 35.000 žmonių, jų išmokoms gali prireikti 111 mln. Eur, o šalies BVP smuktų 1,6%.
Lietuvos sunkvežimių parkas, jį lyginant su gyventojų skaičiumi, yra vienas didžiausių Europoje, šiame sektoriuje dirba apie 160.000 žmonių.
Galutines Mobilumo paketo nuostatas Europos Parlamentas patvirtino liepą. Paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos Vakarų.
Daugiausiai vežėjų prieštaravimo sulaukia nuostata, kuri įpareigoja periodiškai grąžinti vilkikus į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kurios, siekiant sumažinti kaštus, steigiamos vienoje šalyje, o veiklą vykdo visai kitoje.
Rytų Europos šalių vežėjai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti