R. Lipkevičius: keliams kitąmet turėtų būti skirta kiek mažiau – apie 530 mln. Eur 

Publikuota: 2020-10-19
Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2021 metais Lietuvos keliams numatoma skirta beveik 20 mln. mažiau nei šiemet, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas.

Pasak Remigijaus Lipkevičiaus, kitų metų biudžeto projekte, kaip ir kasmet, planuojama įšaldyti 50 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų, tačiau tikimasi, kad esant palankioms ekonominėms sąlygoms jas bus leista panaudoti.

„Šiuo metu mes jau žinome, kokie yra kitų metų indikaciniai skaičiai, o pati programos sąmata turėtų būti patvirtinta iki kitų metų vasario mėnesio. (...) Iš biudžeto rodiklių įstatymo projekto matome, kad 2021 metais keliams bus skirta apie 531 mln. Eur“, – BNS sakė R. Lipkevičius.

Pasak jo, šiemet KPPP sąmata buvo apie 524 mln. Eur, dar apie 24 mln. Eur papildomai skirta iš koronaviruso pasekmių mažinimo priemonių plano.

Tikisi pritarimo

Vyriausybės patvirtintame 2021 metų valstybės biudžeto projekte, kurį dar svarstys Seimas, numatyta, kad 50 mln. Eur KPPP lėšų bus galima naudoti tik leidus Finansų ministerijai. R. Lipkevičius teigė tikintis, kad toks leidimas bus suteiktas.

„Iš planavimo pusės yra visą laiką geriau, kai skiriamų lėšų suma kiekvienais metais išlieka tokia pati arba yra šiek tiek didesnė. Tačiau esant tokiai situacijai ir žinant šių metų praktiką, kai buvo suteiktas leidimas panaudoti užšaldytas lėšas, mes tikimės, kad ir kitais metais programos lėšas bus leista naudoti pilna apimtimi“, – tvirtino Kėlių direkcijos vadovas.

VŽ rašė, kad šių metų biudžete buvo įšaldyta net 142 mln. Eur KPPP lėšų, parlamentarams dalį jų nusprendus skirti vaiko pinigų ir kitų socialinių išmokų didinimui. Kovo viduryje Vyriausybei patvirtinus Ekonomikos skatinimo planą, šios lėšos buvo atšildytos.

5 projektai ir programos

2021 metų biudžeto projekte, nesilaikant programos finansavimo įstatyme numatytų proporcijų, 145 mln. Eur iš KPPP bus skiriama penkiems investicijų projektams ir programoms.

Šios lėšos bus skirtos valstybinės bei vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimui (118,3 mln. Eur) ir trims projektams – sostinės Žirnių ir Liepkalnio gatvių bei Minsko plento dviejų lygių sankryžos rekonstrukcijai (5 mln. Eur), Vilniaus-Kauno-Klaipėdos magistralės ruožo rekonstravimui (16,7 mln. Eur), Klaipėdos Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos atnaujinimui (5 mln. Eur).

„Tai yra tęstiniai, valstybei svarbūs projektai. Tiek valstybinės reikšmės, tiek vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programa tęsiasi jau kurį laiką. Vilniaus-Kauno-Klaipėdos kelias yra viena iš pagrindinių kelių arterijų, todėl jam turi būti skiriamas reikiamas dėmesys ir finansavimas, siekiant užtikrinti saugų eismą, abu sankryžų projektai taip pat yra tęstiniai“, – sakė R. Lipkevičius.

Jo teigimu, galutines kiekvienam iš penkių projektų tenkančias lėšas turės patvirtinti susisiekimo ministras.

Mažės žvyrkelių dalis

Viename iš biudžeto priedų nurodoma, kad 2021 metais valstybinės reikšmės žvyrkelių dalis turėtų sumažėti iki 25,9%.

Valstybės investicijų programoje nurodoma, kad Kelių direkcijos investicijų projektams kitąmet numatoma skirti 172,168 mln. Eur, iš kurių 45,95 mln. Eur – Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės paramos lėšos.

Beveik 16 mln. Eur ketinama skirti Vilniaus-Kauno magistralei, 13 mln. Eur – Kauno-Klaipėdos magistralės 103-107 km ruožo rekonstravimui, 10,5 mln. Eur – Vilniaus-Utenos magistralės atnaujinimui nuo 16 iki 21,5 km, 9,9 mln. Eur – Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijai,  8,3 Eur eurų – kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė ruožui.

Kelių tiesimui, tiltų ir viadukų statybai 2021 metais bus skirta 37,8 mln. Eur, o vietinės reikšmės keliams – 26 mln. Eur.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Logistikos bendrovės traukia skaitmenizacijos kortą Verslo tribūna

Logistikos bendrovių paslaugomis besinaudojantiems klientams jau neužtenka tik pristatyti krovinį iš taško A...

Lėtėjančią prekybą naujais automobiliais palaiko įmonės  Premium

Kol „Volkswagen“ laukė atnaujinto „Tiguan“, jo pozicijas Lietuvos rinkoje perėmė „Škoda“, o elektromobilių...

Automobiliai
2020.12.02
Šiaulių meras prašo užtikrinti vairuotojais dirbančių užsieniečių izoliavimosi kontrolę

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas kreipėsi į sveikatos apsaugos ministrą prašydamas užtikrinti galimybę...

Lietuviškas skaitmeninės logistikos startuolis pradeda veiklą penktoje Europos šalyje

2019 metais pradėjusi veikti ir biurus Lenkijoje, Vokietijoje bei Jungtinėje Karalystėje turinti platforma...

Žaliąją elektrą „Lietuvos geležinkeliams“ tieks „InterRAO Lietuva“ 3

Šalies geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ pasirūpino elektros energija visos „Lietuvos...

Apklausa: daugėja „Rail Balticos“ projektą teigiamai vertinančių gyventojų

„Rail Balticos“ projekto žinomumas visuomenėje per metus paaugo, o du trečdaliai gyventojų mano, kad...

Vilniuje – keturi nauji greičio matuokliai, jie fiksuos ir kitus pažeidimus 1

Vilniuje pradeda veikti 4 nauji greičio matuokliai, kurie fiksuos ir kitus eismo taisyklių pažeidimus,...

„AirBaltic“ Vilnių naudoja kaip trampliną skrydžiams į Kijevą

Latvijos oro bendrovė nuo antradienio pradeda vykdyti tiesioginius skrydžius, jungiančius Lietuvos ir...

Lenkija pradeda tiesti Lietuvą su Balkanais jungiančios „Via Carpatia“ atkarpas  13

Lenkijoje pradedamos tiesti Klaipėdos uostą su Balkanų valstybių uostais prie Viduržemio ir Juodosios jūrų...

Vežėjų orientacija į Vakarus didina transporto paslaugų kainas Lietuvos įmonėms Premium 2

Didžiajai daliai Lietuvos vežėjų įmonių dirbant Vakarų Europoje, pradeda trūkti transporto pajėgumo...

Automatiniai kelionių lapai: tausoja automobilį, taupo laiką ir degalus Verslo tribūna

Automatinius kelionių lapus naudojančios bendrovės ir įstaigos taupo 15–40% degalų, sumažina automobilio...

Paslaugos
2020.12.01
Klaipėdos uostas ne laukia, o kviečia: vartai atviri, bangos – taikios, jei reikia – locmanai „nuotoliniai“ Verslo tribūna 1

Gali susidaryti įspūdis, kad bet kuris uostas – vieta, savaime atsidūrusi ties krovinių srautu ir jame viskas...

Po sėkmingo rudens – aktyvių 2021-ųjų laukimas ir lūkesčiai dėl lizingo  Premium

Po rudeninio pakilimo rinkoje sunkvežimių gamintojų atstovai mato aktyvius ateinančius metus, tačiau vežėjų...

Vokietijoje kylant „Giga Berlin“, E. Muskas asmeniškai ieško norinčių čia dirbti Premium 6

„Tesla“ Vokietijoje ruošiasi paleisti didžiausią pasaulyje baterijų gamyklą „Giga Berlin“ ir pradeda ieškoti...

Pramonė
2020.12.01
Lietuvoje kurs vandenilio platformą

Lietuvoje bus plėtojamos vandenilio technologijas — tokį susitarimą pasirašė trys ministerijos, verslo...

Australų „Qantas Airways“ atleis dar 2.000 darbuotojų 

Didžiausia Australijos oro linijų bendrovė „Qantas Airways“ paskelbė planus perduoti antžemines skrydžių...

Šalies oro uostai norėtų testuoti keleivius dėl COVID-19

Valstybės valdomi Lietuvos oro uostai siekia, kad COVID-19 testus keleiviai prieš ar po kelionių galėtų...

Teismas atmetė „LGC Cargo“ skundą dėl geležinkelio pajėgumų 

Atmestas Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonės „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę...

„Ober-Haus“: šiemet sandėlių pastatyta 57% daugiau

Šiemet per tris ketvirčius Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos regionuose baigta 12 sandėlių projektų, kuriuose –...

Statyba ir NT
2020.11.30
Lietuvių startuoliai  transporto sektoriui padeda išvengti milijardinių nuostolių Verslo tribūna 5

Pasaulis skaičiuoja jau 10-tą koronaviruso pandemijos mėnesį. Verslai vis dar priversti sukti galvas, kaip...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus