R. Lipkevičius: keliams kitąmet turėtų būti skirta kiek mažiau – apie 530 mln. Eur

2021 metais Lietuvos keliams numatoma skirta beveik 20 mln. mažiau nei šiemet, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas.
Pasak Remigijaus Lipkevičiaus, kitų metų biudžeto projekte, kaip ir kasmet, planuojama įšaldyti 50 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų, tačiau tikimasi, kad esant palankioms ekonominėms sąlygoms jas bus leista panaudoti.
Šiuo metu mes jau žinome, kokie yra kitų metų indikaciniai skaičiai, o pati programos sąmata turėtų būti patvirtinta iki kitų metų vasario mėnesio. (...) Iš biudžeto rodiklių įstatymo projekto matome, kad 2021 metais keliams bus skirta apie 531 mln. Eur, BNS sakė R. Lipkevičius.
Pasak jo, šiemet KPPP sąmata buvo apie 524 mln. Eur, dar apie 24 mln. Eur papildomai skirta iš koronaviruso pasekmių mažinimo priemonių plano.
Tikisi pritarimo
Vyriausybės patvirtintame 2021 metų valstybės biudžeto projekte, kurį dar svarstys Seimas, numatyta, kad 50 mln. Eur KPPP lėšų bus galima naudoti tik leidus Finansų ministerijai. R. Lipkevičius teigė tikintis, kad toks leidimas bus suteiktas.
Iš planavimo pusės yra visą laiką geriau, kai skiriamų lėšų suma kiekvienais metais išlieka tokia pati arba yra šiek tiek didesnė. Tačiau esant tokiai situacijai ir žinant šių metų praktiką, kai buvo suteiktas leidimas panaudoti užšaldytas lėšas, mes tikimės, kad ir kitais metais programos lėšas bus leista naudoti pilna apimtimi, tvirtino Kėlių direkcijos vadovas.
VŽ rašė, kad šių metų biudžete buvo įšaldyta net 142 mln. Eur KPPP lėšų, parlamentarams dalį jų nusprendus skirti vaiko pinigų ir kitų socialinių išmokų didinimui. Kovo viduryje Vyriausybei patvirtinus Ekonomikos skatinimo planą, šios lėšos buvo atšildytos.
5 projektai ir programos
2021 metų biudžeto projekte, nesilaikant programos finansavimo įstatyme numatytų proporcijų, 145 mln. Eur iš KPPP bus skiriama penkiems investicijų projektams ir programoms.
Šios lėšos bus skirtos valstybinės bei vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimui (118,3 mln. Eur) ir trims projektams sostinės Žirnių ir Liepkalnio gatvių bei Minsko plento dviejų lygių sankryžos rekonstrukcijai (5 mln. Eur), Vilniaus-Kauno-Klaipėdos magistralės ruožo rekonstravimui (16,7 mln. Eur), Klaipėdos Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos atnaujinimui (5 mln. Eur).
Tai yra tęstiniai, valstybei svarbūs projektai. Tiek valstybinės reikšmės, tiek vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programa tęsiasi jau kurį laiką. Vilniaus-Kauno-Klaipėdos kelias yra viena iš pagrindinių kelių arterijų, todėl jam turi būti skiriamas reikiamas dėmesys ir finansavimas, siekiant užtikrinti saugų eismą, abu sankryžų projektai taip pat yra tęstiniai, sakė R. Lipkevičius.
Jo teigimu, galutines kiekvienam iš penkių projektų tenkančias lėšas turės patvirtinti susisiekimo ministras.
Mažės žvyrkelių dalis
Viename iš biudžeto priedų nurodoma, kad 2021 metais valstybinės reikšmės žvyrkelių dalis turėtų sumažėti iki 25,9%.
Valstybės investicijų programoje nurodoma, kad Kelių direkcijos investicijų projektams kitąmet numatoma skirti 172,168 mln. Eur, iš kurių 45,95 mln. Eur Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės paramos lėšos.
Beveik 16 mln. Eur ketinama skirti Vilniaus-Kauno magistralei, 13 mln. Eur Kauno-Klaipėdos magistralės 103-107 km ruožo rekonstravimui, 10,5 mln. Eur Vilniaus-Utenos magistralės atnaujinimui nuo 16 iki 21,5 km, 9,9 mln. Eur Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijai, 8,3 Eur eurų kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė ruožui.
Kelių tiesimui, tiltų ir viadukų statybai 2021 metais bus skirta 37,8 mln. Eur, o vietinės reikšmės keliams 26 mln. Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti