Susidariusi situacija transporto ir logistikos sektorių verčia ieškoti skaitmenizavimo sprendimų

Publikuota: 2020-07-08
Jurgis Adomavičius, „Transporto Inovacijų asociacijos“ iniciatorius.
svg svg
Jurgis Adomavičius, „Transporto Inovacijų asociacijos“ iniciatorius.

Vienas svarbiausių Lietuvos ekonomikos variklių – transporto ir logistikos sektorius - yra ir vienas labiausiai apkrautų biurokratinėmis procedūromis ir mažiausiai skaitmenizuotas. Tai stabdo šio sektoriaus vystymąsi ir konkurencingumą.

Ką reikėtų daryti ir kas turėtų suremti pečius, kad situacija keistųsi į gerąją pusę? Kas šia kryptimi vyksta Europoje ir kokios įtakos tai turės šalies transporto ir logistikos sektoriui? Į šiuos ir kitus klausimus atsakymų ieškota Transporto inovacijų asociacijos ir „Verslo žinių“ surengtame vebinare „ES iniciatyvos transporto ir logistikos sektoriui skaitmenizuoti. Lietuvos perspektyva“. Diskusijoje įžvalgomis pasidalijo šios srities praktikai, ekspertai ir ES projektų vystytojai.

Jau žengta nemažai žingsnių

Apie stagnaciją diegiant inovacijas ne kartą kalbėta ir anksčiau - „Transporto inovacijų forume“, sektoriaus problemoms spręsti ir jas galimybėmis paversti įkurta Transporto inovacijų asociacija. Jurgis Adomavičius, šios asociacijos iniciatorius, UAB „Bunasta“ vadovas, pabrėžė: asociacijos tikslas - skaitmenizuoti ir inovuoti dar palyginti biurokratinį ir sunkiai inovacijų link judantį transporto ir logistikos sektorių. „Lietuva pasaulyje gerai žinoma kaip logistikos valstybė su puikiai išvystyta transporto infrastruktūra ir paslaugomis, o šis sektorius sukuria apie 13 proc. šalies bendrojo vidaus produkto. Rezultatai galėtų būti dar geresni, tačiau su kaimyninėmis šalimis neturime bendrų sistemų, kurios užtikrintų sklandesnį ir efektyvesnį krovinių judėjimą“, - sakė J. Adomavičius.

nuotrauka::1 left

Jo nuomone, greitesnių sprendimų ieškoti verčia ir dabartinė situacija. Breksitas, Mobilumo paketas (transporto reglamentų reforma), Covid-19 pandemija parodė, kad transporto ir logistikos sektoriui reikia didinti efektyvumą. „Tai galima pasiekti ir konkuruoti pasaulyje tik skaitmenizuojant ir diegiant inovacijas“, - tvirtino Transporto inovacijų asociacijos iniciatorius.

Susitaikyti neketina

Susisiekimo viceministro Vladislav Kondratovič nuomone, būtent šiam sektoriui pandemija ir karantino įvedimas bei sienų uždarymas turėjo daugiausia įtakos. „Visi turėjome greitai prisitaikyti prie pasikeitusių sąlygų, supratome, kad popieriniai dokumentai nėra sėkmingo verslo ateitis“, - skaitmenizacijos būtinybę praktiniu pavyzdžiu pagrindė viceministras.

V. Kondratovič nuomone, šalies krovinių gabenimo verslui Breksitas didelės įtakos pereinamuoju laikotarpiu iki gruodžio 31 d. neturės. „Ir ateityje tiek ES šalys, tiek Jungtinė Karalystė, matyt, sieks, kad verslui sąlygos nesikeistų ir išliktų Status quo. O štai Mobilumo paketas, nepaisant milžiniško Lietuvos, Lenkijos, Latvijos ir kitų kaimyninių šalių pasipriešinimo, nes jo turinys netenkina verslo, greičiausiai bus priimtas, neatsižvelgiant į mūsų siūlymus. Šiuo metu aiškinamės galimybes skųsti netenkinančius punktus teismui, mūsų pastangos liepos 8-ąją nesibaigs“, - žadėjo V. Kondrotovič.

nuotrauka::2 right

Stovime ant permainų slenksčio

Vilma Misiukonienė, ES skaitmeninės politikos ekspertė, pritarė viceministrui ir J. Adomavičiui, jog stovime ant didelių permainų slenksčio: netrukus Europos Parlamentas balsuos dėl naujo - eFTI - reglamento. Atliekamus tyrimus ir rengiamus projektus plačiau pristatė Dominique Willems, Skaitmeninio transporto ir inovacijų forumo (DTLF) grupės vadovas. Reglamentas įpareigos visas ES valstybes ir institucijas priimti krovinių vežimo informaciją elektroniniu formatu. Europos Komisija bus atsakinga už specifikacijų, tokių kaip eFTI platformų funkcinių reikalavimų, perdavimo, tvarkymo ir duomenų apsaugos taisyklių, parengimą. Visos valstybės narės bus įpareigotos sistemas įdiegti iki 2025 metų. Teigiama, kad skaitmenizavimas krovininio transporto srityje leis įmonėms sutaupyti, transportas taps efektyvesnis, mažiau bus nuvažiuojama nereikalingų kilometrų.

Artūras Piliponis, „Ernst & Young“ partneris pristatė jau vykdomus projektus, susijusius su skaitmenizavimu, kurių temos: skaitmeninių transporto koridorių paruošiamieji darbai, eMuitinė, eKomercija ir kt. Kaip teigiamą aspektą jis įvardijo tai, kad Lietuva buria įvairius ekosistemos dalyvius. „Matome, kad vykdoma daug projektų, planuojama nemažai investicijų. Logistikos ir transporto sektoriaus dokumentų skaitmeninimą planuoja Baltarusija, Rusija, Kazachstanas, Armėnija, Gruzija, Ukraina, Moldova, Azerbaidžanas. Panašios iniciatyvos vyksta ir kitur: Kinijoje, Singapūre, Pietų Korėjoje, todėl norėdami išlikti konkurencingi pasaulyje, turime investuoti“, - mano A. Piliponis.

nuotrauka::3 left

Būtinas bendradarbiavimas

Dainius Berškys, startuolio „Trevio“ direktorius, taip pat jau ėmėsi iniciatyvos ir sukūrė virtualų muitinės tarpininką, išgelbstintį vežėją ar siuntėją nuo popierinių dokumentų. „Tačiau priėjome išvados: be valstybiniu lygmeniu priimtų sprendimų, ši inovacija yra niekas, nes transporto policija, sustabdžiusi vairuotoją, bet kuriuo atveju reikalauja dokumentų. Kol klausimai nebus išspręsti šiame lygmenyje, tol niekas nejudės į priekį“, - pastebėjo D. Berkšys.

nuotrauka::4 right

Vebinaro dalyviai neslėpė: sėkmės receptas skaitmenizuojant transporto ir logistikos sektorių slypi bendradarbiavime. Todėl būtina burti ne tik transporto ir logistikos įmones bei technologinio sektoriaus atstovus, bet ir įtraukti valdžios institucijas, kitas asociacijas, partnerius. „Tik tokiu būdu pavyks užtikrinti, kad kuriamos technologinės inovacijos atitiks transporto ir logistikos srities verslo poreikius, bus suderintos su Lietuvos valdžios institucijų reikalavimais bei šalių partnerių ypatumais“, - mano J. Adomavičius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ieškos būdų geležinkelio vėžę į Lenkiją padaryti greitesnę

Ruošiamasi modernizuoti geležinkelio liniją nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Nuo 2015 m. veikianti linija buvo...

Teismas: buvęs uosto infrastruktūros direktorius kaltu dėl korupcijos pripažintas pagrįstai

Lietuvos apeliacinis teismas dar kartą išnagrinėjo baudžiamąją bylą dėl buvusio Klaipėdos valstybinio jūrų...

Logistinius pajėgumus padvigubinęs paštas viliasi daugiau traukinių iš Kinijos Premium 1

Kiniškų siuntų vartais į Europą per koronaviruso pandemiją tapęs Lietuvos paštas tikisi, kad iš Azijos...

Griežtinant aplinkosauginius reikalavimus pramoninkai prašo atsižvelgti į pandemijos įtaką

Lietuvai laukiant Europos Komisijos (EK) vertinimo dėl šiltnamio efektą sukeliančio anglies dioksido (CO2)...

Pramonė
2020.07.16
Vilniuje pasirodė pirmieji iš 50 naujų, dujomis varomų autobusų 13

Vilnius įsigijo dar 50 naujų „MAN Lion‘s City G“ autobusų, iš kurių pirmieji 20 jau atvyko į sostinę.

 „Rail Baltica“ statybos parama Lietuvai mažesnė, nei prašyta 1

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos statybai Lietuva prašė apie...

Oro uostuose veikiančios įmonės pasigenda paslaptyje laikomų plėtros planų Premium

Įvairias aviacines paslaugas šalies oro uostuose teikiančios bendrovės piktinasi, kad negali dėliotis...

„airBaltic“ gaus 250 mln. Eur investiciją, toliau – birža 4

Latvijos avialinija „airBaltic“ gaus 250 mln. Eur kapitalo injekciją iš Latvijos vyriausybės, kurią panaudos...

Rinkos
2020.07.16
„Altas Auto“ ir „Elinta Motors“ imasi mažųjų elektrinių autobusų gamybos

Mažųjų autobusų gamintojas „Altas Auto“ ir elektrinių pavarų vystytojai „Elinta Motors“ pasirašė...

Kompleksinė logistika 3PL – artėjančio dešimtmečio ateitis Verslo tribūna

Praktika įrodė, kad kiekvienas geriausiai padarome tą darbą, kurį išmanome, o kalbant verslo kategorijomis, –...

Su darbo jėga importuojamas koronavirusas verčia stiprinti apsaugos strategiją Premium 3

„Hegelmann Transporte“ atvejis atskleidžia iš užsienio atvykstančių vairuotojų keliamą grėsmę, kurią jau...

Nespėjus priimti pataisų, svarstoma galimybė atidėti oro uostų dividendų mokėjimą

Seimui pavasario sesijoje nespėjus priimti įstatymo pataisų, kurios leistų atleisti per koronaviruso krizę...

Dalis „Bolt Food“ kurjerių paskelbė streiką 26

Dalis bendrovės „Bolt Food“ maisto kurjerių Vilniuje trečiadienį paskelbė streiką dėl sumažintų paslaugos...

Vėl kursuos keleivinis traukinys į Balstogę, kiti tarptautiniai maršrutai dar sustabdyti

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ atnaujina traukinių reisus į Lenkiją.

Žingsniai po Mobilumo paketo priėmimo: įsigaliojimo terminai ir skundas ESTT Premium

Europos Parlamente galutinai priimtas Mobilumo paketas palaipsniui keis transporto rinką, o jo priešininkai...

Transporto saugos administracija nubausta už konkurencijos ribojimą 1

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo...

„Hegelmann Transporte“ veiklą vykdo, laukia NVSC nurodymų  1

UAB „Hegelmann Transporte“, kurioje nustatytas koornaviruso proveržis, vadovas tvirtina gavęs Nacionalinio...

Skrydžių Lietuvos oro erdvėje per metus sumažėjo perpus

Lietuvos oro erdvėje pirmąjį šių metų pusmetį iš viso aptarnauta 65.000 skrydžių – 48,5% mažiau nei tuo pačiu...

„Lietuvos geležinkelių“ įmonė už 200 mln. Eur pirks naujus traukinius 10

Keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ skelbia apie pradedamas rinkos konsultacijas dėl traukinių parko...

Latvijoje sparčiai mažėja krovinių srautai 

Krovinių vežimas kaimyninės šalies geležinkeliais pirmąjį pusmetį sumažėjo beveik perpus, o krova jos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus