VVKD teisme reikalauja neskaidyti konkurso dėl Nemuno vagos tvarkymo 

Publikuota: 2020-07-03
VVKD deklaruoja, kad laivyba Nemunu gali sumažinti vilkikais į Klaipėdos uostą vežamų krovinių srautus. Algimanto Kalvaičio nuotr.
svg svg
VVKD deklaruoja, kad laivyba Nemunu gali sumažinti vilkikais į Klaipėdos uostą vežamų krovinių srautus. Algimanto Kalvaičio nuotr.

VĮ Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) tvirtina, kad dėl Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) reikalavimų gali įstrigti 28 mln. Eur vertės, dalinai ES pinigais finansuojamas projektas.

VVKD 2020 m. liepos 1 d. kreipėsi į teismą dėl VPT keliamo reikalavimo skaidyti skelbiamą viešojo pirkimo konkursą dalimis pagal darbų rūšis arba dalinant didžiausią šalies upę atkarpomis.

Direkcija tvirtina, kad taip žlugdomas 28 mln. Eur vertės Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansuojamas projektas, kuriuo tikimasi atgaivinti laivininkystę Nemunu.

„Labai gaila, kad turime taip elgtis, bet teismas – vienintelis kelias išsaugoti šį grandiozinį, Lietuvai labai naudingą projektą“, – direkcijos pranešime cituojamas Vladimiras Vinokurovas, VVKD vadovas.

Jis teigia, kad VPT neatsižvelgė nei į vandentvarkos sektoriaus specifiką, nei į tokias aplinkybes, kaip COVID-19 pandemija ir galintis pasikartoti karantinas su valstybių sienų uždarymu.

Direkcijos skundas liepos mėnesio 1 d. pateiktas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Ketina gilinti vagą

„Dėl finansų stokos ir techninių pajėgumų trūkumo, E41 laivakelyje Kaunas-Klaipėda, susiformavo seklumos. Siekdami sumažinti sausumos kelių apkrovas ir krovinius gabenančių vilkikų taršą, siekiame surasti tiekėją ar jų grupę, kuri suprojektuotų ir Nemune įrengtų bunas – iš natūralių gamtinių medžiagų, skaldos sukuriamus „liežuvius“. Įkišti į vagą jie vandens tekėjimą kreiptų į centrą, o pagrindinė srovė išvalytų dugną, paversdama upę tinkama krovininėms baržoms. Deja, VPT bandant pritaikyti standartinę konkurso skaidymo taktiką, visiškai neatsižvelgiama į tai, kad upė nėra sausumos kelias ir toks požiūris ateityje gali tik komplikuoti bei pabranginti projektą“, – teigia V. Vinokurovas.

Kiti scenarijai netinka

Direkcija nurodo, kad šiuo konkursu domėjosi apie 20 potencialių tiekėjų, tačiau galutinį pasiūlymą pateikus tik vienam, VPT nemato efektyvesnio kelio, kaip tik skaidyti konkursą ir taip siekti konkurencijos padidinimo.

„Apgailestaujame, kad Viešųjų pirkimų tarnybai nesugebėjome išaiškinti, kad tai yra neįmanoma. Jei nieko nedarysime, projektas gali žlugti dėl riboto vykdymo termino ir galutinio tikslo neįgyvendinimo“, – kalbėjo V. Vinokurovas.

Pasak direkcijos vadovo, atsižvelgdami į savo kompetencijas bei galimybes, tiekėjai gali jungtis į grupes ir dalyvauti kartu, tačiau esą to neleidžia „nuo jų nepriklausančios aplinkybės“ ir tai jie aiškiai įvardija savo paklausimuose.

Projektas turi būti įgyvendintas iki 2023 m. rugsėjo 1 d. Todėl tiekėjai esą bijo dėl dar vieno tikėtino COVID-19 protrūkio rizikos ir galimo karantino pasikartojimo. Tokiu atveju strigtų medžiagų užsakymas ir tiekimas, gali kilti problemų dėl smarkiai apriboto judėjimo tarp valstybių, tikėtinų valiutų kursų svyravimų.

Atrinko vieną rangovą

Kita problema, anot V. Vinokurovo, tampa ir savotiškas Nemuno vagos prilyginimas sausumos kelių tinklui, nežinant arba ignoruojant tai, jog bunomis pakeitus Nemuno tėkmę gali prireikti neatidėliotinų korekcijų projekto eigoje.

„Projektavimas ir statybos darbai pradedami ne žemėlapyje mechaniškai padalinus upę į kelias dalis, o nuo nepalankiausių laivybai ruožų. Upė nėra žvyrkelis. Įrengus bunas pirmuose modernizuojamuose ruožuose, reikia vertinti pasikeitusį Nemuno tėkmės režimą, jo įtaką žemiau ir aukščiau esantiems ruožams. Jei hidrodinamikos režimas pakistų reikšmingai, iš anksto parengtas techninis projektas netektų prasmės, todėl darbų skaidymas atskiriems tiekėjams patikint projektavimą, modeliavimą, rangą yra netikslingas ir labai neefektyvus“, – konstatuoja Vandens kelių direkcijos vadovas.

VVKD nurodo viešojo konkurso būdu jau atrinkusi rangovą, kuris yra pasirengęs ne tik paruošti techninį projektą, bet ir atlikti darbus, leidžiančius „visiškai atgaivinti“ krovininę laivybą Nemune ištisus metus. Tai esą leistų ne tik gerokai sumažinti krovininio transporto skaičių magistralėje, bet ir atsipirktų finansiškai tiek verslui, tiek valstybei.

Numatomas tikslas – Klaipėda

Lietuvos vidaus vandenų kelias E41 Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T. Jis per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kaliningradą (Rusija) Kuršių mariomis – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Direkcija pranešime tvirtina, kad laivyba Nemunu gali sumažinti į Klaipėdos uostą keliais vežamų krovinių apimtis ir prognozuoja, kad įgyvendinus bunų projektą Nemune, krovinių vežimo vandens transportu paklausa per metus sudarys apie 300.000 t.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Uostas: jei Baltarusijos kroviniams būtų alternatyva, jau būtume ją pavertę pajamomis Premium 12

Jei Europos Sąjunga imtųsi ekonominių sankcijų Baltarusijos atžvilgiu, lazda kitu galu galėtų smogti...

„Klaipėdos nafta“ tikisi iki 2030 m. tapti penkių SGD terminalų operatore 4

Valstybės valdoma naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) operatorė „Klaipėdos nafta“ planuoja per 10...

Rinkos
2020.08.13
„Fima“ įrenginės 56 naujus vidutinio greičio matavimo ruožus  1

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė rangos darbų sutartį dėl 112 vidutinio greičio matavimo...

Kerta per 650 įmonių kreditų limitus. Statybų verslas – smaigalyje Premium 4

Prekinio kredito draudimo bendrovėms apkarpius kredito limitus ir numatant tolesnius paslaugų teikimo...

Finansai
2020.08.13
„Boeing“ liepą negavo nė vieno orlaivių užsakymo

JAV orlaivių gamintoja „Boeing“ liepą negavo nė vieno naujo orlaivių užsakymo ir užsakovams pristatė tik...

Pramonė
2020.08.12
Pandemijos poveikis keičia „Uber“ veiklos akcentus  Premium

Apie antrąjį šių metų ketvirtį 73% sumažėjusį metinį užsakymų skaičių pranešusi JAV dalijimosi platforma...

Lietuvos oro uostai bus atleisti nuo 9,7 mln. Eur pelno įmokos 2

Vyriausybė trečiadienį iš esmės pritarė, kad šiemet dėl koronaviruso krizės gerokai mažiau pajamų gaunanti...

Už 4,5 mln. Eur Kernavės gatvę Vilniuje tvarkys „Kauno tiltai“ ir „Kerista“ 1

Vilniaus Kernavės gatvę, jungiančią Ozo ir Žalgirio gatves, už daugiau nei 4,5 mln. Eur rekonstruos bendrovės...

Statyba ir NT
2020.08.12
Kauno oro uostas įsigijo naujus priešgaisrinės tarnybos automobilius 

Pastaraisiais metais orlaivių techninio aptarnavimo infrastruktūrą plečiantis oro transporto mazgas įsigijo...

„Teslos“ ir „Rivian“ kaktomuša – konkurencinėje kovoje ir teisme Premium

Elektra varomus pikapus besiruošiančios pristatyti bendrovės „Tesla“ ir „Rivian“ stoja į mūšį ne tik dėl...

Automobiliai
2020.08.12
Vilniuje už 24 mln. Eur bus remontuojamos gatvės 1

Vilniuje už 24 mln. Eur bus remontuojamos gatvės bei gyvenamųjų namų kiemai. Darbus atliks bendrovės „Kamitra...

Statyba ir NT
2020.08.12
Ekonominės sankcijos Baltarusijai: mažai tikėtinos, bet kirstų ir Lietuvos verslui Premium 3

Baltarusijoje įtampai po prezidento rinkimų nerimstant, situaciją šalyje kaimynėje atidžiai stebi ir Lietuvos...

Pramonė
2020.08.12
Naujo viaduko sulaukusi Kauno LEZ tikisi naujų logistikos sektoriaus investicijų  1

Laisvosios ekonomikos zonos valdymo bendrovės vadovas tvirtina nejaučiantis neigiamo pandemijos poveikio ir...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia prisiteisti 60.000 Eur už netinkamą turto vertinimą 2

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iš turto vertinimo įmonės „Giantus vertinimas“ (buvusi „Capital...

Lietuvos oro uostai skelbia apie keleivių srauto ir krypčių atsigavimą 

Liepos mėnesio aviacijos statistikos duomenys rodo, kad šalyje keleivių srauto atsistatymas vyksta kiek...

„Kamineros grupės“ pajamos sumenko, bet pelnas dvigubėjo

Ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros grupė“ praėjusiais metais uždirbo...

Augant susirgimų nuo koronaviruso skaičiui, „DPD Lietuva“ supaprastino siuntų atsiėmimo procesą Verslo tribūna

Susirgimų nuo koronaviruso (2019-nCoV) skaičiui visuomenėje ir vėl augant, Vyriausybė pakartotinai stiprina...

Paslaugos
2020.08.11
„Lietuvos geležinkeliai“ krinta, bet ne taip skaudžiai, kaip kitos Europos bendrovės Premium 11

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) pajamos pirmąjį šių metų pusmetį susitraukė kiek daugiau nei...

„LTG Link“ stabdo reisus į Baltstogę 1

Lietuvai įvedus privalomą saviizoliaciją iš Lenkijos grįžusiems žmonėms, laikinai stabdomi keleivinių...

„Oro navigacija“: atsigavimas bus ilgas ir nelengvas

Liepą skrydžių skaičius Lietuvos oro erdvėje buvo 64% mažesnis nei prieš metus. Valstybės įmonė „Oro...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus