Ekonomikos krytį išgyvenantys vežėjai tikisi grįžti į augimo kelią

Reklama publikuota: 2020-06-17
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė.
svg svg
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė.

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius dėl koronaviruso sukeltų pasekmių šįmet planuoja dviženklį susitraukimą, tačiau mūsų šalies verslininkai mato galimybių vėl grįžti į augimo kelią pandemijai pasibaigus.

Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius pastaruosius kelis metus nuosekliai augo, o augimo tempai viršydavo bendrą transporto sektoriaus augimą.

Verslo plėtrą užtikrino didžiausia transporto sektoriaus investicijų dalis visoje Europos Sąjungoje. Lietuvos banko duomenimis, 2014–2016 metų laikotarpiu materialiųjų investicijų dalis sausumos transporto veikloje sudarė vidutiniškai 14,2 proc. visų verslo investicijų, išskyrus finansų ir draudimo veiklą. Šis rodiklis ES vidutiniškai siekia 4,8 proc.

Tikisi atsigavimo

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkės Agnės Margevičiūtės, iki šiol Lietuvos transporto sektoriaus augimą palaikė augusi šalies eksportuojanti bei importuojanti pramonė, prekybos sektoriai, kurių produkcijos realizacijoje reikšmingai prisidėjo transporto ir logistikos tiekimo grandinė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Šiuo metu visi ekonominiai sektoriai Europoje patiria savų ekonominių iššūkių. Krovinių vežėjai tikisi, kad pokriziniu laikotarpiu transporto sektoriaus augimą nulems atsigavusi apdirbamoji pramonė ir tarptautinė prekyba“, — sako A. Margevičiūtė.

Pasak transporto sektoriaus atstovų, 2009 metais ekonomiką prispaudusi krizė davė vertingų pamokų, kurias iš dalies bus galima pritaikyti ir šių dienų iššūkiams spręsti. 

„Prieš dešimtmetį įvykusio sunkmečio laikotarpiu šalies transporto įmonės sugebėjo prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir sėkmingai peršoko ekonomikos nuosmukį. Po to sekusio pakilimo metu verslas investavo į transporto parko atnaujinimą, diegė IT sprendimus, kūrė naujas darbo vietas, o taip pat diversifikavo veiklą geografiniu, klientų ir vežamų krovinių atžvilgiu“, — sako A. Margevičiūtė.

Pirmaujame ES

Šiuo metu Lietuva Europos Sąjungoje pirmauja pagal transporto ir saugojimo sektoriaus indėlį į Lietuvos biudžetą – krovinių vežėjai ir saugotojai sukuria daugiau negu dešimtadalį šalies BVP. Didžiausia vertės dalis tenka būtent tarptautiniams užsakymams, vežant krovinius kelių transportu.

Didžiausią augimą Lietuvos tarptautinis kelių transportas yra pasiekęs eksportuojant savo paslaugas Europos Sąjungoje. Šiuo metu tarptautinio krovininio kelių transporto paslaugos sudaro maždaug trečdalį viso šalies paslaugų eksporto.

Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė jau dabar diktuoja verslo pokyčius, pavyzdžiui, poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Pasak A. Margevičiūtės, verslas tikisi, kad Lietuvos užimama centrinė pozicija tarp Vakarų Europos, Šiaurės šalių ir Rusijos bei NVS prisidės prie spartesnio šio sektoriaus atsigavimo.

Mobilumo paketo iššūkiai

„Transporto sektoriaus susitraukimą jau kitąmet gali pakeisti augimas. Tam reikalingas solidarumas iš valdžios institucijų, kad nebūtų apribojimų verslui. Taip pat padėtų valstybės pagalba, pavyzdžiui, dėl lizingo palūkanų, ir priemonių persiorientuoti į naujas eksporto rinkas. ”, — sako A. Margevičiūtė.

Kol kas verslininkai nesiima prognozuoti, kokiu ekonomikos raidos scenarijaus keliu pasuks Lietuvos transporto sektorius – viskas priklausys nuo kelių veiksnių, kurie nėra iki galo aiškūs.

Didžiausias iššūkis – Mobilumo paketas – ne tik prieštaraujantis ES bendrosios rinkos veikimo principams, bet diskriminuojantis į transporto paslaugų eksportą orientuotą Lietuvos verslą. Be to, lieka neišspręstas paketo reikalavimų taikymo trečiosioms šalims klausimas, todėl šių šalių vežėjai turės geras galimybes perimti dalį Lietuvos ir kitų transporto paslaugas eksportuojančių ES šalių krovinių.

[infogram id="8404733f-4a97-4f33-935d-b1d8a509c4ee" prefix="H8a" format="interactive" title="TR:TALJ"]

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
17:11
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
16:09
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 3

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
15:05
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
14:29
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
12:54
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
12:40
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
11:50
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
09:52
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 58

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
05:45
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Turkija optimistiškai vertina Ukrainos grūdų eksporto galimybes

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas išreiškė viltį, kad būtų galima atidaryti humanitarinius...

Verslo aplinka
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku