Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas

Publikuota: 2020-01-27
Prekybos ir paslaugų įmonių pritraukimas leido didinti LTOU pajamas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Prekybos ir paslaugų įmonių pritraukimas leido didinti LTOU pajamas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų pajamas, didžiausią augimą leido pasiekti komercinių patalpų nuoma.

Neaviacinė veikla Lietuvos oro uostuose apima komercinių patalpų, pastatų bei žemės nuomą, parkavimo, komercinės reklamos, verslo klubo, greitosios patikros, renginių organizavimo ir kitas keleiviams bei verslui teikiamas paslaugas. Pajamos iš jų pernai sudarė beveik 37% visų oro uostų sugeneruotų pajamų. 2018 m. jos siekė 14,5 mln. Eur ir sudarė 33% visų uostų pajamų.

Žinomų ženklų efektas

LTOU praneša, kad 2019 m. daugiausiai – 45% – augo pajamos iš komercinių patalpų nuomos, kuriose veikia įvairias paslaugas oro uoste teikiantys verslai – kavinės, parduotuvės, automobilių nuomos paslaugų teikėjai, bankai, kitas paslaugas keleiviams teikiančios įmonės. Šiuo metu bendras nuomojamų patalpų oro uostuose plotas sudaro apie 16.000 kv.m. Pajamos, gaunamos iš komercinių patalpų nuomos, sudaro apie 62% visų neaviacinių pajamų.

„Prieš kelerius metus padarytas strateginis sprendimas į Lietuvos oro uostus pritraukti dar daugiau patyrusių prekybininkų, maitinimo operatorių, automobilių nuomos, parkavimo ir kitų paslaugų teikėjų, valdančių žinomus prekių ženklus, davė labai teigiamą rezultatą. Keleiviai, atpažindami prekių ženklus ir gerai žinomus tiekėjus, drąsiau bei daugiau vartoja, nes žino, ko tikėtis, žino paslaugų teikimo standartus ir aptarnavimo kokybę. O didesni partnerių pardavimai lemia ir didesnį nuomos mokestį mūsų įmonei, dividendus į valstybės biudžetą“, – pranešime cituojamas Justinas Stepšys, LTOU Komercijos departamento direktorius.

Jis tvirtina, kad sėkmingas bendradarbiavimas su neaviaciniais partneriais tiesiogiai daro teigiamą įtaką oro uostų pelningumo rodikliams.

Toliau vykdo plėtrą

Prie gerų rezultatų esą taip pat prisidėjo užbaigti investiciniai projektai. Vilniaus oro uoste užbaigtas prekybinių bei maitinimo patalpų plėtros projektas, atnaujintas bei išplėstas verslo klubas, įrengtos naujos vaizdo reklamos priemonės, užbaigta statyti daugiafunkcė parkavimo aikštelė, įrengta dar viena parkavimo aikštelė Kauno oro uoste.

Šiuo metu Vilniaus oro uoste vyksta VIP terminalo su konferencijų centru statyba, planuojama, kad šis projektas bus atidarytas pirmoje šių metų pusėje. Jau padarytos ir pirmosios rezervacijos renginiams. 

„Iki 2023 m. planuojame terminalų plėtrą Vilniaus ir Kauno oro uostuose, kuri leis padvigubinti komercinį plotą, pasiūlyti dar daugiau paslaugų bei geresnę patirtį keleiviams. LTOU neaviacinių paslaugų struktūra ir veiklos modelis panašus į prekybos centrų veiklą. Įdomus faktas, kad priartėjome prie didžiųjų Lietuvos prekybos centrų generuojamų pajamų lygio, o kai kuriuos jau ir lenkiame“, – komentuoja J. Stepšys.

Neaviacinių veiklų apimtys LTOU auga nuo 2014 m., kai Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai buvo sujungti į Lietuvos oro uostų tinklą. Nuo tada įmonės metinės neaviacinės veiklos pajamos išaugo daugiau nei du kartus. Skelbiama, kad ilgalaikis strateginis tikslas yra pasiekti, kad pusė visų pajamų būtų sugeneruota iš neaviacinės veiklos.

Per 2019 m. LTOU aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62.000 skrydžių. Šio žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 76 reguliariosiomis kryptimis į 51 miestą 26 šalyse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
 „Vlantana Norge“ patalpose atliktos kratos, areštuotos banko sąskaitos, vilkikai  4

Norvegijos policija, aiškindamasi situaciją į darbuotojų išnaudojimo skandalą Norvegijoje įsipainiojusioje...

Azijos oro linijų bendrovėms gresia milžiniški nuostoliai 1

Azijos ir Ramiojo vandenyno regione veikiančios oro linijų bendrovės dėl koronaviruso protrūkio sukeltos...

Belaukiant Mobilumo paketo 5

Vežėjų įmonės „Vlantana Norge“, praradusios Norvegijoje veiklos licencijas, istorija galėtų būti pamoka...

„Panevėžio keliai“ už 9,5 mln. Eur atnaujins Šiaulių oro uosto infrastruktūrą 1

AB „Panevėžio keliai“ ir Šiaulių miesto savivaldybė pasirašė rangos darbų sutartį dėl Šiaulių oro uosto...

Statyba ir NT
2020.02.20
Baltarusija užsakė dar du tanklaivius per Klaipėdą

Į Klaipėdą kovo mėnesį atplauks dar du Baltarusijai skirti naftos kroviniai – du tanklaiviai atgabens po...

„Tesla“ žvalgosi Lietuvoje, svarsto apie elektromobilių įkrovimo stoteles 3

Vilniuje ketvirtadienį lankosi JAV elektromobilių gamybos giganto „Tesla“ atstovai – koncernas šalyje svarsto...

Europos Ministrų Taryboje įveiktas dar vienas Mobilumo paketo priėmimo etapas

Ketvirtadienį Taryba savo balsavimu palaikė visas Mobilumo paketo nuostatas, vežėjų atstovas sako, kad...

Volstrite vietoje „Teslos“ atsirado naujas numylėtinis Premium

Per šiuos metus plačiosios auditorijos dėmesį JAV akcijų rinkoje sutraukė nuo metų pradžios padvigubėjusi...

Rinkos
2020.02.20
J. Narkevičius: pernai virš Lietuvos vos nesusidūrė trys lėktuvai

Jaroslavas Narkevičius, susisiekimo ministras, teigia, kad skrydžių valdymo bendrovėje „Oro navigacija“...

„Airbus“ iki kitų metų pabaigos atleis per 2.300 darbuotojų

Europos orlaivių gamintoja „Airbus“ iki 2021 metų pabaigos ketina atleisti 2.362 darbuotojus kompanijos...

Pramonė
2020.02.20
„DPD Lietuva“ skelbia apie rekordines pajamas ir 1,6 mln. Eur investicijas 

Prancūzijos pašto valdoma siuntų bendrovė skelbia 2019 m. pajamas padidinusi 13,8%, iki rekordinių 34,5 mln.

Billas Gatesas įsigijo pirmą elektromobilį ir tai nėra „Tesla“ 4

Vienas kompanijos „Microsoft“ įkūrėjų, milijardierius ir filantropas Billas Gatesas įsigijo savo pirmąjį...

Finansai
2020.02.19
Bus aiškinamasi, kaip „Rail Balticai“ pritaikyti ruožą nuo Lenkijos sienos iki Kauno 1

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ aiškinsis, kaip modernizuoti 2015 metų pabaigoje atidarytą 370...

Dar vienas „Avia Solutions Group“ pirkinys – italų „Flash Line Maintenance“ 

Augantį verslininko Gedimino Žiemelio valdomos grupės pirkinių krepšelį papildo lėktuvų priežiūros ir remonto...

Elektriniams autobusams didžiuosiuose miestuose siūloma dar 30 mln. Eur 

Svarstoma galimybė didiesiems miestams papildomai skirti 30 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) paramos...

Po „Vlantana Norge“ skandalo mato ir žalą reputacijai, ir susidorojimą Premium 3

Bendrovei „Vlantana Norge“ Norvegijoje reiškiami įtarimai vairuotojų išnaudojimu sudavė rimtą smūgi visų...

Devyni transporto ministrai ragina taisyti Mobilumo paketą

Transporto ministrai iš Lietuvos, Bulgarijos, Kipro, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Maltos, Lenkijos ir...

„Problematiką“ ruošiamasi grąžinti Susisiekimo ministerijai

Strategine valstybine įmone tapusią kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės įmonę „Problematika“...

Pasaulinė automobilių pramonė jau gali būti pasiekusi maksimalią apimtį

„Bosch" padalinio vadovas tvirtina, kad pramonė toliau trauksis, tačiau augimui vietos palieka naujos...

Automobiliai
2020.02.18
„Vlantana Norge“ neteko licencijos: tai pirmas toks atvejis šioje šalyje Premium 1

Su viena didžiausių Lietuvos vežėjų bendrovių „Vlantana“ siejama įmonė „Vlantana Norge“ neteko veiklos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau