Elektrifikavimo konkurse nusikaltimo nerasta, tačiau ES parama kiek sumažinta

Publikuota: 2020-10-16
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maždaug 360 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ įgyvendinto Vilniaus-Klaipėdos ruožo elektrifikavimo konkurso audito išvadose prokurorai nerado nusikaltimo požymių, tačiau europinę paramą prižiūrinti agentūra rado pažeidimų ir nurodė 5% sumažinti paramą daliai projekto. 

Dėl šio Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) sprendimo antrinė „Lietuvos geležinkelių“ įmonė „LTG Infra“ pateikė skundą teismui. 

Susisiekimo ministerija dar gegužę Generalinei prokuratūrai perdavė geležinkelio ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo konkurso audito medžiagą. Ministras Jaroslavas Narkevičius tuomet sakė, kad keli geležinkelių ruožai į vieną projektą buvo apjungti nepagrįstai, todėl konkursas vietoj pusės metų užtruko dvejus metus, o darbų kaina viršijo numatytą 100 mln. Eur. 

Tačiau Specialiųjų tyrimų tarnyba gegužės 28 dieną atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą dėl baudžiamosios atsakomybės, o dėl viešojo intereso gynimo medžiagą persiuntė CPVA ir Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT), BNS pranešė Generalinės prokuratūros atstovė Rita Stundienė.  

VPT vadovė Jovita Petkuvienė BNS sakė, jog tarnyba vertinimo nepradėjo.

Tuo metu CPVA atstovė Aušra Pocienė pranešė, kad agentūra kol kas įvertino tik paraišką dėl ES paramos Vilniaus mazgo elektrifikavimui ir nustatė viešųjų pirkimų procedūrų pažeidimą bei pasiūlė Susisiekimo ministerijai 5%, arba 2 mln. Eur sumažinti finansavimą. Ministerija jį sumažino nuo 40,9 mln. iki 38,9 mln. Eur.

Pasak A. Pocienės, paraiška likusiai daliai – ruožo Kaišiadorys-Klaipėda elektrifikavimui – dar vertinama.

„LTG Infra“ dėl sumažinto finansavimo vasarą kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą. Pasak jo atstovo Audrio Kutrevičiaus, teismas rugsėjį nepriėmė skundo, tačiau vėliau nustatė naują terminą pašalinti trūkumus ir iš naujo spręs, ar jį priimti.

„CPVA sakė, kad mes užkėlėme reikalavimus tiekėjams, todėl tai esą apribojo konkurenciją. Mes pateikėme argumentus, kad konkurencija buvo užtikrinta“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas.    

Anot jo, dėl agentūros sprendimo geležinkeliai žalos nepatyrė, nes tą pačią sumą (2 mln. Eur) įmonė gavo kitam projektui. 

Europos Komisija visam elektrifikavimo projektui yra skyrusi 200 mln. Eur paramos.  

„Lietuvos geležinkeliai“ pernai gruodį J. Narkevičiui leidus pasirašė 363 mln. Eur vertės sutartį su elektrifikavimo konkursą laimėjusia Ispanijos infrastruktūros statybos grupės „Elecnor“ ir inžinerijos įmonės „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu „Inabelec“. Jis darbus turi baigti iki 2023 m. pabaigos.

Tuomet J. Narkevičius sakė, kad už neefektyvų konkursą ir pabrangusį projektą atsakingi asmenys turės atsakyti, tačiau  „Lietuvos geležinkelių“ valdybos pakeitimas esą nesvarstomas.

Šiuo metu jau atrinkti penki naujos valdybos nariai, ji bus paskirta gavus teisėsaugos išvadas. Dabartinės valdybos kadencija baigiasi gruodžio viduryje, tačiau nauja gali būti paskirta ir anksčiau, dar dirbant šios kadencijos Vyriausybei.   

Premjeras Saulius Skvernelis yra sakęs, kad ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo projektas buvo vilkinamas, daromas spaudimas, kad laiku nepasirašius sutarties su konkurso laimėtojais ispanais kiltų didelė grėsmė prarasti europinį finansavimą.   

„Lietuvos geležinkeliai“ sako, kad elektrifikavimo darbai buvo įsigyti 20% pigiau, sprendimas apjungti visus ruožus į vieną projektą buvo teisingas. 

Planuojama, kad nuo 2024 m. elektrifikuotais keliais bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų geležinkeliais pervežamų krovinių ir du trečdaliai traukinių keleivių.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„SSC Tuatara“ sutrypė „Bugatti“ greičio rekordą

1.774 AG variklio varomas amerikietiškas hiperautomobilis pasiekė 532,93 km/val. greitį ir pakliuvo į...

Automobiliai
2020.10.24
Dėl nemokamo pristatymo lietuviai e. parduotuvėse kraunasi gausesnius krepšelius Premium 1

Lietuviai internetu perka dažniau nei kitų Baltijos šalių gyventojai, tačiau yra jautresni prekių pristatymo...

E. Liachovičius: pagrindinės vadovo užduotys – strategija ir įmonės kultūra Premium 1

Edvardas Liachovičius, transporto ir logistikos paslaugų bendrovės Girteka Logistics“ generalinis...

Įmonės pirmą dieną pateikė paraiškų už 600.000 Eur elektromobilių subsidijoms  2

Juridiniams asmenims pradėjus teikti paraiškas dėl subsidijų naujų elektromobilių pirkimui, Aplinkos projektų...

Klaipėdos uostas sieks iš ES gauti 378 mln. Eur plėtrai  1

Lėšas norima skirti uosto akvatorijos gilinimui, procesų skaitmenizavimui, infrastruktūros pritaikymui vėjo...

Prokurorai nutraukė tyrimą dėl taršos Klaipėdos uoste 2

Prokurorai nutraukė ikiteisminį tyrimą dėl įtarimų tarša Klaipėdos uoste, 2018–2019 metais vykdant darbus...

B. Vanagas Dakare startuos su gamykline „Toyotos“ komanda 2

Lenktynininkas Benediktas Vanagas artimiausiose Dakaro ralio varžybose atstovaus gamyklinei „Toyotos“...

Automobiliai
2020.10.22
„Tesla“ pelnas praėjusį ketvirtį išaugo dvigubai, augant automobilių pristatymui 3

„Tesla“ pranešė, kad praėjusio ketvirčio pelnas išaugo daugiau nei dvigubai, o bendrovė prognozuoja, kad...

Rinkos
2020.10.22
Pasiūlytos keturios galimos „Rail Balticos“ trasos iki Vilniaus

Bendrovės „LTG Infra“ pasamdyta UAB „Sweco Lietuva“ ir DB Engineering & Consulting GMbH specialistų komanda...

Registrų centras atveria Adresų registro duomenis 5

Registrų centras laisvam naudojimui atveria Adresų registro duomenis – iš viso 2,1 mln. unikalių adresų ir...

Didelio elektros energijos vartotojo sprendimai: žalioji energija ir modernizacija Verslo tribūna

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) per metus elektros energijai išleidžia septynženklę sumą. Netrukus...

Išmani Lietuva
2020.10.22
Vyriausybė nori virtualios nacionalinės oro bendrovės už 35 mln. Eur Premium 11

Vadinamąją virtualią oro bendrovę besirengianti steigti Vyriausybė suplanavo, kad tam reikės daugiau kaip 35...

Startuolis teiks metanu varomo transporto patrauklumą didinančius pasiūlymus  1

Kelių gamintojų ir vietinių įmonių iniciatyva skatins krovinių vežėjus vietoje dyzelinių rinktis metanu ir...

„Sirin Development“ Kauno rajone stato dar 16.000 kv. m sandėlių 1

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2020.10.21
„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet mažėjo 11%

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupė per tris šių metų ketvirčius gavo 327,6 mln. Eur pajamų – 11%...

Toliau atsinaujinanti Alytaus „Astra“ keičia pavadinimą Verslo tribūna

Geri pusmečio bei trijų ketvirčių rezultatai, suplanuotos investicijos į naujos gamybinės laboratorijos...

Prie Plano A jungiasi ir Lietuvos paštas 3

Pandemijos laikotarpiu išaugus elektroninei prekybai, kartu ir siuntų savitarnos terminalų populiarumui,...

Gazelė
2020.10.20
Prekybos sektoriaus TOP 1.000: aukščiausias pozicijas dalijasi didieji tinklai  Premium

Tūkstančiui didžiausių pagal pardavimus Lietuvos įmonių, kurių sąrašą kasmet sudaro „Verslo žinios“,...

Prekyba
2020.10.20
Ekologiško transporto kompensacijoms – per 9.000 prašymų 1

Kompensacijoms už seno taršaus automobilio sunaikinimą, įsigyjant paspirtuką, dviratį ar viešojo transporto...

S. Mačiukas: darbiniu mulu už didelius pinigus ilgai nebūsi Premium 2

Jeigu bijai, kad darbuotojai gali užlipti ant galvos, visai nebūk vadovu, pataria Skirmantas Mačiukas,...

Prekyba
2020.10.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus