Belaukiant Mobilumo paketo

Publikuota: 2020-02-21
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vežėjų įmonės „Vlantana Norge“, praradusios Norvegijoje veiklos licencijas, istorija galėtų būti pamoka kitoms bendrovėms, bylojanti, kad amžinai tie patys verslo modeliai neveikia – kiekviename vystymosi etape auga korporatyvinės kultūros, standartų reikalavimai etc. Įmonių edukacija galėtų užsiimti vežėjų asociacija „Linava“ – įsigaliojus Mobilumo paketui, daugiau įmonių atsidurs po didinamuoju stiklu.

Su viena didžiausių Lietuvos vežėjų bendrovių „Vlantana“ siejama įmonė „Vlantana Norge“ (VN), netekusi visų 85 išduotų licencijų, tapo pirmąja transporto bendrove Norvegijoje, kuriai veiklos licencija buvo panaikinta dėl darbo taisyklių pažeidimų. Šios šalies institucijos skelbia, kad VN pažeidimai buvo sistemingi – iš viso buvo nustatyta per 300 pažeidimų, susijusių su vairuotojų darbo ir poilsio organizavimu, sistemingu darbo laiko apskaitos klastojimu darbo užmokesčio mokėjimu. Įtariama, kad realus vairuotojų darbo laikas dokumentuose buvo sumažintas dvigubai, tokiu būdu neapskaityta apie 100 mln. NOK (apie 9,9 mln. Eur).

Šioje šalyje dirbantys transporto sektoriaus verslininkai VŽ sakė, kad tiesioginės įtakos VN istorija jų veiklai kol kas neturėjo, bet mano, kad ant visų Lietuvos vežėjų užtiškusią reputacinę dėmę nusiplauti bus sunku, o norvegų institucijos į vežėjus iš mūsų šalies jau žiūrės įtariau. Kai kurių įmonių vadovai pasakoja, kad jų klientai Norvegijoje jau ėmė klausinėti, ar jie nedirba tokiais pačiais principais kaip VN. Licencijų netekusi įmonė, ko gero, nesitikėjo, kad, ūgtelėjusi (24,8 mln. Eur pajamų), didelių ambicijų vedama, bus ir toliau „nematoma“ nei akylų institucijų, nei konkurentų. Bendrovės vadovai ir savininkai gal nesuvokė, o gal nenorėjo suprasti, kad vakarietiškoje kultūroje įprasta – kuo didesnė įmonė, tuo didesni ir reikalavimai jai. Ir kad veikti reikia pagal šalies, kurioje dirbi, įstatymus.

Dabar jau reikia galvoti, ir ne tik minėtai VL, ką įmonė padarė ne taip, kad tapo tokia pažeidžiama. Norvegija parodė, kad nepakęs nei tokios darbo kultūros, nei klastojimo. Beje, ši šalis – net ne Europos Sąjungos (ES) narė, Mobilumo paketas čia negalios. O kas laukia mūsų vežėjų, kai šis paketas pradės veikti Bendrijoje? Prasidės nuožmi kova dėl rinkų – niekas nesitaikys su agresyviai veikiančiais, taisyklių nesilaikančiais vežėjais. Nebūkime naivūs – niekas ES nesidžiaugs stipriu Lietuvos vežėjų sektoriumi. Bendrovėms, nenorinčioms pasekti VN pėdomis, galbūt vertėtų pasidomėti kitų pasaulinių įmonių sėkmės ar nesėkmės istorijomis, išmokti valdyti rizikas, kad netaptų lengvu grobiu nesnaudžiantiems konkurentams.

Kiek nustebino vežėjų asociacijos „Linava“ požiūris – Olegas Tarasovas, Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas, aiškina, kad VN istorija susijusi ne su lietuvių daromais pažeidimais, o su nešvaria konkurencija. „Aš nemanau, kad tie pažeidimai yra labai baisūs ir kad buvo padaryta kas nors labai blogo“, – porino jis. O gal nešvari konkurencija yra tada, kai konkuruojama nevienodomis sąlygomis? O 300 nustatytų pažeidimų – „nelabai baisūs ir nepadaryta ko nors labai blogo“? Tai gal, O. Tarasovo požiūriu, konkurencija, klastojant dokumentus, pažeidžiant darbuotojų teises, yra „švari konkurencija“?

VŽ nuomone, „Linava“, ko gero, pamiršo pagrindinę savo priedermę – ne tik lobizmu užsiimti, ne dangstyti įstatymų pažeidėjus, o edukuoti savo narius, padėti diegti jiems aukščiausius skaidrumo standartus. Pradėjus veikti Mobilumo paketui, Lietuvos vežėjai gali sulaukti daugiau ieškinių, todėl įmonių savininkai bei vadovai turi žinoti įstatymus ir jų laikytis, o asociacija – padėti išgyventi vienodos, o ne išskirtinės konkurencijos sąlygomis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dviženklius „Raben Lietuvos“ augimo planus pakoregavo koronaviruso krizė Premium

Tarptautinei logistikos įmonių grupei „Raben Group“ priklausanti bendrovė „Raben Lietuva“ praėjusiais metais...

Latvijoje nusidriekė 12 kilometrų laukiančių atvykti į Lietuvą automobilių eilė 

Latvijoje ketvirtadienio vakarą dėl atvykstantiesiems matuojamos temperatūros nusidriekė 12 kilometrų...

Patvirtinus koronavirusą antram darbuotojui, uždaroma Kauno autobusų stotyje esanti „Rimi“ 

Patvirtinus koronavirusą antram darbuotojui, nuo penktadienio uždaroma Kauno autobusų stotyje esanti „Rimi“,...

Apeliacinis teismas: „Air Baltic“ neturi sumokėti 16 mln. Eur „FlyLAL“ 

Bankrutavusi skrydžių bendrovė „FlyLAL-Lithuanian Airlines“ („FlyLAL“) neatgaus daugiau nei 16 mln. eurų...

Pusę mėnesio paralyžiuota naujų automobilių rinka traukėsi 2,5%  Premium

4 kartus kritęs naujų automobilių reeksportas 41,1% sumažino oficialią registracijos kovo mėnesį statistiką,...

Automobiliai
2020.04.02
„Bolt Food“ pradeda veikti ir Kaune

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ Kaune pradeda teikti maisto pristatymo paslaugą „Bolt Food“. Taip skelbiama apie...

Pradėjo veikti SBA logistikos centras šalia Klaipėdos  2

SBA Technologijų ir inovacijų parke Klaipėdos rajone baigtas pirmasis plėtros etapas. Šalia magistralės...

Pramonė
2020.04.02
„Kauno keliai“: svarbiausia – ne augimas ir plėtra, o stabilus pelningumas Premium 1

Kaune registruota kelių ir automagistralių tiesimo UAB „Kauno keliai“ pernai gavo beveik tiek pat pardavimo...

Statyba ir NT
2020.04.02
Klaipėdos uosto vadovo konkurse – 13 kandidatų

Paraiškas Klaipėdos jūrų uosto vadovo konkursui pateikė 13 pretendentų, o nugalėtoją tikimasi išrinkti kitą...

V. Paukštė: koronavirusas gali paveikti konteinerių ir ro-ro krovą

Pasaulyje plintantis koronavirusas ir dėl jo sutrikęs krovinių judėjimas  gali paveikti konteinerių ir ro-ro...

„Viada“ žygis į obligacijų rinką: vietoje 5 mln. pritraukė 1 mln. Eur Premium 9

Didžiausias Lietuvos degalinių tinklas „Viada LT“ išplatino 3 metų trukmės obligacijų emisiją, tik vietoje 5...

Rinkos
2020.04.01
Klaipėdos keleivinis transportas turi nutraukti 1,5 mln. Eur vertės sutartį

Klaipėdos savivaldybės įstaiga Klaipėdos keleivinis transportas turi nutraukti 1,5 mln. Eur (be PVM) vertės...

Lietuvos oro uostuose prieglobstį rado 60 nebeskraidančių orlaivių

Daugeliui pasaulio šalių uždarius sienas ir nutraukus skrydžius, oro bendrovės pradėjo ieškoti, kur saugiai...

Turizmo rinkoje – tiksinti bomba dėl turistams negrąžintų milijonų Premium 1

Dėl pandemijos Lietuvoje sustabdžius organizuotas keliones, Vartotojų teisių tarnybon plūsta skundai –...

Paslaugos
2020.04.01
„Avia Solutions Group“ įsigijo krovinių oro linijų bendrovę „Bluebird Nordic“ 3

Bendrovė „Avia Solutions Group“ užbaigė sandorį su „BB Holding ehf.“ ir įsigijo 100% įmonės „Bluebird Nordic“...

Pavasarinis servisų sezonas – su viltingu žvilgsniu į balandį  Premium

Artėjant padangų sezono pradžiai, servisų vadovai tik gūžčioja pečiais: sterilaus darbo sąlygos perpus stabdo...

Svarstoma riboti skrydžius iš Minsko dėl ten prastai valdomo viruso 4

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius sako, kad koronaviruso viruso valdymo situacija Baltarusijoje...

Apklausa: veiklą visiškai sustabdė 83% automobilių vežėjų 4

Vežėjai, gabenantys automobilius, stabdo veiklą ir nemato jokių galimybių išgyventi – tokius rezultatus gavo...

Ukraina per Klaipėdą kasmet eksportuos 0,5 mln. t kukurūzų 

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ kartu su partneriais  į Klaipėdos jūrų uostą...

„Bolt“ savo pavėžėjus įdarbins kurjeriais

Pavėžėjimo platforma „Bolt“ imasi prekių išvežiojimo. Iki šiol tik maisto pristatymo iš maitinimo įstaigų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus