Europos kelių mokesčių ateitis – vienas aparatas skaičiuos skirtingų šalių rinkliavas

Publikuota: 2020-07-23 06:00
„DKV Box Europe“ aparatas.
svg svg
„DKV Box Europe“ aparatas.

Pastarieji metai tolimųjų pervežimų paslaugas teikiančioms logistikos įmonėms nėra lengvi – didėjantys kelių mokesčiai Europoje, pasaulinė pandemija ir Europos Parlamento patvirtintas Mobilumo paketas tapo iššūkiu ne vienam vežėjui. „DKV Euro Service Baltikum“ vadovo Artūro Michejenko teigimu, šio laikotarpio padariniai tolimųjų pervežimų įmonių dar laukia ateityje.

Svarstant, kokios priemonės tolimojo transporto įmonėms padėtų amortizuoti verslą, A. Michejenko pirmiausia žvelgia į vidinių administracinių sąnaudų optimizavimą ir nereikalingų paslaugų atsisakymą.

nuotrauka::1 right

„Iš anksto finansiškai pasiruošti globalaus masto iššūkiams ar politiniams sprendimams – sudėtinga, nes mūsų sektorius yra itin dinamiškas ir į pasikeitusias aplinkybes privalo reaguoti realiu laiku. Ką gali padaryti kiekviena įmonė, pirmiausia peržiūrėti, ar vidaus resursai ir naudojamos priemonės yra gyvybiškai reikalingi – galbūt galima atsisakyti nebūtinų paslaugų ir tokiu būdu efektyvinti įmonės veiklą sunkiuoju laikotarpiu“, – sako A. Michejenko. 

Jis taip pat priduria, jog ne mažiau svarbus faktorius yra mūsų geografinė padėtis: jei esame Šiaurės Europoje, o pagrindinės tolimųjų pervežimų paslaugos teikiamos Vidurio ir Vakarų Europoje, tenka prisitaikyti prie didžiųjų šalių rinkos taisyklių.

Didėjantys kelių mokesčiai tuština kišenes

Kelių mokesčiai sudaro nemažą tolimojo transporto įmonių išlaidų dalį. Tendencijos rodo, jog ateityje Europos šalys plės apmokestinamų kelių tinklą ir kels tarifus. Vokietija yra geriausias pavyzdys, kuriuo,  pasak A. Michejenko,  greičiausiai seks ir kitos šalys.

„Pagal surenkamas kelių mokesčio pajamas Europoje pirmaujanti Vokietija 2018 m. liepą išplėtė apmokestinamų kelių tinklą, į jį įtraukdama federalinės reikšmės kelius.  Be to, 2019 m. pradžioje Vokietijos valdžia nuo 40 iki 60 proc. pakėlė rinkliavų tarifus. Šis kainų šuolis pakeitė visų šalių vežėjų veiklą ir šios valstybės keliuose išleidžiama pinigų suma ženkliai išaugo“, – pastebi A. Michejenko.

Administracinių sąnaudų mažinimas – būdas taupyti

Iki šiol  krovininis automobilis turėjo vežiotis daugybę skirtingų aparatų, tinkančių apskaičiuoti kelių mokesčius skirtingose šalyse.

„Transporto įmonė patiria nemažas išlaidos, įsigydama ir sumontuodama skirtingus apskaitos aparatus. Šių mokesčių administravimas įmonėms taip pat nėra itin patogus, nes reikia sekti keleto skirtingų aparatų duomenis, o keičiant transporto priemones – rūpintis naujų aparatų įsigijimu“, – pasakoja A. Michejenko.

nuotrauka::2 left

Vietoj kelių skirtingų aparatų, įmonė klientams siūlo „DKV Box Europe“ – kelių mokesčių aparatą, kuris nuskaito reikiamą informaciją didelėje dalyje mokamų kelių ir vežėjai gauna tik vieną sąskaitą, kurią turi apmokėti.

„Mūsų sukurtas produktas pagreitina krovinių kelionę bei palengvina mokesčių administravimo darbą ir su tuo susijusius kaštus”, – sako „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas.

Kelių mokesčių mokėjimas: paprasčiau, efektyviau, greičiau

Vienas pagrindinių pokyčių vairuotojui – vietoj daugybės kabinoje integruotų aparatų nuo šiol pakaks vieno. Kiti „DKV Box Europe“ privalumai: paprastas pajungimas, galimybė paprastai ir operatyviai perkelti aparatą į kitą transporto priemonę, greitas bei patogus atsiskaitymas už kelių mokestį pagal vieną sąskaitą.

Pasak A. Michejenko, didžiausią aparato naudą pajus stambios logistikos bendrovės – kadangi jose didelė vairuotojų kaita ir dažnai atnaujinamas automobilių parkas, jiems yra svarbus efektyvus laiko planavimas, paprastas aparatų veikimas ir perkėlimas iš vienos transporto priemonės į kitą.

„Kalbant apie geografinį šalių išsidėstymą, aparatas bus naudingiausias Baltijos šalims, Lenkijai, Rumunijai, Bulgarijai – toms valstybėms, kurių transportas daugiausiai juda po Europą tolimais maršrutais ir kerta daugelio valstybių sienas“, – teigia A. Michejenko.

Europos kelių apmokestinimo sistemos ateitis

Šiuo metu „DKV Box Europe“ aparatas veikia 6 Europos šalyse – Vokietijoje, Austrijoje, Ispanijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Portugalijoje, taip pat Warnow, Herren bei Liefkenshoek tuneliuose. Netrukus šalių sąrašą papildys Bulgarija ir Italija.

Specialisto teigimu, Europoje dar yra nemažai šalių, kurios kelių mokesčius renka pagal naudojimosi keliais laiką arba apskaitai naudoja jų pačių susikurtas elektronines rinkliavų surinkimo sistemas.

„Pokyčiai vyktų sparčiau, jei Europos šalys imtųsi optimaliau įgyvendinti Europos Komisijos Baltojoje knygoje esančias direktyvas dėl transporto priemonėms taikomų transeuropinių kelių naudotojo mokesčio sistemų suvienodinimo. Kol tai nebus padaryta, supaprastinti mokesčių už kelius rinkliavų sistemą bei administravimą bus sudėtinga“, – teigia A. Michejenko.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Įsigijimų Lenkijoje besidairantys „Lietuvos geležinkeliai“ ieško konsultantų

Į Lenkijos rinką besiplečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ norėtų įsigyti kaimyninėje šalyje veikiančią...

Automobilių detales vežiojusi įmonė FNTT įkliuvo su 65.000 Eur grynųjų

Automobilių dalių gabenimu Lietuvoje užsiimanti įmonė įtariama apgaulingu buhalterinės apskaitos tvarkymu ir...

„Tesla“ pasiekė istorinius rezultatus

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtą ketvirtį iš eilės uždirbo pelno, pranokusio rinkos...

Rinkos
09:44
Europos kelių mokesčių ateitis – vienas aparatas skaičiuos skirtingų šalių rinkliavas Verslo tribūna

Pastarieji metai tolimųjų pervežimų paslaugas teikiančioms logistikos įmonėms nėra lengvi – didėjantys kelių...

Ilgai prašytos pagalbos sulaukę vežėjai į „Invegą“ neplūsta Premium

Smulkios ir vidutinės vežėjų įmonės, gegužės viduryje sulaukusios galimybės gauti kompensacijas už vilkikų...

Naujas sprendimas vežėjams sumažins skambučių paklausti, ar vilkikas jau kirto sieną Premium

Rugpjūtį „Ruptela“ pristatys pirmąją naujo produkto – numatomo krovinio atvykimo laiko planavimo ir stebėjimo...

Gazelė
05:45
Nesusitarusi su vokiečių pilotais „Ryanair“ uždaro bazę Frankfurte 9

„Ryanair“ uždarys savo bazę Frankfurto Hano oro uoste. Airijos pigių skrydžių kompanija tokį sprendimą...

2020.07.22
„Limarko“ grupė savo laivyną papildė dviem laivais

„Limarko“ grupės AB „Limarko laivininkystės kompanija“ įsigijo du vienodo tipo laivus. Dabar bendrovės...

Už piktnaudžiavimą nuteistas buvęs „Oro navigacijos“ direktorius 5

Buvęs valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius pripažintas kaltu dėl piktnaudžiavo tarnybine...

Vilniuje atidaryta trečioji „Autobrava Motors“ atstovybė Lietuvoje 2

Įmonių grupė „Modus Group“ Vilniuje atidarė naują „Autobrava Motors“ atstovybę. Tai trečioji atstovybė...

Automobiliai
2020.07.20
„Rail Balticos“ geležinkeliui ruošiamasi statyti naujus depus 1

Pradėtas naujų, „Rail Balticos“ geležinkeliui aptarnauti skirtų, depų vystymo teritorijų planavimas.

Prie Vilniaus vakarinio aplinkkelio planuoja 7.000 kv. m sandėlį-parduotuvę Premium

Vilniaus Pašilaičių seniūnijoje rengiamasi plėtoti sandėlį su prekybai skirtomis patalpomis.

Statyba ir NT
2020.07.20
Atėjus „FlixBus“, tikėtini poslinkiai ankštoje Baltijos šalių rinkoje Premium

Į Baltijos šalis atkeliavęs Vokietijos transporto milžinas „FlixBus“ klientus vilios savo plačiu tinklu,...

„Nissan Arya”: daug galios, daug energijos 13

„Nissan“ pristatė savo naują elektromobilį – vidutinio dydžio krosoverį „Ariya“, kuriam jau klijuojamas...

Automobiliai
2020.07.19
„Tesla“ fabrikas Berlyne: žada baseiną ir šokių aikštelę Premium 2

Elonas Muskas, „Tesla“ įkūrėjas, atskleidė, kaip atrodys Vokietijoje, netoli Berlyno, statoma bendrovės...

Pramonė
2020.07.19
„Kautra“: siuntos grįžta greičiau už keleivius, populiarėja elektroninės paslaugos 

Birželio viduryje didžiausias privatus vežėjas informavo atnaujinęs 95% savo tarpmiestinio pervežimo reisų.

Tūkstančiais dyzelinius vilkikus perkanti „Girteka Logistics“ agituos už švarų transportą Premium

Beveik dvi dešimtys įmonių ir organizacijų suformavo naują darinį, kuris žada spausti ES politikus spartinti...

„Klasco“ planai Klaipėdai nepriimtini 2

Geležies rūdos krovą Klaipėdos miesto centre į gretimas krantines planuojanti perkelti Klaipėdos jūrų...

Ieškos būdų geležinkelio vėžę į Lenkiją padaryti greitesnę

Ruošiamasi modernizuoti geležinkelio liniją nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Nuo 2015 m. veikianti linija buvo...

Teismas: buvęs uosto infrastruktūros direktorius kaltu dėl korupcijos pripažintas pagrįstai

Lietuvos apeliacinis teismas dar kartą išnagrinėjo baudžiamąją bylą dėl buvusio Klaipėdos valstybinio jūrų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus