Ekonomikos krytį išgyvenantys vežėjai tikisi grįžti į augimo kelią

Publikuota: 2020-06-17
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė.
svg svg
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė.

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius dėl koronaviruso sukeltų pasekmių šįmet planuoja dviženklį susitraukimą, tačiau mūsų šalies verslininkai mato galimybių vėl grįžti į augimo kelią pandemijai pasibaigus.

Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius pastaruosius kelis metus nuosekliai augo, o augimo tempai viršydavo bendrą transporto sektoriaus augimą.

Verslo plėtrą užtikrino didžiausia transporto sektoriaus investicijų dalis visoje Europos Sąjungoje. Lietuvos banko duomenimis, 2014–2016 metų laikotarpiu materialiųjų investicijų dalis sausumos transporto veikloje sudarė vidutiniškai 14,2 proc. visų verslo investicijų, išskyrus finansų ir draudimo veiklą. Šis rodiklis ES vidutiniškai siekia 4,8 proc.

Tikisi atsigavimo

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkės Agnės Margevičiūtės, iki šiol Lietuvos transporto sektoriaus augimą palaikė augusi šalies eksportuojanti bei importuojanti pramonė, prekybos sektoriai, kurių produkcijos realizacijoje reikšmingai prisidėjo transporto ir logistikos tiekimo grandinė.

„Šiuo metu visi ekonominiai sektoriai Europoje patiria savų ekonominių iššūkių. Krovinių vežėjai tikisi, kad pokriziniu laikotarpiu transporto sektoriaus augimą nulems atsigavusi apdirbamoji pramonė ir tarptautinė prekyba“, — sako A. Margevičiūtė.

Pasak transporto sektoriaus atstovų, 2009 metais ekonomiką prispaudusi krizė davė vertingų pamokų, kurias iš dalies bus galima pritaikyti ir šių dienų iššūkiams spręsti. 

„Prieš dešimtmetį įvykusio sunkmečio laikotarpiu šalies transporto įmonės sugebėjo prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir sėkmingai peršoko ekonomikos nuosmukį. Po to sekusio pakilimo metu verslas investavo į transporto parko atnaujinimą, diegė IT sprendimus, kūrė naujas darbo vietas, o taip pat diversifikavo veiklą geografiniu, klientų ir vežamų krovinių atžvilgiu“, — sako A. Margevičiūtė.

Pirmaujame ES

Šiuo metu Lietuva Europos Sąjungoje pirmauja pagal transporto ir saugojimo sektoriaus indėlį į Lietuvos biudžetą – krovinių vežėjai ir saugotojai sukuria daugiau negu dešimtadalį šalies BVP. Didžiausia vertės dalis tenka būtent tarptautiniams užsakymams, vežant krovinius kelių transportu.

Didžiausią augimą Lietuvos tarptautinis kelių transportas yra pasiekęs eksportuojant savo paslaugas Europos Sąjungoje. Šiuo metu tarptautinio krovininio kelių transporto paslaugos sudaro maždaug trečdalį viso šalies paslaugų eksporto.

Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė jau dabar diktuoja verslo pokyčius, pavyzdžiui, poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Pasak A. Margevičiūtės, verslas tikisi, kad Lietuvos užimama centrinė pozicija tarp Vakarų Europos, Šiaurės šalių ir Rusijos bei NVS prisidės prie spartesnio šio sektoriaus atsigavimo.

Mobilumo paketo iššūkiai

„Transporto sektoriaus susitraukimą jau kitąmet gali pakeisti augimas. Tam reikalingas solidarumas iš valdžios institucijų, kad nebūtų apribojimų verslui. Taip pat padėtų valstybės pagalba, pavyzdžiui, dėl lizingo palūkanų, ir priemonių persiorientuoti į naujas eksporto rinkas. ”, — sako A. Margevičiūtė.

Kol kas verslininkai nesiima prognozuoti, kokiu ekonomikos raidos scenarijaus keliu pasuks Lietuvos transporto sektorius – viskas priklausys nuo kelių veiksnių, kurie nėra iki galo aiškūs.

Didžiausias iššūkis – Mobilumo paketas – ne tik prieštaraujantis ES bendrosios rinkos veikimo principams, bet diskriminuojantis į transporto paslaugų eksportą orientuotą Lietuvos verslą. Be to, lieka neišspręstas paketo reikalavimų taikymo trečiosioms šalims klausimas, todėl šių šalių vežėjai turės geras galimybes perimti dalį Lietuvos ir kitų transporto paslaugas eksportuojančių ES šalių krovinių.

[infogram id="8404733f-4a97-4f33-935d-b1d8a509c4ee" prefix="H8a" format="interactive" title="TR:TALJ"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Suomija ketina praminti kelius Europos dominavimui akumuliatorių rinkoje Premium 2

Užsibrėžusi išstumti Kiniją iš dominuojančios pozicijos pasaulinėje akumuliatorių elektromobiliams rinkoje,...

Pramonė
2020.06.30
Dar vienas Europos ministrų bandymas sustabdyti Mobilumo paketo buldozerį

Lietuva kartu su Latvija, Estija, Lenkija, Bulgarija, Rumunija, Vengrija, Kipru ir Malta išplatino bendrą...

„Air Baltic“ atnaujina skrydžius į Londoną

„Air Baltic“ atnaujina skrydžius į Londoną iš Rygos, Vilniaus bei Talino.

Ekspertai įvertino „Lietuvos geležinkelius“: reikia aiškios ambicijos, Vilniaus stoties remonto ir naujo pavadinimo Verslo tribūna 2

Valdysenos, teisės, ekonomikos ekspertai įvardino svarbiausias sritis, kuriose didžiausia geležinkelių grupė...

Verslo aplinka
2020.06.30
Atšaukta 2021 metų Ženevos automobilių paroda

Ženevos tarptautinės automobilių parodos organizatoriai nusprendė dėl koronaviruso pandemijos nerengti...

Po krantinių rekonstrukcijos Klaipėdos centrinis terminalas priims didesnius keltus

Klaipėdos uoste užbaigta krantinių, kuriomis naudojasi bendrovė Centrinis Klaipėdos terminalas,...

„Fegda“ pernai pelną augino 9 kartus, o griežtą karantiną tvertų 6 mėnesius Premium

Kelių tiesimo ir asfaltbetonio gamybos UAB „Fegda“ įmonių grupė pernai išlaikė stabilias pardavimo pajamas, o...

Statyba ir NT
2020.06.30
Frankfurto oro uoste keleiviams pasiūlyta galimybė atlikti greituosius koronaviruso testus  1

Frankfurto oro uostas pirmadienį atidarė tyrimų centrą, kuriame keleiviai gali susimokėti už koronaviruso...

Leidimus pavėžėtojams ir taksistams išduos LTSA  2

Centralizuota sistema pateiks tikslų išduotų leidimų skaičių, prašantiems nebereikės pateikti atitikimą...

Prezidentūra: „Rail Baltica“ infrastruktūrą Lietuvoje turi valdyti valstybė

Geležinkelių vėžės „Rail Baltica“ infrastruktūrą Lietuvoje turi valdyti valstybei priklausanti įmonė, teigia...

Verslo aplinka
2020.06.29
Teismas: Smiltynės perkėla teisėtai nutraukė rekonstrukcijos sutartį su „LitCon“

Bendrovė Smiltynės perkėla teisėtai nutraukė Naujosios perkėlos rekonstrukcijos sutartį su restruktūrizuojama...

Statyba ir NT
2020.06.29
Klaipėdos uosto direkcijos vadovas: konkurencingumą didina investicijos, o taršą įmanoma kontroliuoti Premium 3

Algis Latakas, naujasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas, į šias pareigas...

Planuotas rekordinis kruizų sezonas šiemet gali visai neįvykti

Klaipėda šiemet planavo rekordinį kruizų sezoną – į uostą turėjo atplaukti 66 laivai, sezonas turėjo būti...

Vilniaus oro uoste pradėjo veikti naujas VIP terminalas 5

Vilniaus oro uoste duris atvėrė naujas labai svarbių asmenų (VIP) terminalas. Nors šio objekto atidarymui...

Rusija žada atnaujinti traukinių tranzitą per Lietuvą 2

Keleivinių traukinių maršrutus su Kaliningrado sritimi Rusija žada atnaujinti liepos 1 d. Lietuva primena,...

Visi skrydžiai iš Lietuvos ir į ją, kuriems yra suteiktas leidimas

Pokarantininės aviacijos grimasos: oro bendrovės keleiviams parduoda bilietus į atnaujinamus reguliarius...

Paslaugos
2020.06.27
„Segway“ nutraukia savo riedžių gamybą

„Segway“ nustos gaminti savo riedžius. Prieš du dešimtmečius pasirodžiusios šios originalios transporto...

Laisvalaikis
2020.06.27
Konkurentas E. Muskui: nieko nepardavusi „Nikola Motors“ jau vertinama 23 mlrd. USD Premium 6

Taršių automobilių rinkoje perversmą surengti nori ne tik Elonas Muskas su „Tesla“. Bendrovė turi konkurentą...

Pramonė
2020.06.26
Vilniaus oro uoste – naujos orlaivių stovėjimo aikštelės su priežiūros sistemomis 1

Vilniaus oro uoste pabaigtos trys naujos orlaivių stovėjimo aikštelės, kuriose įdiegtos ir pradėjo veiklą...

„Transachemos“ vagonus remontuos Vilniaus lokomotyvų depas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Vilniaus lokomotyvų remonto depas laimėjo „Achemos grupei“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus