Nuo rugsėjo atleidžiamas V. Andrejevas: rangovai galėjo siekti mano nušalinimo

Publikuota: 2020-06-04
Vitalijus Andrejevas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vitalijus Andrejevas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo rugsėjo atleidžiamas Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas sako esąs nemėgstamas dabartinės Susisiekimo ministerijos vadovybės. Be to, jis įtaria, kad kelių tiesimo įmonės galėjo neteisėtai siekti nušalinti jį iš posto. 

V. Andrejevas sako iki trečiadienio turėjęs vienokį supratimą, kodėl jo nemėgsta ministerija, tačiau po paskutinių įvykių, kai teisėsauga paskelbė, jog korupcija įtariamas Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) vadovas Valdas Sutkus galimai siekė sumenkinti buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio reputaciją, jam kilo klausimų, jog kelių statybos įmonės gali siekti jį nuversti iš posto – jų darbo kokybę tiek R, Masiulis, tiek V. Andrejevas dažnai kritikuodavo.

„Iki vakar turėjau savo supratimą, kodėl galėčiau būti nemėgiamas ministerijos – tai yra dėl politinių užsakymų nevykdymo, dėl siekio, kad rangovai ištaisytų broką, ką jie šiandien ir vykdo“, – spaudos konferencijoje sakė V. Andrejevas.

„Vakarykštė istorija išties užduoda naujų klausimų, ar galėtų būti taip, kad rangovai atsiskaitytų arba darytų kitokią įtaką, kad nepatogus vadovas būtų patrauktas iš pareigų“, – svarstė jis.

Kaip pavyzdį V. Andrejevas pateikė jo vadovavimo metu išaugusius delspinigius už netinkamai įvykdytas sutartis. 

„Kelių direkcija ne kartą teikė ataskaitas, kurios aiškiai rodė, kad iki 2018 metų, iki man pradedant vadovauti delspinigių, pavyzdžiui, buvo taikoma 100.000-170.000 Eur per metus. Man pradėjus vadovauti, mes pradėjome aiškiai vadovautis sutarties nuostatais, delspinigių sumos 2018 m. išaugo iki 2,8 mln. Eur“, – pasakojo Kelių direkcijos vadovas.

R. Masiulio į postą paskirtas V. Andrejevas sako su V. Sutkumi bendravęs tik Seimo komitetuose, tuo metu teisėsaugos tyrime taip pat sulaikyti bendrovių „Kauno tiltai“ ir „Šiaulių plentas“ vadovai turėjo „agresyvias pozicijas“.

„Komitete arba susitikimuose su Susisiekimo ministru minėtųjų įmonių vadovų pozicijos buvo pakankamai agresyvios, nes jie aiškiai deklaravo, kad jų pajamos mažėjo dvigubai. „Šiaulių plento“ atveju tarp rangovų, kurie turi sutartis su Kelių direkcija, delspinigių sumos buvo vienos didžiausių“, – sakė Kelių direkcijos vadovas.

Susisiekimo ministerija atlieka tyrimą dėl V. Andrejevo veiklos – jam asmeniškai, kaip ir visai direkcijai,  priekaištaujama dėl neefektyviai panaudojamų lėšų ir lėtai asfaltuojamų žvyrkelių.

V. Andrejevas anksčiau BNS sakė, kad jei jam bus skirta tarnybinė nuobauda, o išvados bus netinkamos ir pažeis jo teises, jis skųs sprendimą teismui. Dėl pernai jam pirmą kartą skirtos nuobaudos jis ginčą laimėjo.

Dėl V. Andrejevo ateities diskutuota ir Seime, svarstant Kelių direkcijos pertvarką į valstybės įmonę – kai kurie opozicijos parlamentarai mano, kad taip siekiama iš posto išversti direkcijos vadovą. 

Ministerijai žadėjus skelbti pertvarkytos direkcijos vadovo konkursą, V. Andrejevas ketvirtadienį sakė manantis, kad konkurso tikriausiai net nebus – ketvirtadienį priimtos Darbo kodekso pataisos numato, kad valstybės ir savivaldybių įmonių vadovai vieneriems metams galės būti skiriami be konkurso.  

„Sprendimas (Seimo – BNS) yra priimtas nuo rugsėjo 1 d. įsteigti valstybinę įmonę, tačiau konkursai į vadovo pareigas nėra skelbiami ir greičiausiai net nebus, nes laiko jau nėra. Jei esu teisingai informuotas, šiandien priimtas Darbo kodekso pakeitimas (Seime priimtas gegužės 21 d., o šiomis dienomis pasirašė prezidentas – BNS) , kuris leidžia paskirti bet kokį vadovą iš gatvės, be konkurso. Matyt, kad nebus kur dalyvauti“, – sakė jis.

Pasak V. Andrejevo, Darbo kodekso pataisos įsigalios rugpjūčio 1-ąją, o jis birželio 1-ąją gavo susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus įspėjimą apie atleidimą nuo rugsėjo 1-osios. 

Audito priekaištus atmeta

Susisiekimo ministerijai priekaištaujant Kelių direkcijai dėl prastai panaudojamų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) ir Europos Sąjungos (ES) lėšų, direkcijos vadovas sako, kad skaičiai rodo ką kita.

Anot Vitalijaus Andrejevo, ministerijos atlikto audito ataskaitoje nurodyti kaltinimai Kelių direkcijai yra nepagrįsti.

„Kelis metus trunka klaidingi, nepagrįsti kaltinimai dėl lėšų nepanaudojimo, kas iš esmės ir yra atspindėta audito išvadose. Su Susisiekimo ministerijos audito išvadomis nesutinkame ir nesutiksime, nes skaičiai rodo ką kita“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė V. Andrejevas.

Jis nurodė, kad 2017-2019 m. panaudota netgi daugiau KPPP lėšų nei numatyta.

„Mes turime per tris metus surinkę 1,437 mlrd. Eur. Priimant biudžeto įstatymus, kiekvienų metų gruodį Seimas sprendžia, kiek lėšų bus panaudota kitoms reikmėms. Per tuos tris metus kitoms valstybės reikmėms buvo paimti beveik 109 mln. Eur ir iš viso galėjome naudoti 1,328 mlrd. Eur“, – pasakoja jis.

Anot V. Andrejevo, direkcija per tą laiką panaudojo net daugiau lėšų – 1,363 mlrd. Eur.

„Daugiau panaudojome, nes 2016 m. liko nepanaudotų lėšų. Tvirtai pareiškiu, neklaidinant visuomenės, kad panaudojome visas lėšas, kiek buvo surinkta ir papildomai 35,5 mln. Eur panaudojome to, kas buvo nepanaudota 2016 metais“, – sakė jis.

„Kelių direkcija tikrai veikia efektyviai, nors tobulinti sistemą reikia. Dirbame su tam tikrais instrumentais, kurie yra daugiau nei 15 metų senumo, turiu omenyje programinę įrangą. Mes esame išsikėlę tikslus, nuo kada turėsime tam tikrus automatizuotus procesus, galėsime sklandžiau įvykdyti biudžetus ir taip toliau“, – kalbėjo V. Andrejevas.

Susisiekimo ministerija ketvirtadienį paskelbtose audito išvadose teigia, kad KPPP ir ES lėšos nėra efektyviai įsisavinamos, nebus įgyvendinta Vyriausybės programa ir gali likti maždaug 200 km neišasfaltuotų žvyrkelių atkarpų visoje šalyje. 

Anot ministerijos, projektų vėlavimo priežastys kasmet kartojasi, o lėšų panaudojimas nepakankamas. Kelių direkcija esą nevaldo projektų įgyvendinimo rizikų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Airbus“ lengvesnių laikų greit nesitiki – atleidžia 15.000 darbuotojų Premium

Lėktuvų gamintojas „Airbus“ pripažįsta nesitikintis, kad oro kelionės iki 2025 m. sugrįžtų į ikipandeminį...

Pramonė
2020.07.04
VŽ bando: tradicijų neišduodanti ketvirtos kartos „Škoda Octavia“ Premium

Karantino metu prekybos salonus pasiekęs naujasis „Škodos“ bestseleris stebina paprastais ir gerai...

Automobiliai
2020.07.04
Į orą Europoje sparčiausiai grįžta „Turkish Airlines“

Oro bendrovėms pamažu atnaujinant vis daugiau skrydžių, sparčiausiai į orą Europoje grįžta „Turkish...

„Air France-KLM“ atleis daugiau kaip 7.500 darbuotojų 1

„Air France-KLM“, antros pagal dydį Europos oro linijos, dėl naujojo koronaviruso sukeltos krizės planuoja...

Nepriėmė nagrinėti „Achemos grupės“ bendrovės ieškinio „Klaipėdos naftai“

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) nepriėmė nagrinėti „Achemos grupei“ priklausančios naftos produktų...

Pramonė
2020.07.03
Atleidžiamas Kelių direkcijos vadovas V. Andrejevas 19

Susisiekimo ministerija informuoja, kad „siekiant sklandaus ir efektyvaus Lietuvos automobilių kelių...

Vadyba
2020.07.03
Naujas „Lietuvos geležinkelių“ įvaizdis – reikšmingų pokyčių įmonėje atspindys ir ambicija ateičiai Verslo tribūna

„Lietuvos geležinkeliai“ pristatė atnaujintą, pažangą, tvarumą ir naudos Lietuvai kūrimą akcentuojantį...

Neringoje atidaromas Nidos aerodromas 1

Liepos 3-ąją Nidos lauko aikštelei ties Bulvikio kyšuliu suteiktas aerodromo statusas – čia vėl leisis ir...

Laisvalaikis
2020.07.03
„Lietuvos geležinkeliai“ virsta LTG, keičiasi grupės įmonių prekės ženklai 26

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia visų grupės įmonių prekės ženklus ir pagrindinės įmonės logotipą. „Lietuvos...

VVKD teisme reikalauja neskaidyti konkurso dėl Nemuno vagos tvarkymo 

VĮ Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) tvirtina, kad dėl Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) reikalavimų gali...

Popandeminiame pasaulyje daugės tiesioginių skrydžių, bet ne iš Lietuvos Premium

Popandeminiame pasaulyje, tikėtina, mažės didelių aviacijos centrų (angl. hub) reikšmė ir didės tiesioginių...

Transportininkų realybė: vieni taikosi su praradimais, kiti vos spėja skaičiuoti pelną Premium 1

Per karantiną vilkikai nestovėjo įmonių kiemuose, bet kai kurių bendrovių apyvarta ypač krito. Labiausiai...

Gazelė
2020.07.03
Kelių direkcijos vadovas atmeta ministro kaltinimus politikavimu 1

Vitalijus Andrejevas, Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus politikavimu ketvirtadienį apkaltintas...

Ekspeditorių išlaidas augina per trumpas „Vikingo“ traukinys Premium

Ekspedijavimo įmonės piktinasi, kad gabendamos konteinerius „Vikingo“ traukiniu Baltarusijoje turi mokėti...

Proga laisvam kapitalui, kuria dažnas Lietuvoje bijo pasinaudoti Premium

Koronavirusas vienų verslininkų visą laiką suvalgė likvidumo paieškoms. O kitiems atveria naujų galimybių,...

Statyba ir NT
2020.07.02
Naujų automobilių rinka grįžta į prieškrizinį lygį  Premium

Birželį vidinėje rinkoje likus 2.285 naujiems automobiliams, matomas 22% metinis nuosmukis, tačiau bendra...

Automobiliai
2020.07.02
Iš Klimato kaitos programos – 37 mln. Eur energetikai, transportui ir žemės ūkiui

Siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, iš Klimato kaitos programos numatyta 37...

Pramonė
2020.07.01
Keltų bilietų pardavėja „Krantas Travel“ stabdo veiklą Premium 1

Kelionių agentūra „Krantas Travel“ pranešė akcininkų sprendimu stabdanti veiklą. Bendrovė skelbia nuo šių...

Paslaugos
2020.07.01
Prancūzijos vyriausybės parama atgaivino automobilių rinką

Vartotojams pasinaudojus valstybės pasiūlytomis paskatomis, naujų automobilių pardavimai pasiekė ikikrizinį...

Automobiliai
2020.07.01
DPD Baltijos šalyse į siuntų terminalus investuos 7,3 mln. Eur, daugiausiai – Lietuvoje

Prancūzijos pašto valdomos DPD bendrovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje planuoja siuntų terminalų tinklo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus