Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija

Publikuota: 2020-01-26
Šviesoforas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Šviesoforas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol kas to nepadarė nė vienas didmiestis, nes centrinė valdžia įvedė papildomus saugiklius.

Savivaldybių atstovai nepatenkinti, kad su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios: Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.

Penktadienį įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas. Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.

Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.

Taisykles gali derinti tris mėnesius

Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tvirtina, kad savivaldybė informaciją jau surinko ir „supakavusi iš naujo“ ketina ją Transporto kompetencijų agentūrai pateikti artimiausiu metu.

„Bet ten parašyta, kad atsakymą jie gali pateikti per tris mėnesius. Mes dar kartelį jiems viską išsiųsime ragindami, kad jie kuo greičiau viską padarytų“, – sakė vicemeras.

Anot jo, prašoma skubiai leisti grąžinti lenteles devyniose sankryžose bei spręsti dar dėl 15.

Transporto kompetencijų agentūra pranešime spaudai nurodo, kad savivaldybės, laukdamos, kol ji įvertins dokumentus, gali savo nuožiūra įsirengti žaliąsias rodykles. Tačiau V. Mitalas sako, kad Vilnius to daryti nesiruošia.

„Gali atsitikti taip, kad pakabinus rodyklę, kompetencijų agentūra išaiškintų, kad ten ji negali būti. Tuomet būtų sukelta papildoma ir nebūtina pavojinga situacija eismo saugumo požiūriu. Pirmyn-atgal kabinėjimo nenorime, norime greitai ir aiškiai susitarti, kur rodyklės gali atsirasti“, – pabrėžė vicemeras.

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas sakė, kad savivaldybė, derindama su policija ir savivaldybės Saugaus eismo komisija, numatė iki dešimties sankryžų, kur būtų galima grąžinti rodykles. Jis taip pat mano, kad agentūros reikalavimai yra „papildoma biurokratija“.

„Manyčiau, kad tai nereikalinga. Bet galbūt Susisiekimo ministerija norėjo padidinti savo svorį. Nereikėjo to daryti – pritariu Vilniaus merui, kad tai reikia palikti savivaldai, nes tai santykinai smulkus savivaldos dalykas. Juk nė vienas meras, administracija, nedarys blogai, esame suinteresuoti, kad miestas būtų saugus. Taip, tai papildoma (biurokratija – BNS), šimtu procentų“, – sakė meras.

Kauno Eismo saugumo komisija žaliųjų rodyklių klausimą žada spręsti antradienį kartu su policija ir visuomenininkais. Mieste buvo 113 lentelių su žaliosiomis rodyklėmis, BNS nurodė savivaldybės atstovai.

Klaipėdoje numatyta apie 19 vietų, kur galėtų grįžti dešiniojo posūkio rodyklės, konkretų sąrašą Transporto kompetencijų agentūrai žadama pateikti per mėnesį. Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus nuomone, kai kurie reikalavimai, pavyzdžiui, srautų analizė, yra pertekliniai.

„Pats įsivaizduokite, jei reikės kiekvienos sankryžos visų eismo dalyvių srautus ištirti. (...) Labai ilgas procesas. Stengsimės kuo greičiau padaryti“, – BNS sakė R. Mockus.

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vadluga teigė, kad yra 29 vietos, kur norima grąžinti rodykles. Anot jo, papildomi reikalavimai savivaldybėje dar bus aptariami.

Alytus norėtų į sankryžas grąžinti 11 rodyklių. Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė taip pat tvirtino, kad dėl Transporto kompetencijų agentūros reikalavimų žaliųjų rodyklių dar teks palaukti.

„Nėra biudžete tam skirta pinigų. Jei reikės srautų tyrimą daryti, mes tą tyrimą turime pirkti, einant per viešuosius pirkimus, nes mes kitaip neužsakysime (...) Yra tekę daryti srautų tyrimus, tai ir du mėnesius trunka“, – kalbėjo P. Raškauskienė. 

Vyriausybė sprendimą atšaukė 

Transporto kompetencijų agentūros vadovės Godos Bražytės-Balčiūnės komentaro BNS penktadienį gauti nepavyko. 

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Nebus siunčiamos siuntos iš ir į kai kurias Šiaurės Italijos vietoves

Italijoje plintant koronavirusui, uždaryti kai kurių Šiaurės Italijos vietovių paštų skyriai, todėl iš jų ir...

Lietuvoje pristatytas pirmasis „Porsche“ elektromobilis  4

Vilniuje pademonstruotas elektromobilis „Taycan“, vėliau gamintojo atstovai žada iki 100.000 Eur kainuojančią...

Automobiliai
2020.02.24
SBA koncerno NT įmonė žengia į naujas sritis, ypatingą dėmesį skirs Kaunui Premium

Koncernui SBA priklausanti nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Urban Inventors“ šiemet investicijas į...

Statyba ir NT
2020.02.24
Svarstoma trumpinti žieminių padangų naudojimo terminą 1

Susisiekimo ministerija planuoja svarstyti privalomo žieminių padangų naudojimo termino trumpinimą. Šis...

Teismas: buvusiam CAA vadovui – 16.000 Eur kompensacija

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) buvusiam Civilinės aviacijos administracijos (CAA) vadovui Joriui...

Oro uostai su sveikatos specialistais aptars veiksmus dėl situacijos Italijoje

Italijoje koronavirusą diagnozavus 152-iem pacientams, Lietuvos oro uostų atstovai pirmadienį susitinka su...

Moralė, paklota po asfaltu 2

Iš atostogų sugrįžusio premjero Sauliaus Skvernelio lauks ausiai miela staigmena – visoje Lietuvoje...

Verslo aplinka
2020.02.24
„Baltijos Eukutecas“: augimą skatins ir elektrobusų „Dancer“ gamyba Premium

Laidų rinkinius elektriniams automobiliams, dviračiams ir medicininei įrangai gaminanti Klaipėdos UAB...

Pramonė
2020.02.24
Europa nenusileis: spaudžia varžybose dėl lyderystės akumuliatorių rinkoje Premium

Elektromobilių pramonėje spurtavusi Azija netrukus turės susiimti – Europa investuoja, statys apsčiai gamyklų...

Pramonė
2020.02.24
Modernių biurų koncentracija Vilniuje keičia judėjimo įpročius  35

Daugiausiai modernių biurų statoma sostinės Šnipiškių mikrorajone – Konstitucijos pr., buvusio „Žalgirio“...

Statyba ir NT
2020.02.23
„Hummer“ atgims kaip 1.000 AG elektra varomas pikapas

JAV koncernas „General Motors“ (GM) ruošiasi atgaivinti per 2009 m. krizę kritusią visureigių „Hummer“ markę.

Automobiliai
2020.02.23
TOP10 geriausių laukimo salių pasaulio oro uostuose

Aukštos klasės restoranai, spartus Wi-Fi, masažo kėdės ir net dušai, kad būtų galima atsigaivinti prieš...

Paslaugos
2020.02.23
VŽ bando: atnaujintas „Ioniq“ didesniu akumuliatoriumi Premium

Pirmoji „Ioniq Electric“ versija JAV aplinkos apsaugos agentūroje EPA buvo įvertintas kaip pats...

Automobiliai
2020.02.22
VŽ bando: „Peugeot e-2008“ elektromobilis Premium

Prancūzų automobilių koncernas „Peugeot“ – vienas paskutinių didžiųjų gamintojų, šokančių į elektros...

Automobiliai
2020.02.22
Ketvirtajame „Kia Sorento“ bus panaudotos hibridinės technologijos

„Kia“ paviešino savo naujojo europinės gamos flagmano – ketvirtosios kartos SUV modelio „Sorento“ nuotraukas...

Automobiliai
2020.02.22
Į Lietuvą įvežami mažiau taršūs automobiliai

2019 metų pabaigoje vidinėje šalies rin­koje buvo fiksuojamas naudotų auto­mobilių prekybos suaktyvėjimas.

Automobiliai
2020.02.21
Klaipėda už 36 mln. Eur ieško rangovo Baltijos pr. atnaujinti

Klaipėda ieško, kas už maždaug 36 mln. Eur rekonstruos Baltijos prospekto mazgą – jis yra vienas svarbiausių...

Statyba ir NT
2020.02.21
 „Vlantana Norge“ patalpose atliktos kratos, areštuotos banko sąskaitos, vilkikai  17

Norvegijos policija, aiškindamasi situaciją į darbuotojų išnaudojimo skandalą Norvegijoje įsipainiojusioje...

Azijos oro linijų bendrovėms gresia milžiniški nuostoliai 1

Azijos ir Ramiojo vandenyno regione veikiančios oro linijų bendrovės dėl koronaviruso protrūkio sukeltos...

Belaukiant Mobilumo paketo 9

Vežėjų įmonės „Vlantana Norge“, praradusios Norvegijoje veiklos licencijas, istorija galėtų būti pamoka...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau