„Lietuvos geležinkeliai“ dėl ginčo su VPT svarsto kreiptis į Europos Komisiją

Publikuota: 2020-02-03
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, inicijavę ginčą su Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) dėl antrinių įmonių galimybės neskelbti viešųjų konkursų, svarsto galimybę kreiptis į Europos Komisiją (EK). 

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovės „LG Cargo“ vadovo Egidijaus Lazausko, tokia tikimybė yra labai didelė. Be to, jis neatmeta galimybės skelbti kitokios apimties konkursą.  

„Mes svarstome tai (kreipimąsi į EK – BNS) kaip vieną iš galimybių. Yra ES direktyvos, jos turi aiškius apibrėžimus ir tai yra viena iš galimybių – gauti paaiškinimus iš ES institucijų“, – BNS sakė E. Lazauskas.

„Tai yra svarbus elementas, labai didelė tikimybė, kad aiškinsimės ir Europos Komisijos lygiu“, – pridūrė jis.

„LG Cargo“ praėjusią savaitę buvo priversta galutinai nutraukti pernai skelbtą neviešą 900 vagonų pirkimo konkursą. Apeliacinis bei Vilniaus apygardos teismai pernai „LG Cargo“ nurodė nutraukti konkursą, nes jis turėjo būti viešas. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) praėjusią savaitę atsisakė nagrinėti bendrovės skundą.

VPT dar pernai vasarą paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės, tarp kurių ir „LG Cargo“, yra perkančiosios organizacijos, dėl to jų konkursai turi būti vieši.

E. Lazauskas pabrėžė, kad kitų šalių rinkose krovinių vežėjai nėra perkančiosios organizacijos, todėl problemą turėtų spręsti Europos institucijos.

„Ką matome kitų šalių rinkose – krovinių vežėjai nėra perkančios organizacijos. Mes gerbiame ir vykdome institucijų išaiškinimus, bet siekiame lygesnių konkurencijos sąlygų, nes pati konkurencija yra labai didelė srautų prasme. Visas srautas, kuris keliauja per Lietuvą, gali išvažiuoti lengvai per Latviją ir Lenkiją“, – sakė „LG Cargo“ vadovas.

Pasak jo, bendrovė šiuo metu svarsto tolesnius žingsnius – konkursas iš naujo būtų skelbiamas galutinai išsprendus ginčus su VPT, jis galėtų būti viešas, bet kitokios apimties.

„Pats pirkimas buvo suformuotas pagal skirtingus vagonų tipus. Toks jis toliau nebus vykdomas, mes peržiūrėsime naujausias tendencijas, apimtis, skirtingus vagonų tipus. Tai gali būti kita pirkimo apimtis“, – sakė E. Lazauskas.

Jo teigimu, gali būti skelbimas ne 900, o, tarkime, 500 ar 1.500 vagonų pirkimo konkursas, nes rinka keičiasi, o „LG Cargo“ vagonai yra seni.

„LG Cargo“ pernai balandį pranešė planuojanti atnaujinti vagonų parką ir iki 2020-ųjų įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų tipų vagonų, skirtų vežti skiedras, grūdus, taip pat pusvagonių ir platformų.

VPT pernai birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „Geležinkelių tiesimo centras“ (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Šiuo metu „LG Cargo“ valdo beveik 8.000 vagonų parką.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
 „Vlantana Norge“ patalpose atliktos kratos, areštuotos banko sąskaitos, vilkikai  1

Norvegijos policija, aiškindamasi situaciją į darbuotojų išnaudojimo skandalą Norvegijoje įsipainiojusioje...

Azijos oro linijų bendrovėms gresia milžiniški nuostoliai 1

Azijos ir Ramiojo vandenyno regione veikiančios oro linijų bendrovės dėl koronaviruso protrūkio sukeltos...

Belaukiant Mobilumo paketo 5

Vežėjų įmonės „Vlantana Norge“, praradusios Norvegijoje veiklos licencijas, istorija galėtų būti pamoka...

„Panevėžio keliai“ už 9,5 mln. Eur atnaujins Šiaulių oro uosto infrastruktūrą 1

AB „Panevėžio keliai“ ir Šiaulių miesto savivaldybė pasirašė rangos darbų sutartį dėl Šiaulių oro uosto...

Statyba ir NT
2020.02.20
Baltarusija užsakė dar du tanklaivius per Klaipėdą

Į Klaipėdą kovo mėnesį atplauks dar du Baltarusijai skirti naftos kroviniai – du tanklaiviai atgabens po...

„Tesla“ žvalgosi Lietuvoje, svarsto apie elektromobilių įkrovimo stoteles 2

Vilniuje ketvirtadienį lankosi JAV elektromobilių gamybos giganto „Tesla“ atstovai – koncernas šalyje svarsto...

Europos Ministrų Taryboje įveiktas dar vienas Mobilumo paketo priėmimo etapas

Ketvirtadienį Taryba savo balsavimu palaikė visas Mobilumo paketo nuostatas, vežėjų atstovas sako, kad...

Volstrite vietoje „Teslos“ atsirado naujas numylėtinis Premium

Per šiuos metus plačiosios auditorijos dėmesį JAV akcijų rinkoje sutraukė nuo metų pradžios padvigubėjusi...

Rinkos
2020.02.20
J. Narkevičius: pernai virš Lietuvos vos nesusidūrė trys lėktuvai

Jaroslavas Narkevičius, susisiekimo ministras, teigia, kad skrydžių valdymo bendrovėje „Oro navigacija“...

„Airbus“ iki kitų metų pabaigos atleis per 2.300 darbuotojų

Europos orlaivių gamintoja „Airbus“ iki 2021 metų pabaigos ketina atleisti 2.362 darbuotojus kompanijos...

Pramonė
2020.02.20
„DPD Lietuva“ skelbia apie rekordines pajamas ir 1,6 mln. Eur investicijas 

Prancūzijos pašto valdoma siuntų bendrovė skelbia 2019 m. pajamas padidinusi 13,8%, iki rekordinių 34,5 mln.

Billas Gatesas įsigijo pirmą elektromobilį ir tai nėra „Tesla“ 4

Vienas kompanijos „Microsoft“ įkūrėjų, milijardierius ir filantropas Billas Gatesas įsigijo savo pirmąjį...

Finansai
2020.02.19
Bus aiškinamasi, kaip „Rail Balticai“ pritaikyti ruožą nuo Lenkijos sienos iki Kauno 1

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ aiškinsis, kaip modernizuoti 2015 metų pabaigoje atidarytą 370...

Dar vienas „Avia Solutions Group“ pirkinys – italų „Flash Line Maintenance“ 

Augantį verslininko Gedimino Žiemelio valdomos grupės pirkinių krepšelį papildo lėktuvų priežiūros ir remonto...

Elektriniams autobusams didžiuosiuose miestuose siūloma dar 30 mln. Eur 

Svarstoma galimybė didiesiems miestams papildomai skirti 30 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) paramos...

Po „Vlantana Norge“ skandalo mato ir žalą reputacijai, ir susidorojimą Premium 3

Bendrovei „Vlantana Norge“ Norvegijoje reiškiami įtarimai vairuotojų išnaudojimu sudavė rimtą smūgi visų...

Devyni transporto ministrai ragina taisyti Mobilumo paketą

Transporto ministrai iš Lietuvos, Bulgarijos, Kipro, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Maltos, Lenkijos ir...

„Problematiką“ ruošiamasi grąžinti Susisiekimo ministerijai

Strategine valstybine įmone tapusią kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės įmonę „Problematika“...

Pasaulinė automobilių pramonė jau gali būti pasiekusi maksimalią apimtį

„Bosch" padalinio vadovas tvirtina, kad pramonė toliau trauksis, tačiau augimui vietos palieka naujos...

Automobiliai
2020.02.18
„Vlantana Norge“ neteko licencijos: tai pirmas toks atvejis šioje šalyje Premium 1

Su viena didžiausių Lietuvos vežėjų bendrovių „Vlantana“ siejama įmonė „Vlantana Norge“ neteko veiklos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau