Europos Parlamentas galutinai priėmė Mobilumo paketą

Publikuota: 2020-07-09
Lietuvos vežėjai tvirtina, kad Mobilumo paketo nuostatos labai apribos jų veiklą Vakarų Europoje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Lietuvos vežėjai tvirtina, kad Mobilumo paketo nuostatos labai apribos jų veiklą Vakarų Europoje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Trečiadienio vakarą atmetęs visas pataisas, Europos Parlamentas galutinai pritarė Mobilumo paketui, kuris dabar bus pradedamas įgyvendinti.
Papildyta S. Skvernelio, G. Nausėdos ir L. Linkevičiaus komentarais

Europos Parlamentas (EP) pritarė gruodį pasiektam kompromisui dėl Mobilumo paketo. Pranešime deklaruojama, kad atnaujintomis vairuotojų komandiravimo, jų poilsio laiko bei rinkos prieigos taisyklėmis siekiama pagerinti vairuotojų darbo sąlygas ir užkirsti kelią nesąžiningai konkurencijai gabenant krovinius ES keliais.

Ribos periferijos vežėjus

Tačiau VŽ rašė, kad bent trys normos, reglamentuojančios kabotažo (krovinių vežimo kitos ES valstybės teritorijoje), vairuotojų darbo ir poilsio režimą bei prievolę kas 8 savaites vilkiką grąžinti į jo registracijos vietą, kelia neeilinius iššūkius Vakarų Europoje transporto paslaugas teikiantiems Lietuvos, o taip pat ir kitų periferinių ES valstybių vežėjams.

Pagal teisės aktus, kuriuos šių metų balandį jau priėmė ES Taryba, juos suderinusi su EP, bus leidžiama atlikti ne daugiau kaip tris kabotažo operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų.

Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą siekiant išvengti sukčiavimo. Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, kurių bendrasis svoris viršija 2,5 tonos. 
Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje.

ES vairuotojų komandiravimo taisyklės, pagal kurias reikalaujama laikytis priimančiosios šalies darbo įstatymų, bus taikomos kabotažui, taip pat bet kokiam tarptautiniam vežimui išskyrus dvišalį ar tranzitą iš registracijos šalies bei į ją. Numatyta užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas ir įpareigoti leisti jiems sugrįžti namo bent kas tris arba keturias savaites, priklausomai nuo darbo grafiko. Nebebus galima privalomo savaitinio poilsio laiko leisti automobilio kabinoje, o jei vairuotojas ilsisi ne namuose, įmonė turės apmokėti jo nakvynės išlaidas.

Vairuotojų komandiravimo ir rinkos prieigos taisyklės bus taikomos po pusantrų metų nuo jų paskelbimo ES Oficialiajame leidinyje, o vairuotojų darbo ir poilsio laiko taisyklės – po 20 dienų nuo paskelbimo.

Premjeras: ginsime savo vežėjus visomis teisinėmis priemonėmis

Premjeras Saulius Skvernelis, reaguodamas į EP sprendimą priimti Mobilumo paketą, sako, kad Lietuva laikosi nuoseklios pozicijos dėl ES vidaus rinkos principų taikymo ir vidaus rinkos stiprinimo, tačiau akivaizdu, kad šis teisės aktų paketas diskriminuos prie ES išorės sienų esančių valstybių vežėjus kitų ES vežėjų atžvilgiu.

„Esame pasirengę ginti savo poziciją teisinėmis priemonėmis ir lauksime konkrečių Europos Komisijos veiksmų dėl neigiamų nuostatų švelninimo“, – sako Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

Užsienio reikalų ministerija (URM) pranešė, kad gindamos savo vežėjų interesus, Lietuva, Latvija, Lenkija, Estija, Bulgarija, Vengrija, Rumunija, Malta ir Kipras ketina kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą.

„Lietuva nusivylusi šiuo Europos Parlamento sprendimu. Šalia teigiamų Mobilumo paketo nuostatų, pavyzdžiui,  geresnių darbo ir poilsio sąlygų vilkikų vairuotojams, priimti ir tie pasiūlymai, kurie turės neigiamą poveikį ES klimato politikos tikslams. Priimta Lietuvai itin nepalanki vilkikų grąžinimo kas 8 savaites nuostata, kuri diskriminuoja Lietuvos ir kitų periferinių ES valstybių vežėjus“, – pranešime sakė užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius.

„Lietuva ir toliau visomis įmanomomis politinėmis bei teisinėmis priemonėmis gins savo vežėjų interesus“, – pridūrė jis.

URM teigimu, Europos Komisija yra įsipareigojusi iki metų pabaigos atlikti poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo nuostatų, kuriomis įpareigojama kas 8 savaites grąžinti vilkiką į įmonės registracijos šalį. Lietuva ir kitos Mobilumo paketui nepritarusios šalys tikisi, kad atlikus vertinimą, Europos Komisija pateiks atitinkamus pakeitimus. Pažymėtina, kad šios nuostatos įsigalios ne anksčiau kaip 2022 metais.

G. Nausėda: Lietuva iki galo turi ginti savo vežėjų interesus

Prezidentas Gitanas Nausėda teigia palaikantis Lietuvos Vyriausybės ketinimus Europos Sąjungos Teisingumo Teismui skųsti Europos Parlamento patvirtintą vežėjų veiklos griežtinimą numatantį Mobilumo paketą.

„Vyriausybės iniciatyvą kvestionuoti šitą sprendimą aš palaikau ir manau, kad Lietuva, kaip ir kitos Rytų Europos, valstybės turi teisę ginti savo interesus iki galo“, – ketvirtadienį per metinę spaudos konferenciją tvirtino G. Nausėda.

Jis pabrėžė, kad Lietuvos netenkinta Mobilumo pakete numatytas privalomas vilkikų grąžinimo į įsisteigimo valstybę kas aštuonias savaitės.

„Tenka konstatuoti, kad didžiųjų valstybių interesai nusvėrė ir nelygioje konkurencinėje padėtyje atsiduria periferijoje, Europos Sąjungos teritorijos pakraščiuose esančios valstybės. Aštuonių savaičių terminas, nors ir ilgesnis negu buvo numatyta anksčiau, vis dar yra nepriimtinas dviem požiūriais. Pirma tai yra visiškai nereikalingas sunkvežimių varinėjimas Europos Sąjungos teritorijoje, antra tai yra teršiantis gamtą veiksnys, niekaip nesuderinamas su ekonomikos žalinimo ambicijomis“, – sakė prezidentas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Daimler“ JAV sumokės per 2 mlrd. JAV dolerių 

Vokietijos automobilių koncernas pagal susitarimus su JAV institucijomis dėl savo dyzeliniuose automobiliuose...

Automobiliai
08:12
Autostradoje – nauja „Circle K“ degalinė 2

Degalinių tinklas „Circle K“ atidarė naują degalinę šalia Kryžkalnio. Šiai plyno lauko investicijai tinklas...

Prekyba
2020.08.14
Talino jungtinis uostas antrąjį ketvirtį patyrė 0,8 mln. Eur nuostolį 

Penkis uostus valdanti bendrovė „Tallinna Sadam“ pranešė antrąjį šių metų ketvirtį patyrusi 831.000 Eur...

Prokurorai ragina J. Narkevičių atšaukti finansavimą kelio į Aluoną remontui 2

Prokurorai įpareigojo Susisiekimo ministeriją atšaukti neteisėtai, pasak jų, skirtą 300.000 Eur finansavimą...

Statyba ir NT
2020.08.14
Ieško rangovų tvarkyti kelius šalia „Rail Balticos“ 

Valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ toliau rengiasi europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“...

Statyba ir NT
2020.08.14
Ieško architektų sukurti uosto radaro bokšto koncepciją Smiltynėje

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė atvirą konkursą uosto radiolokacinės kontrolės...

Statyba ir NT
2020.08.14
Uostas: jei Baltarusijos kroviniams būtų alternatyva, jau būtume ją pavertę pajamomis Premium 18

Jei Europos Sąjunga imtųsi ekonominių sankcijų Baltarusijos atžvilgiu, lazda kitu galu galėtų smogti...

„Klaipėdos nafta“ tikisi iki 2030 m. tapti penkių SGD terminalų operatore 4

Valstybės valdoma naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) operatorė „Klaipėdos nafta“ planuoja per 10...

Rinkos
2020.08.13
„Fima“ įrenginės 56 naujus vidutinio greičio matavimo ruožus  1

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė rangos darbų sutartį dėl 112 vidutinio greičio matavimo...

Kerta per 650 įmonių kreditų limitus. Statybų verslas – smaigalyje Premium 4

Prekinio kredito draudimo bendrovėms apkarpius kredito limitus ir numatant tolesnius paslaugų teikimo...

Finansai
2020.08.13
„Boeing“ liepą negavo nė vieno orlaivių užsakymo

JAV orlaivių gamintoja „Boeing“ liepą negavo nė vieno naujo orlaivių užsakymo ir užsakovams pristatė tik...

Pramonė
2020.08.12
Pandemijos poveikis keičia „Uber“ veiklos akcentus  Premium

Apie antrąjį šių metų ketvirtį 73% sumažėjusį metinį užsakymų skaičių pranešusi JAV dalijimosi platforma...

Lietuvos oro uostai bus atleisti nuo 9,7 mln. Eur pelno įmokos 2

Vyriausybė trečiadienį iš esmės pritarė, kad šiemet dėl koronaviruso krizės gerokai mažiau pajamų gaunanti...

Už 4,5 mln. Eur Kernavės gatvę Vilniuje tvarkys „Kauno tiltai“ ir „Kerista“ 1

Vilniaus Kernavės gatvę, jungiančią Ozo ir Žalgirio gatves, už daugiau nei 4,5 mln. Eur rekonstruos bendrovės...

Statyba ir NT
2020.08.12
Kauno oro uostas įsigijo naujus priešgaisrinės tarnybos automobilius 

Pastaraisiais metais orlaivių techninio aptarnavimo infrastruktūrą plečiantis oro transporto mazgas įsigijo...

„Teslos“ ir „Rivian“ kaktomuša – konkurencinėje kovoje ir teisme Premium

Elektra varomus pikapus besiruošiančios pristatyti bendrovės „Tesla“ ir „Rivian“ stoja į mūšį ne tik dėl...

Automobiliai
2020.08.12
Vilniuje už 24 mln. Eur bus remontuojamos gatvės 1

Vilniuje už 24 mln. Eur bus remontuojamos gatvės bei gyvenamųjų namų kiemai. Darbus atliks bendrovės „Kamitra...

Statyba ir NT
2020.08.12
Ekonominės sankcijos Baltarusijai: mažai tikėtinos, bet kirstų ir Lietuvos verslui Premium 3

Baltarusijoje įtampai po prezidento rinkimų nerimstant, situaciją šalyje kaimynėje atidžiai stebi ir Lietuvos...

Pramonė
2020.08.12
Naujo viaduko sulaukusi Kauno LEZ tikisi naujų logistikos sektoriaus investicijų  1

Laisvosios ekonomikos zonos valdymo bendrovės vadovas tvirtina nejaučiantis neigiamo pandemijos poveikio ir...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia prisiteisti 60.000 Eur už netinkamą turto vertinimą 2

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iš turto vertinimo įmonės „Giantus vertinimas“ (buvusi „Capital...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus