Įvaizdis pagerintas, dabar metas imtis darbo

Publikuota: 2020-07-07
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Valstybės valstybėje įvaizdžio besikratantys „Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį pompastiškai pristatė naują bendrovės logotipą ir antrinių įmonių prekės ženklus. „LTG Link“, „LTG Cargo“ ir „LTG Infra“ – taip nuo šiol vadinsis LTG virstančių „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės, kurios buvo įsteigtos įgyvendinant vadinamąjį 4-ąjį ES geležinkelių paketą ir išskaidant veiklas.

Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ (LG) generalinis direktorius, aiškina, kad naujasis trumpinys LTG leis siekti naujo tikslo – kurti naudą Lietuvai konkuruojant užsienyje, nes esą bus geriau suprantamas ir lengviau įsimenamas užsieniečiams. Be to, geležinkelių atstovai neoficialiai teigia, kad nepadėjo ir tai, jog senasis trumpinys LG buvo identiškas naudojamam vienos Pietų Korėjos technologijų korporacijos.

Tokius M. Bartuškos pareiškimus dar neseniai būtų buvę galima nurašyti tuštiems viešiesiems ryšiams, nes tų LG bandymų konkuruoti užsienyje nelabai ir matėsi. Na, o į Lietuvą atvykę turistai traukiniais sugebėdavo kuo puikiausiai keliauti ir tuomet, kai juos iš pradžių vežė Keleivių vežimo direkcija, o vėliau – bendrovė „LG Keleiviams“. Sugebės atvykėliai įsėsti ir į „LTG Link“ traukinį.

Tačiau dabar „Lietuvos geležinkeliai“ iš tiesų imasi realių žingsnių į užsienį, ir džiugu, kad bendrovės žvilgsnis krypsta Vakarų link. Antradienį VŽ skelbia apie Lietuvos geležinkelininkų veiksmus Lenkijoje – šioje šalyje įsteigtą naują bendrovę, gautą leidimą iš Lietuvos su savo lokomotyvais važiuoti iki Balstogės ir derybas dėl bendros įmonės steigimo su didžiausiu vežėju geležinkeliais Lenkijoje „PKP Cargo“.

Dar daugiau – Egidijus Lazauskas, „LTG Cargo“ vadovas, interviu VŽ sako, kad LG labai rimtai svarstytų Lenkijoje įsigyti ir kai kurių potencialių konkurentų verslus, jei tik tokio pasiūlymo sulauktų.

Lenkijos geležinkelių rinka jau senokai yra pakankamai liberali, joje iš viso veikia apie 20 skirtingų vežėjų, tačiau LG“ pasinaudoti kaimyninės šalies galimybėmis iki šiol neskubėjo. E. Lazauskas, paklaustas, ar leidimų važiuoti Lenkijoje niekas neprašė, ar anksčiau jų negaudavo, dėsto atvirai: „Leidimų niekas neprašė, nes tiesiog nematė potencialo. Buvo manoma, kad visiškai pakanka masinių krovinių iš Rytų. Turi keletą klientų, niekas nesuka galvos, tik atsisuki ir prašai: duokit dar anglių, duokit dar trąšų. O ką Europoje? Ten daug vežėjų, rinkos labai skirtingos, apribojimai skiriasi. Kam vargintis?“

Tačiau dabar krovinių iš Rytų tranzito per Lietuvos teritoriją apimtys mažėja, o strateginis bendrovės tikslas iki 2030 m. pasiekti per metus pervežamus 70 mln. tonų krovinių tolsta. Tam esama objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, kone 10% visų „Lietuvos geležinkelių“ krovinių sudarydavę anglių vagonai tuštėja, nes pasaulis tiesiog atsisako taršaus iškastinio kuro. Be to, tranzitinių krovinių srautai itin priklausomi ir nuo geopolitinės situacijos, kuri niekuomet nepasižymėjo stabilumu, kai kalbame apie santykius su Rusija ar Baltarusija.

Tad Lenkijos potencialas, kurio esą nematė ankstesnės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės, ima ryškėti. Metinė krovinių apyvarta tarp Lietuvos ir šios kaimyninės šalies sudaro apie 50 mln. tonų, tik 1% šio kiekio pervežama geležinkeliais.

Todėl „Lietuvos geležinkelių“ žvalgyba Lenkijoje atrodo kaip logiškas ir sveikintinas žingsnis, nors dėl planų šioje šalyje pirkti nesėkmingai veikiantį verslą ir tikėtis jį „išsukti“ galima ginčytis. Ypač šiandien, kai su problemomis susiduria ne viena geležinkelių bendrovė, įskaitant ir tokią milžinę kaip „Deutsche Bahn“. „Jei kažkam nepasisekė, mums būtų labai įdomu išgirsti, kodėl taip nutiko. Galbūt mums pasisektų“, – aiškina E. Lazauskas. O jei nepasisektų?

Vis dėlto panašu, kad veiklos rezultatus pastaraisiais metais vis gerinę ir praėjusiais metais rekordinius 57 mln. Eur grynojo pelno uždirbę „Lietuvos geležinkeliai“ gimtosios šalies marškinėlius jau išaugo ir turi visišką teisę galvoti apie plėtrą užsienyje. Tačiau tai padaryti bus sudėtingiau nei ant perdažytų lokomotyvų suklijuoti naujus logotipus.

VŽ nuomone, „Lietuvos geležinkeliai“, daugiausiai viešųjų ryšių dėka, išties ima panėšėti į šiuolaikišką ir moderniai valdomą įmonę. Tačiau pagerinti įvaizdį nebuvo sunku, kai atspirties taškas – Stasio Dailydkos laikų „valstybė valstybėje“. Kas kita – sugebėjimas ne tik atrodyti, bet ir sėkmingai veikti skaidriose ir dar menkai tesuprantamose Vakarų rinkose. Šį sugebėjimą šalies geležinkelių bendrovė dar turės įrodyti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvos vežėjams mirksi viltis

Lietuvos vežėjams, sunerimusiems dėl Mobilumo paketo reikalavimų, gerokai apsunkinsiančių konkurenciją,...

Vidinė Lietuvos naujų automobilių rinka liepą augo 16,4%  Premium

Oficialioji statistika rodo 7,7% mažėjusią naujų automobilių registracijos apimtį, tačiau atmetus reeksporto...

Už JAV skirtus 24 mln. Eur modernizuota kariuomenės aviacijos bazė Šiauliuose

Už Jungtinių Valstijų (JAV) skirtus 24 mln. Eur modernizuota Karinių oro pajėgų (KOP) Aviacijos bazė...

Verslo aplinka
2020.08.03
Nauja viltis dėl Mobilumo paketo – EK transporto komisarės užsakyta studija Premium 3

Už transportą atsakinga Europos Komisijos (EK) narė Adina Valean užsakė specialią studiją, kuri turės...

„Oro navigacijos“ pusmečio nuostoliai – 4,9 mln. Eur

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ pagrindinės veiklos pajamos pirmąjį šių metų pusmetį mažėjo 51,1%, o...

Vėl atidaromas Lavoriškių pasienio punktas su Baltarusija

Nuo rugpjūčio 4 d. atnaujinama Lavoriškių-Kotlovkos sienos perėjimo punkto su Baltarusija veikla. Toks...

Juodžiausio scenarijaus kol kas išvengta, tačiau rizikos auga Premium

Kredito reitingus vertinančios bendrovės skaičiuoja, kad transporto sektoriaus įmonės per pandemiją išvengė...

Siuntos iš trečiųjų šalių dar gali vėluoti porą mėnesių  1

Valstybės valdomas Lietuvos paštas pripažįsta: siuntos iš trečiųjų šalių vis dar vėluoja. Jų gali tekti...

Paslaugos
2020.08.02
Didžiausiam Vengrijos vežėjui dairomasi naujų savininkų 2

Su finansinėmis problemomis susiduriantis didžiausias Vengrijos vežėjas bendrovė „Waberer’s“ gali būti...

Lietuvos oro uostuose daugėja keleivių, atsigavimas gali užtrukti ilgiau 2

Dėl koronaviruso pavasarį apribojus oro susisiekimą, Lietuvos oro uostams po kelių mėnesių pertraukos liepą...

Būsimasis S klasės „Mercedes-Benz“: dar daugiau technologijų 4

Vis daugiau informacijos apie savo naują flagmaną atskleidžiantis gamintojas dabar paviešino prototipų...

Automobiliai
2020.08.02
Nyderlandai bando vilkikams pirmenybę teikiančius šviesoforus

Nyderlandai testuoja išmaniųjų šviesoforų sistemą, kuri pirmenybę teikia vilkikams, jiems artėjant uždegdama...

VŽ bando: Dujomis varomas „Dacia Duster“ Premium

Originaliai su išmetamųjų dujų tarša kovojanti „Dacia“ primena apie suskystintas naftos dujas.

Automobiliai
2020.08.01
Tiekimo grandinė 2040 m: 10 srovių ir 4 temos   Premium

Nors šiandienos pasaulis gyvena nežinomybės kupinose sąlygose ir prognozuoti ateitį atrodo kaip niekad...

Pramonė
2020.08.01
Kauno automobilių turgaus pašonėje – naujo prekybos salono projektas  Premium

Naudotais automobiliais prekiaujanti įmonė „Daimonda“ ketina plėstis Kaune ir statys naujas patalpas...

Automobiliai
2020.07.31
J. Narkevičius Lietuvos paštui suteiktų bankininkystės funkcijų

Regionuose mažėjant bankų skyrių ir politikams svarstant plėsti valstybės valdomo Lietuvos pašto teikiamas...

J. Narkevičius reikalavo spartesnio kelių remonto 1

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius šiandien surengtuose susitikimuose ragino valstybės įmonę „Kelių...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione 

Įmonių grupei „Modus Group“ priklausanti UAB „Autobrava“ paskelbė sudariusi naujas sutartis su partneriais...

Automobiliai
2020.07.31
Automobilių iš JAV prekeiviui – kaltinimai nuslėpus 854.000 Eur PVM

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdybos pareigūnai, vadovaujant Vilniaus...

Lietuvos vežėjai – vieninteliai, šiemet augantys Vokietijos keliuose Premium 2

Lietuvos transporto įmonės buvo vienintelės, kurių vilkikai mokamais Vokietijos keliais pirmąjį šių metų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus