Oro bendrovės tiki spartesniu atsigavimu, tempą diktuos tarptautiniai judėjimo apribojimai

Publikuota: 2020-09-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas

Reguliarius keleivinius skrydžius vykdančių oro bendrovių prognozės ateičiai nuteikia dviprasmiškai: net jei aviacija atsigaus per artimiausius metus, keleiviams gali tekti pratintis prie naujosios realybės keliavimo sąlygų. Vis dėlto, tyrimai rodo, reguliarius keleivinius skrydžius vykdančios oro bendrovės pasižymi optimizmu ir spartesnį aviacijos atsigavimą mato konkrečių aplinkybių kontekste — esminė kliūtis išlieka nuolat kintantys judėjimo apribojimai skirtingose šalyse.

Pasaulinė aviacija dar niekuomet neturėjo tokio didelio neapibrėžtumo kaip dabar. Prognozuoti, kokį industrijos vaizdą turėsime artimiausiu metu, tampa rimtu iššūkiu tiek oro uostams, tiek oro bendrovėms.

Po gana sėkmingo vasaros periodo, kai keleivinė aviacija atsispyrė nuo absoliutaus dugno, o pasiūla (oro bendrovių pasiūlytų vietų orlaivyje skaičius) Lietuvos rinkoje pasiekė daugiau nei 50% buvusių apimčių — pamažu ir vėl lėtinamas tempas. Dauguma ekspertų įsitikinę, jog to priežastis — įvedami keliavimo ribojimai ES šalyse. Mūsų regionas – ne išimtis. Prognozuojama, jog rugsėjo mėnesio pasiūla rinkoje (oro bendrovių pasiūlytų vietų orlaivyje skaičius), palyginti su 2020 m. rugpjūčiu mažės daugiau nei 20%.

Iš esmės situacijai kol kas bene didžiausią įtaką turi (be objektyvios COVID-19 pandemijos grėsmės ir jos įtakos) Europos Sąjungos narių judėjimo ribojimų skirtumai ir jų nuolatinė kaita. Šiame kontekste reikia paminėti pagaliau atsiradusią Europos Komisijos iniciatyvą taikyti aiškesnes ir labiau nuspėjamas kelionių ribojimo Europos Sąjungoje priemones. Kitaip tariant, pagaliau galime tikėtis bent šiek tiek vienodesnio situacijos matymo ir vienodumo tarp valstybių reguliavimų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Naujausio oro bendrovių iš viso pasaulio tyrimo duomenimis, kurį 2020 m. liepos ir rugpjūčio mėnesiais atliko maršrutų plėtros konsultantai „ASM Global“ (dalyvavo daugiau nei šimtas oro bendrovių atstovų), numatoma, kad keleivinės aviacijos atsigavimo tempas turėtų būti labai didelis. Nepaisant gana didelio neapibrėžtumo aviacijos rinkoje ir atsižvelgiant į esamas prielaidas, didžioji dalis oro bendrovių – 73% jų atstovų – keleivių srauto atsistatymą į 2019 m. veiklos apimtis mato iki 2022 m. pabaigos.

Didesnį skepticizmą ir nuogąstavimą dėl aviacijos atsigavimo išreiškė mažesnė dalis oro bendrovių – 22% apklaustųjų prognozuoja, jog 2019 m. pervežamų keleivių apimtis pasieks 2023 m. Tik 2% tyrime dalyvavusiųjų mano, kad atsigavimas įvyks 2024 m., o dar 2% likusiųjų įsitikinę šviesųjį scenarijų matyti vėliau negu 2024 m.

„ASM Global“ atliktas tyrimas taip pat parodė, jog, siekdamos mažinti sąnaudas, oro bendrovės Europoje keičia strategijas, orientuojasi į trumpesnio nuotolio kryptis. Tai iliustruoja naujausi statistiniai duomenys: jei vidutinis skrydžio nuotolis 2019 m. siekė 2.183 km, tai 2020 m. jis yra 1.778 km.

Tyrimas taip pat rodo, kad iki 2020 m. pabaigos vien Europoje naujų krypčių skaičius sumažės 46% Jei 2019 m. Europos aviacija skelbė apie 1.744 naujas kryptis, tai 2020 m. tuo pačiu metu matome kone perpus mažesnį rodiklį – 836 naujas kryptis. Beje, naujų krypčių atsiradimo žemėlapyje laurai atitenka būtent žemų kaštų bendrovėms – jos, vertindamos ateities perspektyvas ir siekdamos užimti didesnę rinkos dalį Europoje, naujas kryptis plečia aktyviausiai.

Kuri iš šių prognozių pasitvirtins iš tiesų, lems keletas svarbių šio laiko ir netolimos ateities aplinkybių.

Visų pirma, kaip vieną iš pagrindinių rodiklių, kuris suteiks lūžio tašką skrydžių pasiūlai, oro bendrovės įvardija valstybių sienų atidarymą ir keliavimo ribojimų panaikinimą. Šią priežastį nurodo didžioji dalis respondentų – net 64% oro bendrovių atstovų.

Kita labai svarbi aplinkybė – tai paklausos atsistatymas, atkuriant keliautojų pasitikėjimą, kuriam paskatinti ir pagrįsti Europos oro uostai turės skirti gana reikšmingą finansinį indėlį.

Trečia, bet nemažiau svarbi aplinkybė, — keleivių saugos ir saugumo užtikrinimas, ypač atsižvelgiant į papildomus saugumo reikalavimus, keliamus dėl viruso COVID-19 rizikos. Teigiama, kad pastarųjų dalis gali išlikti ilgam, o gal net ilgainiui išlikti kaip naujosios realybės dalis.

Žvelgiant bendrai, gana aiškiai matoma oro bendrovių indikacija: siekiant atgaivinti keleivinę aviaciją — būtinas keliavimo apribojimų panaikinimas. Tai būtų pagrindinis lūžio taškas, nuo kurio keleivinių skrydžių industrija įgautų pagreitį sparčiam keleivių srautų atsistatymui.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

EK atstovė: sankcijos nedraudžia mokėjimų už geležinkelių paslaugas

Lietuvos institucijoms ir komerciniams bankams aiškinantis, kaip aptarnauti Rusijos mokėjimus už sankcionuotų...

Logistika
16:18
Lietuvos ir Taivano autobusų gamintojai sutarė plėtoti baterijų modulių technologijas

Elektrinių autobusų gamintoja „Vėjo projektai“ ir didžiausia Taivano keleivinių ir krovininių transporto...

Logistika
15:43
A. Lukašenka ragina imtis priemonių dėl „atimto“ Baltarusijos turto Klaipėdos uoste 1

Autoritarinis Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Baltarusija faktiškai prarado turtą...

Galią elektromobilių krovimui – iš prekybos centro ar biuro Premium

2030 m. Lietuvoje tikimasi elektromobilių parką padidinti iki kelių šimtų tūkstančių. Tam reikės elektros,...

Inovacijos
13:02
Arši kaktomuša dėl kvotų: vienoje pusėje – vežėjai, kitoje – žmogaus teisių aktyvistai Premium 1

Visą Europą stingdant vairuotojų deficitui, Lietuvos vežėjai darbuotojų randa Centrinėje ir Pietryčių...

Logistika
08:55
Vilniuje – 6 nauji, „Kautros“ elektrobusais vykdomi viešojo transporto maršrutai 2

Didžiausias privatus keleivių vežėjas šalyje įžengia į Vilnių, laimėjęs konkursą su lietuviškais...

Logistika
2022.08.10
„Wizz Air“ įsteigta Abu Dabio įmonė skraidys į Maskvą 16

Analitikai svarsto, kad Londono akcijų biržoje listinguojama kompanija gali turėti daugiau reputacinės žalos...

Logistika
2022.08.10
Kaliningrado tranzitui išsemiant kvotas, didžiausią grėsmę jam kelia atsiskaitymai Premium

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) patvirtino, kad kai kurių, ES sankcijomis ribojamų, į Kaliningradą per Lietuvą...

Logistika
2022.08.10
Pirkėjas iš Libano atsisakė pirmojo Ukrainos grūdų krovinio 9

Libane įsikūręs pirkėjas atmetė pirmąją per Juodąją jūrą atplaukusią grūdų siuntą iš Ukrainos. Pasak Ukrainos...

Logistika
2022.08.10
KKT per pusmetį mažino krovą, laukia Ukrainos ir Azijos krovinių

Pirmąjį pusmetį 4% krovą mažinęs, tačiau beveik trečdaliu generalinių krovinių kiekį padidinęs „Klaipėdos...

Logistika
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
A. Latakas Taivane tikisi sugrąžinti prarastus krovinių srautus į Klaipėdą

Taivane viešintis Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas sako, kad per trejus pastaruosius metus krovinių...

Logistika
2022.08.09
„Air Baltic“ keleivių srautas liepą augo dukart

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ pranešė praėjusį mėnesį skraidinusi 414.500 keleivių – dukart...

Logistika
2022.08.09
Kaliningradas išnaudojo vežimo geležinkeliais limitus, aiškina negalintis per Lietuvą įsivežti dalies prekių 6

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, pareiškė, kad šis Rusijos regionas dėl Europos...

Logistika
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Atsisakant rusiškos anglies – perkrovos tiekimo grandinėse ir naujų kelių paieška Premium 5

Pasauliui sugrįžtant prie iki šiol sistemingai eliminuoto kuro, logistikos įmonės ieško būdų prisijungti prie...

Logistika
2022.08.09
Sunkiojo transporto ekspertai ragina susitelkti: metas ruoštis elektrifikacijai Verslo tribūna 2

Nei pasaulyje, nei mūsų regione nėra didelių ginčų, kaip transporto sektoriuje mažinti oro taršą ir siekti...

Logistika 2023
2022.08.09
Elektromobilių krovimo tinklą kartais plečianti „Inbalance grid“ taikosi į lyderystę Lietuvoje Premium 3

2019 m. įkurta UAB „In balance grid“ nurodo, jog įskaitant turimas sutartis, per pastaruosius 10 mėn. jos...

Inovacijos
2022.08.09
G. Landsbergis: Maskva turi pati surasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą 102

Ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako Gabrielius...

Verslo aplinka
2022.08.08
Latviška ASG įmonė per pusmetį beveik pasiekė praėjusių metų rezultatus

125 mln. Eur per pirmuosius 6 mėnesius uždirbusi „SmartLynx“ iki metų pabaigos planuoja turėti 60-ies...

Logistika
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku